Przetargi.pl
Dostawa fabrycznie nowego lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobranowicach

Ochotnicza Straż Pożarna w Dobranowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Dobranowice, Dobranowice
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 12 250-31-48, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2017-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ochotnicza Straż Pożarna w Dobranowicach
    Dobranowice 240
    32-020 Dobranowice, woj. małopolskie
    tel. +48 12 250-31-48, , fax. -
    REGON: 356378889
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://osp-dobranowice.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Stowarzyszenie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa fabrycznie nowego lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobranowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobranowicach 1. Wymogi techniczne i formalne fabrycznie nowego lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego 1.1) Podwozie z kabiną: 1.1.1) Samochód - fabrycznie nowy, rok produkcji pojazdu nie starszy niż 2017. Podwozie fabrycznie nowe z 2017 r. Dopuszczalna masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załogą, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 3500 kg. 1.1.2) Pojazd musi posiadać: a) ważne świadectwo dopuszczenia CNBOP wydane w oparciu o rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących do zapewnienia bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia lub mienia, a także wydania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z dnia 2007 r. Nr 143, poz.1002 z poźn. zm.) na oferowany pojazd – Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokument świadectwa dopuszczenia CNBOP przy odbiorze techniczno – jakościowym pojazdu. b) podwozie musi posiadać homologację pojazdu niekompletnego – Wykonawca przekaże dokument Świadectwa Zgodności WE na podwozie przy odbiorze techniczno – jakościowym pojazdu. 1.1.3) Wymiary zewnętrzne pojazdu kompletnego: - maksymalna długość całkowita po zabudowie 6600 mm - maksymalna wysokość całkowita pojazdu (bez anten) 2600 mm - szerokość maksymalna 2500 mm z lusterkami bocznymi - rozstaw osi minimum 3600 mm 1.1.4) Pojazd musi być wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze akustyczne i świetlne - belka świetlna z napisem „STRAŻ” montowana na dachu kabiny-dodatkowa lampa sygnalizacyjna niebieska błyskowa z tyłu pojazdu, lampy wykonane w technologii LED, lampy zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi. Sygnalizacja dźwiękowa wyposażona w głośnik min. 100 W. 1.1.5) Dodatkowe 2 lampy stroboskopowe LED sygnalizacyjne niebieskie z przodu pojazdu. 1.1.6) Podwozie pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym z turbo-doładowaniem. Silnik o mocy maksymalnej, minimum 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym, minimum 360 Nm, spełniający normę emisji spalin EURO 6 obowiązującą na dzień przekazania pojazdu, pojemność skokowa minimum 2250 cm3 1.1.7) Napęd 4x2 na oś tylną z fabryczną mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego, oś napędzana wyposażona w podwójne koła. 1.1.8) Układ hamulcowy wyposażony w ABS, układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy ESP Skrzynia biegów 6 biegowa + wsteczny, hamulce tarczowe na obu osiach. 1.1.9) Samochód przystosowany do przewozu min. 6 osób, wyposażony w 4 drzwi: - drzwi przedziału załogi umieszczone po obu stronach pojazdu - układ foteli w kabinie 1+1+4 - podłoga przedziału załogi i ładunkowego wyłożona wykładziną przeciwpoślizgową, trwałą, łatwo zmywalną - oświetlenie przedziału pasażerskiego włączane z kabiny kierowcy i niezależnie z przedziału pasażerskiego - dodatkowe gniazdo zapaliczki w kabinie kierowcy - wskaźnik temperatury zewnętrznej - boczne lusterka regulowane elektrycznie i podgrzewane, składane ręcznie - światła przeciwmgielne - radio samochodowe z czytnikiem CD i pilotem sterującym umieszczonym w zasięgu kierowcy - poduszka powietrzna dla kierowcy - elektrycznie regulowane szyby przednie w kabinie kierowcy - szyby w tylnych drzwiach przesuwne - wszystkie szyby o wysokiej zdolności filtrowania - układ kierowniczy ze wspomaganiem - miejsce dowódcy wyposażone w lampkę oświetlającą do czytania mapy - kabina wyposażona w ogrzewanie i w klimatyzację manualną - wszystkie drzwi kabiny wyposażone w centralny zamek sterowany z przycisku w kluczyku - w kabinie przygotowana instalacja elektryczna dla radiostacji przenośnych i latarek - w kabinie pasażerskiej dywaniki dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń 1.1.10) W kabinie zainstalowany radiotelefon o parametrach: częstotliwość VHF 136-174 MHz, moc 1÷25 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz dostosowany do użytkowania w sieci MSWiA w systemie analogowo-cyfrowym 1.1.11) Elektryczne urządzenia radiowe oraz akustyczno-sygnalizacyjne wykonane w sposób nie powodujący zakłóceń podczas ich jednoczesnej pracy 1.1.12) Kolorystyka - błotniki i zderzaki – białe; - kabina, zabudowa – RAL 3000; Pojazd oznakowany numerami operacyjnymi w kolorze białym wg wymagań zamawiającego. Pojazd oklejony pasem koloru białego z foli odblaskowej, dwie tablice z napisem STRAŻ, dopuszcza się tablice magnetyczne 1.1.13) Zawieszenie pojazdu fabrycznie wzmocnione z tyłu min. 3 resory piórowe. 2. Zabudowa pożarnicza 2.1) Zabudowa samonośna wykonana z materiałów odpornych na korozję – stali nierdzewnej i/lub aluminium. Pokrycie zewnętrzne i wewnętrzne wykonane z blachy aluminiowej. Wymiary zewnętrzne zabudowy: - wysokość i szerokość równa wysokości i szerokości kabiny pasażerskiej, maksymalna szerokość nadwozia sprzętowego 2100 mm - długość nie mniejsza niż 2900mm. 2.2) Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym. 2.3) Na tylnej ścianie nadwozia umieszczona drabinka umożliwiająca wejście na dach pojazdu z powierzchniami stopni w wykonaniu antypoślizgowym. Drabinka wykonana z rur ze stali nierdzewnej polerowanej. 2.4) Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodno i pyłoszczelnymi. Układ skrytek 2+2+1, szerokość żaluzji bocznych minimum 1180 mm, tylnej minimum 750 mm. 2.5) Skrytki na sprzęt muszą być wyposażone w oświetlenie LED włączane automatycznie po otwarciu żaluzji skrytki. 2.6) Pojazd powinien posiadać oświetlenie pola pracy wokół nadwozia sprzętowego zapewniające oświetlenie min. 5 luksów w odległości 1 m w warunkach słabej widoczności, oraz oświetlenie powierzchni platformy dachowej, lampy wykonane w technologii LED. 2.7) Szuflady i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej, posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem 2.8) Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. 2.9) Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. 2.10) Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza i skuteczną wentylację, szczególnie tych w których przewidziane będą urządzenia z napędem silnikowym i paliwem. 2.11) Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. 2.12) Dwie szuflady wysuwane z mocowaniami na wybrane urządzenia typu pompa szlamowa, agregat prądotwórczy. 2.13) Dwie półki z mocowaniami na urządzenia strażackie wg zapotrzebowania o nośności do 50 kg, w tym jedna z regulacją wysokości. 2.14) Przegrody na minimum 10 węży tłocznych – rozmiar wg zapotrzebowania. 2.15) Pojazd wyposażony w system ładowania akumulatora z gniazdem umieszczonym w pojeździe, kontrolką sygnalizującą ładowanie na desce rozdzielczej i blokadą rozruchu silnika w trakcje ładowania akumulatora. W komplecie prostownik wyposażony w funkcję automatycznego ładowania w zależności od stopnia naładowania akumulatora. 2.16) Instalacja elektryczna dodatkowego osprzętu wyposażona w wyłącznik głównego zasilania. 2.17) Półka stała nad agregatem wysokociśnieniowym z uchwytami pod deskę ortopedyczną wraz z szynami kramera. 2.18) Dwie skrzynki zapewniające miejsce transportowe dla drobnych narzędzi oraz kanistra z paliwem dodatkowym. 2.19) Uchwyty dla pilarki do drewna oraz dla piły do betonu i stali, półki wysuwane dla dwóch aparatów chroniące drogi oddechowe, dwóch gaśnic GP x 5-6 kg, nożyc ręcznych do prętów, siekiery, siekierołomu, łomu budowlanego, miejsce dla pachołków drogowych, elementów mocujących 2 szt. prądownic TURBO, prądownicy zwykłej, rozdzielacza. Wymieniony sprzęt zostanie dostarczony przez zamawiającego na etapie realizacji zabudowy. Wykonawca zamontuje dostarczony sprzęt pożarniczy. Cenę montażu należy wliczyć w cenę oferty. 2.20) Pojazd wyposażony w agregat wysokociśnieniowy wodno-pianowy o parametrach: wydajność 50 l/min, ciśnienie minimum 40 bar, zbiornik wody 300l, zbiornik na środek pianotwórczy minimum 30l, linia szybkiego natarcia minimum 50 m, zwijadło kątowe ręczne aluminiowe, prądownica pistoletowa z regulacją strumienia wody – Agregat musi posiadać świadectwo CNBOP- dokument wymagany przy odbiorze techniczno – jakościowym pojazdu. 2.21) Maszt pneumatyczno-elektryczny o mocy minimum 20000 lm sterowany ręcznie (najaśnice), zasilany sprężarką z układu elektrycznego 220V lub z agregatu prądotwórczego. wysokość masztu po rozłożeniu od poziomu dachu do reflektora minimum 1,5 m, stopień ochrony reflektorów IP 55. Maszt zamontowany na tylnej ścianie przedziału sprzętowego. Świadectwo musi uwzględniać zamontowany maszt oświetleniowy i jego miejsce montażu. – Potwierdzić wynikami badań- dokument wymagany przy odbiorze techniczno – jakościowym pojazdu. 2.22) Pojazd posiada zamontowaną falę świetlną led minimum 6 elementową z tyłu pojazdu nad tylną żaluzją, sterownik zamontowany w kabinie załogi w zasięgu kierowcy. 2.23) Na dachu zamontowana skrzynia aluminiowa o wymiarach minimum 1600x500x300 (mm). 2.24) Dwie skrytki zamontowane poniżej linii podłogi przedziału sprzętowego umiejscowione za tylną osią napędową zamykane podestami otwieranymi do dołu z zamkami na klucz, utrzymującymi po otwarciu ciężar minimum 90 kg. 2.25) Pojazd wyposażony w hak kulowo-oczkowy z gniazdem elektrycznym. 2.26) Belka świetlna i tylne lampy zabezpieczone przed uszkodzeniami. 2.27) Nadwozie sprzętowe wyposażone w niezależny od pracy silnika pojazdu układ ogrzewania wykorzystujący paliwo z układu paliwowego pojazdu. Układ ogrzewania typu „gorące powietrze”, wylot ogrzewanego powietrza skierowany w okolice pompy układu wodno – pianowego. 2.28) Kabinę należy wyposażyć w reflektor ręczny (szperacz) z przewodem spiralnym o długości min 1,5 m w stanie nie rozciągalnym. Wewnątrz kabiny w okolicy siedzenia dowódcy należy zamontować gniazdo służące do podłączenia szperacza. 2.29) Wykonawca zabudowy musi posiadać aktualną autoryzację producenta pojazdu, wykorzystanego do zabudowy, upoważniającą firmę zabudowującą do wykonywania zabudów bez utraty gwarancji na pojazd bazowy. Autoryzacja ta musi gwarantować możliwość obsługi i napraw gwarancyjnych całego pojazdu w autoryzowanych stacjach obsługi producenta pojazdu bazowego. Kopie dokumentu potwierdzającego autoryzację producenta zabudowy należy przekazać Zamawiającemu najpóźniej przy odbiorze techniczno – jakościowym pojazdu. 2.30) Niezbędne dokumenty wymagane najpóźniej wraz z przekazaniem kompletnego samochodu wraz z zabudową pożarniczą: - karty gwarancyjne, - świadectwa dopuszczenia, certyfikaty, deklaracje zgodności, - instrukcję użytkowania (wersja papierowa i elektroniczna) zawierająca: - warunki magazynowania pojazdu i wyposażenia, - informacje dotyczące właściwości i bezpieczeństwa, w szczególności dokładny opis - urządzeń zabezpieczających, informacje o zakresie zastosowań do których urządzenie jest przeznaczone, wskazując niedopuszczalne sposoby użytkowania, informacje dotyczące eksploatacji, konserwacji podwozia i zabudowy, - inne dokumenty specjalistyczne niezbędne do prawidłowego użytkowania, - procedurę zgłaszania urządzeń do serwisu w przypadku awarii. 3. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp to: - Polskie Normy przenoszące normy europejskie, - normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszące normy europejskie, - europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), - wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), - normy międzynarodowe, - specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjęte przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, - inne systemy referencji technicznych ustanowione przez europejskie organizacje normalizacyjne, - Polskie Normy, - polskie aprobaty techniczne, - polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw, krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883, z 2015 r. poz. 1165 oraz z 2016 r. poz. 542). W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia minimum 24 miesięcznej gwarancji na fabrycznie nowy kompletny lekki samochód z zabudową pożarniczą licząc od dnia faktycznego protokolarnego przekazania , natomiast długość gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. Jeżeli dane urządzenie/element objęte jest dłuższą gwarancją niż oferowana gwarancja obejmująca kompletny pojazd z zabudową pożarniczą, Zamawiający przyjmuje rzeczywistą gwarancję na dane urządzenie/element niezależnie od zaoferowanej gwarancji na cały pojazd z zabudową pożarniczą której długość stanowi kryterium oceny ofert, przy czym gwarancja udzielona na poszczególne urządzenia/elementy nie może być krótsza niż gwarancja oferowana na cały pojazd z zabudową pożarniczą. Wspólny słownik zamówień publicznych CPV: 34144210-3 Wozy strażackie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34144210-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o grupie kapitałowej - Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 uPzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (sporządzone według formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą następujących dokumentów: 2.1) Formularza oferty – wypełnionego i podpisanego Formularza oferty sporządzonego na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2.2) Oświadczenia o podwykonawcach – wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców sporządzone na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Niezłożenie do oferty w/w oświadczenia jest rozumiane przez Zamawiającego, że Wykonawca nie zamierza powierzyć żadnej części zamówienia podwykonawcy; 2.3) Zobowiązania podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wraz z ofertą (w szczególności pisemnego zobowiązania) które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; 2.4) Stosownego pełnomocnictwa – lub inny dokument potwierdzający upoważnienie do podpisania oferty – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z oferty dokumentu (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem); 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców dokument o którym mowa w pkt III.4) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się u dzielenie zamówienia publicznego. 4. Wykonawca który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp zobowiązany jest do przedstawienia na wezwanie o którym mowa w pkt III.4), w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu o którym mowa w pkt III.4). 5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez zamawiającego lub brak podstaw wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp. 9. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie III.4) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 9.1) Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 9.2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu/ów, o którym/ych mowa w pkt 9., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 9.1) stosuje się. 9.3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 10. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), III.5.1) i III.7) ppkt 9 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 11. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), III.5.1) i III.7) ppkt 9 które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 uPzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 12. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 13. Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 12 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 14. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 15. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 16. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 17. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 18. W przypadku, o którym mowa w pkt 10, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 19. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 19.1) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 19.2) Wykonawcy zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowy o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału, lub też kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 19.3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 19.4) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 19.5) W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej, którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego. 20. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. Poz. 352). 21. W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach