Przetargi.pl
Dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych

Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. Komisji Edukacji Narodowej ogłasza przetarg

  • Adres: 11-500 Giżycko, ul. Mickiewicza 27
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 0-87 4283021 , fax. 0-87 4283021
  • Data zamieszczenia: 2014-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. Komisji Edukacji Narodowej
    ul. Mickiewicza 27 27
    11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 0-87 4283021, fax. 0-87 4283021
    REGON: 00019393800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zseii.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych wyszczególnionych poniżej. 1. Zestaw panelowy - Oświetlenie pojazdu samochodowego Zestaw panelowy - Oświetlenie pojazdu samochodowego jest pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy, na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiającą naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu oświetlenia pojazdu, oraz naukę symboliki oznaczeń stosowanych w schematach dokumentacji technicznej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego powinien być wykonany z kształtowników stalowych zapewniających mocną konstrukcję urządzenia umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla 2-3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywać się powinno za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. 4) Urządzenie powinno umożliwiać przeprowadzenie badania całej instalacji oświetlenia, jak również poszczególnych elementów instalacji tj: a. badanie kierunkowskazów, świateł awaryjnych, b. badanie świateł postojowych, mijania, drogowych, przeciwmgielnych, c. badanie świateł cofania, hamowania, d. badanie regulatora unoszenia reflektora, e. badanie oświetlenia wnętrza pojazdu, f. badanie układu wycieraczek, g. badanie sygnału dźwiękowego. 2. Zestaw panelowy- Układy zapłonowe Zestaw panelowy - Układy zapłonowe powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiającą naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu zapłonowego, oraz naukę symboliki oznaczeń stosowanych w schematach dokumentacji technicznej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. 4) Zestaw powinien zawierać 3 typy układów zapłonowych: a. układ zapłonowy rozdzielaczowy z czujnikiem indukcyjnym, b. układ zapłonowy rozdzielaczowy z czujnikiem Halla - komputer zapłonu, c. układ zapłonowy bezrozdzielaczowy z czujnikiem indukcyjnym - komputer zapłonu, 5) Zestaw powinien umożliwiać dowolne konfiguracje. 6) Urządzenie powinno umożliwiać: a. sprawdzenie czujników impulsów zapłonowych- Hall, indukcyjny, b. pomiar parametrów cewki zapłonowej, przewodów zapłonowych, świec zapłonowych, c. sporządzenie oscylogramów uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewki. d. wysterowanie i sporządzenie charakterystyk kata wyprzedzenia zapłonu 3. Zestaw panelowy - Sensoryka systemów pojazdowych Zestaw panelowy - Sensoryka systemów pojazdowych powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. Zestaw powinien zawierać: 1) układ do sprawdzania przepływomierzy powietrza masowych i objętościowych, 2) układ do sprawdzania MAP-sensorów, 3) zestaw głównych czujników systemów pojazdowych: czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza, sonda Lambda, czujnik aktywny prędkości obrotowej, czujnik prędkości pojazdu, czujnik przyśpieszeń, czujnik kierunku obrotów, czujnik ciśnienia różnicowego, czujnik ciśnienia oleju, czujnik poziomu paliwa. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. Zestaw powinien umożliwiać: 4) zapoznanie się oznaczeniami i symbolami graficznymi czujników wg. AutoData. 5) sprawdzenie czujników za pomocą miernika lub oscyloskopu. 4. Zestaw panelowy - Aktoryka systemów pojazdowych Zestaw panelowy - Aktoryka systemów pojazdowych powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. Urządzenie powinno zawierać: 1) zestaw głównych zaworów systemów pojazdowych: zawór powietrza dodatkowego, zawór EGR elektromagnetyczny, elektrozawór modulacji podciśnienia, zawór biegu jałowego 2-pin, zawór biegu jałowego 3-pin, zawór regeneracji filtra z węglem aktywnym, zawór elektropneumatyczny, zawór elektrohydrauliczny, wtryskiwacz paliwa, 2) silnik krokowy, 3) zespół przepustnic: zespół przepustnicy elektronicznej, zespół nastawnika biegu jałowego, zespół przepustnicy systemu Mono-Jetronic, 4) układ centralnego zamka, 5) układ alarmu, 6) zespół prostowniczy z 6 i 9 diodami, 7) regulator napięcia alternatora, 8) odbiornik radiowy z zestawem głośników. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. Ćwiczenia realizowane przy pomocy zestawu powinny umożliwiać: 1) zapoznanie się oznaczeniami i symbolami graficznymi wg. AutoData. 2) sprawdzenie mechanizmów za pomocą miernika lub oscyloskopu, 5. Zestaw panelowy. Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej Zestaw panelowy - Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak niżej) na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Zestaw panelowy powinien umożliwiać naukę łączenia i pomiary podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak; rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki, oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -700 mm. Zestaw powinien zawierać: 4) rezystory, rezystory 15W, dekady rezystancyjne, 5) cewki, kondensatory, żarówki, 6) tranzystory: bipolarne, bipolarne-Darlington, unipolarne - MOSFET, 7) diody, 8) czujniki termistorowe, 9) fotoelementy, 10) wyświetlacz cyfrowy, 11) bramki logiczne, 12) przetwornik A/D, 13) układ Schmitta, 14) wzmacniacz operacyjny, 15) generator astabilny, bistabilny, 16) światłowody - nadajnik i odbiornik. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. 6. Układy kierownicze Pomoc dydaktyczna - układy kierownicze służy do demonstracji funkcjonowania układu kierowniczego z możliwością zmiany oporu ruchu przekładni i pomiarem ciśnień w kładzie wspomagania (prądu i napięcia zasilającego) Pomoc dydaktyczna układ kierowniczy powinien składać się z: - kolumny kierowniczej - przekładni kierowniczej z siłownikiem ( hydraulicznym - pompy olejowej zasilającej układ hydrauliczny - napędu elektrycznego pompy olejowej - przewodów ciśnieniowych układu hydraulicznego - manometru ciśnienia w układzie wspomagania - stanowiska zasilane są napięciem 12V z akumulatora pojazdu Układ kierowniczy powinien być zasilany jest z sieci energetycznej 230V/50Hz za pośrednictwem transformatora bezpieczeństwa i włącznika różnicowoprądowego (układ ładowania akumulatora) - w przypadku układu ze wspomaganiem elektrohydraulicznym zespół napędowy stanowi zintegrowany silnik elektryczny z pompą hydrauliczną i zbiornikiem płynu hydraulicznego. - w przypadku układu ze wspomaganiem hydraulicznym zespół napędowy stanowi pompa hydrauliczna zasilana silnikiem jednofazowym 230V/50Hz Wymiary urządzenia: 80-120, 40-60, 100-120 cm Waga nie powinna przekraczać 150 kg 7. Skrzynia przekładniowa ręczna Skrzynia przekładniowa ręczna jest to pomoc dydaktyczna - przeznaczone jest do prezentacji budowy skrzyni biegów i jej wyposażenia. Powinna umożliwiać omówienie zasad montażu podzespołów, kół zębatych, regulacji i pomiaru parametrów mechanicznych podzespołów skrzyni i jego osprzętu, naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów skrzyni i wykonania prac obsługowo-naprawczych. Zespół skrzyni biegów, wraz z całym osprzętem, powinien stanowić obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu i zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej. Poprzez zamontowaną przekładnię ślimakową o przełożeniu 1:(20-40) powinien umożliwiać obrót skrzyni biegów o 360 stopni, co pozwala na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika w trakcie prezentacji, oraz prac obsługowo-naprawczych. W dolnej części stelażu, pod skrzynią biegów powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.) , oraz służy do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. 8. Silnik benzynowy rzędowy na stojaku obrotowym Silnik benzynowy rzędowy na stojaku obrotowym to pomoc dydaktyczna przeznaczona jest do prezentacji budowy silnika i jego wyposażenia. Powinna umożliwiać omówienie zasad montażu, regulacji i pomiaru parametrów elektrycznych i mechanicznych podzespołów silnika i jego osprzętu oraz naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów silnika i wykonania prac obsługowo-naprawczych, takich jak: - wymiana alternatora, - wymiana rozrusznika, - wymiana paska rozrządu, - wymiana uszczelki pod głowica, - wielu innych zgodnie z procedurami i użyciem właściwych narzędzi. Zespół silnikowy, wraz z całym osprzętem, czujnikami i fragmentami instalacji elektrycznej, stanowi obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu. Zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej umożliwia za pomocą przekładni ślimakowej 1: (20-40) obrót silnika o 360 stopni, pozwala to na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika. W dolnej części stelażu, pod silnikiem powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.) oraz do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. Wymiary urządzenia (80-120), (40-60),100-120) mm, waga do 150 kg. 9. Silnik wysokoprężny ZS na stojaku obrotowym Silnik wysokoprężny ZS na stojaku obrotowym to pomoc dydaktyczna przeznaczona do prezentacji budowy silnika i jego wyposażenia. Powinna umożliwić omówienie zasad montażu, regulacji i pomiaru parametrów elektrycznych i mechanicznych podzespołów silnika i jego osprzętu oraz naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów silnika i wykonania prac obsługowo-naprawczych, takich jak: -wymiana alternatora, -wymiana rozrusznika, -wymiana paska rozrządu, -wymiana uszczelki pod głowica, -i innych zgodnie z procedurami i użyciem właściwych narzędzi. Zespół silnikowy, wraz z całym osprzętem, czujnikami i fragmentami instalacji elektrycznej, stanowi obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu. Zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej umożliwia za pomocą przekładni ślimakowej 1:(20-40) obrót silnika o 360 stopni, co pozwala to na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika w trakcie prezentacji, oraz prac obsługowo-naprawczych. W dolnej części stelażu, pod silnikiem powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.), oraz służy do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. Wymiary urządzenia ( 80-120), (40-60), (150-200) Waga do 150 kg. 10. Dwuobwodowy układ hamulcowy Dwuobwodowy układ hamulcowy to stanowisko demonstracyjne przeznaczone do praktycznej prezentacji funkcjonowania typowego hydraulicznego układu hamulcowego ze wspomaganiem. Stanowisko to powinno być skonstruowane w formie zamkniętej kasety zbudowanej z aluminiowych profili oraz płyt z tworzywa sztucznego. Kaseta stanowiska powinna być umieszczona na mobilnej ramie wykonanej z lekkich profili stalowych. Cała stalowa rama powinna być malowana proszkowo dla uzyskania wystarczającej trwałości oraz estetycznego wyglądu. Stanowisko powinno umożliwiać: - pełną symulację pracy hydraulicznego układu hamulcowego ze wspomaganiem, - obserwację wpływu wspomagania na pracę układu hamulcowego, - pomiary ciśnień płynu hydraulicznego w różnych punktach układu, - pomiary ciśnienia pneumatycznego wytwarzanego przez serwomechanizm wspomagania. Wymiary urządzenia (80-120), (60-80), (150-180) cm. Waga do 150 kg, Zasilanie 220-235 V DC. 11. System bezpieczeństwa biernego System to stanowisko dydaktyczne przeznaczone do praktycznego pokazu budowy i oceny parametrów systemu bezpieczeństwa biernego. Urządzenie powinno się składać się z poduszki głównej, pasażera, bocznych, napinaczy i czujników, w tym pulpit symulacji usterek, który umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię. Zastosowane podzespoły powinny umożliwiać przeprowadzenie diagnostyki systemu oraz nowoczesnej deski wskaźników, na których znajduje się lampka kontrolna systemu poduszek powietrznych. Stanowisko powinno być wyposażone w złącze diagnostyczne umożliwiające podłączenie przyrządów do diagnostyki takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, ADP-186 i innych, umożliwiających odczyt i kasowanie kodów usterek, parametrów bieżących , kontrolę wskazań deski wskaźnikowej i wielu innych funkcji. Wymiary urządzenia: (80-120), (40-60), (150- 185) cm. Waga do 150 kg. Zasilanie 220-235 V DC. 12. Stanowisko testowania alternatorów. Podstawowe cechy Stanowisko testowania alternatorów przeznaczone jest do pomiaru i obserwacji zmian parametrów alternatorów o napięciu nominalnym 12V w funkcji obrotów i obciążenia. Umożliwia ono zamocowanie i badanie większości typów alternatorów oraz przeniesienie napędu za pomocą dwóch typów pasków; szerokiego i wąskiego klinowego. Budowa przyrządu: Napęd alternatora odbywa się za pomocą 3-fazowego silnika trójfazowego elektrycznego o mocy znamionowej P=2,2 kW/380V. Dzięki zastosowaniu przekładni pasowej o przełożeniu 2:1 obroty alternatora wynoszą około 6000 obr/min. Prąd obciążenia alternatora może być regulowany w dziesięciu podzakresach do 100 A. Urządzenie powinno być wyposażone w dwa wewnętrzne regulatory napięcia ( tzw. typ dodatni i ujemny), które umożliwiają sprawdzanie alternatorów bez własnego, wbudowanego regulatora napięcia. Mechanizm mocowania alternatorów umożliwia ich szybki i pewny montaż i demontaż oraz zapewnia poprawną i bezpieczną pracę całego zespołu napędowego. Mechanizm mocowania alternatorów powinien umożliwiać ich szybki i pewny montaż i demontaż Ponieważ Zamawiający nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub znaków pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia a Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, dlatego wszędzie, gdzie z opisu przedmiotu zamówienia wynika wskazanie znaków towarowych, patentów lub znaków pochodzenia, Wykonawca przyjmie, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny i Wykonawca może zaoferować przedmiot równoważny. Zatem wszystkie wskazane z nazwy materiały i należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych dla nazwanych materiałów wymienionych w powołanej dokumentacji technicznej z zachowaniem jej wymogów w zakresie jakości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 317000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 45 dni

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zseii.edu.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach