Przetargi.pl
Dostawa leków onkologicznych i innych dla Wojewódzkiego Szpitala im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu

Wojewódzki Szpital im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu ogłasza przetarg

  • Adres: 39-400 Tarnobrzeg, ul. Szpitalna 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8123208 , fax. 15 8123209
  • Data zamieszczenia: 2013-08-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Szpital im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu
    ul. Szpitalna 1 1
    39-400 Tarnobrzeg, woj. podkarpackie
    tel. 15 8123208, fax. 15 8123209
    REGON: 00031257300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitaltbg.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa leków onkologicznych i innych dla Wojewódzkiego Szpitala im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa leków onkologicznych i innych dla Wojewódzkiego Szpitala im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu, ujęta w 15 pakietach. II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Kod CPV wg Wspólnego Słownika Zamówień: 33652000-5 Środki przeciwnowotworowe i immunomodulacyjne 33600000-6 Produkty farmaceutyczne 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy. Pakiet 1 Doxorubicinum liposomanum pegylatum Pakiet 2 Docetaxelum Pakiet 3 Cisplatinum Pakiet 4 Dacarbazinum Pakiet 5 Cyclophosphamide Pakiet 6 Etoposidum Pakiet 7 Faslodex Pakiet 8 Gemcitabini hydrochloridum Pakiet 9 Leki róże Pakiet 10 Calcii folinas Pakiet 11Methotrexatum Pakiet 12 Vinorelbinum Pakiet 13 Pemetrexedum Pakiet 14 Paclitaxelum Pakiet 15 Vincristini sulfas 3. Ilości wskazane w Formularzach cenowych Załącznik nr 2 do SIWZ - są wielkościami orientacyjnymi, przyjętymi dla celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakupu mniejszej ilości przedmiotu zamówienia niż podana w Formularzach cenowych, w związku z niemożliwością przewidzenia pełnego zapotrzebowania na przedmioty zamówienia objęte niniejszą SIWZ, wynikających z konieczności zastosowania określonego leku do leczenia pacjenta na które wpływ ma ilość pacjentów leczonych danym lekiem przez Zamawiającego. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o realizację dostawy w wielkości podanej w Załączniku nr 2 do SIWZ. Realizacja zamówienia jest również uzależniona od programów lekowych, które Zamawiający będzie miał zakontraktowane przez NFZ. 4. Powyższy tryb realizacji może spowodować zmniejszenie lub brak zamówień na lek będący przedmiotem niniejszej umowy. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy, bez naliczania jakichkolwiek kar. Niemniej jednak Zamawiający działa w najlepszej wierze zrealizowania zamówienia w całości. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakupu mniejszej ilości przedmiotu zamówienia niż podana w Formularzach cenowych, w przypadku: 1) Określonym w pkt 3; 2) Odstąpienia od refundacji leku objętego umową, na podstawie decyzji administracyjnej tj. Obwieszczenia Ministra Zdrowia w sprawie wykazu refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. wydanej w oparciu o Ustawę z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych; 3) Usunięcia leku z Obwieszczeń Ministra Zdrowia w sprawie wykazu refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych; 4) Braku odpowiednika chemicznego zgodnego z nazwą międzynarodową przedmiotu zamówienia wykazaną przez Zamawiającego w kol. nr 2 Formularza cenowego stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. 6. W przypadku stwierdzenia, że zaoferowany lek nie jest objęty refundacją, a substancja czynna znajduje się w aktualnych na dzień składania ofert załącznikach do Obwieszczenia Ministra Zdrowia w sprawie wykazu refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych - oferta zostanie odrzucona dotyczy leków w ramach programów lekowych . 7. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 8. Zasady realizacji przedmiotowej dostawy 1) W przypadku wyczerpania wartości pakietu, Wykonawca zapewni dostawę asortymentu w przedmiotowym pakiecie w cenach przetargowych. Dostawy te odbywać się będą do chwili rozstrzygnięcia nowego przetargu. 2) Dostawy realizowane będą w uzgodnionych z Apteką Szpitalną na bieżąco, w wielkościach i asortymencie wg każdorazowego zgłoszonego na piśmie zapotrzebowania (dopuszcza się przekazywanie zamówień faksem lub telefonicznie) z realizacją do 72 godzin (poniedziałek - piątek) licząc od chwili złożenia zamówienia, z uwzględnieniem dostaw nadzwyczajnych na ratunek w ciągu 12 godzin od chwili złożenia zamówienia. 3) Wykonawca zobowiązuje się dostarczać produkty objęte niniejszą umową w odpowiednich opakowaniach oraz transportem zapewniającym należyte zabezpieczenie jakościowe. 4) Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania przedmiotu umowy do siedziby Zamawiającego (Apteka Szpitalna) na własny koszt i ryzyko, od poniedziałku do piątku w godz. 700-14 15. 5) Odbiór leków odbywać się będzie na podstawie faktury. Faktura powinna zawierać między innymi: nazwę, dawkę (jeżeli dotyczy), postać (jeżeli dotyczy), wielkości opakowania, datę ważności, EAN, numer serii lub na podstawie innego dokumentu, zawierającego nazwę, ilość i cenę jednostkową. 6) Dostarczany lek (leki) będzie posiadał termin ważności minimum 12 miesięcy od daty dostarczenia go Zamawiającemu. 7) Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ciągłości dostaw w okresie trwania umowy. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy np.: zakończenia produkcji, czasowego wstrzymania produkcji, braku importu do Polski, Sprzedający niezwłocznie zaproponuje Zamawiającemu inne, dostępne w obrocie produkty o takiej samej nazwie międzynarodowej i postaci /o takich samych parametrach. Wykonawca podejmie również wszelkie możliwe działania w celu ustalenia czy na rynku produktów objętych przedmiotem zamówienia, są przedsiębiorcy posiadający na stanie przedmiotowe produkty (w tzw. zapasach) i jeżeli tak, to wówczas Wykonawca dokona stosownej transakcji celem ich pozyskania i dalszego odsprzedania Zamawiającemu. Cena zamiennego produktu, nie może być wyższa od ceny produktu objętego przedmiotem zamówienia, z zastrzeżeniem pkt. 8. 8) W sytuacji gdy w obrocie brak będzie produktów (odpowiedników), brak będzie również tzw. zapasów u podmiotów trzecich, które mogłyby być zaproponowane Zamawiającemu w cenach obowiązujących w umowie, a są produkty, których cena jest wyższa od ceny produktu objętego umową (a ewentualna sprzedaż w cenie z niniejszej umowy groziłaby powstaniem rażącej straty u Wykonawcy), Wykonawca niezwłocznie poinformuje o tym Zamawiającego, załączając do pisemnej informacji dokumenty na dowód istnienia takiej sytuacji (np.: pisma od producenta, od podmiotów trzecich, itp.). Wykonawca ma również obowiązek przedstawić pisemne uzasadnienie wystąpienia ewentualnej rażącej straty po jego stronie i załączyć stosowne dokumenty. 9) Zmiana produktu na zasadach, o których mowa w pkt.7 lub pkt. 8 jest możliwa wyłącznie za pisemną zgodą Zamawiającego. W przypadku braku zgody Zamawiającego na zamianę produktu, na zasadach określonych w pkt.7 lub pkt. 8, Wykonawca bądź Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w części dotyczącej tego produktu. 10) W przypadku, gdy Zamawiający nie będzie dostarczał produktu będącego przedmiotem umowy bądź też niezwłocznie nie zaproponuje dostarczania zamiennika produktu czy też produktu z tzw. zapasów, w sytuacji o której mowa w pkt.7, Zamawiający będzie miał prawo dokonać zakupu produktu (odpowiednika) u innego dostawcy. Jeżeli koszt zakupu będzie wyższy od kosztu zakupu w ramach umowy, powstałą różnicą zostanie obciążony Wykonawca. 11) W trakcie obowiązywania umowy, dopuszcza się również w uzasadnionych wypadkach, zmianę wielkości opakowania dostarczanych produktów z zachowaniem zasady proporcjonalności. Zmiana wielkości opakowania nie może mieć wpływu na zmianę ogólnej ilości (sztuk) produktów objętych przedmiotem zamówienia. Zmiana może nastąpić po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiającego. 12) Wykonawca winien zaoferować przedmiot zamówienia spełniający powyższe wymagania oraz wymagania zamieszczone w załączniku nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo zwrotu towaru niezgodnego z zamówieniem. 9. Wymagania Zamawiającego dotyczące stałości cen 1) Ceny jednostkowe czyli wartość brutto asortymentu nie wzrosną przez okres obowiązywania umowy, z zastrzeżeniem pkt. 3 i 4. 2) W przypadku zmiany stawki VAT, wartość brutto (cena) pozostaje bez zmian, a zmianie ulega wartość netto. 3) Podstawę do wystąpienia z wnioskiem o zmianę wartości jednostkowych brutto/netto stanowią ewentualne zmiany urzędowych cen zbytu leków, zmiany urzędowej marży hurtowej oraz zmiany w przepisach podatkowych związanych z przedmiotem umowy. 4) Każdorazowo przed wprowadzeniem zmiany polegającej na wzroście ceny (wartości brutto), Wykonawca jest obowiązany przedstawić Zamawiającemu uzasadnienie nowych cen, potwierdzone powołaniem się na stosowne przepisy, z których te zmiany wynikają. Zmiana cen polegająca na wzroście może nastąpić po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego w formie aneksu do umowy. 5) Obniżenie cen może nastąpić bez uzasadnienia w każdym czasie, ale również wymaga aneksu do umowy. 6) Zmiana cen może nastąpić również w przypadkach wymienionych niżej: a) wprowadzenia do obrotu w okresie realizacji umowy leku równoważnego, przy czym strony ustalą jego cenę jednostkową, która nie może być wyższa niż cena leku uwzględnionego pierwotnie w umowie, b) zmiany sposobu konfekcjonowania (wielkości opakowania), przy czym nastąpi przeliczenie ilości na odpowiednią ilość opakowań albo ilości sztuk w opakowaniu oraz proporcjonalnie do zmiany nastąpi korekta ceny opakowania, c) wystąpienia braku leku (leków) na rynku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. zaprzestanie produkcji, wycofania z obrotu) i wówczas istnieje możliwość zastąpienia go lekiem równoważnym, ale przy cenie nie wyższej niż cena leku wycofanego lub brakującego, d) objęcia leków refundacją na podstawie decyzji administracyjnej, z której wynika zmiana dotychczasowej ceny, e) zmiany decyzji administracyjnej o objęciu produktu leczniczego refundacją w zakresie jego urzędowej ceny zbytu, przy jednoczesnym wskazaniu tegoż produktu leczniczego jako podstawy limitu, f) zmiany urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego stanowiącego podstawę limitu w danej grupie limitowej, g) zmiany produktu leczniczego stanowiącego podstawę limitu w danej grupie limitowej. 7) W przypadkach określonych w ust. 6 pkt. d-g, cena produktu leczniczego zostanie ustalona z uwzględnieniem zasad określonych art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 12 maja 2011r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych ( Dz. U. Nr 122, poz. 696 ze zm.). 8) Wykonawca zobowiązany jest do dostawy leków w zakresie programów zdrowotnych-lekowych Zamawiającemu po cenie nie wyższej niż wysokość limitu finansowania tego leku ustalanej zgodnie z obwieszczeniem Ministra Zdrowia w sprawie wykazu refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, obowiązującym w dniu zastosowania (podania) leku. Jeżeli okaże się, że Wykonawca w ramach niniejszej umowy sprzedawał leki po cenie wyższej niż wynikająca z obwieszczenia obowiązującego w dniu zastosowania (podania) leku, będzie zobowiązany do zwrotu Zamawiającemu różnicy między tą ceną, a ceną wynikającą z obwieszczenia. Wykonawca w takich przypadkach wystawi Zamawiającemu stosowne faktury korygujące.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 336520005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitaltbg.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach