Przetargi.pl
Dostawa fabrycznie nowej ładowarki teleskopowej

Zespół Składnic Lasów Państwowych w Stargardzie ogłasza przetarg

  • Adres: 73-110 Stargard Szczeciński, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 91 5771832 , fax. +48 91 572899
  • Data zamieszczenia: 2019-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Składnic Lasów Państwowych w Stargardzie
    ul. Wojska Polskiego 119
    73-110 Stargard Szczeciński, woj. zachodniopomorskie
    tel. +48 91 5771832, fax. +48 91 572899
    REGON: 81053949100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zslpstargard.szczecin.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Skarbu Państwa nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa fabrycznie nowej ładowarki teleskopowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wymagania ogólne: a) Ładowarka fabrycznie nowa, w pełni sprawna, gotowa do eksploatacji, wolna od wad prawnych, rok produkcji nie wcześniej niż 2019. b) Dopuszczona do pracy w Polsce i w krajach Unii Europejskiej (do oferty należy dołączyć certyfikat CE dotyczący maszyny oraz całości oferowanego osprzętu). c) Spełnia wymagania maszyny dopuszczonej do poruszania się po drogach publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym. d) Główne podzespoły maszyny (silnik, skrzynia biegów, osie napędowe, kadłub, ramię teleskopowe) wykonane przez jednego producenta. 3.2. Wymagania eksploatacyjne: 1. Miejsce i rodzaj pracy: place utwardzone i nieutwardzone, praca polegająca głównie na załadunku kłód drewna na pojazdy samochodowe, wagony kolejowe oraz na przemieszczaniu kłód drewna w obrębie placu. 2. Maszyna gotowa do instalacji zintegrowanego systemu kontroli zużycia paliwa i lokalizacji dla potrzeb zarządzania maszynami i pracą kierowców bez konsekwencji utraty gwarancji (niezależnie od fabrycznego system monitorowania pracy maszyny). System będzie ingerował w szynę CAN (magistralę danych, dzięki której komunikują się ze sobą wszystkie urządzenia elektroniczne w maszynie) i będzie zbierał dane z czujników seryjnie zainstalowanych w maszynie dla potrzeb funkcjonowania tego systemu. Wykonawca zobligowany będzie do bezpłatnej współpracy z Zamawiającym oraz z dostawcą zintegrowanego systemu kontroli, polegającej na udostępnieniu niezbędnych danych i narzędzi dla potrzeb instalacji tego systemu. 3. Maszyna gotowa do przyłączenia wymienionego poniżej osprzętu z przodu maszyny, na wysuwanym teleskopowo i podnoszonym wysięgniku wyposażonym w samopoziomujące szybkozłącze ładowarkowe: • chwytak do kłód drewnianych, • - łyżka do materiałów sypkich • - widły do załadunku palet. 4. Możliwość przyłączania osprzętu z pozycji operatora w kabinie (hydrauliczne zapinanie i odpinanie osprzętu). 3.3. Główne parametry techniczne i robocze: 1. Silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem, moc od 80 kW (109 KM) do 100 kW (136 KM), moment obrotowy min. 510 Nm. 2. Poziom emisji spalin spełniający normy Stage IV. System redukcji zanieczyszczeń oparty na recyrkulacji spalin (EGR) bez filtrów cząstek 3. Układ chłodzenia silnika odporny na zanieczyszczenia z możliwością 4. Zbiornik paliwa o pojemności min. 140 litrów. 5. Skrzynia biegów i układ napędowy: • pozwalająca na płynną zmianę biegów pod obciążeniem, sterowana joystickiem. • min. 4 biegi do przodu oraz min. 4 biegi do tyłu, • elektrohydrauliczna zmiana kierunku jazdy, • napęd na obie osie (4x4), • osie skrętne w trzech trybach (przednia oś, obie osie, „krab”), • przełączanie trybów w trakcie jazdy. 6. Układ hydrauliczny zasilany pompą wielotłokową, umożliwiający wybór minimum trzech funkcji roboczych jednocześnie. 7. Parametry pompy hydraulicznej: - wydajność – min. 140 l/min. - ciśnienie - min. 240 bar 8. Zbiornik oleju hydraulicznego o pojemności min. 110 litrów zintegrowany z ramą maszyny. 9. Układ hamulcowy: - główny hydrauliczny, - postojowy mechaniczny 10. Układ kierowniczy wspomagany hydraulicznie. 11. Udźwig: • maksymalny - min. 4.000 kg, • na pełnym zasięgu - min. 1.500 kg, • na pełnej wysokości - min. 2.200 kg. 12. Wysokość podnoszenia ładunku - min. 7,00 m. 13. Zasięg w poziomie - min. 3,70 m. 14. Wysuw w poziomie przy maksymalnym udźwigu - min. 1,50 m. 15. Promień skrętu maszyny - maks. 3,70 m. 3.4. Wymagania szczegółowe: 1. Kabina operatora: - bezpieczna - zabezpieczona przed zgnieceniem w przypadku przewrócenia się maszyny (ROPS) oraz chroniąca przed spadającymi przedmiotami (FOPS), - pyłoszczelna, wyposażona w ogrzewanie, wentylację i klimatyzację, - drzwi zamykane na klucz (2 kpl. kluczy), - szyba przednia i tylna wyposażona w wycieraczki elektryczne ze spryskiwaczami, - szyba boczna i tylna otwierana, - fotel operatora amortyzowany i regulowany, - lusterka zewnętrzne - po lewej i prawej stronie, lusterko wewnętrzne, - światła robocze zewnętrzne - po dwa z przodu i z tyłu, zamontowane na dachu kabiny, - radioodtwarzacz CD z systemem nagłośnienia, - wskaźnik przeciążeniowy z alarmem - sygnalizacja dźwiękowa i wizualna: - niskiego ciśnienia oleju w silnikowego i przekładniowego, - obecności wody w paliwie, - niskiego poziomu i wysokiej temperatury płynu chłodzącego, - zanieczyszczenia filtra powietrza. 2. Ogumienie przystosowane do jazdy pod pełnym obciążenie po nieutwardzonych powierzchniach. 3. wszystkie koła oraz ogumienie w takim samym rozmiarze 4. Wszystkie funkcje robocze maszyny sterowane za pomocą joysticka. 5. Joystick usytuowany po prawej stronie siedzenia operatora. 6. Układ elektryczny 12V spełniający normę IP69. 7. Lampa ostrzegawcza migająca (kogut), pomarańczowa. 8. Sygnał cofania maszyny 9. Immobiliser 10. Kolor maszyny: jaskrawo żółty. 3.5. Oprzyrządowanie: 1. Chwytak szczękowy dwusiłownikowy do kłód drewnianych, pozwalający na bezpieczne utrzymanie kłód o następujących wymiarach: - długość: od 1,20 mb do 12,00 mb - średnica: od 0,35 m do 0,80 m o następujących parametrach: - ciężar: maks. 600 kg, - szerokość: min. 1.000 mm, - pow. robocza: min. 0,8 m². 2. Łyżka do materiałów sypkich, bez zębów, o pojemności: 2,4 – 2,6 m³. 3. Widły do załadunku palet 4. Szybkozłącza do podłączania narzędzi roboczych. 3.6. Wymagane wyposażenie dodatkowe: 1. Zestaw podstawowych narzędzi niezbędnych do obsługi maszyny (w tym klucz do kół). 2. Gaśnica zgodna z obowiązującymi przepisami. 3. Trójkąt ostrzegawczy 4. Kamizelka odblaskowa kierowcy. 5. Smarownica, tuba smaru. 6. Apteczka zgodna z obowiązującymi przepisami 3.7 Wymagane dokumenty: a) instrukcję obsługi (DTR) w języku polskim- 2 szt., b) Katalog części zamiennych w języku polskim, angielskim lub niemieckim- 2 szt. c) Książkę serwisową, d) książkę gwarancyjną, e) plan przeglądów ładowarki teleskopowej w formie papierowej lub elektronicznej, f) dokładny spis wszystkich płynów eksploatacyjnych użytych w ładowarce teleskopowej, wraz z określeniem producenta/ typu/oznaczenia oraz objętości w formie papierowej oraz elektronicznej. g) katalog części zamiennych w języku polskim/lub angielskim, a także kluczyki do ładowarki teleskopowej (w tym również kluczyki zapasowe). 3.8. Przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 3.9. Charakterystyka pracy: pojazd przeznaczony do poruszania się po drogach publicznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz., 1990 z późn. zm.) i przepisami wykonawczymi. 3.10. Przedmiot zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) oznaczony jest kodem CPV 34144710-8 – ładowarki jezdne 3.11. Wymagane warunki gwarancji jakości, napraw i przeglądów w okresie gwarancji: 1) Wykonawca udzieli nie krótszej niż 12 miesięcy pełnej gwarancji na dostarczoną ładowarkę teleskopową bez limitu przepracowanych motogodzin, liczonej od dnia podpisania przez strony protokołu odbioru lub od dnia usunięcia wad prawnych, ukrytych lub trudnych do stwierdzenia wad fizycznych. Wykonawca udzieli Zamawiającemu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia na okres równy okresowi udzielonej gwarancji”. 2) Wszystkie naprawy gwarancyjne będą się odbywać w miejscu postoju ładowarki, na terenie województwa Zachodniopomorskiego i Lubuskiego bez dodatkowych opłat za transport i dojazd. , lecz nie dalej niż 100 km od siedziby Zamawiającego lub Gorzowa Wielkopolskiego. Koszty związane z dojazdem serwisu ponosi Wykonawca. 3) W przypadku braku możliwości naprawy w miejscu postoju maszyny, koszt transportu maszyny do miejsca naprawy oraz jej zwrotu pokrywa Wykonawca. 4) Wykonawca zapewni, że użyte w trakcie przeglądów, napraw części i materiały będą fabrycznie nowe - zgodne z zaleceniami producenta, obowiązującymi przepisami oraz normami i normatywami obowiązującymi w Polsce i Unii Europejskiej, 5) w przypadku napraw nieobjętych gwarancją Zamawiający pokryje uzasadnione, uzgodnione i zaakceptowane koszty części, materiałów i robocizny, jeżeli: a) przed dokonaniem naprawy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kosztorys naprawy i poinformuje Zamawiającego o innych kosztach, b) Zamawiający dokona akceptacji kosztorysu naprawy i innych kosztów oraz prześle zgodę faksem lub pocztą elektroniczną, Wykonawca gwarantuje, a Zamawiający ma prawo skorzystać po okresie udzielonej gwarancji z obsługi technicznej (napraw, okresowych przeglądów technicznych) oraz dostępu do części zamiennych. Warunki obsługi technicznej po okresie gwarancji muszą być zgodne z warunkami określonymi w ppkt. 5), 6), 7), 9), 10), 11), 12), 13) i potwierdzone w oddzielnej umowie spisanej na koniec okresu gwarancji; złożenie oferty w postępowaniu stanowi jednocześnie nieodwołalną, przez okres udzielonej gwarancji i rok po jej wygaśnięciu, ofertę zawarcia umowy na serwis pogwarancyjny, 6) jeżeli naprawa zostanie dokonana bez zachowania formy określonej w ppkt. 5 – uznaje się, że Wykonawca dokonał naprawy gwarancyjnej, za którą Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 7) punkt serwisowo- naprawczy ( autoryzowanej przez gwaranta stacji obsługi) Wykonawcy w okresie gwarancji jakości zlokalizowany będzie nie dalej niż 100 km od siedziby Zamawiającego lub Gorzowa Wielkopolskiego. W przypadku konieczności wykonania napraw wynikających z gwarancji jakości w autoryzowanym punkcie Wykonawcy, Wykonawca przetransportuje ładowarkę do autoryzowanego serwisu i z powrotem do Zamawiającego na własny koszt 8) Wykonawca przystąpi do usunięcia awarii niezwłocznie w dni robocze, lecz nie później niż 48 godz. po otrzymaniu zgłoszenia od Zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku (w piątek do godz.14.00). Za moment zgłoszenia przyjmuje się datę i godzinę nadania faksu lub e-maila przez Zamawiającego, pod numer wskazany przez Wykonawcę. 9) W przypadku napraw zaistniałych bez winy użytkownika, trwających ponad 14 dni, Wykonawca dostarczy na własny koszt maszynę zastępczą o takich samych parametrach użytkowych. 10) w wyjątkowych, niezależnych od Wykonawcy okolicznościach Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego przed terminem określonym w ppkt.8 z uzasadnionym wnioskiem o wydłużenie terminu usunięcia awarii o kolejne 6 dni robocze. Ostateczna decyzja co do uznania zasadności wniosku leży w gestii Zamawiającego, 11) udzielona gwarancja jakości obejmuje wszelkie koszty związane z naprawą ładowarki teleskopowej w okresie gwarancji jakości, w szczególności: koszt oryginalnych, fabrycznie nowych części i materiałów eksploatacyjnych, za wyjątkiem elementów ulegających ścieraniu, gumowych, naturalnie zużywających się w trakcie eksploatacji, uległych zniszczeniu lub uszkodzeniu z winy użytkownika równiarki drogowej, lub użytkowania jej w sposób niezgodny z przeznaczeniem; koszt dojazdu serwisu do uszkodzonej ładowarki teleskopowej, pobytu serwisantów, transportu-holowania uszkodzonej ładowarki do serwisu i z powrotem, oraz robociznę przy wymianie części i materiałów objętych gwarancją jakości ponosi Wykonawca 12) Wykonawca zamówienia jest gwarantem jakości dla dostarczonej ładowarki teleskopowej 13) Wykonawca przeprowadzi na własny koszt przeszkolenie w zakresie obsługi maszyny, dla dwóch operatorów, w miejscu postoju maszyny. Wszelkie koszty związane ze szkoleniem pracowników Zamawiającego (dojazd, wyżywienie, nocleg, zużyte paliwo, itp.) pokrywa Wykonawca. 14) Szkolenie odbędzie się w terminie uzgodnionym przez Strony, jednak nie później niż siedem dni po dostarczeniu maszyny i będzie trwać nie krócej niż jeden dzień roboczy (podzielone na część teoretyczną i praktyczną). 15) Wykonawca zezwoli Zamawiającemu na zamontowanie elektronicznego monitoringu GPS z pomiarem paliwa za pomocą sond paliwowych bez utraty prawa do gwarancji jakości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34144710-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 11 000 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych) 6.2. Wadium może być wnoszone wedle wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczych kas oszczędnościowo – kredytowych, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGŻ S.A. O/Stargard 50 2030 0045 1110 0000 0232 4780 z dopiskiem: „Wadium - numer sprawy DT.270.2.4.2019”. 6.3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego w pok. Nr 120, a potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kserokopię należy dołączyć do oferty. 6.4. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą. 6.5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji (poręczenia), gwarancja (poręczenie) powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (poręczenia) (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji (poręczenia)) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (poręczeniem), 3) kwotę gwarancji (poręczenia), 4) termin ważności gwarancji (poręczenia), 5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłacenia kwoty gwarancji (poręczenia) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 6.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 6.7. SIWZ. 6.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt 6.8. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu warunku udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach