Przetargi.pl
Dostawa i montaż fabrycznie nowych mebli do Przedszkola nr 440 przy ul. Latoszki 24 w Warszawie

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-797 Warszawa, Franciszka Klimczaka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 50 00 , fax. 22 443 50 40
  • Data zamieszczenia: 2019-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów
    Franciszka Klimczaka 2
    02-797 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 50 00, fax. 22 443 50 40
    REGON: 15259663001540
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa i montaż fabrycznie nowych mebli do Przedszkola nr 440 przy ul. Latoszki 24 w Warszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiot zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż fabrycznie nowych mebli do Przedszkola nr 440 przy ul. Latoszki 24 w Warszawie w ramach pierwszego wyposażenia, przedmiot zamówienia podzielono na 5 części. 2. Zakres przedmiotu zamówienia określa: opis przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik nr 5 do SIWZ; szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia, stanowiące Załączniki 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 do SIWZ oraz wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Zakres przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż fabrycznie nowych mebli do Przedszkola nr 440 przy ul. Latoszki 24 w Warszawie w ramach pierwszego wyposażenia, przedmiot zamówienia podzielony na części: Część I – Zestaw mebli nr 1, Część II – Zestaw mebli nr 2, Część III – Zestaw mebli nr 3, Część IV – Zestaw mebli nr 4, Część V – Zestaw mebli nr 5. Zamawiający wymaga, aby oferowane fabrycznie nowe meble pochodziły z bieżącej produkcji z 2019 r., ponadto oferowane meble winny posiadać stosowne certyfikaty, atesty, dopuszczenie do sprzedaży i użytkowania na terenie naszego kraju oraz posiadać oznakowanie wyrobu przez producenta symbolem Europejskiej Zgodności CE, jeżeli takie oznaczenie jest wymagane prawem. W szczególności meble muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, wymaganiami i normami mającymi zastosowanie do danego wyrobu, w tym posiadać atest PZH oraz być oznakowane przez producenta symbolem Europejskiej Zgodności CE, jeżeli posiadanie tego typu certyfikatów lub atestów jest wymagane prawem. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić bezpłatny serwis gwarancyjny mebli. Zakres zamówienia w szczególności obejmuje zakup, dostawę i montaż zamówionych mebli. Przez montaż należy rozumieć instalację kompletnych i gotowych do użycia mebli. Montaż będzie polegał w szczególności na złożeniu, wypoziomowaniu, ustawieniu, powieszeniu i zestawieniu poszczególnych elementów będącym przedmiotem zamówienia oraz ich skręceniu w jednolitą całość. Przed dostawą należy przedstawić do akceptacji Pani Dyrektor Przedszkola przy ul. Latoszki 24 oraz Zamawiającemu próbki kolorystyki mebli oraz próbki kolorystyki tapicerowanych mebli. Obowiązki Wykonawcy określono w § 3 wzoru umowy, który stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Uwaga: - Zamawiający wymaga, aby wszystkie meble objęte zamówieniem posiadały parametry techniczne i jakościowe nie gorsze niż wskazane w Załącznikach Nr 5.1, 5.2, 5.3, 5.4 i 5.5 do SIWZ, które stanowią szczegółowe opisy mebli objętych dostawą. - Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. - Wykonawca oferując przedmiot równoważny w stosunku do opisanego w specyfikacji, zobowiązany jest zachować równoważność w zakresie cech użytkowych, funkcjonalnych i jakościowych, które muszą być co najmniej na poziomie wskazanym w SIWZ, przy czym wymiary zaoferowanych mebli muszą odpowiadać wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SIWZ, z uwzględnieniem wskazanej tolerancji – Zamawiający dopuszcza tolerancję wymiarową +/- 5%. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie oddzielny wykaz mebli równoważnych, do którego należy załączyć karty katalogowe lub specyfikacje techniczne zawierające przynajmniej: zdjęcia lub rysunki oferowanych mebli, dokładne wymiary oraz informacje identyfikujące ich producenta, model/typ, symbol handlowy. - Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych mebli, materiałów itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia mebli, materiałów itp. równoważnych. - Zamawiający anuluje wszelkie nazwy producenta itp. jeżeli występują w opisie przedmiotu zamówienia (nie są one obowiązujące dla Wykonawcy). Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych Zamawiającego. - Zamieszczone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia zdjęcia mebli mają na celu przybliżyć Wykonawcom wymagania, których nie można było opisać przy pomocy dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń (kształt, wzornictwo, ogólny wygląd mebli), Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do prezentowanych na zdjęciach. Zastosowane w opisie przedmiotu zamówienia zdjęcia stanowią materiał pomocniczy dla Wykonawcy mający oddać kształty, wzornictwo i ogólny wygląd mebli. 4. Przedmiot zamówienia został zakwalifikowany we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) jako: 39161000-8 meble przedszkolne, 39112000-8 krzesła, 39121100-7 biurka, 39121100-8 stoły, 39111100-4 siedziska obrotowe, 39141300-5 szafy. B. Termin wykonania zamówienia: - Termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy ustala się na dzień podpisania umowy, przy czym termin rozpoczęcia pierwszej dostawy mebli do Przedszkola nr 440 przy ul. Latoszki 24 w Warszawie nastąpi nie wcześniej niż 3 sierpnia 2019 r. - Termin wykonania przedmiotu umowy, będący ostatnim dniem dostarczania i montażu mebli, ustala się na dzień 21 sierpnia 2019 r. C. Gwarancja Na przedmioty niniejszej umowy, Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres co najmniej 24 miesięcy, chyba że gwarancja producenta jest dłuższa, to obowiązuje gwarancja udzielona przez producenta. UWAGA – Rozszerzony okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39161000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający nie żąda wniesienia wadiów na Części II, III, IV i V zamówienia 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące zł 00/100) na Część I zamówienia najpóźniej do dnia, w którym upływa ostateczny termin składania ofert do godz. 12:00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego (m.st. Warszawa Dzielnica Wilanów) nr 73 10301508 0000 0005 5001 6109 Bank Handlowy w Warszawie S.A., ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa z podaniem w tytule przelewu: „Przetarg nr 15/WIR/2019 – Dostawa i montaż fabrycznie nowych mebli do Przedszkola nr 440 przy ul. Latoszki 24 w Warszawie: Część I - Zestaw mebli nr 1” oraz dokładnej nazwy i adresu Wykonawcy. Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. UWAGA! Kasa Zamawiającego nie przyjmuje wpłat wadium w formie gotówki. 4. W przypadku wnoszenia wadium w innej dopuszczonej formie niż pieniężna, dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale lub oryginał zdeponować w kasie Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, a kserokopię potwierdzenia złożenia wadium wraz z kserokopią dokumentu wadium należy dołączyć do oferty. Kasa urzędu czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.30. W przypadku dołączenia do oferty dokumentu wadium w oryginale, proszę kserokopię dokumentu wadium dołączyć do oferty, a oryginał dokumentu wadium w koszulce na dokumenty załączyć na końcu oferty (proszę nie łączyć trwale z ofertą oryginału dokumentu wadium). Dokument wadium winien zawierać niżej wymienione elementy: a. wskazanie Beneficjenta – Beneficjentem musi być m.st. Warszawa Dzielnica Wilanów, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, b. nazwę dającego zlecenie i jego siedzibę (adres), c. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, d. zobowiązanie banku/instytucji ubezpieczeniowej do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia całości kwoty zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie zapłaty Zamawiającego wraz z oświadczeniem, że: • zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej • zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, e. zapisy odnośnie czasu jej trwania, f. zapisy odnośnie zasad wygaśnięcia, g. okres ważności, obejmujący przynajmniej cały okres związania ofertą. 5. Nie wniesienie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 skutkuje odrzuceniem oferty wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 7a i 7b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga w niniejszym postepowaniu złożenia wypełnionego formularza oferty, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym odpowiednio do części Załącznik nr 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5 do SIWZ, wraz z kosztorysem ofertowym i kartami katalogowymi lub specyfikacjami technicznymi, lub innymi dokumentami zawierającymi opis oferowanych mebli. Stanowiący integralną część oferty kosztorys ofertowy należy sporządzić na podstawie przygotowanego formularza, stanowiącego odpowiednio do części Załącznik nr 1A.1, 1A.2, 1A.3, 1A.4, 1A.5 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest do jednoznacznego określenia w ofercie zaoferowanego produktu, charakteryzując go poprzez wskazanie na konkretny wyrób, tj. określając: producenta, nazwę/model/typ, symbol handlowy/nr katalogowy. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie (w kosztorysie ofertowym) producenta oraz nazwy/modelu/typu zaoferowanego produktu, wówczas Zamawiający ofertę obarczoną ww. wadą odrzuci, z zastrzeżeniem art. 87 ustawy. Ponadto Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty kart katalogowe lub specyfikacje techniczne, lub inne dokumenty zawierające opis oferowanych mebli. Załączone do oferty karty katalogowe, specyfikacje techniczne lub inne dokumenty oferowanych mebli stanowią integralną część oferty. Konsekwencją niezłożenia którejkolwiek karty katalogowej lub specyfikacji technicznej, lub innego dokumentu opisującego oferowane meble będzie odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy. Innym dokumentem opisującym oferowane meble, o którym mowa powyżej, może być opis sporządzony przez Wykonawcę zgodnie z Załącznikiem nr 1B.1, 1B.2, 1B.3, 1.B.4, 1B.5 do SIWZ. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia kart katalogowych lub specyfikacji technicznych oferowanych mebli wyłącznie w przypadku, gdy w Załączniku nr 1B.1, 1B.2, 1B.3, 1.B.4, 1B.5 do SIWZ opisze oferowany produkt, w szczególności: - podając: producenta, nazwę/model/typ oferowanego produktu, symbol handlowy/nr katalogowy, - sporządzając opis techniczny oferowanego produktu, którym potwierdzi zgodność oferowanego produktu ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia - opis oferowanego produktu powinien być na tyle szczegółowy, aby potwierdzić wszystkie parametry określone w odpowiednim Załączniku 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 do SIWZ oraz - zamieszczając zdjęcia lub szczegółowe rysunki techniczne mebli (pozwalające na ustalenie kształtu, wzornictwa i ogólnego wyglądu oferowanych mebli). Kart katalogowe, specyfikacje techniczne, inne dokumenty zawierające opisy oferowanych mebli powinny zawierać co najmniej: - producenta, nazwę/model/typ oferowanego produktu, symbol handlowy/nr katalogowy, - zdjęcia lub szczegółowe rysunki techniczne (pozwalające na ustalenie kształtu, wzornictwa i ogólnego wyglądu oferowanych mebli), - opis techniczny oferowanych mebli potwierdzający, że oferowane meble odpowiadają parametrom wskazanym w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga, aby opis techniczny oferowanych mebli był na tyle szczegółowy, aby na podstawie danych zawartych w opisie Zamawiający mógł potwierdzić, że oferowane meble spełniają parametry określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – Załącznik 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 do SIWZ. 2. Ponadto do oferty należy załączyć: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na Część I, II, IV i V zamówienia, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 2.1, 2.2, 2.4, 2.5 do SIWZ, b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 do SIWZ, c) oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach, wraz ze wskazaniem części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz z podaniem firm podwykonawców lub informacją o samodzielnym wykonaniu zamówienia, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 do SIWZ, d) dotyczy Części I zamówienia: kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem potwierdzenia wniesienia wadium, w przypadku wnoszenia wadium w innej dopuszczonej formie niż pieniężna, dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale lub oryginał zdeponować w kasie Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, a kserokopię potwierdzenia złożenia wadium wraz z kserokopią dokumentu wadium należy dołączyć do oferty, e) dokument (np. pełnomocnictwo, odpis z właściwego rejestru, np. Krajowego Rejestru Sądowego, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej lub umowa spółki cywilnej, itp.) potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty, w przypadku pełnomocnictwa, do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa potwierdzoną notarialnie; - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. f) w przypadku gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów, potwierdzającego oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wykaże, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: i. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu ii. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia iii. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia Powyższy dokument należy przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5 do SIWZ UWAGA W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na stronie internetowej) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w pkt 1 Załącznika nr 7.1, 7.2, 7.3, 7.4, 7.5 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca, który nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej, może złożyć ww. oświadczenie wraz z ofertą – należy wówczas złożyć ww. oświadczenie o treści określonej w pkt 2 Załącznika nr 7.1, 7.2, 7.3, 7.4, 7.5 do SIWZ. Inne dokumenty lub oświadczenia wymagane w postępowaniu W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą dowodów, o których mowa w pkt VIIC SIWZ. D. Informacje dla Wykonawców, którzy zamierzają powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach, wraz ze wskazaniem części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz z podaniem firm podwykonawców, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 do SIWZ. Oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w III.C.2.a SIWZ wg wzoru określonego w załączniku nr 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 do SIWZ, w którym zamieszcza informację o tych podwykonawcach. E. Informacje dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z III.D.7 SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy. 4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt III.D.1 SIWZ. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w III.C.2.b. SIWZ. 6. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 7. W przypadku, gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów, potwierdzającego oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wykaże, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: iv. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, v. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, vi. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, Powyższy dokument należy przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5 do SIWZ. F. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółka cywilna/konsorcjum) 1. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: a) podmioty występujące wspólnie zobowiązane są do ustanowienia w formie pisemnej Pełnomocnika reprezentującego ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; b) pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem, podpisane przez wszystkie upoważnione do tego osoby wskazane w rejestrach właściwych dla poszczególnych wykonawców (KRS, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). W/w pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,  wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego,  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania; c) kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego dotyczą lub Pełnomocnika; d) korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty; e) Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie; f) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, oraz o których mowa w pkt III.B.2 SIWZ, g) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. III.C.2.b SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. h) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności / braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach