Przetargi.pl
dostawa i wdrożenie oprogramowania informatycznego na potrzeby Szpitala

5 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką Samodzielny Publiczny ZOZ ogłasza przetarg

  • Adres: 30-901 Kraków, Wrocławska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 630 80 59, , fax. 126308059
  • Data zamieszczenia: 2019-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 5 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką Samodzielny Publiczny ZOZ
    Wrocławska 1-3
    30-901 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 630 80 59, , fax. 126308059
    REGON: 35150686800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://5wszk.com.pl/zamowienia-publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    dostawa i wdrożenie oprogramowania informatycznego na potrzeby Szpitala
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1 Przedmiotem zamówienia jest: dostawa i wdrożenie oprogramowania informatycznego na potrzeby Szpitala na zasadach określonych w SIWZ w szczególności w Załączniku nr 1 do SIWZ. 5.2 Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, charakteryzujące określone produkty lub usługi, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń i jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia/wyroby spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie niższym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 5.3 Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały/wyroby, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób/materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim przypadku Wykonawca opisze opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych w załączniku nr 1 (w kolumnie nazwa handlowa/numer katalogowy), który powinien być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. 5.4 Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej. 5.5 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień powtarzających. 5.6 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5.7 Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą – Zamawiający nie dopuszcza do rozliczeń w walutach obcych. 5.8 Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 5.9 Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 5.10 Zamawiający żąda wskazania, odpowiednio do treści postanowień SIWZ, przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom FUNKCJA – OPIS DZIAŁANIA/ PARAMETRY Rozbudowa lub wymiana oprogramowania działającego w części medycznej z zachowaniem bieżącej funkcjonalności zgodnie z wyszczególnieniem w dalszej części opisu przedmiotu zamówienia Świadczenie usług gwarancyjnych w okresie 12 miesięcy od dnia zainstalowania systemu(poprzez rozbudowę, lub wymianę oprogramowania u Zamawiającego) i serwisowych przez okres 12 miesięcy (począwszy od pierwszego dnia następującego po upływie gwarancji) wobec całości dostarczonego i zrealizowanego przedmiotu zamówienia. W przypadku wymiany obecnie użytkowanego w Szpitalu systemu OPTIMED • przeniesienia wszystkich danych z obecnie używanych systemów do nowych oraz integrację z systemem rozliczeniowym w zakresie (m.in.: integracja pacjentów, zleceń, danych słownikowych, historii choroby, deklaracji POZ, kolejek oczekujących, kodów autoryzacji e-WUŚ). • Wykonanie integracji z systemami RIS/PACS (produkcji firmy PIXEL) używanym obecnie przez Zakład Radiologii z Pracownią Tomografii Komputerowej z zachowaniem bieżącej funkcjonalności (dotyczy wysyłania zleceń i obierania badań łącznie z opisami – bez limitu użytkowników). Integracje należy wykonać w oparciu o komunikat HL7 aktualnie funkcjonujący w Szpitalu. • wykonanie integracji z systemem rozliczeniowym systemów RIS/PACS funkcjonujących w Zakładzie Medycyny Nuklearnej oraz w Zakładzie Radiologii z Pracownią Tomografii Komputerowej. Integracja polega na imporcie danych do systemu rozliczeniowego zgodnie ze strukturą danych aktualnie eksportowaną z w/w systemów RIS/PACS • dostarczenia systemu Bazodanowego (nielimitowanego ilością użytkowników oraz czasem) System działa w architekturze warstwowej – rozumianej jako sytuacja, w której baza danych znajduje się na serwerze centralnym obsługującym zarządzanie i przetwarzanie danych, natomiast klientem jest przeglądarka internetowa (co najmniej: Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer) komunikująca się z użytkownikiem za pośrednictwem serwera aplikacji. Dopuszcza się system, w którym dostęp do danych, realizowany jest za pomocą dedykowanej aplikacji internetowej, uruchamianej na stacjach roboczych HIS posiada możliwość pracy na platformach systemowych: Windows 7, Windows 8, Windows 10. W odniesieniu do aplikacji z interfejsem dedykowanym na tablety wymaga się, żeby pracowały na systemie Android Oferowany system HIS musi posiadać możliwość przydzielania i konfiguracji uprawnień z możliwością integracji z usługami katalogowymi Microsoft Active Directory. Oferowany system musi być zintegrowany z usługą katalogową Active Directory w zakresie co najmniej • autoryzacji użytkowników systemu, • powiadomienia o wygaśnięciu hasła, zmianie i odzyskiwaniu hasła, • roli użytkownika. Wykonawca dostarczy, zainstaluje, skonfiguruje i dostosuje do potrzeb Zamawiającego zintegrowany system obejmujący moduły i funkcje zgodne z niniejszym opisem, wraz ze wszelkim niezbędnym dla jego funkcjonowania oprogramowaniem dodatkowym, a także przeprowadzi szkolenia dla użytkowników oraz będzie świadczył usługi serwisu szczegółowo określone w dalszej części opisu. Wykonawca dostarczy dokumentację w wersji elektronicznej w języku polskim, pozwalającą Zamawiającemu na samodzielne uczenie się obsługi oprogramowania. Zamawiający wymaga by zaoferowany zintegrowany system informatyczny korzystał z jednorodnej bazy danych ze względu na konieczność zapewnienia jednolicie wysokiego bezpieczeństwa gromadzonych danych medycznych oraz ich spójności. HIS posiada architekturę modułową i jest zintegrowany pod względem przepływu informacji oraz użyteczności danych. Wszystkie modułu HIS pracują w oparciu o tą samą strukturę danych w wyniku czego informacja raz wprowadzona do HIS w jakimkolwiek z modułów jest wykorzystywana we wszystkich innych. Językiem obowiązującym w HIS musi być język polski. Dotyczy to wszystkich menu, ekranów, raportów, wszelkich komunikatów, wprowadzania, wyświetlania, sortowania i drukowania. Polskie znaki diakrytyczne będą, w chwili instalacji, dostępne w każdym miejscu i dla każdej funkcji w HIS łącznie z wyszukiwaniem, sortowaniem (zgodnie z kolejnością liter w polskim alfabecie), drukowaniem i wyświetlaniem na ekranie Dokumenty generowane z oferowanego systemy będą zgodne z wzorami przygotowanymi przez zamawiającego Oferowany system HIS jest niezależny od motoru bazy danych - obsługa minimum dwóch komercyjnych, relacyjnych motorów baz danych głównych dostawców na rynku (Oracle, Sybase, Microsoft, IBM) System (przynajmniej moduły podstawowe: Izba Przyjęć, Oddział, Zlecenia, Poradnia (gabinet i Rejestracja), Blok Operacyjny, Apteczka oddziałowa) działa w oparciu o przeglądarkę stron WWW (minimum Mozilla Firefox) będącą klientem końcowym aplikacji w architekturze trójwarstwowej, z identyczną funkcjonalnością na systemach Windows i Linux." System HIS w powyższym zakresie działa z poziomu najbardziej popularnych przeglądarek internetowych i nie wymaga konieczności instalowania dodatków do przeglądarek (nie wymaga instalowania dodatkowych wtyczek do przeglądarek) System posiada aktywny monitoring kompletności dokumentacji lekarskiej i pielęgniarskiej wraz z możliwością wylistowania brakujących dokumentów z poszczególnych dni z poziomu widoku kontekstu pacjenta oraz możliwość automatycznego powiadomienia użytkownika o konieczności uzupełnienia dokumentacji. System posiada automatyczne powiadamianie użytkowników o zdarzeniach w czasie rzeczywistym (bez użycia funkcji autoodśwież ) System prezentuje historię zmian dokumentów wraz z informacją o użytkowniku, który dokonał modyfikacji dokumentu. Zmiany prezentowane są w jednym oknie z hierarchiczną prezentacją tych zmian. Zmiany wyróżniane są oddzielnym kolorem. System prezentuje podgląd pacjenta z różnych perspektyw (stan na dany dzień, podgląd parametrów życiowych, wgląd w badania i wszystkie inne zdefiniowane przez użytkownika) w zakresie wszystkich hospitalizacji pacjenta bez konieczności wychodzenia z kontekstu tego pacjenta. Perspektywy widoku są konfigurowane przez użytkownika w zależności od jego potrzeb i prezentowane w zakresie który w danym momencie jest dla użytkownika najważniejszy. Ciągły podgląd najważniejszych informacji z hospitalizacji pacjenta w trakcie uzupełniania innych dokumentów tego pacjenta wraz z możliwością przenoszenia/kopiowania dowolnych informacji do aktualnie wypełnianej dokumentacji i możliwość użycia tych danych w bieżącej pracy. System posiada wbudowane mechanizmy tworzenia kopii roboczych dokumentów(z możliwością uzupełnienia w dowolnym momencie)System automatycznie powraca do dokumentów których uzupełnianie zostało przerwane z różnych przyczyn System ma możliwość niezależnego uzupełniania dokumentów przez poszczególne grupy personelu (lekarz, pielęgniarka, sekretarka) bez wzajemnej blokady uzupełniania danego dokumentu oraz z możliwością podglądu wprowadzonej informacji przez inną grupę System umożliwia podpisywanie dokumentacji medycznej i zleceń diagnostycznych za pomocą podpisu cyfrowego. Podpisywanie dokumentów XML w formacie zgodnym ze standardem XML-DSig oraz XAdES. Możliwość podpisywania dokumentów PDF zgodnie ze standardem ISO 32000 (natywny format PDF). Podpisy powinny być możliwe do przeglądania w standardowej przeglądarce dokumentów PDF. Wykorzystanie certyfikatów kwalifikowanych i/lub niekwalifikowanych zgodnych ze standardem X.509 do składania podpisu elektronicznego. Umożliwienie składania podpisu elektronicznego z wykorzystaniem kart inteligentnych Możliwość złożenia wielu podpisów elektronicznych przy jednokrotnym podaniu numeru PIN do karty inteligentnej Weryfikacja podpisu elektronicznego System posiada serwer wydruków (zarządzanie drukarkami, kolejkami, konfiguracja, sprawdzanie poprawności działania drukarek, historia drukowanych dokumentów System umożliwia skanowania dokumentów wraz z umieszczaniem ich w dowolnych „kontenerach" System ma możliwość zapisu przez użytkowników całych dokumentów w postaci szablonów do ponownego wykorzystania System posiada interaktywne wykresy wyników laboratoryjnych prezentując zmiany koloru ekranu dla wyników badań laboratoryjnych poza normą System pozwala na pracę wielu osób jednocześnie na jednej wizycie. Jeden użytkownik może dodawać rozliczenie świadczenia drugi uzupełniać dane medyczne na tej samej wizycie w jednym czasie. System pozwala wprowadzić na jednej wizycie rozliczenia NFZ jak i komercyjnego. Wszystkie operacje dodawania rozliczeń wykonywane są z jednego okna rozliczeniowego. System zapewnia rejestrację dostępu do danych, z zapisaniem: czas dostępu, użytkownik bazy dany, identyfikator sesji, nazwa formularza, identyfikator pacjenta, w kontekście którego zrealizowano dostęp (jeśli jest dostępny), dodatkowy opis kontekstu (np. identyfikator pobytu na oddziale). Możliwość logowania do systemu za pomocą certyfikatów przechowywanych na karcie (lub innego nośnika certyfikatów obsługiwanego w systemie Windows), zarówno kwalifikowanych, jak i niekwalifikowanych. HIS umożliwia przechowywanie, wprowadzanie i zarządzanie informacją: o użytkownikach i administratorach systemu oraz pracownikach szpitala nie mających dostępu do aplikacji. W HIS są zaimplementowane mechanizmy walidacji haseł zgodnie z wymaganiami ustawowymi przewidzianymi dla systemów przetwarzających dane wrażliwe. Konfigurowanie niezależnie reguł złożoności haseł dla administratorów i użytkowników. Możliwość wygenerowania hasła tymczasowego w przypadku np. zagubienia karty. Możliwość określenia reguł powtarzalności haseł minimum w zakresie: okresu, w jakim nie może być ponownie wykorzystane hasło, liczby znaków, którą muszą różnić się kolejne hasła. Zapewnienie przechowywania hasła użytkowników w bazie danych w postaci niejawnej (zaszyfrowanej). W miejscach przyjęć Pacjenta HIS współpracuje z klawiaturami z wbudowanym OCR umożliwiającym skanowanie imienia i nazwiska Pacjenta z dowodu osobistego. Moduł Generatora raportów - wymagania minimalne System umożliwia projektowanie dowolnych dokumentów jednostki z wykorzystaniem mechanizmów walidacji oraz mechanizmów drag and drop System umożliwia podgląd zaprojektowanego dokumentu bez konieczności zapisywania go w strukturze dokumentów ale z uwzględnieniem wprowadzonych walidacji System umożliwia podgląd wydruku zaprojektowanego dokumentu System umożliwia podpięcie zaprojektowanego dokumentu w zależności od rodzaju jednostki System posiada automatyczną globalną weryfikację dowolnie stworzonej/ zaprojektowanej liczby dokumentów pod kątem zależności i poprawności zaprojektowanych szablonów Wykonawca zobowiązany będzie trakcie realizacji umowy lub powiązanego z nią okresu gwarancyjnego do opracowania elektronicznych dokumentów: karty informacyjnej leczenia szpitalnego, karty odmowy przyjęcia do szpitala, informacji dla lekarza kierującego, recepty, skierowania w postaci elektronicznej zgodnej z wytycznymi CSIOZ. Ponadto jeżeli CSIOZ opublikuje nowe szablony dokumentów w ramach Polskiej Implementacji Krajowej HL7 CDA, wykonawca zobowiązany będzie ująć je w HIS w okresie wdrożenia i gwarancji. W ramach HIS zapewnione jest oprogramowanie narzędziowe pozwalające na definiowanie i generowanie dowolnych zestawień i raportów związanych z zawartością informacyjną bazy danych. Raporty takie muszą mieć możliwość wywołania przez użytkownika z poziomu aplikacji: Raporty umożliwiają eksport danych do formatu xls, Raporty umożliwiają eksport danych do formatu MS Office/ open office, Raporty umożliwiają eksport danych do formatu html, W HIS jest możliwy podgląd wszystkich dostępnych raportów z jednego miejsca, Każdej jednostce organizacyjnej można zdefiniować odrębny zakres raportów. Moduł Izby Przyjęć - wymagania minimalne Rejestracja Pacjenta - możliwość nanoszenia minimalnego zakresu danych pacjenta : • dane osobowe, w tym płeć • dane adresowe, tymczasowe dane adresowe • dane o rodzinie • dane o ubezpieczycielu, płatniku • historia zatrudnienia Dane kontaktowe: • nr telefonu • adres e-mail Prowadzenie rejestru (skorowidza) pacjenta z możliwością przeglądu danych archiwalnych z poszczególnych pobytów w szpitalu (rejestr pobytów) Możliwość wyszukiwania pacjentów wg różnych parametrów Przyjęcie nowego pacjenta i wprowadzenie danych personalnych Analiza danych nowego pacjenta podczas wprowadzania - mechanizmy weryfikujące unikalność danych wg zadanych kluczy (np. PESEL) Scalenie danych pobytu pacjenta w przypadku braku możliwości pierwotnego zweryfikowania jego danych z poprzednimi pobytami po potwierdzeniu danych osobowych np. pacjenta NN Rejestracja pobytu pacjenta na Izbie Przyjęć - odnotowanie danych przyjęciowych (dane o rozpoznaniu, danych ze skierowania, płatniku) Weryfikacja pacjenta w systemie e-WUŚ i archiwizacja kolejnych wpisów. Możliwość wydruku oświadczeń o ubezpieczeniu System uniemożliwia dokonanie ponownego przyjęcie pacjenta przebywającego już w szpitalu Odnotowanie wykonanych pacjentowi procedur, konsultacji i podanych leków Odmowa przyjęcia do szpitala - wpis do Księgi Odmów i lub Porad Ambulatoryjnych Odnotowanie skierowania pacjenta do kolejki oczekujących – wpis do Księgi oczekujących Zdalne rejestrowanie się pacjentów w kolejce oczekujących Generowanie wymaganych przez NFZ raportów z kolejki oczekujących Możliwość wprowadzenia informacji o rodzaju leczenia, na które pacjent oczekuje Skierowanie/cofnięcie skierowania na oddział (ustalenie trybu przyjęcia, form płatności, wydruk pierwszej strony historii choroby wg wzorca obowiązującego w Szpitalu w formacie A3) Odnotowanie zgonu pacjenta na Izbie Przyjęć, wpis do Księgi Zgonów Przegląd ksiąg: • Księga Główna • Oczekujących • Odmów i Porad Ambulatoryjnych • Zgonów Wydruk danych z poszczególnych ksiąg Możliwość sprawdzenia stanu wolnych łóżek na poszczególnych oddziałach Wydruk 1 strony historii choroby nowo przyjętego pacjenta wg różnych, zdefiniowanych na etapie wdrożenia wzorów historii choroby Możliwość wydruku podstawowych dokumentów (np. karta informacyjna izby przyjęć, karta odmowy przyjęcia do szpitala, przyjęcie ambulatoryjne) z zakresu danych gromadzonych w systemie Możliwość przeglądu danych archiwalnych o pacjentach przebywających w przeszłości na Izbie Przyjęć Odczyt kodu kreskowego z opaski pacjenta Możliwość parametryzacji pól obligatoryjnych przy przyjęciu pacjenta do szpitala Weryfikacji e-WUŚ (weryfikacja indywidualna i zbiorcza) Wydruk opasek dla pacjenta z kodem kreskowym Ewidencja stopni wojskowych oraz ewidencja uprawnień dodatkowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 czerwca 2008 r. (zmiany rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 czerwca 2012 r.) Nadruk danych pacjenta na wzór Historii choroby oraz na medyczna kartę pacjenta (wzory dokumentów obowiązujących w Szpitalu) Ustalenia oddziału szpitalnego Przeniesienie pacjenta z SOR na inny oddział Możliwość czasowego cofnięcia własnego przyjęcia przed wpisaniem kolejnej historii choroby Rozbudowa funkcjonalności Przyjęcia nowego pacjenta o wprowadzenie danych personalnych podstawowych: Imię, Nazwisko, Pesel, automatyczne wypełnienie daty urodzenia i płci, typ i nr dokumentu tożsamości , obywatelstwo, grupa krwi, choroba zakaźna, odnotowanie pacjenta typu VIP, miejsce urodzenia, możliwość wprowadzenia uwag adres zameldowania: kod pocztowy (po wprowadzeniu kodu pocztowego automatyczne uzupełnienie miejscowości z zawężeniem przypisanych do kodu ulic, automatyczne uzupełnienie województwa i kraju), nr domu, nr lokalu adres zamieszkania i adres korespondencyjny - możliwość skopiowania z adresu zameldowania możliwość odnotowania, że pacjent jest ubezwłasnowolniony lub niezdolny do świadomego wyrażania zgody, wówczas dane dotyczące opiekunów są wymagane do uzupełnienia możliwość odnotowania stałych leków pacjenta - z użyciem słownika leków Moduł Oddział – wymagania minimalne Wyszukiwanie pacjentów na liście wg różnych parametrów. Modyfikacja danych pacjentów z listy oddziałowej na oddziale. Przegląd danych archiwalnych pacjenta w zakresie danych z poszczególnych pobytów szpitalnych, także w zakresie wizyt w Zakładzie diagnostycznym oraz wyników badań i wizyt w przychodni. Odmowa lub anulowanie przyjęcia na Oddział – wycofanie danych pacjenta na Izbę Przyjęć. Rejestracja przyjęcia pacjenta na oddział: nadanie numeru Księgi Oddziałowej: automatycznie, ręcznie (przez użytkownika), wprowadzenie danych lekarzy prowadzących, możliwość modyfikacji danych płatnika, wprowadzenie danych o miejscu hospitalizacji w ramach oddziału: odcinka oddziałowego, łóżka Ewidencja epizodów podczas pobytu pacjenta na oddziale: wywiad z możliwością użycia formularza i słownika tekstów standardowych i możliwością aktualizacji słownika, wpisy wyników konsultacji zewnętrznych, opis badania fizykalnego z możliwością użycia formularza i słownika tekstów standardowych definiowanych jak wyżej, możliwość ręcznego wpisywania wyników badań „zewnętrznych” możliwość zaimportowania do systemu skanu badań, kart informacyjnych z lat i wizyt poprzednich opis przebiegu leczenia – obserwacje lekarskie, epikryza z pobytu, gromadzenie danych (raporty do dokumentacji wg. wzorów) o zabiegach i badaniach diagnostycznych (zabiegi chirurgiczne, laryngologiczne, ginekologiczne, diagnostyka endoskopowa, ultrasonograficzna etc.) z wykorzystaniem kodów procedur ICD-9 zlecenie i realizacja konsultacji, zlecenia badań, procedur medycznych – automatyczna rejestracja kodu ICD-9 rozpoznania: zasadnicze – wstępne – wprowadzone podczas rejestracji skierowania do kolejki oczekujących lub rejestracji skierowania przy przyjęciu w Izbie Przyjęć, niemodyfikowalne przez lekarza oddziału zasadnicze – uzupełniane przy przyjęciu lub w trakcie hospitalizacji (z wykorzystaniem klasyfikacji ICD-10) w przypadku rozpoznania nowotworu złośliwego możliwość wpisania daty rozpoznania (informacja niezbędna do wypełnienia Karty Zgłoszenia Nowotworu Złośliwego) współistniejące – uzupełniane przy przyjęciu lub w trakcie hospitalizacji (z wykorzystaniem klasyfikacji ICD-10). zasadnicze – wypisowe– automatyczna podpowiedź z rozpoznania wstępnego zasadnicze – wypisowe – z kodów V-Y wymagane przy rozpoznaniu urazu i zatrucia ICD kody S –T Rejestracja ordynowanych leków i wydruk recept do wypisu (wymagany aktualizowany słownik – opis vide apteczka oddziałowa) Wprowadzone kody rozpoznań ICD-10, jak również inne dostępne w systemie dane są automatycznie wprowadzane do raportów – skierowań jeśli to konieczne Tworzenie słownika pozycji najczęściej używanych dla ICD 10, ICD9, ordynowanych leków indywidualnie dla każdego lekarza. Parametry aktualizacji, czyli częstotliwość aktualizacji, liczebność pozycji oraz okres analizy definiowane przez administratora. Dostęp do wszystkich wyników badań laboratoryjnych i OBRAZOWYCH oraz pełnej dokumentacji medycznej zawartej w systemie. Dane archiwalne (dostępne na żądanie) powinny być uporządkowane wg. czasu zdarzenia w porządku malejącym z uwidocznioną datą, poradnią/oddziałem, zdarzeniem (pobyt szpitalny, izba przyjęć, poradnia, konsultacja, badanie laboratoryjne, badania obrazowe) kodem ICD-10 i możliwością odfiltrowania co do jednostki i rodzaju zdarzenia. Wykonane pacjentowi elementy leczenia (w tym zlecenia): procedury, w tym zabiegi (z wykorzystaniem słownika procedur ICD-9), procedury rozliczeniowe NFZ (możliwość analizy i wyboru najkorzystniejszej do rozliczenia JGP), w przypadku SOR konwerter wykonanych ICD-9 do katalogu procedur SOR – wg załącznika nr 5 Zrządzenia Prezesa NFZ badania diagnostyczne (z wykorzystaniem słownika ICD-9), leki (współpraca z apteczką oddziałową), Konsultacje (z wykorzystaniem słownika ICD-9), Modyfikowanie, dodawanie i usuwanie diet przez uprawnionego użytkownika inne dane niezbędne w sprawozdaniu dla Narodowego Funduszu Zdrowia. Mechanizm optymalizujący (tzw. „gruper”) Możliwość wykorzystania przy wypisie danych z protokołu operacyjnego Rejestracja wypisu pacjenta z Oddziału w jednym z trybów (z wykorzystaniem słownika): • przeniesienie pacjenta na inny oddział, • zakończenie procesu terapeutyczno – diagnostycznego, • skierowanie do dalszego leczenia w lecznictwie ambulatoryjnym, • skierowanie do dalszego leczenia w zakładzie opieki stacjonarnej, • skierowanie do dalszego leczenia w zakładzie opieki długoterminowej, • skierowanie do dalszego leczenia – inne przypadki, • wypisanie na własne żądanie, • zgon pacjenta na oddziale, odnotowanie zgonów w stanie terminalnym, • przepustka. • samowolne oddalenie pacjenta przed zakończeniem diagnostyki Ewidencja danych do rozliczenia kontraktowanych produktów z płatnikiem, w tym rozliczanie kart TISS28 (automatyczne przeliczanie punktów w skali TISS na punkty transformowane). Rozbudowany system raportów dostosowany do wymogów szpitala i indywidualnie modyfikowanych w koniecznym zakresie dla potrzeb oddziałów umożliwiający wygenerowanie wszystkich dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych na podstawie danych zgromadzonych w systemie a w szczególności: • kart informacyjnych, • skierowań na badania laboratoryjne i obrazowe, • skierowań i zapotrzebowań na preparaty krwi, • zapotrzebowań na transport, • zapotrzebowań skierowań na hospitalizacje, • zapotrzebowań skierowań do poradni , pracowni, zakładów, • załączników sprawozdawczo – rozliczeniowych dla świadczeń z zakresu chemioterapii, • załączników sprawozdawczo – rozliczeniowych dla świadczeń z zakresu terapeutycznych programów zdrowotnych. Wydruki dokumentów na podstawie danych zgromadzonych w systemie, w tym: • Karta Statystyczna, • Karta Informacyjna • Karta Gorączkowa, • Karta Zakażenia Szpitalnego, • Karta Zgłoszenia Nowotworu Złośliwego, • Karta Zgłoszenia Choroby Zakaźnej, • Karta Zgonu, • Karta TISS28, • Subiektywna Globalna Ocena Odżywienia (SGA) Dokumentacja Historii Choroby Karta Statystyczna Psychiatryczna Odnotowanie faktu wydania pacjentowi druków, zaświadczeń i skierowań Autoryzacja danych oddziałowych – identyfikacja użytkownika dokonującego wpisu/aktualizacji danych. Prowadzenie i wydruk Historii Choroby w podziale na: • dane przyjęciowe, • wywiad wstępny (przedmiotowo, podmiotowo), • epikryza (możliwością wykorzystania słownika tekstów standardowych). • Obsługa Ksiąg (w przypadku oczekujących – kolejek): • Oddziałowa, • Oczekujących, • Zgonów, • Diagnostyczna, • Zabiegów. • Raportów pielęgniarskich, Możliwość wykorzystania standardowych raportów, w tym: • zestawienie pacjentów, nowoprzyjętych, przeniesionych, wypisanych, przebywających na oddziale (dzienne, tygodniowe, za dowolny okres, według płci i wieku), • ilość osobodni z uwzględnieniem przepustek, w zadanym okresie, • obłożenie łóżek na dany moment, • diety podane pacjentom oddziału. • Wydruk i przeglądanie obecności: • dla wybranego pacjenta, • na dany dzień dla całego oddziału. • Możliwość definiowania własnych wykazów. Prowadzenie analizy bieżącej pod kątem optymalnej kwalifikacji w obrębie grup JGP –symulator rozliczenia. Weryfikacji e-WUŚ (weryfikacja indywidualna i zbiorcza) i archiwizacja danych Możliwość skreślenia pacjenta z listy oczekujących wraz z podaniem daty i powodu skreślenia oraz osoby dokonującej skreślenie Możliwość umieszczenia w wypisie leczenia farmakologicznego z wykorzystaniem zlecanych leków. Możliwość umieszczania w wypisie wybranych wyników badań. Możliwość umieszczania w wypisie wcześniej wykonanych badań z zachowaniem ciągłości leczenia na innych oddziałach. Ewidencja danych dotyczących Psychiatrycznej Karty Statystycznej przy wypisie z oddziału Możliwość wydruku oświadczeń o ubezpieczeniu Zestawienie zbiorcze bieżącego dnia (pacjenci oddziału) i wybranego pacjenta w zakresie całego pobytu dotyczące weryfikacji Ewuś Odczyt kodu kreskowego z opaski pacjenta Możliwość prowiantowania i wyprowiantowania pacjentów z diet Dokumentacja medyczna pielęgniarska (ewidencja i wydruki danych): • Karta pielęgnacyjna • Karta obserwacji • Karta bilansu płynów • Karta cukrzycowa • Baza diagnoz pielęgniarskich • Karta oceny pracownika Baza procedur pielęgniarskich i instrukcji postępowania w zakresie czynności pielęgniarskich obowiązujących w Szpitalu Możliwość czasowego cofnięcia własnego wypisu w ramach 24 godzin Możliwość wykorzystania tabletu lub czytnika kodów kreskowych w wersji bezprzewodowej do identyfikacji pacjenta na podstawie kodu kreskowego z opaski pacjenta Możliwość wykorzystania tabletu do zlecania leków Integracja z systemem rozliczeniowym Zamawiającego w zakresie świadczeń refundowanych przez NFZ System wyświetla na liście pacjentów oddziału alert o podejrzeniu zakażenia szpitalnego wygenerowany po wpisaniu w dokumentację wartości przekraczające dopuszczalne normy (np. temperatura powyżej 38 stopni C Wyszukiwanie pacjentów na liście wg różnych parametrów bez użycia znaków specjalnych i zmiany parametrów wyszukiwania Możliwość nadania numeru księgi głównej i oddziałowej automatycznie lub ręcznie System automatycznie zawęża listę dokumentów do przypisanych do konkretnego oddziału System wyświetla listę dokumentów dodanych w ramach aktualnej hospitalizacji z informacją o nazwie dokumentu, dacie dodania i osobie dodającej System umożliwia podejrzenie historii zmian w dokumencie z wyszczególnieniem danych dodanych, zmodyfikowanych oraz usuniętych System umożliwia podejrzenie dokumentacji pacjenta w trakcie uzupełniania dokumentacji bez wychodzenia z kontekstu dokumentu System umożliwia przeglądanie najważniejszych informacji o pacjencie z ostatniego dyżuru w jednym miejscu co najmniej w zakresie: • Obserwacje lekarskie • Obserwacje pielęgniarskie • Parametry życiowe w formie wykresu • Zlecenia leków • Wyniki badań • Doba pobytu System umożliwia przeglądanie wyników badań laboratoryjnych w formie tabelarycznej z oznaczeniem wartości odstających oraz w formie wykresu z możliwością wyboru parametrów znajdujących się na wykresie System wyświetla listę braków w dokumentacji oraz wyświetla komunikat w przypadku zatwierdzania dokumentu wypisu pacjenta System posiada możliwość przypisania tożsamości do pobytu po zmianie danych w trakcie hospitalizacji System umożliwia kopiowanie wpisanego rozpoznania do innych dokumentów System umożliwia tworzenie szablonów do dokumentacji indywidualnie dla zalogowanego użytkownika System umożliwia kopiowanie wpisów z wcześniej dodanych tożsamych z wypełnianym dokumentów System umożliwia podzielenie oddziału na odcinki Obsługa kart diagnostyki i leczenia onkologicznego (DiLO): • możliwość przyjęcia pacjenta na podstawie karty DiLO, • weryfikacja zgodności danych oraz kompletu danych niezbędnych do przyjęcia pacjenta na podstawie karty DiLO, w tym tryb przyjęcia, numer karty, etap realizacji karty, • możliwość założenia karty DiLO w trakcie trwania świadczenia, • możliwość założenia kolejnej karty DiLO pacjenta dla drugiej grupy rozpoznań bez konieczności zamykania aktywnej karty, • możliwość zablokowania zakładania kilku aktywnych kart DiLO dla pacjenta, • możliwość wydruku karty DiLO w wybranym trybie: tylko strony dot. obsługiwanego etapu karty, wszystkie strony, objaśnienia, • możliwość realizacji kilku etapów karty DiLO podczas jednego świadczenia, • możliwość zamknięcia karty DiLO podczas realizacji świadczenia, • możliwość anulowania wprowadzonej karty DiLO, • możliwość usunięcia informacji o realizacji etapu karty DiLO w ramach świadczenia bez konieczności usuwania całej karty, • podgląd listy świadczeń, w ramach których następuje realizacja kolejnych etapów obsługi karty DiLO. Możliwość wypełniania i wydruku standardowych druków zewnętrznych: • Karta Statystyczna, • Karta Leczenia Psychiatrycznego, • Karta Zgłoszenia Choroby Zakaźnej, • Karta Zgłoszenia Choroby Nowotworowej, • Karta Zgonu, • Karta Informacyjna z leczenia szpitalnego. Przypisanie lekarza prowadzącego – pełna historia prowadzenia pacjenta przez lekarzy. Obsługa przepustek (minimum w zakresie daty rozpoczęcia, planowanej daty powrotu, daty powrotu). Możliwość zmiany diety pacjentowi. Możliwość tworzenia wykazu posiłków na dany dzień dla kuchni oraz dla Oddziału. Możliwość uzupełnienia/korekty zbiorczego zapotrzebowania żywnościowego o zamówienia dodatkowych posiłków Możliwość parametryzacji przez administratora pól obligatoryjnych przy przyjęciu pacjenta do szpitala dla każdego oddziału indywidualnie. Możliwość korzystania z szablonów kart informacyjnych dla każdego oddziału osobno. Możliwość ewidencji wystawionych recept zgodnie z obowiązującymi przepisami. Możliwość ewidencji obecności na oddziałach dziennych. Integracja z innymi modułami systemu realizującymi funkcjonalność w zakresie (jeśli moduły działają w tej samej instalacji): • ewidencji zużytych leków i materiałów oraz automatycznej aktualizacji stanów magazynowych (Apteczka), • Wzajemnego udostępniania danych zlecenia i danych o jego wykonaniu (Pracownia Diagnostyczna, Laboratorium). Moduł udostępnia minimalny zakres raportów dla osób z odpowiednim zakresem uprawnień: • obłożenie łóżek Oddziału na określony dzień • zestawienie nowoprzyjętych/wypisanych pacjentów do Oddziału dzień/godzina), • zestawienie pacjentów oczekujących na przyjęcie na Oddział • zestawienie pacjentów hospitalizowanych wg czasu pobytu (powyżej X dni), • zestawienie pacjentów wg jednostki chorobowej (rozpoznanie zasadnicze), • średni czas pobytu (szpital/Oddział), • średni czas pobytu wg jednostki chorobowej (rozpoznania zasadniczego), • miesięczne zestawienie ilości przyczyn zgonów, • zestawienie przyjęć wg województwa, ubezpieczyciela, • zestawienie przyjęć do szpitala wg lekarza kierującego i przyjmującego. Moduł Zlecenia – wymagania minimalne Obsługa zleceń planowanych oraz w trybie Cito i odbiór wyników badań. Obsługa zlecania leków w powiązaniu z modułem Apteczki Oddziałowej Przeglądanie oraz dodawanie pozycji leków na liście w oparciu i zdefiniowane słowniki Podpowiadanie leków z list oddziałowych z możliwością otwarcia całego słownika Zlecania nowego leku, edycja lub przedłużania w oparciu o kalendarz Edycja zleceń na leki do momentu podania Możliwość odstawienia leku (np. na czas operacji) z automatycznym powrotem do dalszych zleceń Zlecanie w oparciu o gotowe schematy godzinowe Tworzenie własnych schematów podań, forma zlecania cyklicznego (np. co 12 godzin), Opis sposobu podania leku (przypisany do zlecenia) - instrukcja dla przygotowującego porcje i dla pielęgniarki, Podgląd leków podanych wcześniej pacjentowi, Autoryzacja i zatwierdzanie (ewentualna weryfikacja) listy leków do zleceń, Wydruk listy zleceń leków Możliwość ręcznego anulowania zlecenia na liście i automatyczne zatrzymanie zleceń po wypisie (zgonie) pacjenta, Możliwość podania leku bez zlecenia w przypadkach nagłych, rejestracja leku post factum, Lista podań leków na oddziale z możliwością filtrowania wg. daty, godziny, sali, pacjenta, sposobu podania, Potwierdzanie leków (skutkuje zmianą statusu danego wykonania lub listy, zamknięciem możliwości edycji lub anulowania, zdjęciem ze stanu magazynowego) dla pacjentów Możliwość wystawienia zlecenia co najmniej z Oddziału, Gabinetu, Izby Przyjęć, Poradni. Możliwość realizacji zleceń co najmniej w Pracowniach, Poradniach, Rejestracjach i Oddziałach, Zakładach. Integracja systemu HIS z zewnętrznymi systemami typu RIS/PACS funkcjonującymi w Zakładzie Radiologii z Pracownią Tomografii Komputerowej i Zakładzie Medycyny Nuklearnej przy wykorzystaniu standardu HL7 (dostęp do specyfikacji komunikacji HL7 w siedzibie Zamawiającego) w zakresie: • elektronicznego wysyłania zleceń do RIS, • automatycznego odbioru wyniku (opisu) zleconego badania, • automatycznego odbioru statusu badania • automatycznego przypisanie kodu ICD-9 wykonanej procedurze, generowanie usług NFZ w powiązaniu z procedurą ICD-9 Planowanie i zlecanie badań diagnostycznych i laboratoryjnych, zabiegów, konsultacji w ramach zleceń wewnętrznych (przekazywanych pomiędzy komórkami organizacyjnymi Zamawiającego): • z Oddziału do Pracowni i Zakładów Diagnostycznych (Zakładu Patomorfologii, Zakładu Analityki Lekarskiej, Zakładu Radiologii z Pracownią Tomografii Komputerowej oraz Zakładu Medycyny Nuklearnej, Zakładu Rehabilitacji) • z Oddziału do Poradni, Oddziału, • z Oddziału do Bloku operacyjnego, • z Poradni, Gabinetu do Oddziału, Pracowni i Zakładów Diagnostycznych (Zakładu Patomorfologii, Zakładu Analityki Lekarskiej, Zakładu Radiologii z Pracownią Tomografii Komputerowej oraz Zakładu Medycyny Nuklearnej, Zakładu Rehabilitacji) • z Bloku operacyjnego do Oddziału, Pracowni, Poradni, i Zakładów Diagnostycznych (Zakładu Patomorfologii, Zakładu Analityki Lekarskiej, Zakładu Radiologii z Pracownią Tomografii Komputerowej oraz Zakładu Medycyny Nuklearnej) Planowanie i zlecanie badań i konsultacji w ramach zleceń zewnętrznych (z innych podmiotów): • w Poradniach, • w Pracowniach, • w Laboratorium. Planowanie i zlecanie badań do systemów RIS/PACS (dotyczy Zakładu Radiologii z Pracownią Tomografii Komputerowej i Zakładu Medycyny Nuklearnej) przy wykorzystaniem standardu HL7 Możliwość definiowania zleceń złożonych: • Przegląd zleceń według ustalonych przez użytkownika kryteriów np.: • dla pacjenta, • typu zlecenia (np. laboratoryjne, diagnostyczne, podanie leku), Wydruki zleceń, w tym: • dzienne zestawienie leków dla pacjenta, • zestawienie diet, • dzienne zestawienie badań do wykonania. Możliwość wydruku wszystkich wyników pacjenta z bieżącej hospitalizacji lub ze wszystkich pobytów w szpitalu. Przegląd wszystkich zleceń z jednostki zlecającej z możliwością wydruku wyniku. Możliwość ewidencji danych niezbędnych dla sporządzenia karty gorączkowej. Możliwość przeglądu karty gorączkowej, prezentacji interpretacji graficznej wyników. Integracja systemu HIS/ Ruch Chorych i systemu „HIS”/ Poradnia oraz POZ z systemami HIS/ Laboratorium, „HIS”/ Rehabilitacja oraz HIS/ Patomorfologia w zakresie obsługi zleceń Zlecenie diet dla pacjentów: Modyfikowanie, dodawanie i usuwanie diet przez uprawnionego użytkownika słownika diet Możliwość zlecenia diety w trybie non-stop (od chwili zlecenia – system codziennie ponawia zlecenie diety dla pacjenta , ponadto możliwość zmiany zleconej diety) Możliwość zlecenia dodatkowych produktów żywieniowych w ramach diety indywidualnej Automatyczne rozpoczęcie zlecenia lub zakończenie zlecenia diety w przypadku przyjęcia i wypisu pacjenta z oddziału z uwzględnieniem godziny , przerwy w żywieniu z tytułu zabiegu, wypisu na przepustkę lub zgonu Wydruk ilości diet z uwzględnieniem lekarza i oddziału zlecającego Eksport danych w zakresie diet do programu MS Office 2003 (np. MS Excel) Udostępnienie dla potrzeb kuchni w formie raportu i zestawienia (na ekranie monitora) stanu dziennego wg jadłospisów: Stan zbiorczy ilości żywionych pacjentów w tym: • ilość diet • nazwa diety • oddział zamawiający Stan zbiorczy za cały Szpital ilości żywionych pacjentów w tym : • ilość diet • nazwa diety Planowanie i zlecanie badań i konsultacji w ramach zleceń zewnętrznych poza Szpital (do innych podmiotów Moduł posiada funkcjonalność zlecania leków z jednoczesnym podglądem na aktualną Kartę leków pacjenta w jednym oknie. Moduł posiada funkcjonalność zlecania leków z jednoczesnym dostępem do całej dokumentacji pacjenta w jednym oknie. Moduł posiada funkcjonalność potwierdzenia aktualnego zlecenia bez konieczności ponownego wystawiania dzięki automatycznemu przedłużaniu leków w ramach danego zlecenia. Moduł posiada funkcjonalność zawężenia listy leków do leków dostępnych w receptariuszu jednostki, tylko dostępnych, leków pacjenta oraz leków infuzyjnych. Moduł posiada funkcjonalność dynamicznego wyszukiwania leku na liście bez konieczności użycia znaków specjalnych. Moduł posiada funkcjonalność wyszukiwania leków po nazwie handlowej oraz międzynarodowej. Moduł posiada funkcjonalność wyświetlania dostępność leków w Szpitalu już na etapie wyszukiwania leku. Moduł posiada funkcjonalność wyszukiwania zamienników leku. Moduł posiada funkcjonalność przeglądania ulotki CHPL leku. Moduł pozwala na automatyczne podpowiadanie drogi podania leku (po jego wcześniejszym skonfigurowaniu na poziomie Karty leku w Aptece). Moduł posiada możliwość tworzenia słownika Uwag dołączanych do zlecenia. Moduł posiada funkcjonalność zlecania leku w trybie do decyzji oraz w trybie pilnym. Wybór podania leku w trybie pilnym skutkuje wyświetleniem wykrzyknika na Karcie leków. Moduł posiada funkcjonalność wyświetlania na Karcie leków godziny, dawki podania, leków do decyzji, ewentualnych uwag zlecającego i realizującego oraz statusu leków. Na Karcie leków widnieje również informacja o lekach pacjenta. Moduł posiada funkcjonalność oznaczania na Karcie leków kolorami statusu leku co najmniej potwierdzone, zrealizowane, wstrzymane z podaniem przyczyny oraz zaplanowane - do potwierdzenia. Moduł posiada funkcjonalność potwierdzania, wstrzymywania oraz odstawiania zleconych leków z poziomu Karty leków. Moduł posiada funkcjonalność wyświetlania aktualnej informacji o alergiach pacjenta na poziomie Zlecenia oraz Karty leków. Moduł posiada funkcjonalność zapisywania całego Zlecenia jak szablonu. Moduł posiada funkcjonalność odfiltrowania na Karcie leków, leków do decyzji. Moduł posiada funkcjonalność przywrócenia leku z leków nieaktywnych z poziomu Karty leków. Moduł posiada funkcjonalność zmiany dawki i godziny podawania leku z poziomu Karty zleceń. Moduł posiada funkcjonalność wycofania potwierdzenia potwierdzonego wcześniej leku. Moduł posiada funkcjonalność zlecenia leków podawanych codziennie z określeniem godzin podawania oraz dawki z podziałem na stałą i zmienną. Moduł posiada funkcjonalność zlecenia leków podawanych cyklicznie z określeniem długości cyklu, godzin podawania, dawki z podziałem na stałą i zmienną oraz określenia przerwy w podawaniu w ramach tworzonego cyklu. Moduł posiada funkcjonalność zlecenia leków podawanych w wybrane dni tygodnia z określeniem godzin podawania oraz dawki z podziałem na stałą i zmienną. Moduł posiada funkcjonalność zlecenia leków do podania jednorazowego z określeniem godzin podania oraz dawki z podziałem na stałą i zmienną. Moduł posiada funkcjonalność zlecenia leków podawanych doraźnie z określeniem ilości podań oraz dawki z podziałem na stałą i zmienną. Po zatwierdzeniu pierwszego podania system automatycznie wylicza kolejne dawki co X (określane na etapie tworzenia zlecenia) godzin od pierwszego podania. Moduł posiada funkcjonalność zlecenia leków infuzyjnych. System po wybraniu opcji Leki infuzyjne automatycznie zawęża listę leków do roztworów do infuzji. Wybór roztworu do infuzji skutkuje zawężeniem listy rozcieńczalników przypisanych do danego roztworu. System po zmianie przepływu automatycznie przelicza czas podawania. Moduł posiada funkcjonalność modyfikacji parametrów pompy w trakcie jej podawania oraz odstawienia pompy. Moduł posiada funkcjonalność dołączania załączników do Zlecenia. Moduł posiada funkcjonalność przywracania ostatnio anulowanej zawartości w sytuacji przypadkowego anulowania wystawianego Zlecenia. Moduł posiada funkcjonalność wydruku zlecenia lekarskiego. Moduł posiada funkcjonalność umożliwiającą zawężenie listy pacjentów na oddziale do pacjentów posiadających leki do decyzji. System umożliwia szybkie wprowadzanie godzin podań przez dedykowane przyciski 2x, 3x, 4x dziennie wraz z możliwością indywidualnej konfiguracji godzin dla danego oddziału System dla wyróżnionych grup leków „Antybiotyki”, „P. zakrzepowe” oraz „P. cukrzycowe” pozwala na konfigurację wyników badań laboratoryjnych oraz parametrów życiowych, które będą prezentowane przy datach podania leku System umożliwia sortowanie kolejności leków wg kodów ATC z możliwością indywidualnego ustalenia porządku kodów ATC dla danego oddziału Moduł posiada funkcjonalność podglądu aktualnych zleceń dla oddziału w jednym oknie z możliwością zawężenia listy przynajmniej według statusu zadania, sali, wybranego pacjenta, oraz drogi podania. Moduł posiada funkcjonalność oznaczania na w oknie realizacji kolorami statusu dawki leku co najmniej potwierdzone, zrealizowane, wstrzymane z podaniem przyczyny oraz zaplanowane - do potwierdzenia. Moduł posiada funkcjonalność oznaczania w oknie realizacji wykrzyknikiem leków zleconych w do podania w trybie pilnym. Moduł posiada funkcjonalność zgłoszenia nierozliczonych podań leków. Moduł posiada funkcjonalność oznaczenia podania jako zrealizowane. System automatycznie podpowiada datę i godzinę podania z możliwością jej zmiany. Użytkownik ma możliwość wpisania uwag do realizacji zlecenia z możliwością tworzenia szablonów, odnotowania niepodania oraz ilości podanej i pobranej leku. System automatycznie podpowiada jako zużytą partię, partię z najkrótszą datą ważności w Apteczce oddziałowej, z możliwością jej zmiany. Użytkownik mam możliwość wyboru zużytej partii łącznie z zamiennikami. Odnotowana ilość leku pobranego automatycznie jest zdejmowana ze stanu Apteczki oddziałowej. Moduł posiada funkcjonalność wycofania zużycia oraz wycofania realizacji zlecenia. Odnotowana a wycofana ilość leku pobranego automatycznie jest przywracana na stan Apteczki oddziałowej. Moduł posiada funkcjonalność wydruku Listy zaplanowanych leków do podania. Moduł Blok Operacyjny – wymagania minimalne Możliwość obsługi w zakresie zarówno sal operacyjnych jak i gabinetów zabiegowych Planowanie zabiegów operacyjnych z uwzględnieniem minimalnego zestawu danych ręcznie oraz na podstawie grafików wprowadzanych na oddziałach: • informacje o pacjencie, • nazwa i kod operacji, • data i czas, • zespół medyczny, • nr sali. Możliwość sporządzenia planu podstawowego oraz rezerwowego (Plan podstawowy – plan zabiegów i operacji na dany dzień. Plan rezerwowy – zabiegi wykonywane w trybie nagłym – przypadki pilne, ratujące życie). Wprowadzanie danych o przygotowaniu do operacji. Wprowadzanie danych o zleceniach premedykacyjnych. Wprowadzenie personelu biorącego udział w operacji z podziałem na funkcje: • anestezjolog, • instrumentariusz, • lekarz operujący, • lekarze asystujący, • pielęgniarka anestezjologiczna, • pielęgniarka asystująca • obserwatorzy i goście Wprowadzanie danych o zabiegu operacyjnym z uwzględnieniem ich minimalnego zestawu: • rozpoznanie przedoperacyjne (z wykorzystaniem słownika ICD-10), • rodzaj zabiegu (z wykorzystaniem słownika ICD-9), • tryb zabiegu (planowy, nagły), • oddział zlecający zabieg, • zgoda pacjenta na zabieg, • godzina przybycia, rozpoczęcia zabiegu, zakończenia zabiegu, Wprowadzanie danych dotyczących chorób zakaźnych: • HIV • HBS, • Gruźlica, • Kiła, • HCV, • Inne zgodne z wykazem chorób zakaźnych, Wprowadzanie opisowych danych o przebiegu operacji (możliwość wydruku raportu w formacie określonym przez użytkownika). Wprowadzenie danych o znieczuleniach wykonanych podczas zabiegu: • rodzaj, • ryzyko, • anestezjolog, • podane leki, • godzina rozpoczęcia i zakończenia znieczulenia, • uwagi. Wprowadzenie danych o materiałach medycznych i narzędziach zastosowanych podczas zabiegu. Tworzenie wzorców zespołów medycznych wykonujących operacje. Tworzenie wzorców materiałów medycznych stosowanych podczas operacji. Wykorzystanie słowników: • rodzajów zakażeń, • rodzajów znieczuleń, • rodzajów zabiegów, • ryzyka znieczuleń, • implantów, • ułożenia pacjenta na stole operacyjnym, Możliwość tworzenia i wydruku raportu pielęgniarskiego. Automatyczne na podstawie wpisanych danych tworzenie grafiku zabiegów operacyjnych Wydruk grafiku zabiegów Współpraca z czytnikami kodów kreskowych w zakresie: identyfikacji leków. Raporty • stopnia wykorzystania sal (liczba zabiegów, czas zabiegów), • zaangażowania kadry medycznej w realizacje zabiegów, • liczba zabiegów wykonanych w poszczególnych salach operacyjnych z uwzględnieniem: oddziału zlecającego zabieg, rodzaj zabiegu, rodzaju znieczulenia, tryb zabiegu, rozpoznania ICD 10) – za zadany okres. • z wykonanych operacji z możliwością wyboru pacjentów (w układzie: ID pacjenta, nazwisko imię, nr PESEL, nr Księgi Głównej, data przyjęcia do szpitala, wypisu ze szpitala, data przyjęcia na oddział / oddziały, wypisu z oddziału / oddziałów, nazwa oddziałów, rozpoznanie ICD10, procedury ICD9, procedury rozliczeniowe– oznaczenie faktu wykonania zabiegu operacyjnego – dane wprowadzane z karty statystycznej obowiązującej w Szpitalu, tryb przyjęcia), w przypadku których wykonano 2 lub więcej zabiegów operacyjnych: • w trakcie jednego pobytu (jeden numer pobytu w Księdze Głównej), • w zadanym okresie sprawozdawczym. Przygotowanie planu operacji dla pacjentów nie będących jeszcze przyjętych do szpitala dla pacjentów ujętych w kolejce oczekujących Odczyt kodu kreskowego z opaski pacjenta Prowadzenie protokołu pielęgniarki operacyjnej Prowadzenie książki kontroli dezynfekcji i narzędzi chirurgicznych na dany oddział Możliwość wykorzystania tabletu do zlecania leków Możliwość dodania nieoczekiwanych zdarzeń, np. awaria sprzętu całodniowa w zakresie godzinowym Widok wielu sal jednocześnie Możliwość zlecenia i zaplanowania pacjenta bezpośrednio z oddziału, jak i z Bloku Operacyjnego Możliwość zaplanowania pacjenta nieprzebywającego na oddziale z późniejsza opcją przypisania pobytu Podział dokumentów w zależności od pełnionej funkcji (Lekarz operator/Lekarz anestezjolog/Pielęgniarka operacyjna/Pielęgniarka anestezjologiczna) Możliwość tworzenia szablonów opisów zabiegów Możliwość definiowania zespołów operacyjnych, po to aby podczas operacji nie było potrzeby wpisywania każdego członka zespołu oddzielnie (funkcja przydatna oczywiście tylko wtedy, kiedy zespoły operacyjne pracują w tym samym składzie) Pełna integracja z apteczką oddziałową, czyli odnotowanie zużytego sprzętu skutkuje zdjęciem ze stanu magazynowego Możliwość wystawiania zleceń z poziomu bloku operacyjnego (Histopatologia - jeśli jest Histomed zlecenie widoczne w Histomed, Badania laboratoryjne - jeśli jest integracja z laboratorium zlecenie widoczne w laboratorium) Możliwość zdefiniowania wymagalności dokumentów z podziałem na obligatoryjne i opcjonalne dla wybranych sal Możliwość realizacji operacji bezpośrednio ze zlecenia dodanego na oddziale Moduł Zakażenia Szpitalne – wymagania minimalne Wyszukiwanie pacjentów w skorowidzu wg różnych parametrów. Przegląd danych archiwalnych w zakresie danych z poszczególnych pobytów szpitalnych, wizyt w zakładach diagnostycznych, wyników badań i wizyt w poradniach. Możliwość modyfikacji danych w zakresie: • rejestracji zakażenia szpitalnego, • rejestracji patogenu alarmowego. Możliwość realizacji rejestracji zakażenia szpitalnego z poziomu oddziału. Wypełnianie i wydruk dokumentów: • karta rejestracji zakażenia szpitalnego • karta rejestracji drobnoustroju alarmowego • zgłoszenie zachorowania na chorobę zakaźną – z poziomu modułu Oddział, • zgłoszenie zgonu z powodu choroby zakaźnej – z poziomu modułu Oddział. Ewidencja elementów pobytu pacjenta na oddziałach: • wywiad wstępny, • karta wywiadu epidemiologicznego • rozpoznania: wstępne, końcowe, przyczyna zgonu, • lekarza prowadzącego, • zleconych i wykonanych badań diagnostycznych, procedur, zabiegów, leków, konsultacji i ich wyników • informacje dotyczące personelu uczestniczącego przy zabiegu operacyjnym, Wydruki dokumentów wewnętrznych Zespołu: • karta rejestracji zakażenia szpitalnego, • karta rejestracji patogenu alarmowego. • Wydruki dokumentów zewnętrznych Zespołu: • karta zakażenia szpitalnego wprowadzona na poziomie oddziału, • karta zgłoszenia choroby zakaźnej, jeżeli autoryzowana na poziomie oddziału, • zestawień statystycznych, ruchu chorych. Obsługa rejestrów: • rejestr zakażeń szpitalnych, • rejestr patogenów alarmowych, • rejestr zgłoszeń zachorowania na chorobę zakaźną, • Czynności analityczno – sprawozdawcze: • możliwość wykorzystania standardowych raportów, w tym: • zestawienia w zakresie danych wprowadzanych w poszczególne raporty (zakażeń, patogenów, chorób zakaźnych, zgonów z powodu chorób zakaźnych), • możliwość tworzenia raportów okresowych dla poszczególnych oddziałów szpitala, łącznie dla całego szpitala, • możliwość generowania raportów w wybranym zakresie: rodzaj zakażenia, rodzaj patogenu, rodzaj czynnika epidemiologicznego, • ilości osobodni z poszczególnymi czynnikami ryzyka (z kart rejestracji zakażenia szpitalnego), • wydruki i przeglądanie zestawień, raportów, Możliwość zgłoszenia podejrzenia zakażenia zarówno z poziomu oddziału jak i poradni Wyświetlanie alertu o możliwości zakażenia w przypadku zmian wybranych parametrów np. przy temperaturze ciała powyżej 38 st. C Kontrola tworzenia i akceptacji kart zakażeń oraz kart drobnoustrojów alarmowych przez wykwalifikowany zespół kontroli zakażeń Tworzenie dokumentów ZLK 1-5 z poziomu oddziału, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia Zestawienia sprawozdawcze oraz analityczne, np.: rejestr zakażeń, statystyka zakażeń, mapa mikrobiologiczna, rejestr dokumentów ZLK, zestawienia rodzajów i miejsc wystąpienia zakażenia z podziałem na jednostkę i czas Automatyczna podpowiedź z systemu o możliwym podejrzeniu zakażenia w następujących przypadkach: • temperatura pacjenta wyższa niż 38 ̊C • ocena stolca: biegunka, płynny i z krwią2 • obserwacja wkłucia obwodowego: ropna wydzielina, zaczerwienienie miejsca wkłucia kaniuli • obserwacja miejsca operowanego: zaczerwienienie, wysięk ropny • obserwacja wkłucia centralnego: zaczerwienienie, obrzęk, ból Możliwość uzupełnienia karty fragmentami, z możliwością powrotu do wybranych zakładek lub uzupełnienia ciągłego Ogniska epidemiczne • raport wstępny • raport końcowy • przypisane karty zakażenia do ogniska • automatyczne wyliczanie liczb ognisk na podstawie zakażeń • wydruk raportu wstępnego i okresowego Drobnoustroje alarmowe • rejestracja • czynniki prewencyjne W systemie istnieje możliwość zbiorczej modyfikacji kart zakażeń i kart drobnoustroju alarmowego W systemie istnieje możliwość wygenerowania raportów minimum: • Czynniki ryzyka analiza • Mapa mikrobiologiczna • Monitorowanie czynników ryzyka • Rejestr dokumentów ZLK • Rejestr kart patogenów alarmowych • Rejestr kart zakażeń • Statystyka zakażeń • Wykaz biologicznych czynników chorobotwórczych • Zestawienie kwalifikacji zakażeń • Zestawienie liczby kart zakażeń • Zestawienie liczby zakażeń(czas/jednostki) • Zestawienie miejsc wystąpienia zakażeń (czas/jednostki) • Zestawienie rodzajów zakażeń (jednostki) Moduł Poradnia – wymagania minimalne Rejestracja nowego pacjenta – użytkownika systemu Rejestracja danych kontaktowych i adresowych pacjentów Kontrola poprawność formatu danych kontaktowych: adres e-mail, nr telefonu (w celu zapewnienia możliwości automatycznego wysyłania wiadomości) Podpowiadanie nazw miejscowości i ulic w danych adresowych pacjentów na podstawie słowników Potwierdzenie rejestracji pacjenta poprzez wprowadzenie kodu udostępnionego przez SMS Potwierdzenie rejestracji pacjenta poprzez wprowadzenie kodu udostępnionego przez e-mail Logowanie pacjenta/użytkownika – autentykacja użytkownika systemu Aktualizacja danych pacjenta/użytkownika Zmiana hasła pacjenta – użytkownika Opcjonalne wymuszanie zmiany hasła co 30 dni Przegląd struktury organizacyjnej Szpitala w układzie hierarchicznym w zakresie możliwości rejestracji Przegląd rejestru personelu realizującego usługi medyczne; prezentacja dostępności personelu (harmonogramy pracy personelu w strukturze organizacyjnej szpitala) w czasie rzeczywistym Prezentacja dostępnych terminów wizyt na kalendarzu Rezerwacja wizyty – wskazanie daty i czasu planowanej realizacji wizyty, miejsca realizacji (element struktury organizacyjnej) i personelu realizującego (opcjonalnie) Prezentacja w czasie rezerwacji wizyty innych rezerwacji pacjenta (kontrola poprawności terminu rezerwacji względem innych rezerwacji pacjenta) Możliwość skonfigurowania funkcji potwierdzania rezerwacji wizyty poprzez wprowadzenie kodu udostępnionego przez SMS Anulowanie rezerwacji wizyty Zmiana terminu wizyty Przegląd w portalu pacjenta rejestru wizyt realizowanych na rzecz pacjenta z wyróżnieniem stanu usługi (planowana, zrealizowana, anulowana) – moje wizyty Prezentacja informacji o najbliższych zaplanowanych wizytach pacjenta w oknie głównym portalu pacjenta Prezentacja informacji o niepotwierdzonych przez SMS rezerwacjach pacjenta w oknie głównym portalu pacjenta (przy uruchomionym potwierdzaniu wizyty przez kod przesłany za pomocą SMS). Wysyłanie przez SMS przypomnień o zbliżających się terminach wizyt Automatyczne wysyłanie wiadomości SMS o zmianie terminu realizacji usługi (wizyty) Automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail o zmianie terminu realizacji usługi (wizyty) Wydruk potwierdzenia rezerwacji wizyty System zostanie uruchomiony na dedykowanym serwerze systemu „HIS”/ ePacjent, który zostanie udostępniony w celu realizacji funkcji dostępu internetowego System zostanie zintegrowany z kolejkami oczekujących prowadzonych dla potrzeb rejestracji pacjentów leczenia szpitalnego, leczenia z zakresu poradni specjalistycznych, stomatologicznych, rehabilitacyjnych, badań radiologicznych oraz z zakresu medycyny nuklearnej System spełnia wymagania Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 19 kwietnia 2013 r. w sprawie minimalnej funkcjonalności dla systemów teleinformatycznych umożliwiających realizację usług związanych z prowadzeniem przez świadczeniodawców list oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego Dostęp pacjenta do zatwierdzonych wyników badań Przeglądanie wyników badań w tabeli Wyszukiwanie wyników badań Przegląd szczegółów wyników Rozbudowa funkcjonalności związanych z rejestracją pacjenta o dane: - dodanie opiekunów wraz z danymi: imię , nazwisko, pesel, telefon i typ opiekuna podgląd zaplanowanych wizyt pacjenta z poziomu rezerwacji walidacja rezerwacji podwójnej wizyty w poradni opcjonalne pokazanie odwołanych wizyt z możliwością przywrócenia wizyty nie kolejkowej możliwość oznaczania obecności pacjenta Dedykowane dokumenty pod każdą jednostkę Dokumenty standardowe • karta wizyty • parametry życiowe • oświadczenia pacjenta • zaświadczenia lekarza • skierowanie • wyniki badań Dokumenty związane z zakażeniem • Podsumowanie wizyty • Podgląd stałych leków i stwierdzonych chorób • Podgląd ostatnich wizyt • Pełna historia choroby pacjenta • Podgląd wyników badań, w przypadku wyników badań laboratoryjnych przeglądanie w formie tabelarycznej z oznaczeniem wartości odstających oraz w formie wykresu z możliwością wyboru parametrów znajdujących się na wykresie Moduł Recepty – wymagania minimalne podgląd leków ulubionych lekarza podgląd leków stałych pacjenta tworzenie recept na leki recepturowe pogląd stanu numerów recept podgląd wcześniejszych recept pacjenta możliwość przepisania recepty wcześniej wystawionej Możliwość tworzenia przez administratora własnych szablonów zaświadczeń z możliwością pobierania do nich informacji z systemu za pomocą zdefiniowanych w systemie zmiennych, możliwość samodzielnego definiowania takich zmiennych za pomocą bloku SQL. Wypisywanie recept z wykorzystaniem listy leków refundowanych (informacja o poziomach odpłatności wraz z zakresem wskazań). Mechanizm umożliwiający administratorowi lub wyznaczonej osobie bezpośrednie zaczytywanie listy leków refundowanych na podstawie pliku .xls publikowanego przez Ministerstwo Zdrowia. Automatyczne nadawanie numerów recept z puli zaczytanej do systemu dla danego lekarza. Możliwość konfiguracji informacji wyświetlanej dla lekarza ostrzegającej o przekroczeniu minimalnej liczby dostępnych numerów recept. Możliwość kopiowania zestawu zapisanych leków z recept wystawionych w przeszłości. Możliwość wystawienia recepty dla seniora 75+ dla jednostek POZ. Możliwość wystawienia recepty typu Rp, Rpw, pro autore, pro familiae, recepturowej. Możliwość wystawienia recepty typu transgranicznej. Możliwość definiowania przez lekarza szablonów zestawów leków do zapisania na recepcie Moduł Rozliczenia – wymagania minimalne autouzupełnianie lekarza i terminu wizyty możliwość oznaczenia braku rozliczania tryby dalszego leczenia autouzupełnianie skierowania auto podpowiedź rozpoznań z wizyty auto dopasowanie procedur możliwość dodania komentarza do świadczenia gruper JGP wydruk pokwitowania Definiowanie katalogu kontrahentów z podziałem na: • instytucje ubezpieczające, • płatnicy, • instytucje właściwe pacjentom uprawnionym do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, • instytucje wydające dodatkowe uprawnienia rozszerzające zakres przysługujących świadczeń • instytucje wystawiające legitymacje rencisty/ emeryta. Możliwość importu instytucji właściwych pacjentom uprawnionym do świadczeń na podst. przepisów o koordynacji ze struktury INS_UE udostępnianej przez NFZ według aktualnego formatu. Nanoszenie podstawowych danych kontrahentów: • nazwa, • kod instytucji, • adres, • NIP, • REGON, • bank i nr konta bankowego, • adres e-mail, • Identyfikator księgowy. Nanoszenie danych wymaganych do komunikacji z oddziałami NFZ: • Identyfikator oddziału NFZ, • Identyfikator systemu informatycznego oddziału NFZ, • Identyfikator świadczeniodawcy, • Identyfikator systemu informatycznego świadczeniodawcy, • Identyfikator instalacji systemu informatycznego świadczeniodawcy. Deklarowanie katalogu świadczeń • możliwość definiowania katalogu świadczeń w oparciu o procedury medyczne ICD9CM, • możliwość definiowania katalogu świadczeń w oparciu o produkty rozliczeniowe płatnika, • możliwość definiowania katalogu świadczeń własnych, odrębnych dla każdej komórki organizacyjnej, • możliwość określenia ceny każdego świadczenia oraz parametrów pozwalających na wystawienie faktury (PKWiU, stawka VAT, adresat faktury), • możliwość wprowadzenia wartości punktowej każdego świadczenia, • możliwość definiowania pozycji rozliczanych ryczałtem, • możliwość tworzenia limitów, pakietów usług dla każdego okresu rozliczenia umowy, • możliwość translacji słowników używanych przez Szpital: grup zawodowych, trybów przyjęcia, trybów wypisu, tytułów uprawnienia… na kody sprawozdawcze wymagane przez system NFZ. Możliwość ewidencjonowania umów zawartych z oddziałami NFZ. Możliwość ewidencjonowania umów zawartych z jednostkami administracji państwowej odpowiedzialnymi za finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych Możliwość importu umów ze struktury UMX udostępnianej przez NFZ według aktualnego formatu, w tym również importu aneksów do umów Możliwość przeglądu listy wczytanych aneksów do umowy wraz z podglądem daty podpisania, okresu obowiązywania oraz daty wczytania aneksu umowy do systemu. Możliwość ręcznej ewidencji parametrów umów: • definiowanie listy płatników rozliczanych w ramach umowy, • definiowanie okresu ważności umowy, • definiowanie listy zakontraktowanych miejsc wykonywania świadczeń, • definiowanie listy świadczeń wykonywanych w ramach danej umowy, • definiowanie wartości świadczeń wykonywanych w ramach danej umowy wyrażonej kwotowo i w punktach, • definiowanie wartości punktu w ramach limitu i poza limitem, • definiowanie limitów świadczeń, • definiowanie produktów rozliczeniowych, • definiowanie schematu rozliczania poszczególnych miejsc udzielania świadczeń (np. dwie komórki organizacyjne rozliczane jedną pozycją umowy). Rozliczanie świadczeń wyłącznie w oparciu o dane zaewidencjonowane w miejscu udzielania świadczeń. Możliwość dokonywania ręcznych zmian warunków umów wynikających z zawarcia aneksów. Wymiana sprawozdań między świadczeniodawcą a oddziałami NFZ: • możliwość generowania komunikatów danych o świadczeniach ambulatoryjnych i szpitalnych w formacie SWIAD (XML, SWX), • możliwość wczytywania potwierdzenia danych o świadczeniach ambulatoryjnych i szpitalnych w formatach P_ODB, P_SWI z informacją o stanie przekazanych danych wraz z numerem błędu (-ów) w przypadku jego wystąpienia, • automatyczne oznaczanie świadczeń odrzuconych przez płatnika, z wyróżnieniem pozycji sprawozdania odrzuconych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48180000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określił szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11.1.1 Podpisany Załącznik nr 1, 11.1.2 Wypełniony Załącznik nr 2 we wskazanych miejscach –formularz ofertowy 11.1.3 Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ (wypełnić pkt 3!!!! ewentualnie oświadczenie z pkt 4 dotyczące wykazanie rzetelności w sytuacji podleganiu wykluczeniu, ewentualnie oświadczenie z pkt 5, czyli oświadczenie Wykonawcy dotyczące podmiotu na które zasoby lub sytuację na które się wykonawca powołuje w zakresie braku podstaw do wykluczenia tego podmiotu) 11.1.4 Dokumenty rejestrowe potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictwa potwierdzające umocowanie osób do składania oferty w imieniu Wykonawcy,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach