Przetargi.pl
Dostawa i montaż elektronicznego systemu dozoru obiektów i mienia wraz z usługą monitorowania sygnałów alarmu i obsługą serwisową w budynkach 51 przedszkoli samorządowych w Białymstoku

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, Słonimska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2020-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    Słonimska 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
    REGON: 05065864000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa i montaż elektronicznego systemu dozoru obiektów i mienia wraz z usługą monitorowania sygnałów alarmu i obsługą serwisową w budynkach 51 przedszkoli samorządowych w Białymstoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż elektronicznego systemu dozoru obiektów i mienia wraz z usługą monitorowania sygnałów alarmu i obsługą serwisową w budynkach 51 przedszkoli samorządowych w Białymstoku zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Oferowany elektroniczny system dozoru obiektów i mienia musi być fabrycznie nowy. 3. Zamawiający wymaga minimalnego 24 miesięcznego okresu gwarancji na dostarczony elektroniczny system dozoru obiektów i mienia licząc od dnia dostawy. Za wydłużenie okresu gwarancji wykonawca otrzyma dodatkowe punkty zgodnie z rozdziałem XIX niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć elektroniczny system dozoru obiektów i mienia własnym transportem i własnym staraniem dokonać jego montażu w budynkach przedszkoli samorządowych wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. 5. Zamawiający informuje, że przed sporządzeniem oferty wykonawca może dokonać wizji lokalnej w pomieszczeniach, w których będzie montowany elektroniczny system dozoru obiektów i mienia. 6. W skład elektronicznego systemu wchodzą urządzenia alarmowe obejmujące pomieszczenia zabezpieczonych obiektów. Zamówienie obejmuje montaż systemów sygnalizacji włamania odrębnie dla każdej z lokalizacji zawierających co najmniej: - urządzenia sygnalizacji włamania (m.in. czujki ruchu wewnętrzne, czujki zalania, centrale alarmowe, klawiatury LCD, zewnętrzne sygnalizatory akustyczno – optyczne, nadajniki cyfrowe GSM/GPRS lub radiowe), - okablowanie niezbędne do zapewnienia zasilania i działania systemów - oznakowanie obiektów. Celem systemów alarmowych jest zabezpieczenie budynków przed włamaniem, kradzieżą, zniszczeniem oraz innymi niepożądanymi zdarzeniami. Zainstalowana instalacja alarmowa ma zapewniać ochronę obiektów wyzwalając alarm (w wyniku reakcji zamontowanych czujek) po każdorazowym nieuprawnionym dostaniu się do obiektów poprzez sforsowanie zabezpieczenia w postaci okien i drzwi oraz przekazywać sygnał alarmowy do Centrum monitoringu powodujący uruchomienie Patrolu Prewencyjnego. W ramach zamówienia należy wykonać schematy instalacji (po wykonaniu) oraz zamontować systemy alarmowe wraz z niezbędnymi urządzeniami do jego prawidłowego funkcjonowania takimi jak: czujki wewnętrzne, centrale alarmowe z możliwością programowania stref i grup użytkowników, klawiatury LCD (czytelny wyświetlacz), akumulatory, zewnętrzny sygnalizator optyczno-akustyczny z zabezpieczeniem antysabotażowym, nadajnik cyfrowy GSM / GPRS do szczegółowego monitorowania sygnałów alarmowych z obiektów (włamanie, załączanie/wyłączanie, brak zasilania, sabotaż) oraz niezbędne okablowanie wraz z montażem listew ochronnych. W poszczególnych pomieszczeniach należy rozlokować przestrzenne czujki ruchu oraz inne elementy systemu alarmowego. Przy wejściach głównych zamontować klawiaturę systemową, przy pomocy której możliwe będzie rozbrajanie i uzbrajanie centrali alarmowej. Centralę alarmową należy zainstalować w pomieszczeniu zabezpieczonym i wyznaczonym przez Zamawiającego. Wszystkie elementy systemów winny być fabrycznie nowe, posiadać gwarancje producenta, posiadać odpowiednie atesty i zezwolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykaz elementów wchodzących w skład instalacji alarmowych zawiera załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia. Zainstalowane systemy winny umożliwiać zmianę operatora/wykonawcy realizującego usługę monitoringu sygnałów alarmowych i włączenie się do systemu powszechnie stosowanego na rynku. Przed rozpoczęciem montażu opracowanie schematu instalacji podlega uzgodnieniu z Zamawiającym. Po zainstalowaniu należy wykonać w wersji papierowej (1 egz.) powykonawczy schemat instalacji alarmowej dla każdego obiektu. Zainstalowane systemy wraz ze wszystkimi urządzeniami stają się własnością Zamawiającego /po przekazaniu protokołem zdawczo odbiorczym i sprawdzeniu sprawności technicznej/. Prace mogą być wykonane tylko przez Wykonawcę posiadającego odpowiednie uprawnienia (koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia, spełniającymi wymagania określone w art. 3, 28 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia w zakresie instalowania i projektowania systemów alarmowych) do wykonywania prac w zakresie instalacji systemów alarmowych. 7. Usługa montażu będzie realizowana w godzinach pracy Przedszkoli Samorządowych, tj. 8:00-17:00 poniedziałek-piątek lub dodatkowo innych wyłącznie za zgodą Zamawiającego. 8. Usługa monitorowania sygnałów alarmowych będzie realizowana całodobowo, siedem dni w tygodniu. 9. Uwaga: Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, iż w zakresie wykonywania wszystkich prac (czynności) dotyczących usług objętych zamówieniem, z wyjątkiem czynności nadzoru, wymaga zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii wykonawcy. Ww. wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawców. Obowiązki w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy stanowiącym zał. nr 7 i 7A do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, iż posiada koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2020 r. poz. 838).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć: 1) oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SIWZ, czyli oświadczenie wstępne (na lub wg załącznika nr 3 do SIWZ) - składa każdy z Wykonawców - do oferty, 2) dokument, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 1 SIWZ składa każdy z Wykonawców – na wezwanie Zamawiającego (oferta oceniona najwyżej), 3) dokumenty, o których mowa w rozdz. IX SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych odpowiednio w rozdz. V SIWZ - na wezwanie Zamawiającego (oferta oceniona najwyżej); 2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 1) zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – załącznik nr 3 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w załączniku nr 3 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg zał. nr 6 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 4. Wykonawca (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca), w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu - załącznik nr 5 do SIWZ. 5. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty, bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach