Przetargi.pl
„Dostawa i montaż nowej windy w Zespole Szkół Ekonomicznych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie”

Miasto Leszno ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, Kazimierza Karasia 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leszno
    Kazimierza Karasia 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    REGON: 411050445
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dostawa i montaż nowej windy w Zespole Szkół Ekonomicznych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Dostawa i montaż nowej windy w Zespole Szkół Ekonomicznych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie”, zgodnie z zakresem i zapisami wynikającymi z niniejszej SWZ wraz z załącznikami do niej. 2. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa i wymiana starej windy na nową, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Zadanie polega na demontażu istniejącego dźwigu osobowego wraz z osprzętem windy oraz montażu nowego dźwigu w istniejącym szybie windowym wraz z rozruchem. Zamówienie swoim zakresem obejmuje w szczególności:1) Prace ogólnobudowlane/instalacyjne windy:a) zabezpieczenie terenu prac na czynnej placówce oświatowej, przed dostępem osób niepowołanych/nieupoważnionych;b) demontaż istniejącego dźwigu osobowego wraz z osprzętem, w szybie demontaż wszystkich prowadnic, odbojnic. Na poziomie nadszybia do demontażu przewidziano system przekładni i układ napędowy windy. Na każdej kondygnacji przystankowej do demontażu przewidziano drzwi szybu windy oraz ościeża ścian;c) utylizacja zdemontowanych elementów; d) oczyszczenie szybu windowego z kurzu, pyłu i pozostałości substancji ropopochodnych;e) ewentualnie powstałe po demontażu otwory/szczeliny uzupełnić wyprawami w formie zapraw renowacyjnych;f) odmalowanie szybu windowego; g) oczyścić i odnowić (malowanie) drabinkę komunikacyjną do podszybia;h) z uwagi na prace prowadzone w czynnym obiekcie, wymaga się na czas wymiany, osłonięcia drzwi na wszystkich przystankach, sztywną i szczelną obudową np. płytą OSB gr. 22mm, przymocowaną do ścian za pomocą kołków rozporowych;i) na każdej kondygnacji, po zamontowaniu nowych drzwi windy, ościeży ścian i paneli sterowniczych, należy odnowić (wyprawki szpachlarsko-malarskie) portale wnęk drzwiowych;j) dostawa i montaż urządzenia o parametrach określonych w opisie przedmiotu zamówienia;2) Prace instalacji sanitarnych:a) montaż stalowych rur wentylacyjnych typu SPIRO, przewody wyprowadzić ponad połać dachu wraz z osadzeniem wywietrzaków zamontowanych w obrębie połaci dachowej pokrytej dachówką ceramiczną. 3) Prace instalacji elektrycznych:a) demontaż i utylizacja istniejących opraw oświetleniowych wraz z przewodem oświetleniowym w szybie jak i nadszybiu (maszynownia);b) demontaż mechanizmów zasilania, sterowania i obsługi windy (do demontażu przewidziano szafę sterowniczą wraz z linią zasilania);c) ułożenie nowej linii oświetleniowej w rurce gładkiej, sztywnej mocowanej natynkowo do podłoża betonowego za pomocą uchwytów;d) wyprowadzenie z istniejącej rozdzielni dwóch obwodów, jednego do zasilania oświetlenia maszynowni, drugi do oświetlenia szybu. Podstawowe parametry nowego urządzenia: rok produkcji windy: nie starsza niż z 2023 rok; napęd elektryczny; transport osób, w tym niepełnosprawnych; układ drzwi – nieprzelotowy; ilość przystanków 5 (-1, 0, 1, 2, 3); udźwig minimalny 1000 kg (minimum 13 osób); kabina o wymiarach minimum 140x160 cm, wysokość kabiny minimum 220 cm; urządzenie dostosowane do wymiarów istniejącego szybu żelbetowego w rzucie 210x215 cm, wysokość od posadzki podszybia do dołu stropu nad szybem 21,04 m; urządzenie dostosowane do wymiarów istniejącego nadszybia (420 cm) i podszybia (175 cm); prędkość podnoszenia minimum 1,0 m/s; wielkość otworu drzwiowego istniejącego 94x210 cm; kontrola dostępu (możliwość korzystania z windy tylko dla osób posiadających kartę/brelok); system przyzywowy w kabinie (sytuacje awaryjne); sygnalizacja świetlna i dźwiękowa przyjazdu windy; odczyt głosowy, wypukłe przyciski z oznaczeniami w alfabecie Braille’a; wykończenie posadzki antypoślizgowe; lustro na ścianie tylnej (naprzeciwko drzwi wejściowych); wysokość podnoszenia min. 15,27 m (różnica poziomów pomiędzy przystankami -1 i 3).Ostateczny dobór materiałów wykończeniowych do uzgodnienia z Zamawiającym.UWAGA:Wykonawca winien załączyć do Oferty Formularz oferowanej windy (Załącznik nr 1a do SWZ). Zaoferowanie towaru sprzecznego z ww. parametrami skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy jako niezgodnej z warunkami zamówienia. Zakres zamówienia należy wykonać zgodnie ze sporządzoną dokumentacją postępowania tj. projektem technicznym, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ, oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarami robót stanowiącymi Załącznik nr 9 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42416100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium, w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 419 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu: WADIUM Znak sprawy: ED.271.03.2024 „Dostawa i montaż nowej windy w Zespole Szkół Ekonomicznych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie" Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 4. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji musi być złożone w takiej formie, w jakiej zostało ono ustanowione przez gwaranta lub poręczyciela, tj. jako oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci w jakiej zostało wystawione przez gwaranta lub poręczyciela. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) kwotę gwarancji/poręczenia; 4) termin ważności gwarancji/poręczenia; 5) bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp tj.: 5.1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; 5.2) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 5.3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana. 6) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; 7) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; 9) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 7. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji finansowej, jeżeli wykaże na podstawie informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej, w wysokości minimum 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.UWAGA:Zamawiający wyjaśnia, iż w przypadku złożenia w niniejszym postępowaniu oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający dopuszcza, w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej możliwość łączenia potencjału kilku Wykonawców, który zsumowany łącznie pozwala wykazać fakt spełnienia niniejszego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej.2. zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał co najmniej jedno zamówienie, polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu nowego dźwigu osobowego o łącznej wartości prac minimum 150 000,00 zł brutto.Zamawiający zastrzega, iż przez jedno zamówienie rozumie jedną wykonaną dostawę w ramach jednej umowy/ kontraktu/ zlecenia.UWAGA:W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek udziału w postępowaniu dot. doświadczenia zawodowego, musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców w całości.UWAGA:Zamawiający zastrzega, iż zgodnie z wyrokiem TSUE z 04.05.2017 r. w sprawie C-387/14 Esaprojekt, Wykonawca samodzielnie składający ofertę w postępowaniu, w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia zawodowego, może polegać na doświadczeniu grupy Wykonawców (Konsorcjum), której był członkiem przy innym zamówieniu publicznym, jeżeli faktycznie i konkretnie uczestniczył w jego realizacji.b) dysponuje następującymi osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi:- min. 1 (jedną) osobą pełniącą funkcję Kierownika Robót branży budowlanej posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,w zakresie robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia.Osoba ta będzie pełniła funkcję Kierownika Budowy.Kierownik Budowy musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub równoważne uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane z 1994 roku lub równoważne uprawnienia uzyskane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, dla poszczególnych branż i – jeżeli jest to wymagane – ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako eksperci, od których wymagane są stosowne uprawnienia budowlane, powinny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023 r., poz. 334).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach