Przetargi.pl
Dostawa, montaż i konserwacja instalacji klimatyzacji w budynku biurowym Urzędu Gminy w Starych Babicach ul. Rynek 32

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek 32
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2015-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 01327185500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa, montaż i konserwacja instalacji klimatyzacji w budynku biurowym Urzędu Gminy w Starych Babicach ul. Rynek 32
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż i konserwacja instalacji klimatyzacji w budynku biurowym Urzędu Gminy w Starych Babicach ul. Rynek 32. 2.Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 3.Zakres rzeczowy obejmuje m.in.: 1)dostawę, montaż i konserwację układu chłodniczego, agregatu skraplającego współpracującego z 28 klimatyzatorami (jednostkami wewnętrznymi). Poziom ciśnienia akustycznego mierzony z odległości 1 mb od agregatu nie może być wyższy niż 60dB(A) w trybie chłodzenia, 2)dostawę, montaż i konserwację 28 klimatyzatorów, 3)wykonanie zasilenia elektrycznego do jednostek zewnętrznych i wewnętrznych wraz z tablicą rozdzielczą, 4)wykonywanie przeglądu i czyszczenie klimatyzacji w okresie gwarancji (2 razy w roku w kwietniu i październiku). UWAGA! nie są objęte przedmiotem zamówienia urządzenia przewidziane do wykonania w II etapie, tzn.: 1)klimatyzatory w pomieszczeniach biurowych nr 17 i 19 I piętro, które na rysunkach projektu instalacji klimatyzacji zostały przekreślone. Należy natomiast do tych pomieszczeń doprowadzić wszystkie instalacje niezbędne do zainstalowania klimatyzatorów, które zostaną zakupione i zamontowane w etapie II, 2)klimatyzatory i cała instalacja w pok. 34 35 II piętro (poddasze), których realizacja jest przewidziana w II etapie. 4.W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca dostarczy również dokumentację powykonawczą obejmującą w szczególności: rzuty pomieszczeń z naniesionymi instalacjami oraz zamontowanymi urządzeniami, atesty i certyfikaty, dokumentację techniczno ruchową, kody dostępu do urządzeń, po dwie instrukcje obsługi dla każdego z zamontowanych urządzeń. 5.Dane techniczne dotyczące instalacji - zgodne z projektem wykonawczym instalacji klimatyzacji - w załączeniu. 6.Przedmiary robót. Zamawiający dołącza przedmiary robót w celu zapoznania się Wykonawcy z charakterem przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek sprawdzić ilości i charakter prac i dokonać wyceny prac, opisanych w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, zgodnie z własnym rozpoznaniem przedmiotu zamówienia. W przypadku rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym a przedmiarem robót Zamawiający za właściwe uzna zakres robót oraz ich ilości zawarte w projekcie budowlanym. 7.Urządzenia i materiały równoważne. 1)Wszędzie, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia wskazane są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy LUB RÓWNOWAŻNY. 2)Zamawiającemu zależy na realizacji przedmiotu zamówienia z materiałów najwyższej jakości oraz na solidności i fachowości wykonania. Wskazanie w dokumentacji technicznej nazw producentów ma charakter przykładowy, ma to ułatwić Wykonawcom sporządzenie oferty. Niemożliwym jest wymaganie jakości bez wskazania punktu odniesienia. Sam fakt, iż wskazuje się nazwy producentów nie zamyka możliwości zastosowania materiałów i urządzeń innych producentów o ile, zgodnie z dyspozycją art. 29 ustawy, będą one równoważne do wskazanych w dokumentacji technicznej. 3)Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych o ile zaproponowane materiały i urządzenia będą posiadały parametry nie gorsze niż te, które przedstawiono w dokumentacji. 4)Wykonawca, który zamierza powołać się na rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5)W przypadku zastosowania urządzeń równoważnych Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające równoważność w zakresie: parametrów technicznych, gabarytów, konstrukcji, wielkości, wytrzymałości, sposobu montażu, charakteru użytkowego (tożsamość funkcji, zachowania funkcji opisanych w dokumentacji, wydajność), wykonania materiałowego (rodzaj i jakość użytych materiałów, kolor), spełniania wymagań Zamawiającego. 6)W przypadku zastosowania urządzeń równoważnych Wykonawca zobowiązany jest wypełnić Formularz Nr 4 Materiały i urządzenia równoważne. 7)Zamawiający na etapie badania ofert stwierdzi, czy zaproponowane rozwiązania będzie można uznać za równoważne. 8.Warunki wykonania przedmiotu zamówienia. 1)Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z: a)polskimi normami i polskimi normami zharmonizowanymi, w tym w szczególności: PN-EN 378-1+A1:2011 Instalacje ziębnicze i pompy ciepła - Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony środowiska - Część 1: Wymagania podstawowe, definicje, klasyfikacja i kryteria wyboru, PN-EN 378-2+A2:2012 Instalacje ziębnicze i pompy ciepła - Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony środowiska - Część 2: Projektowanie, wykonywanie, sprawdzanie, znakowanie i dokumentowanie, PN-EN 13779:2007 Wentylacja budynków niemieszkalnych. Wymagane właściwości systemów wentylacji i klimatyzacji, PN-B-01411:1999 Wentylacja i klimatyzacja - Terminologia, PN-B-03421:1978 Wentylacja i klimatyzacja. Parametry obliczeniowe powietrza wewnętrznego w pomieszczeniach przeznaczonych do stałego przebywania ludzi, PN-B-0320: 1976 Wentylacja i klimatyzacja. Parametry obliczeniowe powietrza zewnętrznego, PN-EN 12599: 2002 Wentylacja budynków. Procedury badań i metody pomiarowe dotyczące odbioru wykonanych instalacji wentylacji i klimatyzacji, PN-EN 12599: 2002/ AC:2004 Wentylacja budynków. Procedury badań i metody pomiarowe dotyczące odbioru wykonanych instalacji wentylacji i klimatyzacji, PN-B-01410:1989 Wentylacja i klimatyzacja. Rysunek techniczny. zasady wykonywania i oznaczania, PN-B-02151-3 Akustyka budowlana. Ochrona przed hałasem, b)Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót instalacji wentylacji, Zeszyt nr 5, COBRTI Instal, wrzesień 2002; c)Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych. Cz. 2 - Instalacje sanitarne i przemysłowe, Arkady, 1988, d)Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z dnia 15. 06. 2002 r.; Nr 75; poz. 690), e)wiedzą techniczną i sztuką budowlaną f)warunkami i wymaganiami Zamawiającego. 2)Przy wyborze materiałów i wykonywaniu robót należy stosować postanowienia Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego należy uwzględnić w kolejności: a)europejskie aprobaty techniczne; b)wspólne specyfikacje techniczne; c)normy międzynarodowe; d)inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. 3)W dalszej kolejności, w przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz europejskich aprobat technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych, norm międzynarodowych oraz innych technicznych systemów odniesienia ustanowionych przez europejskie organy normalizacyjne należy uwzględnić w kolejności: a)Polskie Normy; b)polskie aprobaty techniczne; c)polskie specyfikacje techniczne; 4)Zamawiający informuje, że roboty remontowe będą prowadzone w budynku czynnym, w którym poza pracownikami Urzędu przebywają interesanci. W związku z tym wykonywanie robót instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach budynku nie mogą kolidować z pracą Urzędu Gminy. 5)Wszystkie roboty związane z realizacją przedmiotu zamówienia mogą być wykonywane 7 dni w tygodniu, poza godzinami pracy Urzędu Gminy tj.: w poniedziałek po godz. 17:00, wtorek, środę i czwartek po godz. 16:00 oraz w piątek po godz. 15:00 oraz w sobotę i niedzielę w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym. W przypadku konieczności wykonywania robót w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym, Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty instalacyjne w sposób ograniczający do minimum czynniki zakłócające pracę wykonywaną przez pracowników Zamawiającego. 6)Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w terminie 2 dni od zawarcia umowy przedstawił Harmonogram Robót, uzgodniony uprzednio z Zamawiającym. Harmonogram ma w szczególności uwzględnić poszczególne zakresy robót i ich kolejność oraz szczegółowy zakres robót budowlanych powierzanych ewentualnym podwykonawcom. 7)Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie na przechowywanie materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania zamówienia. 8)Wykonawca, po wykonaniu otworów i przebić w stropach i ścianach oraz po przeprowadzeniu przez nie instalacji klimatyzacji i ewentualnie przewodów elektrycznych, uzupełni te otwory zaprawą cementowo-wapienną oraz odtworzy parkiet lub wykładzinę, wyrówna tynki i pomaluje farbą emulsyjną w kolorze ścian tych pomieszczeń. 9)Do wykonania zamówienia Wykonawca powinien użyć odpowiedniego sprzętu, zapewniającego dobrą, jakość wykonanych robót oraz bezpieczeństwo ich wykonywania. Sposób postępowania z odpadami powstałymi w wyniku prowadzonych prac musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. 10)Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych prac odpowiedzialny jest Wykonawca. 11)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 12)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa spowodowane zawinionym przez siebie niewłaściwym wykonywaniem prac objętych niniejszą umowa oraz wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 13)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez podwykonawców. 14)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania podwykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 15)Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych usług. Kontroli Zamawiającego będzie poddany w szczególności sposób wykonania robót w aspekcie zgodności ich wykonania z SIWZ. 16)Wady ujawnione w czasie odbioru oraz wszelkie naprawy gwarancyjne będą usunięte w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 9.Inne obowiązki Wykonawcy. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1)wykonywanie wszystkich robót w sposób nieuciążliwy dla Zamawiającego, przestrzegając przepisy BHP i ppoż., z uwzględnieniem, iż prace prowadzone będą na terenie czynnego obiektu, w którym przebywają pracownicy i interesanci, 2)zabezpieczenie przed zniszczeniem mienia Zamawiającego znajdującego się w pomieszczeniach. Wykonawca powinien bezwarunkowo odpowiednio zabezpieczyć pomieszczenia we właściwy sposób (folie, kurtyny, bariery itp.). Za ewentualne szkody spowodowane niewłaściwym zabezpieczeniem odpowiada Wykonawca, 3)każdorazowo po zakończeniu robót Wykonawca jest zobowiązany do przywrócenia porządku w pomieszczeniach umożliwiającego pracownikom i współpracownikom Zamawiającego przystąpienie do wykonywania obowiązków służbowych od godziny 8:00 rano. W przypadku nie zastosowania się do powyższego zapisu Zamawiający zleci sprzątanie innemu wykonawcy na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy. Należność za wykonanie usługi sprzątania zostanie potrącona z wynagrodzenia Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę, 4)usuwanie z obszaru robót, jego transportem i na jego koszt, wszelkich odpadów i zanieczyszczeń powstałych w czasie prowadzonych robót oraz unieszkodliwianie i zagospodarowanie tych odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t. j. Dz. U. 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) oraz innymi właściwymi przepisami. W przypadku gdyby Wykonawca nie posiadał stosownych zezwoleń może powierzyć wykonywanie w tym zakresie prac podwykonawcom, 5)po zakończeniu robót, pozostawienie obiektu robót, pomieszczenia, w którym składowano materiały i przyległego terenu w należytym stanie tj. uporządkowany i oczyszczony (w stanie nie gorszym niż przed rozpoczęciem robót) oraz pokrycia wszelkich kosztów z tym związanych, 6)wykonania robót przygotowawczych, pomocniczych, zabezpieczających i porządkowych związanych z realizacją przedmiotu umowy, 7)wykonania na własny koszt robót wynikłych z wszelkich zawinionych przez niego uszkodzeń i usterek powstałych w trakcie trwania robót, 8)usunięcia na własny koszt wszelkich wad stwierdzonych w trakcie odbiorów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie bez dodatkowego wzywania, 9)Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a)Zabezpieczenia interesów osób trzecich b)Ochrony środowiska c)Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy d)Organizacji i utrzymywania zaplecza prac związanych z utrzymaniem zieleni e)Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego w otoczeniu prac f)Ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 425000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 30 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 7 000 zł (słownie: siedem tysięcy zł) zgodnie z formą przewidzianą w SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Rękojmia za wady
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach