Przetargi.pl
Dostawa kruszywa drogowego do podbudowy dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2013 roku

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy ogłasza przetarg

  • Adres: 62-045 Pniewy, ul. Wolności 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 2936420 , fax. 061 2936435
  • Data zamieszczenia: 2013-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy
    ul. Wolności 4 4
    62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie
    tel. 061 2936420, fax. 061 2936435
    REGON: 63001148000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pniewy.poznan.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej PGL LP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa kruszywa drogowego do podbudowy dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2013 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem przetargu nieograniczonego jest wykonanie dostawy pt.: Dostawa kruszywa drogowego do podbudowy dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2013 roku. Zamawiający planuje wykonanie dostawy kruszywa drogowego na drogi leśne w Leśnictwach zgodnie z wykazem przedstawionym w kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Kosztorys ofertowy został sporządzony jako aktywny arkusz Excel w którym wystarczy wprowadzić ceny jednostkowe netto materiałów a pozostałe dane zostaną wygenerowane automatycznie poprzez formuły zapisane w komórkach. W ramach zamówienia należy dokonać dostawy kruszywa o uziarnieniu ciągłym tzw. mieszanka w miejsca wskazane przez Zamawiającego, następnie przy pomocy równiarki dokonać wyrównania oraz przeprowadzić stabilizacje mechaniczną walcem wibracyjnym polegającą na odpowiednim zagęszczeniu w optymalnej wilgotności kruszywa o właściwie dobranym uziarnieniu. Warstwa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie składa się z jednej warstwy zagęszczonej mieszanki która stanowi warstwę nośną nawierzchni drogowej. Ponadto Zamawiający zaplanował remont 2 przepustów. W ramach pierwszego należy dokonać: Wykopu istniejącego przepustu (rury betonowe jeśli istnieją - zniszczone) wraz z ich utylizacją). Montaż rury PCV lub betonowej Niwelację wykopu poprzez nawiezienie kruszywa (kruszywo rozliczane tonażowo ujęte przy dostawie). Stabilizację nawiezionego kruszywa - wielokrotny przejazd walcem. W zależności od potrzeb w ramach wymiany należy dokonać częściowej odbudowy dna rowu na odległości do 5 metrów przed i za przepustem. W ramach drugiego należy dokonać: Wymiany jednego kręgu rury betonowej o średnicy 90 cm Wzmocnienia murka oporowego od strony zbiornika wodnego Niwelację terenu poprzez nawiezienie kruszywa(kruszywo rozliczane tonażowo ujęte przy dostawie). Stabilizację nawiezionego kruszywa - wielokrotny przejazd walcem. W zależności od potrzeb w ramach wymiany należy dokonać częściowej odbudowy dna rowu na odległości do 5 metrów przed i za przepustem. Szczegółowy opis prac zawierają załączniki: -zał. nr 2 - kosztorys ofertowy, -zał. nr 4 - wzór umowy, Zamawiający zaplanował nawiezienie 1233 ton materiału, oraz wymianę 2 sztuk przepustów zgodnie z technologią podaną powyżej. W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest wliczyć wszystkie koszty związane z dostawą, wyrównaniem oraz całą technologią przedstawioną poniżej w opisie szczegółowym. W ramach 1233 ton materiału na 6 pozycjach po 50 ton razem 300 ton zamawiający wymaga dostawy kruszywa naturalnego o uziarnieniu składem odpowiadającym materiałowi opisanemu w części poniżej (materiał). Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV 14.21.20.00 - Granulaty, odłamki, kamień sproszkowany, otoczaki, żwir, kamień rozłupany oraz pokruszony, mieszanki kamienia, mieszanki piasku i żwiru oraz inne kruszywo CPV 45221100-3 CPV - Przepusty Zamawiający zastrzega sobie prawo redukcji zamówienia i zmiany szczegółowej lokalizacji prac w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego. Zamawiający uzna ofertę za złożoną poprawnie, jeżeli będzie ona obejmować cały zakres prac przewidzianych w opisie przedmiotu zamówienia oraz kosztorysie ofertowym. Opis szczegółowy: Dostawa kruszywa drogowego związana jest z naprawą dróg leśnych polegającą na przywróceniu nawierzchni gruntowej prawidłowego profilu poprzecznego i podłużnego, usunięciu nierówności i zapewnieniu właściwego odwodnienia. Występujące wyboje i koleiny wyrównuje się z zasady gruntem rodzimym i ubija ręcznie lub mechanicznie. Jeżeli uszkodzenia zajmują powyżej 15% powierzchni drogi, profiluje się całą nawierzchnię przy pomocy równiarek przyczepnych lub samojezdnych. Drogi o silnie zniszczonym profilu ulepsza się ją poprzez nawiezienie mieszanki optymalnej z zastosowaniem kruszywa o uziarnieniu ciągłym. Drogi gruntowe o nienormatywnych łukach poziomych i pionowych oraz wąskim pasie drogowym wymagają przebudowy. Wykonuje się wtedy oprócz samego profilowania również korektę niebezpiecznych łuków, zakłada się przepusty pod drogą i na zjazdach. Przy konserwacji dróg gruntowych należy pamiętać że: - należy wyeliminować przyczynę tworzenia się deformacji, - potrzeba odprowadzić stagnującą wodę z zagłębień i osuszyć wybój przez przekopanie rowków, wybranie i wyrzucenie plastycznego gruntu, - podbudowę nawierzchni gruntowej ulepszonej wykonać takim materiałem, jaki jest w istniejącej nawierzchni, lub mieszanką o uziarnieniu ciągłym o właściwościach określonych poniżej. - przed profilowaniem koniecznie wyczesać zrywarką i wybrać ręcznie grubsze korzenie, kamienie, pozostałości metalowe z materiału rozbiórkowego. - grunt profilowany i nawierzchnie gruntowe ulepszone zagęszczać przy wilgotności opty-malnej, - im cięższy grunt tym większy należy stosować spadek poprzeczny (od 4% do 5 %) i głębszy rów-ściek (od 0,2 m do 0,4 m), - przy każdej podbudowie oprócz jezdni uprzątnąć i naprawić pobocza, rowy, przepusty, znaki drogowe, urządzenia zabezpieczające, - przy kopaniu rowów ograniczyć do minimum ich głębokość Odcinki drogi na której zaplanowano dostawy materiału drogowego zostaną dokładnie wskazane przez miejscowego leśniczego. Odcinki wymagają specjalnych zabiegów: Wykonanie rowka odwadniającego w wyjątkowych przypadkach wykonanie zbiornika odparowującego w odpowiedniej odległości od drogi i wyrzuceniu ewentualnego błota Lekkim wzruszeniu remontowanej powierzchni Wypełnieniu wybojów i rowka gruntem dowiezionym lub ewentualnie zmieszanym z gruntem miejscowym takim jaki jest w nawierzchni Ubiciu ubijakiem naprawionych miejsc z ewentualnym polewaniem wodą w celu zagęszczenia materiału przy optymalnej wilgotności Dalsze prace należy prowadzić jak na pozostałych drogach zachowując odpowiednie spadki poprzeczne opisanych powyżej. Materiał: Zamawiający wymaga zastosowania materiału kruszywa naturalnego o uziarnieniu ciągłym (mieszanki) o składzie: części drobne tj od 0-2 mm około 15 % składu części średnie tj. od 2-8 mm około 15% składu części duże tj. od 8-60 mm około 70 % składu Zamawiający dopuszcza zastosowanie kruszywa uzyskanego w procesie rozdrobnienia materiałów stosownych w budownictwie (recykling) - ilość 933 tony. Pozostałe 300 ton zamawiający wymaga zastosowania kruszywa naturalnego. Kruszywo naturalne przeznaczono do utwardzenia 6 parkingów leśnych. Skład materiału powinien być zbliżony do mieszanki o uziarnieniu ciągłym. Po ułożeniu warstwy kruszywa drogę należy właściwie wyprofilować z wykonaniem ścieków (płytkich rowów) o głębokości 0,4 w gruntach ciężkich, na gruntach lekkich według potrzeb lub wskazań Zamawiającego z zachowaniem odpowiednich spadków: - grunty ciężkie (glina ił) - 5% - grunty średnie piaszczysto-gliniaste (glina piaszczysta, piasek gliniasty, pospółka) - 4% - grunty lekkie(piasek, piasek pylasty) - 3% - nawierzchnia żwirowa i z żużla paleniskowego 2,5-3,5 % oraz zagęścić walcem ogumionym lub stalowym wibracyjnym do zagęszczania(dwukrotny przejazd). Drogi ujęte do podbudowy charakteryzują się różną szerokością od 3,5 do 7 metrów. Zamawiający przewidział nawiezienie materiału w pasie 4 metrowym(maksymalnie). Zamawiający dopuszcza poszerzenie jezdni (pasa podbudowy) w miejscach wskazanych przez właściwych leśniczych w celu wykonania mijanek. Zamawiający zastrzega możliwość kontroli jakości oraz ilości wbudowanego materiału. W przypadku zniszczenia dróg dojazdowych do miejsca prowadzenia robót Zamawiający zastrzega konieczność przeprowadzenia konserwacji tych dróg, w ramach umowy podstawowej tj. bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega konieczność każdorazowego przekazywanie dowodów dostarczenia materiałów osobie odpowiedzialnej ze strony zamawiającego (leśniczy, podleśniczy) określających skład oraz ilość dostarczonego materiału (Wz).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 142100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_poznan/nadl_pniewy/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach