Przetargi.pl
„Dostawa, montaż, uruchomienie i obsługa monitoringu wizyjnego na śmieciarkach „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o.”

TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Szymony
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 20 25 614 , fax. 18 20 25 637
  • Data zamieszczenia: 2020-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z o.o.
    ul. Szymony
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 18 20 25 614, fax. 18 20 25 637
    REGON: 49002384300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://tesko.bip.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Komunalna Spółka Prawa Handlowego.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dostawa, montaż, uruchomienie i obsługa monitoringu wizyjnego na śmieciarkach „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, uruchomienie i obsługa monitoringu wizyjnego w pojazdach wskazanych przez Zamawiającego. 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1.2.1. Pojazdy Zamawiającego winny zostać wyposażone przez Wykonawcę w system monitoringu wizyjnego pojazdu z cyfrową rejestracją obrazu, składający się z wodoodpornych kamer cyfrowych w systemie 360 stopni, czyli tzw.: „Widok z lotu ptaka”. Uwaga! Widok z każdej poszczególnej kamery powinien być rejestrowany na osobnym kanale rejestratora, tzn. każda kamera mus mieć własny kanał nagrywania. a) Dla pojazdów typu śmieciarka i „pojazd skrzyniowy”: Cztery ultra szerokokątne kamery, każda o kącie widzenia ponad 180 stopni dostarczającą obraz ze wszystkich stron. Także ze strefy martwego pola. Dwie kamery umieszczone po bokach pojazdu w taki sposób by była widoczna posesja, z której następuje odbiór odpadów, z tyłu pojazdu kamera umieszczona w taki sposób by była widoczna przestrzeń ładunkowa, z przodu pojazdu kamera obserwująca przestrzeń przed pojazdem. b) Dla pojazdów typu kontenerowiec („hakowiec”; pojazdy ciężarowe do przewozu kontenerów): minimum dwie kamery, każda o kącie widzenia ponad 180 stopni dostarczającą obraz ze wszystkich stron . Także ze strefy martwego pola. c) Parametry rozdzielczości zapisu kamer mają umożliwiać odczyt i prawidłowe rozpoznanie poszczególnych frakcji odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, kamery z wbudowanym oświetlaczem podczerwieni. d) Rejestrator mobilny z funkcją rejestracji i archiwizacji danych, umożliwiający podłączenie co najmniej 4 kamer, wyposażony w moduł GPS, możliwość archiwizowania nagrań przez okres minimum 40 dni (na dysku o pojemności minimum 1TB), uruchomienie rejestracji musi nastąpić natychmiast po uruchomieniu się systemu operacyjnego, dysk umieszczony w wyjmowanej kieszeni zamykanej na klucz, e) Rejestrator obrazu:  musi posiadać 3 lata gwarancji (36 miesięcy),  musi posiadać odporność na wibracje: 1G oraz odporność na uderzenia do 50 G,  musi pracować w temperaturach od – 40C do +70 C.  musi posiadać wbudowany czujnik GPS do odwzorowania pozycji nagranego materiału na mapie cyfrowej w dostarczonym oprogramowaniu,  musi posiadać funkcję automatycznego podgrzewania dysku, aby poprawnie pracować w niskich temperaturach,  dostęp do wszystkich ustawień musi być zabezpieczony hasłem,  nagrany materiał musi posiadać tzw. „Niewidoczny znak wodny” zabezpieczający poprawność i rzetelność zapisanego materiału tak aby nagrany materiał mógł służyć jako dowód przed sądem,  do ochrony danych osobowych i wizerunku konieczna jest funkcja zamglenia/zamazywania: twarzy, numerów posesji, nr rejestracyjnych osób i obiektów nie związanych z rozpatrywana sprawa na zapisanym materiale np. przed sądem f) Monitor, umieszczony w kabinie kierowcy, musi spełniać również funkcję konsoli zarządzającej systemem po zalogowaniu przez administratora. Kierowcy pojazdów nie mogą mieć możliwości wyłączenia nagrywania, kasowania nagrań lub wprowadzania jakichkolwiek modyfikacji tychże nagrań. g) System powinien umożliwiać podgląd online ze wszystkich kamer pojazdów w czasie rzeczywistym. h) System umożliwiający pobieranie zarejestrowanego materiału za pomocą pamięci flash USB, stacjonarnej kieszeni dyskowej, możliwość podglądu online. i) System musi umożliwiać podgląd kierowcy sytuacji wokół pojazdu, na żywo w formie jednego obrazu. Jednocześnie na monitorze musi być wyświetlany dodatkowy obraz z 1 kamery np. przód lub tył. j) Musi być możliwe przełączanie kamery przód/tył/boki wg. potrzeb kierowcy. k) Podczas wykonywania manewrów skrętu lub cofania system musi automatycznie wyświetlać obraz dodatkowy z odpowiednej kamery, w stronę której wykonywany jest manewr. l) Kamera (kamery) musi być kompaktowej budowy i odpowiednio niedużych kształtów, aby estetyczne komponowała się z zabudową pojazdu. m) Kamera musi pracować w warunkach normalnej eksploatacji (z uwzględnieni specyfiki klimatu powiatu tatrzańskiego – Gmina Miasto Zakopane) czyli być odporna na uszkodzenia podczas mycia na myjni automatycznej lub myjką wysokociśnieniową, a także posiadać osłony na wypadek kolizji z drobnymi przedmiotami typu gałęzie drzew lub krzewy. 1.2.1.1. Każdy pojazd Zamawiającego wyposażony przez Wykonawcę w zestaw monitoringu wizyjnego musi spełniać wymogi określone w niniejszej SIWZ. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedstawi odpowiedni dokument potwierdzający ten fakt, np. kartę specyfikacji technicznej uprzedzenia wraz ze schematem podłączeń elektrycznych. 1.2.2. Wykonawca dostarczy oprogramowanie z licencją umożliwiającą obsługę nagranego obrazu: a) Oprogramowanie musi umożliwiać utworzenie przez Zamawiającego użytkowników typu „admin” oraz użytkowników typu „obsługa” bez limitu stanowisk, z możliwością określenia uprawnień, przypisania pojazdów i/lub uprawnień do podglądu. b) Oprogramowanie musi posiadać mapę odwzorowującą pozycję nagranego materiału na terenie Polski (w tym szczegółową aktualną mapę powiatu tatrzańskiego i miasta Zakopane wraz z numeracją budynków). c) Program musi być dostosowany do szczególnych wymagań firmy komunalnej (jaką jest Zamawiający) zajmującej się odbiorem odpadów z zabudowy miejskiej, gdzie charakterystyczne są częste przejazdy na małych odległościach, z krótkimi czasami postoju i pracy urządzeń. d) System monitorujący wymagany przez Zamawiającego na pojazdach realizujących odbiór odpadów komunalnych ma na celu: zapewnienie bezpieczeństwa pracowników, ochronę mienia zarówno Zamawiającego jak i właścicieli nieruchomości, na których realizowany jest odbiór odpadów komunalnych, możliwość kontroli sposobu realizacji odbioru odpadów (w przypadku wątpliwości co do sposobu segregacji jak i ilości oddawanych odpadów komunalnych). e) W raportach muszą być rozróżniane czasy postojów od czasów zatrzymań pojazdów w celu wykonywania pracy, umożliwiając w szczególności:  wyszukiwanie zdarzeń z monitoringu (materiał video oraz GPS) wg wskazanych parametrów (data, godzina, miasto, ulica, numer rejestracyjny pojazdu),  generowanie raportów, które można wydrukować,  odtwarzanie materiału video zarejestrowanego w wybranym miejscu,  sterowanie wyświetlaniem mapy używanej do monitorowania pojazdów,  wybieranie pojazdów, które mają być pokazywane na mapie,  transmisja pozycji, prędkości, kierunku jazdy wraz z opisem pojazdu,  odtwarzanie danych historycznych, zapisanych na serwerze Wykonawcy, w tym: odwzorowanie śladów poruszania się pojazdów oraz raportowanie czasu pracy, postojów, załączonego osprzętu,  wysyłanie żądań odświeżenia informacji na temat położenia i stanu pojazdu,  dostęp do archiwalnych raportów przez okres min. 3 lat od daty uruchomienia systemu,  zmiany w opisie pojazdów,  „śledzenie” wskazanego przez Użytkownika pojazdu,  definiowanie w panelu administracyjnym listy Użytkowników systemu oraz praw dostępu do grup pojazdów,  generowanie i sortowanie raportów według dowolnie zdefiniowanych kryteriów,  możliwość tworzenia własnych szablonów raportów w programie,  wizualne dostosowanie widoku raportu do potrzeb Użytkownika, w tym możliwość zastosowania własnej grafiki (np. logotypu), kolorystyki czy formatowania tabel  tworzenie dowolnych zestawień oraz wykresów w formacie arkusza kalkulacyjnego Excel. Funkcja eksportu danych wybranych przez Użytkownika.  ponadto możliwość rozbudowy systemu w przyszłości o system identyfikacji RFID pojemników oraz dla śmieciarek (pojazdów bezpylnych) możliwość zamontowania w przyszłości czujnika otwarcia odwłoka (wysypywania odpadów) i generowania zestawień z danymi dotyczącymi miejsca i czasu rozładunku. f) System musi zapewnić odpowiednio długi czas nagrania minimum do 960 godzin pozwalający na powrót do zdarzeń sprzed wielu dni. g) Dane z systemu rejestrującego obraz z tras muszą posiadać możliwość generowania tzw. zdarzeń (znaczników) z podłączonych wejść cyfrowych (np. otwarcie odwłoka śmieciarki) lub sytuacji na drodze (np. zasłonięta kamera, brudna/zachlapana kamera) tak aby dyspozytor obsługujący był w stanie precyzyjnie i sprawnie przeszukiwać zapisany historycznie materiał wideo. h) Obsługa systemu musi być możliwa na dowolnej dystrybucji systemu operacyjnego Windows (np.: 10,8,7 XP). i) Korzystanie z systemu musi być możliwe dla dowolnego użytkowania z dowolnego komputera zabezpieczone loginem i hasłem. Po zalogowaniu się na dowolnym komputerze użytkownik musi widzieć skonfigurowany uprzednio swój panel dostępowy. 1.2.3. System w kontekście terminala nawigacyjnego, monitorowania położenia jak i również analizy zarejestrowanych danych, systemu łączności radiowej oraz monitoringu wizyjnego powinien być kompatybilny z systemem funkcjonującym u Zamawiającego (system monitoringu wizyjnego BRIGADE GLOBTRACK). 1.2.4. Wykonawca udzieli 24 miesięcznej gwarancji na bezawaryjną pracę całego systemu monitoringu oraz 36 miesięcznej gwarancji na zamontowane urządzenia w pojazdach Zamawiającego. 1.2.5. Ilość pojazdów Zamawiającego na których Wykonawca jest zobowiązany zrealizować zamówienie: 24 szt. Wykaz pojazdów stanowi załącznika nr 10 do SIWZ. 1.2.5.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia ilości urządzeń działających w systemie (nie więcej niż 10). W takim przypadku abonament miesięczny za każde następne urządzenie nie może być wyższy niż ustalony w ofercie Wykonawcy, a cena montażu będzie zgodna z ceną zaoferowana przez Wykonawcę dla danego rodzaju pojazdów. Termin montażu będzie indywidulanie ustalany z Wykonawcą, jednak nie dłuższy niż 7 dni roboczych. 1.2.5.2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości urządzeń działających w systemie w przypadku likwidacji lub sprzedaży pojazdu (nie więcej niż 10). W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tego tytułu, a zakupiony przez Zamawiającego oraz zdemontowany przez Wykonawcę oraz na jego koszt sprzęt, pozostaje własnością Zamawiającego. 1.2.5.3. W przypadku zakupu nowego pojazdu przez Zamawiającego oraz likwidacji starego pojazdu przez Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do przemontowania systemu monitoringu ze startego (likwidowanego pojazdu) na nowy zakupiony przez Zamawiającego pojazd, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym jednak nie dłuższym niż 7 dni roboczych 1.2.6. Płatności częściowe: Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia w częściach. Zasady i warunki płatności częściowych zawarte są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 1.3. Zamówienia uzupełniające: Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa, w art. 67 ust. 1 pkt. 7 Ustawy PZP. 1.4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 1.5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 51240000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia następujących warunków określonych w art. 22 ust. 1 b Ustawy PZP, dotyczących: 1.kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: W zakresie powyższego warunku Zamawiający odstępuje od opisywania sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Każdy pojazd Zamawiającego wyposażony przez Wykonawcę w zestaw monitoringu wizyjnego musi spełniać wymogi określone w niniejszej SIWZ. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedstawi odpowiedni dokument potwierdzający ten fakt, np. kartę specyfikacji technicznej uprzedzenia wraz ze schematem podłączeń elektrycznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach