Przetargi.pl
Dostawa i montaż systemu monitoringu pożarowego obszarów leśnych Nadleśnictwa Czaplinek

Nadleśnictwo Czaplinek ogłasza przetarg

  • Adres: 78-550 Czaplinek, ul. Drahimska
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943 755 043,44 , fax. 943 755 046
  • Data zamieszczenia: 2020-01-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Czaplinek
    ul. Drahimska 13
    78-550 Czaplinek, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943 755 043,44, fax. 943 755 046
    REGON: 33004405100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czaplinek.szczecinek.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa i montaż systemu monitoringu pożarowego obszarów leśnych Nadleśnictwa Czaplinek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż systemu monitoringu obszarów leśnych dla Nadleśnictwa Czaplinek. Zamówienie polega na dostawie wraz montażem i uruchomieniem systemu monitoringu przeciwpożarowego na następujących lokalizacjach: Lokalizacja nr 1: Istniejący maszt antenowy o wysokości 24,9 m zlokalizowany przy siedzibie Nadleśnictwa Czaplinek wraz z punktem Alarmowo-Dyspozycyjnym, ul. Kalinowa 1, 78-550 Czaplinek Lokalizacja nr 2: Wieża przeciwpożarowa w Leśnictwie Sikory o wysokości 35,2 m zlokalizowana na działce nr 100/8, obręb Żerdno, jedn. ewidencyjna 320301_5 Czaplinek obszar wiejski, gm. Czaplinek, pow. drawski, woj. Zachodniopomorskie Lokalizacja nr 3: Wieża betonowa w Leśnictwie Kiełpino na działce nr 184/1, obręb Kiełpino, jedn. Ewidencyjna 321504_5, gm. Borne Sulinowo obszar wiejski, pow. Szczecinecki, woj. Zachodniopomorskie. Montaż systemu obejmuje także wyposażenie go w licencje do obsługi systemu automatycznej detekcji dymów (typu smoke detection). Szczegółowe wymagania oprogramowania do wykrywania pożarów zawiera załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. Sygnał wizyjny i komunikacyjny należy przesłać w paśmie płatnym (licencjonowanym) w następującej relacji: Wieża Sikory oraz maszt antenowy przy nadleśnictwie oraz Wieża Sikory oraz wieża Kiełpino. Stroną odpowiedzialną za uzyskanie stosownych pozwoleń i decyzji od Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) w Warszawie jest Zamawiający. Zamawiający wystąpi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o wydanie stosownych pozwoleń i decyzji na używanie urządzeń radiokomunikacyjnych linii radiowych. Wykonawca po wyborze najkorzystniejszej oferty, zobowiązany jest do niezwłocznego wypełnienia wniosku, który po akceptacji przez Zamawiającego, zostaje złożony celem uzyskania stosownych pozwoleń i decyzji od UKE na użytkowanie radiolinii przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania sprzętu, który spełnia wymogi uzyskania pozwolenia i decyzji od Urzędu Komunikacji Elektronicznej UKE na pracę w paśmie licencjonowanym. Szczegółowy zakres zamówienia zawarty został w:  kompletnym Projekcie systemu monitoringu przeciwpożarowego  Przedmiarze (ma on charakter pomocniczy i nie determinuje wszystkich koniecznych do wykonania dostaw i usług),  Szczegółowej Specyfikacji Technicznej (SST),  Wymagania szczegółowe dla oprogramowania do automatycznej detekcji dymów/ pożarów lasów, które stanowią załączniki do SIWZ. Wspólny Słownik Zamówień: KOD CPV 31625100-4 System wykrywania ognia 45310000-3 Roboty instalacyjne, elektryczne 32323500-8 Urządzenia do nadzoru wideo 72514200-3 Usługi rozbudowy systemów komputerowych 51100000-3 Usługi instalowanie urządzeń elektrycznych i mechanicznych 51300000-5 Usługi instalowania urządzeń komunikacyjnych 5190000-1 Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli 32320000-2 Sprzęt telewizyjny i audiowizualny 32400000-7 Sieci 31625000-3 Alarmy przeciwpożarowe 72500000-0 Komputerowe usługi pokrewne 32500000-8 Urządzenia i artykuły telekomunikacyjne Zakres prac ponadto obejmuje:  realizację zadania zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną, wymagania szczegółowe dla oprogramowania do automatycznej detekcji dymów, właściwymi normami polskimi, technicznymi i branżowymi, instrukcjami, standardami etyką zawodową oraz postanowieniami umowy,  zapewnienie nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy,  wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych,  zorganizowanie i zagospodarowanie zaplecza,  zapewnienia właściwych warunków bhp i ppoż.,  jeżeli w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia Wykonawca wyrządzi Zamawiającemu lub innym podmiotom trzecim szkodę (np. uszkodzenie nawierzchni drogi dojazdowej) to zobligowany będzie do niezwłocznego jej naprawienia,  zapewnienie w okresie gwarancji pełnego i nieodpłatnego serwisu gwarancyjnego,  utylizację odpadów powstałych w trakcie realizacji inwestycji w sposób bezpieczny dla środowiska (gromadzenie ich w sposób selektywny i odprowadzenie na składowisko odpadów), ewentualne odpady niebezpieczne należy przekazać specjalistycznej firmie zajmującej się unieszkodliwianiem tego typu odpadów,  zapewnienie właściwego oznakowania terenu prowadzonych prac o ile przepisy tego wymagają. Warunki wykonywania zamówienia:  Wszystkie urządzenia muszą być fabrycznie nowe i kompatybilne z oprogramowaniem,  Sprzęt musi pochodzić z autoryzowanego przez jej producenta kanału dystrybucji w UE i nie może być obciążony uprzednio nabytymi prawami podmiotów trzecich (subdystrybucja, niezależni brokerzy) oraz musi być przeznaczony do sprzedaży i serwisu na rynku polskim.  zapewnienie Zamawiającemu możliwości sprawdzenia materiałów użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, Wymagania dotyczące obowiązku zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały określone przez Zamawiającego w innym punkcie SIWZ (pkt 23). Warunki rękojmi i gwarancji:  na wykonany cały zakres przedmiotu zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji minimum na okres 36 miesięcy,  termin gwarancji liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego  okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczone będą od daty dokonania odbioru końcowego,  Zamawiający wymaga wydłużenia okresu rękojmi o okres trwania gwarancji. Wszelkie użyte nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia należy traktować jako informację uściślającą. Jeżeli w dokumentacji projektowej, przedmiarach lub specyfikacjach technicznych podano nazwy materiałów, produktów lub urządzeń konkretnych systemów lub producentów to należy taktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. Dopuszcza się użycie do realizacji dostaw produktów równoważnych, co do jakości i docelowego przeznaczenia oraz spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Przez jakość należy rozumieć minimalne parametry urządzeń, materiałów wskazanych w dokumentacji projektowej. Wskazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty lub urządzenia. Jeżeli Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym jest obowiązany wskazać, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 29 ust. 3 PZP i art. 30 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SIWZ i dokumentacji projektowej, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne" (m.in. zastosowanie urządzeń), pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31625100-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: 5 730,00 zł (słownie: pięć tysięcy siedemset trzydzieści złotych 80/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: BPKO S.A. GR.PEKAO IO. Szczecinek, 93 1240 3679 1111 0000 4354 8255, z dopiskiem na blankiecie przelewu: „Dostawa i montaż systemu monitoringu obszarów leśnych Nadleśnictwa Czaplinek”. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Ustawy Pzp. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone w oryginale najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Sekretariat pokój nr 1. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na każde pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 Ustawy Pzp. 7. Zamawiający wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty, b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w Sekretariacie pokój nr 1, a jego kopia w ofercie. 8. Zwrot wadium. a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego; e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę; f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a Ustawy PZp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ww. Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ww. Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej, g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Każda forma wadium musi gwarantować Zamawiającemu natychmiastowe i bezwarunkowe uzyskanie kwoty wadium, po zaistnieniu przesłanek zatrzymania wadium. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesienie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Kosztorys ofertowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach