Przetargi.pl
DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO URZĄDZEŃ DRUKUJĄCYCH NA POTRZEBY 23 BAZAZY LOTNICTWA TAKTYCZNEGO

23 Baza Lotnictwa Taktycznego ogłasza przetarg

  • Adres: 05-300 Mińsk Mazowiecki, -
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 261 553 505 , fax. 261 553 520
  • Data zamieszczenia: 2018-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 23 Baza Lotnictwa Taktycznego
    - -
    05-300 Mińsk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 261 553 505, fax. 261 553 520
    REGON: 71003764000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.23blt.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: WOJSKO

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO URZĄDZEŃ DRUKUJĄCYCH NA POTRZEBY 23 BAZAZY LOTNICTWA TAKTYCZNEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem Zamówienia jest sukcesywna dostawa Materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych oraz urządzeń wielofunkcyjnych. 2. Przedmiot zamówienia określony został we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV: 30125110-5 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5. Szczegółowy wykaz danego asortymentu zamieszczony jest w „Formularzu cenowym” – załącznik nr 2. W kolumnie 3 formularza Zamawiający wskazał oznaczenie materiału eksploatacyjnego zalecane przez producentów urządzeń oraz minimalną wydajność/pojemność produktów. 6. Przez pojęcie „dany asortyment” rozumie się produkt ocechowany własnym niepowtarzalnym symbolem materiału, określającym przynależność danego materiału do urządzenia drukującego, z którym ma współpracować oraz jego funkcjonalność. 7. Wielkość dostaw będzie każdorazowo specyfikowana na piśmie w formie Zamówień, w zależności od potrzeb Zamawiającego. 8. Wszystkie materiały objęte Zamówieniem muszą być fabrycznie nowe, oryginalne, dostarczone w opakowaniu zabezpieczającym przed zmianami ilościowymi i jakościowymi. 9. Produkt (materiał eksploatacyjny) oryginalny – to taki produkt (materiał eksploatacyjny), co do którego udokumentowane jest, że został wyprodukowany przez podmiot, który jest wskazany jako producent urządzenia, do którego dany produkt (materiał eksploatacyjny) ma być zastosowany (np.: poprzez zamieszczenie nazwy i/lub logo firmy na samym produkcie i na jego opakowaniu) oraz który został ulokowany w oryginalnym opakowaniu przez tego producenta. 10. Zamawiający wymaga, aby produkty były zgodne z normami: ISO/IEC 19752 (dotyczy monochromatycznych kartridży do drukarek laserowych), ISO/IEC 24711, ISO/IEC24712 (dotyczy kolorowych i monochromatycznych kartridży do drukarek atramentowych), ISO/IEC 19798 (dotyczy kolorowych kartridży do drukarek laserowych). 11. Oryginalne opakowanie oznacza, iż opakowanie ma być nienaruszone, posiadać zabezpieczenia zastosowane przez producenta oraz znaki identyfikujące produkt, a w szczególności markę i/lub logo i/lub znak producenta (firmy) urządzenia do którego produkt ma być zastosowany. 12. Pod pojęciem „fabrycznie nowy” rozumie się produkt, który został określony przez Zamawiającego w § 2 umowy, tj.:  pochodzący z legalnych źródeł dystrybucji;  bez jakichkolwiek śladów używania lub uszkodzenia oraz oznaczeń wskazujących na produkt pochodzący od innych producentów niż wskazane w Załączniku nr 2 do Umowy;  nieregenerowany i nierefabrykowany. Pod pojęciem produktów regenerowanych i refabrykowanych Zamawiający rozumie zużyte Materiały eksploatacyjne, które ponownie zostały napełnione środkiem drukującym.  pochodzący z bieżącej produkcji, wytworzone seryjnie w cyklu produkcyjnym;  zaopatrzony w etykiety zawierające numer katalogowy lub inne oznaczenie stosowane przez producenta umożliwiające identyfikację produktu (zgodne z Załącznikiem nr 2 do Umowy) oraz wykaz urządzeń, do których przeznaczony jest dany Materiał eksploatacyjny, z widocznym logo producenta oraz terminem ważności poszczególnego Materiału eksploatacyjnego widocznym na zewnątrz opakowania, bez konieczności jego otwierania w celu odczytania tej daty;  oznaczenia asortymentu muszą być umieszczone trwale na opakowaniach zewnętrznych oraz nie mogą posiadać na obudowach Materiałów eksploatacyjnych (kasetach/kartridżach) oznaczeń innego producenta i symbolu Materiału eksploatacyjnego innego niż umieszczony na opakowaniach i określony w Załączniku nr 2 do Umowy;  szczelnie zapakowany w indywidualne opakowania, uniemożliwiające działanie czynników zewnętrznych, które mogą mieć negatywny wpływ na poprawne działanie Materiału eksploatacyjnego, takich jak np.: światło, kurz i wilgoć, bez śladów proszku/tuszu na produktach wyjętych z opakowania;  gwarantujący jakość wydruku polegającą na równomiernym zaczernieniu/barwieniu drukowanego tekstu lub grafiki, jednakowe nasycenie barw na całym wydruku, brak szarych/kolorowych smug na nośniku w miejscach nie przeznaczonych do zadrukowania tj. 100% bieli w miejscach niezadrukowanych;  rozpoznawalny przez urządzenie drukujące i nie wywołujące pojawiania się negatywnych komunikatów na wyświetlaczu urządzenia lub stronach testowych, kompatybilne ze sprzętem do którego zostały zamówione, tj. nie powodujący ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz zapewniające pełną kompatybilność z oprogramowaniem urządzenia. 13. Materiały eksploatacyjne stanowiące przedmiot zamówienia muszą być produktami zalecanymi przez producentów urządzeń, do których są przeznaczone. 14. Zgodnie z art. 30 ustawy PZP, w miejscu gdzie przedmiot zamówienia opisany jest przez odniesienie do norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza produkty jakościowo równoważne opisywanym (produkt równoważny), spełniające parametry wymienione w pkt 8, 10 i 11 niniejszego opisu. 15. Pod pojęciem produkt równoważny, Zamawiający rozumie materiały:  kompatybilne z urządzeniami drukującymi, w których będą wykorzystywane;  posiadające co najmniej takie same lub wyższe parametry jakościowe i wydajnościowe, co materiały zalecane przez producentów urządzeń drukujących (m.in. równomierność pokrycia, rozdzielczość druku, wydajność, niezawodność, temperatura przechowywania, kolor i nasycenie barw);  zapewniające prawidłowy wydruk dokumentu po zamontowaniu do skonfigurowanego urządzenia, bez zabrudzeń papieru,  rozpoznawalne przez urządzenie drukujące i nie wywołujące pojawiania się negatywnych komunikatów na wyświetlaczu urządzenia lub stronach testowych, kompatybilne ze sprzętem do którego zostały zamówione, tj. nie powodujący ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz zapewniające pełną kompatybilność z oprogramowaniem urządzenia.  nie naruszające praw własności intelektualnej i patentów, 16. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wypełnił kolumnę nr 8, 9, 10 (producent/nazwa/symbol oferowanych materiałów) załącznika nr 2 do SIWZ - Formularza cenowego w celu umożliwienia porównania parametrów oferowanych produktów z żądanymi przez Zamawiającego. Nie wskazanie żądanych informacji w kolumnie nr 8, 9, 10 skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów równoważnych. Warunki odnoszące się do materiałów równoważnych zostały opisane w formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, projekcie umowy oraz opisie przedmiotu zamówienia. Wykazanie równoważności materiałów leży po stronie Wykonawcy. 17. Oznaczenie (symbol) danego oferowanego asortymentu musi być tożsame z wyszczególnionym w formularzu cenowym, a następnie w umowie. Symbol musi być trwale umieszczony na opakowaniu oraz bezpośrednio na danym produkcie, tj. odpowiednio na tuszu, tonerze, bębnie światłoczułym, taśmie umożliwiając tym samym identyfikację zaoferowanego produktu. 18. W trakcie realizacji umowy nie dopuszcza się innych materiałów równoważnych, które na etapie oceny ofert nie zostały uwzględnione w przedstawionych dokumentach o których mowa w rozdziale 6 pkt. 4 ppkt. 1. Jednocześnie dopuszcza się dostarczenie materiału zalecanego przez producenta danego urządzenia drukującego, co nie powoduje zwiększenia zaoferowanej ceny jednostkowej danego asortymentu. 19. W przypadku kiedy producent urządzeń drukujących nie przewiduje innych opakowań asortymentu niż tak zwane „dwupaki” Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty uwzględniającej tego typu opakowania. W tym przypadku Wykonawca oferujący produkt równoważny musi w ofercie zaoferować produkt o wydajności nie gorszej niż produkt oferowany przez producenta urządzeń drukujących (tj. Wykonawca oferujący produkt oryginalny podaje cenę jednostkową za jeden produkt z opakowania typu „dwupak”, natomiast Wykonawca oferujący produkt równoważny produkowany w opakowaniach pojedynczych podaje cenę pojedynczego produktu, a w przypadku oferowanego produktu „dwupak” podaje cenę jednostkową za jeden produkt z opakowania typu „dwupak”. Nie spełnienie powyższego warunku skutkuje odrzuceniem oferty. Wymagania gwarancyjne i serwisowe 1. Okres gwarancji na Materiały eksploatacyjne wynosi 12 miesięcy, jednakże nie krótszy niż gwarancja producenta, przy czym bieg okresu gwarancji rozpocznie się z chwilą podpisania przez Strony bez uwag i zastrzeżeń Protokołu odbioru ilościowego. W przypadku, gdy gwarancja producenta materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących będzie krótsza od minimalnej wymaganej przez Zamawiającego, jako wiążąca dla Stron będzie gwarancja udzielona przez Wykonawcę. 2. Gwarancji podlegają wady materiałowe i konstrukcyjne w tym wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych Materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących, w tym również niespełnienie cech zdefiniowanych przez Zamawiającego pod pojęciem fabrycznie nowe (określone w § 2 ust. 8 Umowy), a także niespełnienie deklarowanych funkcji użytkowych stwierdzone podczas użytkowania dostarczonego Przedmiotu umowy. 3. Wykonawca zapewnia Zamawiającemu dokonywanie zgłoszeń uszkodzeń Przedmiotu umowy oraz awarii na: nr faksu Wykonawcy ………………………… lub drogą elektroniczną lub na e-mail Wykonawcy …………………………………………………… w dni robocze dla Zamawiającego (od poniedziałku do piątku) w godz. 09.00 – 14.00. Za rozpoczęcie biegu terminu zgłoszenia serwisowego przyjmuje się datę i godzinę widniejącą na potwierdzeniu zgłoszenia wysłanego przez Zamawiającego (faksem/mailem). Zgłoszenia otrzymane po godzinie 14.00 będą traktowane, jako zgłoszenia otrzymane o 09.00 rano dnia następnego. Wzór zgłoszenia awarii/wad stanowi Załącznik nr 5. 4. Wykonawca w ramach umowy zapewni odbiór do wymiany uszkodzonego oraz dostawę nowego Materiału eksploatacyjnego do siedziby 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim w ciągu 4 dni roboczych licząc od daty zgłoszenia serwisowego zgodnie z pkt. 3. 5. W okresie gwarancji wszelkie koszty związane z usuwaniem wad w przedmiocie umowy (wymiana materiałów na wolne od wad, koszty transportowe związane z dostawą wymienionych, koszty pobytu i dojazdu do Zamawiającego i z powrotem) obciążają wyłącznie Wykonawcę. 6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu utraty lub uszkodzenia reklamowanego Przedmiotu umowy za okres od chwili jego przyjęcia do chwili przekazania Zamawiającemu Przedmiotu umowy wolnego od wad. 7. Jeżeli Wykonawca dokona wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na taki sam Przedmiot umowy nowy i wolny od wad, to Przedmiot umowy podlega odbiorowi ilościowo-jakościowemu. Wymiany Przedmiotu umowy Wykonawca dokona bez żadnej dodatkowej opłaty, nawet gdyby ceny uległy zmianie. Termin gwarancji biegnie na nowo od daty odbioru bez wad Przedmiotu umowy. 8. W przypadku, gdy podczas realizacji umowy Zamawiający ujawni wadliwe Materiały eksploatacyjne lub stwierdzi, że jakość dostarczonych materiałów eksploatacyjnych równoważnych niekorzystnie odbiega od parametrów produktu zalecanego przez producenta danego urządzenia drukującego: a) przy ujawnionych minimum 5% wadliwych sztuk (liczone w zaokrągleniu w górę do pełnej sztuki) tj. niesprawnych/niekompatybilnych, jakościowo niekorzystnie odbiegających od produktu zalecanego przez producenta danego urządzenia (w zaokrągleniu w górę do pełnej sztuki) danego asortymentu Wykonawca zobowiązany jest do wymiany całej partii danego asortymentu w ilościach wskazanych przez Zamawiającego na wolne od wad o parametrach takich samych lub lepszych niż produkt podlegający wymianie. Pod pojęciem niekompatybilności Zamawiający rozumie brak możliwości poprawnego działania danego asortymentu z przypisanym urządzeniem drukującym włącznie z brakiem właściwej sygnalizacji jego instalacji w urządzeniu, zużycia tuszu lub tonera włącznie z zapewnieniem prawidłowego wydruku dokumentu po zamontowaniu do skonfigurowanego urządzenia, bez zabrudzeń papieru. Zamawiający może naliczyć kary umowne określone w § 12 ust. 3 lit. a; b) ujawnienie minimum 10% wadliwych sztuk (liczone w zaokrągleniu w górę do pełnej sztuki) danego asortymentu zostanie uznane jako nienależyte wykonanie umowy i Zamawiający naliczy kary umowne określone w § 12 ust. 2 lit. a. c) wadliwe sztuki podlegają sumowaniu w ramach dostaw zrealizowanych w czasie trwania umowy. 9. Wymiana asortymentu (obejmująca odbiór i dostarczenie Materiałów eksploatacyjnych), o których mowa w pkt. 4 i 8 musi nastąpić w terminie maksymalnie 4 dni roboczych od zgłoszenia reklamacji do Wykonawcy. Opóźnienie w terminie realizacji skutkuje naliczeniem kar umownych, o których mowa w § 12 ust. 2 lit. k, co nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku jej dokonania. 10. Jeżeli Zamawiający ujawnił wadliwą sztukę w partii dostarczonej w ramach wymiany gwarancyjnej, powiadamia o tym fakcie Wykonawcę, a termin wymiany gwarancyjnej nie jest wstrzymywany. Ponadto za każdą wadliwą sztukę dostarczoną w ramach wymiany gwarancyjnej, Zamawiający naliczy karę umowną w wysokości 50% ceny jednostkowej brutto danego asortymentu, o której mowa w § 12 ust. 2 lit. i, co nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dostarczenia produktu wolnego od wad o parametrach takich samych lub lepszych niż produkt podlegający wymianie. 11. W przypadku, gdy w wyniku zastosowania dostarczonych Materiałów eksploatacyjnych nastąpi wysypanie/wylanie środka drukującego do wnętrza urządzenia drukującego (skutkujące np.: koniecznością wykonania czyszczenia wnętrza drukarki, wymianą elementów eksploatacyjnych, tj. rolek, wałków, fuserów, itp.) Wykonawca zobowiązany jest do dokonania czynności serwisowych urządzenia na własny koszt w całym okresie używania dostarczonych materiałów eksploatacyjnych. Zobowiązanie, o którym mowa powyżej będzie realizowane w siedzibie Zamawiającego w ciągu 5 dni roboczych licząc od daty zgłoszenia serwisowego zgodnie z pkt. 3. Czas wykonania czynności serwisowych urządzenia liczony będzie w godzinach 09.00-14.00 w dni pracujące (od poniedziałku do piątku) dla Zamawiającego. Rozpoczęte czynności serwisowe musza zostać ukończone przed godz. 15.30. Czynności serwisowe muszą przywrócić funkcjonalność i prawidłowe działanie urządzenia. Potwierdzeniem wykonania czynności jest wydrukowanie pełnego prawidłowego wydruku testowego i przedłożenie go Zamawiającemu (do czynności kontrolnych Wykonawca używa wyłącznie swoich materiałów zgodnych z symbolami oferowanymi w umowie). Zamawiającemu przysługuje prawo do przeprowadzenia w autoryzowanym serwisie czynności serwisowych urządzeń wraz z wymianą elementów eksploatacyjnych na koszt Wykonawcy, w przypadku przekroczenia podanego przez Wykonawcę czasu realizacji reklamacji. Skorzystanie przez Zamawiającego z tego prawa wstrzymuje naliczanie kar umownych. Brak wyczyszczenia sprzętu w terminie, skutkuje naliczeniem kar umownych, o których mowa w § 12 ust. 2 lit. f. 12. W przypadku gdy w wyniku zastosowania dostarczonych Materiałów eksploatacyjnych nastąpi uszkodzenie urządzenia, Wykonawca odbierze sprzęt i dostarczy do serwisu producenta urządzenia (po uprzednim wymontowaniu dysków HDD i pozostawieniu ich u Zamawiającego) celem jego naprawy (z wyłączeniem napraw wykonanych w siedzibie Zamawiającego). Naprawa musi zostać wykonana przez autoryzowany serwis producenta danego sprzętu w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od momentu zgłoszenia reklamacyjnego przez Zamawiającego. W przypadku wykazania kosztów naprawy przez autoryzowany serwis, każdorazowo pokrywa je Wykonawca włącznie z kosztami dostawy i odbioru urządzenia. Czynności te muszą przywrócić funkcjonalność i prawidłowe działanie urządzenia. Potwierdzeniem wykonania czynności jest wydrukowanie pełnego prawidłowego wydruku testowego i przedłożenie go Zamawiającemu. Jeżeli do zakończenia czynności serwisowych konieczne jest dostarczenie materiału drukującego, ciężar ten spoczywa na Wykonawcy (produkt musi posiadać parametry nie gorsze niż oferowane w umowie). Brak czynności lub opóźnienie w ich wykonaniu (w tym opóźnienie za pokrycie kosztów naprawy przez serwis producenta danego urządzenia) skutkuje naliczaniem kar umownych, o których mowa w § 12 ust. 2 lit. g, co nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku ich wykonania. 13. W przypadku naprawy urządzenia, o którym mowa w pkt 12, Wykonawca w terminie 2 dni roboczych dostarczy Zamawiającemu na czas naprawy sprawne urządzenie zastępcze o takich samych lub wyższych parametrach i funkcjonalności wraz z materiałami eksploatacyjnymi w ilości wystarczającej na czas naprawy urządzenia. Przekroczenie wskazanego terminu skutkuje naliczeniem kary umownej o której mowa w § 12 ust. 2 lit. h. 14. W przypadku trwałego uszkodzenia urządzenia, o którym mowa w pkt 12, Wykonawca w ramach Umowy, bezpłatnie w terminie 5 dni roboczych wymieni urządzenie na fabrycznie nowe o parametrach technicznych i funkcjonalnych nie gorszych niż sprzęt podlegający wymianie. Opóźnienie w dokonaniu wymiany urządzenia skutkuje naliczeniem kar umownych, o których mowa w § 12 ust. 2 lit. h, co nie zwalnia Wykonawcy z tego obowiązku. 15. W przypadku, gdy Zamawiający w wyniku zastosowania dostarczonych równoważnych Materiałów eksploatacyjnych utraci gwarancję producenta danego urządzenia drukującego, Wykonawca przejmuje wszystkie obowiązki gwarancyjne dotyczące przedmiotowego sprzętu (na cały okres gwarancyjny urządzenia liczony od daty zakupu) oraz ponosi koszty naprawy uszkodzonego urządzenia, zgłoszonego do naprawy gwarancyjnej przez Zamawiającego. Naprawa musi zostać wykonana zgodnie z procedurą określoną w pkt 11, 12, 13, 14. 16. Stosowanie praw wynikających z udzielonej gwarancji nie wyłącza stosowania uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady. 17. W przypadku zastosowania Materiału eksploatacyjnego równoważnego dostarczonego przez Wykonawcę, który zamontowany do bębna zalecanego materiału przez producentów urządzeń drukujących (stanowiącego własność Zamawiającego) przesypie środek drukujący do wnętrza bębna i spowoduje wadliwe wydruki, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia w ramach reklamacji bębna zalecanego przez producentów urządzeń drukujących w terminie 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Opóźnienie w terminie realizacji skutkuje naliczeniem kar umownych, o których mowa w § 12 ust. 2 lit. k, co nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku jej dokonania. 18. Świadczenie na rzecz Zamawiającego usług serwisu gwarancyjnego oraz korzystanie z uprawnień wynikających z gwarancji, w tym odbiór z siedziby końcowego użytkownika do wymiany Materiału eksploatacyjnego i dostarczenie nowego Materiału eksploatacyjnego, bądź odbiór do naprawy i dostawa naprawionego/wymienionego urządzenia drukującego realizowane jest w ramach Umowy, bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych z tego tytułu kosztów. 19. Wykonawca gwarantuje, że zamontowanie i używanie dostarczonych przez niego wkładów drukujących, bębnów światłoczułych, itp. nie spowoduje utraty praw gwarancji producenta urządzenia drukującego, do którego są przeznaczone. 20. Zamawiający w przypadku ujawnienia wad dostarczonych materiałów uprawniony jest do dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30125110-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach