Przetargi.pl
Dostawa fotoradaru dla Straży Miejskiej Miasta Tomaszów Lubelski

Burmistrz Miasta w Tomaszowie Lubelskim ogłasza przetarg

  • Adres: 22-600 Tomaszów Lubelski, ul. Lwowska 57
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 6642125 , fax. 084 664 22 43
  • Data zamieszczenia: 2009-06-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta w Tomaszowie Lubelskim
    ul. Lwowska 57 57
    22-600 Tomaszów Lubelski, woj. lubelskie
    tel. 084 6642125, fax. 084 664 22 43
    REGON: 00052415700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tomaszow-lubelski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa fotoradaru dla Straży Miejskiej Miasta Tomaszów Lubelski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Dostawa fabrycznie nowego fotoradaru w wersji mobilnej przystosowanej do instalacji w pojeździe oraz sprzętu dodatkowego i oprogramowania komputerowego niezbędnego do pełnego wykorzystania wszystkich jego funkcji. 1.Urządzenie powinno posiadać co najmniej minimalne wymagania techniczne dla fotoradaru, czyli samoczynnie ujawniające i rejestrujące w postaci zdjęć cyfrowych naruszenie przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami, tj. : 1.1. Pomiar prędkości pojazdów z wykorzystaniem efektu Dopplera, 1.2. Zakres pomiarowy od 30 do 240 km/h, 1.3. Zakres temperatur pracy od -5oC do +60 oC, 1.4. Urządzenie mobilne przystosowane do zainstalowania w pojeździe bez potrzeby dokonywania zmian konstrukcyjnych i dodatkowych badań, 1.5. Przystosowane do prowadzenia pomiarów z pobocza drogi, postoju pojazdu z fotoradarem oraz podczas jazdy, umożliwiające wykonywanie zdjęć w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, przy zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanymi opadami atmosferycznymi, np. deszcz, śnieg, 1.6. Urządzenie powinno być wyposażone we własne niezależne źródło zasilania zabezpieczające ciągłą jego pracę nie krótsza niż 5 godz. Akumulator urządzenia powinien mieć możliwość doładowania w trakcie pracy silnika pojazdu. 1.7. Urządzenie powinno posiadać możliwość odtworzenia na miejscu lub w innym czasie zdjęcia kierowcy - sprawcy zarejestrowanego wykroczenia w ruchu drogowym, 1.8. Pomiar z rozróżnieniem kierunku ruchu pojazdów (pojazdy odjeżdżające i nadjeżdżające) , 1.9. Automatyczna rejestracja wykroczenia ze zdjęciem po przekroczeniu zadanego limitu prędkości : a) przedstawienie limitu prędkości ze skokiem 1 km/h, 1.10. Rejestracja wykroczenia w postaci zdjęcia cyfrowego : a) obraz czarno - biały lub kolorowy w technice cyfrowej z czytelnym wizerunkiem twarzy kierowcy i numerem rejestracyjnym pojazdu uzyskany podczas pracy o każdej porze dnia bez względu na warunki atmosferyczne, b) kamera o cyfrowym zapisie zdjęć umożliwiająca wykonywanie rejestracji przez szybę pojazdu oraz umożliwiająca bezbłędną identyfikację odblaskowych tablic rejestracyjnych, c) częstość wykonywania zdjęć nastawiana w zakresie od 1 zdjęcia na sekundę do 25 zdjęć na sekundę, ze skokiem co 1 ( 25 wartości dostępnych do nastawienia ), d) jakość zapisu minimum 625 linii. 1.11. Rejestracja informacji identyfikujących wykonany pomiar: a) prędkość zmierzona, b) prędkość dopuszczalna, c) identyfikator ograniczenia prędkości ( norma, znak drogowy ), d) data, e) czas, f) kierunek, g) numer zdjęcia, h) numer urządzenia pomiarowego. 1.12. Rejestracja informacji identyfikujących miejsce pomiaru: a) miejsce, b) stanowisko, c) dozwolony limit prędkości. 1.13. Prezentowanie na zdjęciu oraz na wydruku zdjęcia informacji identyfikujących wykonany pomiar. 1.14. Rejestracja danych statystycznych z pomiarów prędkości celem tworzenia statystyk na podstawie zarejestrowanych danych. 1.15. Brak możliwości usunięcia zarejestrowanego zdjęcia przez obsługę. 1.16. Brak możliwości ingerencji w informacje zarejestrowane w czasie pomiaru. 1.17. Zabezpieczenie urządzenia przed obsługą i dostępem do zarejestrowanych informacji przez osoby niepowołane. 1.18. Umożliwienie przenoszenia zarejestrowanego materiału do komputera ( na stanowisko komputerowe wraz z odpowiednim oprogramowaniem ) celem obróbki danych i wydruku zdjęć. 2. Sprzęt dodatkowy : 2.1. Trzy komputery mobilne wyposażone minimum w: a) procesor min. 2 GHz, b) pamięć operacyjną min. 2 GB, c) dysk min. 160 GB, d) zasilacz samochodowy, e) zasilacz sieciowy 230 V, f) system operacyjny Windows XP, g) min. 3 porty USB, 2.2. Dwie torby na komputer. 2.3. Drukarka do wydruku zarejestrowanych zdjęć o następujących parametrach technicznych: a) technologia druku - monochromatyczny druk laserowy, b) prędkość drukowania - min. 26 stron / min., c) jakość druku - min. 1200 x 1200 dpi, d) wymagany druk dwustronny ( dupleks), e) złącza zewnętrzne - USB 2.0. 3. Wymagania dotyczące oprogramowania: 3.1. Licencjonowany program w wersji klient - serwer do obróbki zdjęć, archiwizowania i opracowania dokumentacji mandatowej ma zostać zainstalowany na wskazanych przez Zamawiającego stanowiskach komputerowych wraz z oprogramowaniem serwera zarządzającego bazą danych. 3.2. Program do obróbki zdjęć powinien spełniać następujące wymagania: a) indeksowanie wpisów do bazy danych zapewniające wyróżnienie zdarzeń odczytanych, oczekujących na ujawnienie, będących przedmiotem postępowania w sprawie o wykroczenie oraz spraw zakończonych oraz ich wizualizację w postaci widoków, b) możliwość wyszukiwania wykroczeń według zadanych kryteriów: daty, czasu, prędkości, numeru zdjęcia numeru rejestracyjnego pojazdu, nazwiska sprawcy, rodzaju wykroczenia, c) możliwość wyeksponowania dowolnego fragmentu zdjęcia ( np. twarzy, numeru rejestracyjnego) zapewniające identyfikację sprawcy wykroczenia oraz numer rejestracyjny pojazdu, d) wydruk dokumentacji składającej się z dwustronnego wezwania zawierającego zdjęcie, oświadczenia, kopert C5 i C6, zwrotnego potwierdzenia odbioru, powiadomień, karty MRD5, mandatów karnych i karty informacyjnej, e) rejestrować wysłaną korespondencję i sporządzać wydruk pocztowej książki nadawczej, f) rejestrować przebieg i sposób zakończenia czynności wyjaśniających, g) drukować zestawienia za okres zdefiniowany przez użytkownika, zawierające dane o sposobie zakończenia czynności wyjaśniających i ich ilości, h) drukować dzienny raport z wykonanych czynności, i) generować raport o zdjęciach i nagraniach, które nie stanowią materiału dowodowego zezwalającego na podjęcie czynności wyjaśniających - zgodnie z Rozporządzeniem MSWiA w sprawie wykonywania niektórych czynności przez strażników miejskich i usuwać na żądanie użytkownika wyszczególnione zapisy z bazy danych wraz z odpowiadającymi im plikami utworzonymi przez fotoradar, j) zapewniać definiowanie poziomu uprawnień poszczególnych użytkowników, k) zapewniać bezpieczeństwo zgromadzonych danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. 4. Warunki gwarancji dotyczące sprzętu i oprogramowania. 4.1. Wykonawca udzieli Zmawiającemu gwarancji na dostarczony przedmiot dostawy, co najmniej na okres 24 miesięcy od dnia dostawy i oddania do użytkowania. Warunki gwarancji zostaną określone w karcie gwarancyjnej. 4.2. Wykonawca zobowiąże się w ramach serwisu gwarancyjnego do usuwania wszelkich usterek i wad w czasie nie dłuższym niż 14 dni, licząc od dnia zgłoszenia usterki lub wady na własny koszt, bez względu na jego wysokość oraz zapewni bezpłatny transport urządzenia do punktu serwisowego. 4.3. W przypadku gdy naprawa przekraczać będzie 14 dni wykonawca zapewni urządzenie zastępcze o tych samych parametrach technicznych. 4.4. Wykonawca zobowiąże się do zapewnienia serwisu pogwarancyjnego oraz zapewni dostępność części zamiennych do przedmiotu zamówienia przez okres 6 lat od daty upływu gwarancji. Koszt dostawy sprzętu do naprawy Zamawiający pokrywa tylko do punktu serwisowego znajdującego się na terytorium RP. 5. Wymagane warunki dodatkowe stawiane Wykonawcy: 5.1. Dokumentacja urządzenia, instrukcja obsługi, oprogramowanie, wydruki, menu obsługi powinny być w języku polskim. 5.2. Wykonawca złoży wraz z ofertą szczegółowy opis techniczny oferowanego urządzenia i oprogramowania. Dokumenty, pod rygorem odrzucenia oferty, mają być złożone w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski. 5.3. Urządzenie musi posiadać Decyzję Prezesa Głównego Urzędu Miar w sprawie zatwierdzenia typu radarowego urządzenia do pomiaru prędkości - dokument należy złożyć wraz z z ofertą. 5.4. Urządzenie musi posiadać orzeczenie o spełnieniu wymagań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska, wydane przez uprawnione Laboratoria Ochrony Radiowej - dokument należy złożyć wraz z ofertą. 5.5. Urządzenie musi posiadać aktualne Świadectwo Legalizacji Urzędu Miar - okazanie dokumentu będzie wymagane przed podpisaniem umowy. 5.6. Urządzenie musi być kompletne i realizować funkcje pomiaru prędkości i rejestracji wykroczeń bez konieczności zakupu jakichkolwiek innych dodatkowych akcesoriów eksploatacyjnych. 5.7. Wykonawca zobowiąże się do przeszkolenia w terminie 7 dni od daty dostawy, osób wskazanych przez Zamawiającego do stopnia bezbłędnego, praktycznego opanowania umiejętności obsługi sprzętu i oprogramowania. Szkolenie przeprowadzi przedstawiciel wykonawcy w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 5.8. Wykonawca zamontuje fotoradar w pojeździe dostarczonym przez Zamawiającego. 5.9. W celu zweryfikowania i potwierdzenia przez zamawiającego jakości dostarczonych zdjęć, każdy wykonawca może być zobowiązany, po terminie składania ofert, do wykonania w obecności przedstawiciela Zamawiającego zdjęć fotoradarem stanowiącym przedmiot zamówienia na terenie miasta Tomaszów Lubelski, we wskazanej przez Zamawiającego lokalizacji. Do przeprowadzenia testów Zamawiający może wezwać wykonawców, których oferty spełnią wymogi formalne i techniczne określone w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 381150004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 7 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagane wpłacenie wadium w wysokości 1000 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy : - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. w okresie trzech ostatnich lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane należycie (referencje) - wykonali co najmniej 2 dostawy fotoradarów . 3. zapoznają się z treścią SIWZ, umową oraz przedmiotem zamówienia i przyjmują je bez zastrzeżeń. 4. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na zasadzie spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt. 6 SIWZ. 5. Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy: a) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ustawy Pzp, b) podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24, ust. 1 ustawy Pzp; c) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji; d) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania, nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, 6. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy: a) niezgodną z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia; b) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; c) zawiera rażąco niską cenę; d) wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; e) zawierającą oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 87, ust. 1-3 ustawy Pzp, f) który w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87, ust. 2, pkt. 3 ustawy Pzp, g) nieważnej na podstawie odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca w ramach oferty dostarczy następujące dokumenty i oświadczenia: a) ofertę na formularzu zgodnie z załącznikiem Nr 1 do SIWZ, b) oświadczenie o spełnieniu wymogu art. 22 ust.1 i art.24 ust.1 i 2 ustawy Pzp (załącznik Nr 2 do SIWZ) c) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, d) oświadczenie potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne, lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, e) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy i odpowiednio art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, f) wykaz zawierający wykonane w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 dostaw polegających na dostarczeniu i zamontowaniu urządzenia typu fotoradar samoczynnie ujawniającego i rejestrującego (w postaci zdjęć cyfrowych), naruszenia przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami, - zgodnie z załącznikiem nr 4 z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy fotoradarów zostały wykonane należycie - referencje. R e f e r e n c j e, listy rekomendacyjne lub protokoły odbioru prac - na potwierdzenie wykazu, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat dostaw odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia). 2. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, dostawcy zobowiązani są dołączyć do oferty : a) 5 zdjęć wykonanych przy pogodzie słonecznej, b) 5 zdjęć wykonanych przy pogodzie pochmurnej. Zmierzona prędkość pojazdu na zdjęciach nie może być mniejsza niż 85 km/h, c) Orzeczenie o spełnieniu wymagań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska, wydane przez uprawnione Laboratoria Ochrony Radiowej. d) Decyzję Prezesa Głównego Urzędu Miar w sprawie zatwierdzenia typu radarowego urządzenia do pomiaru prędkości . e) Szczegółowy opis techniczny oferowanego urządzenia i oprogramowania. Dokumenty pod rygorem odrzucenia oferty mają być złożone w języku polskim lub z tłumaczeniem na język polski. 3. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej (umowa konsorcjum) : a) pełnomocnictwo ustanowione przez wykonawców ubiegających się wspólnie. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców w przetargu, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (np. jeden z wykonawców, tzw. Lider lub zupełnie odrębna osoba). Dokument ten powinien wyliczać wszystkich wykonawców ubiegających się o zamówienie i szczegółowo określać prawa i obowiązki udzielonego pełnomocnictwa. Każdy z wykonawców ubiegających się wspólnie musi je podpisać. W przypadku ustanowienia pełnomocnika tylko do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie żądał zawartej umowy konsorcjum, obowiązującej, co najmniej na okres realizacji niniejszego zamówienia. Umowa ta musi określać sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z nich, zasady reprezentacji ( lider, podpisujący umowę, uprawniony do podejmowania zobowiązań, składający wadium, zasady odpowiedzialności zgodnie z art.141 ustawy Pzp ( w tym w szczególności zasadę odpowiedzialności solidarnej - art. 366 § 1 i 2 oraz art. 369 kodeksu cywilnego - za nie wykonanie zamówienia). b) dokumenty wymienione w pkt 6.1. lit. b, c, d oraz e SIWZ muszą być złożone przez każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. 4. Wszystkie dokumenty mogą być składane w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę (osoby) uprawnioną do podpisywania oferty z dopiskiem - za zgodność z oryginałem. W przypadku pełnomocnictwa oraz umowy konsorcjum wymaga się przedstawienia oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tomaszow-lubelski.pl/infpub/przetargi.htm
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną