Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej do budynków Szpitala Ogólnego Wysokie Mazowieckie w Wysokiem Mazowieckiem oraz w Ciechanowcu

Szpital Ogólny w Wysokiem Mazowieckiem ogłasza przetarg

  • Adres: 18-200 Wysokie Mazowieckie, ul. Szpitalna
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 864 775 501 , fax. 862 752 047
  • Data zamieszczenia: 2021-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Ogólny w Wysokiem Mazowieckiem
    ul. Szpitalna 5
    18-200 Wysokie Mazowieckie, woj. podlaskie
    tel. 864 775 501, fax. 862 752 047
    REGON: 45066623600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://szpitalwysmaz.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej do budynków Szpitala Ogólnego Wysokie Mazowieckie w Wysokiem Mazowieckiem oraz w Ciechanowcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest: 1.1 dostawa energii elektrycznej w planowanej ilości 1 549,486 MWh, w okresie od 01.04.2021r. do 31.03.2023 r, na potrzeby budynków Szpitala Ogólnego Wysokie Mazowieckie w Wysokiem Mazowieckiem i w Ciechanowcu, w grupie taryfowej C22a w ilości 1 362,114 MWh, w grupie taryfowej C12a w ilości 71,872 MWh, w grupie taryfowej C11 w ilości 115,500 MWh, dla których płatnikiem Faktur za energię elektryczną jest Szpital Ogólny Wysokie Mazowieckie, ul. Szpitalna 5, 18-200 Wysokie Mazowieckie, zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej SIWZ, 1.2 odkup energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacjach fotowoltaicznych, w okresie od 01.04.2021 r. do 31.03.2023 r, przez wyłonionego w drodze niniejszego postępowania Wykonawcę na podstawie odrębnej umowy odkupu, której przedmiotem będzie sprzedaż energii elektrycznej, wytworzonej i wprowadzonej do sieci dystrybucyjnej Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) zgodnie z obowiązującymi przepisami, dotyczy trzech mikroinstalacji fotowoltaicznych: a/ na dachu budynku administracyjnego szpitala, nr licznika 90541708 nr PPE PL_ZEBB_2013023929_00 b/ na dachu budynku głównego szpitala nr licznika 3507980 nr PPE PL_ZEBB_2013034239_06 (złącze rezerwowe) ZK-13433 c/ na gruncie należącym do szpitala nr licznika 3506776 nr PPE PL_ZEBB_0000001735_00 (złącze podstawowe) ZK-13432, 1.3 dane dotyczące trzech mikroinstalacji fotowoltaicznych zawiera załącznik nr 16 do SIWZ, 1.4 Zamawiający nie posiada zawartych umów na odkup energii elektrycznej wytworzonej w trzech w/w mikroinstalacjach fotowoltaicznych, 1.5 umowa na odkup energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacjach fotowoltaicznych nie podlega regulacjom uPzp, 1.6 rozliczeń wynikających z niezbilansowania energii elektrycznej dostarczanej i pobieranej z systemu, dla danego punktu poboru energii (PPE), dokonuje tylko jeden Podmiot Odpowiedzialny Za Bilansowanie (POB). 2) Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w umowie, oraz w: - ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz.U. z 2019 poz. 755 z późn. zm.); - przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz.U. z 2019 poz. 755 z późn. zm.); - koncesji na obrót energią elektryczną wydanej przez Prezesa URE Wykonawcy energii elektrycznej; - ofercie wybranego Wykonawcy; - Kodeksie Cywilnym; - ogólnie obowiązujących przepisach prawnych. 3) Zakres zamówienia obejmuje dostawę energii elektrycznej w ilości 1 549,486 MWh na potrzeby budynków Szpitala Ogólnego Wysokie Mazowieckie w Wysokiem Mazowieckiem i w Ciechanowcu, w grupach taryfowych C22a, C12a, C11. Wolumeny miesięczne zapotrzebowania na energię elektryczną na potrzeby zasilania: - budynków Szpitala Ogólnego Wysokie Mazowieckie w Wysokiem Mazowieckiem, w grupach taryfowych C22a stanowi załącznik nr 1 do SIWZ (tabele 1-25), - budynków Szpitala Ogólnego Wysokie Mazowieckie w Wysokiem Mazowieckiem i w Ciechanowcu, w grupach taryfowych C12a i C11 stanowi załącznik nr 2 do SIWZ (tabele 1-25). Wolumeny miesięczne uwzględniają okresy zmiany sprzedawcy dla wszystkich 4 punków poboru energii elektrycznej wymienionych odpowiednio w załącznikach o nr 5, 6 do SIWZ. 4) Energia elektryczna dostarczana będzie do punktów poboru energii elektrycznej rozmieszczonych na terenie powiatu wysokomazowieckiego. 5) Określenie przewidywanego poboru energii elektrycznej nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do jej zakupu w podanych ilościach, a jedynie zorientowanie Wykonawcy o szacunkowej wielkości zapotrzebowania. Z tego tytułu cena ofertowa nie może ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy sprzedaży. Ryzyko niezbilansowania w okresie obowiązywania umowy sprzedaży jest po stronie Wykonawcy, co oznacza, że w okresie obowiązywania umowy sprzedaży, za zakup większej ilości energii elektrycznej niż wskazana w ppkt 3), Zamawiający zapłaci taką samą cenę jak cena ofertowa, oraz za zakup mniejszej ilości energii elektrycznej Zamawiający zapłaci taką samą cenę jak cena ofertowa. 6) Prognozowana, zamawiana ilość zużycia energii elektrycznej, w ilości 1 549,486 MWh, jest ilością szacunkową, służącą do określenia wartości przedmiotu zamówienia oraz porównania złożonych ofert i nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości energii. 7) Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem Operatora Systemu Dystrybucyjnego na obszarze działania którego znajdują się miejsca dostarczania energii elektrycznej. tj. PGE Dystrybucja SA O/Białystok z siedzibą w Białymstoku, ul. Elektryczna 13. 8) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez okres obowiązywania umowy, Umowy Dystrybucyjnej zawartej z OSD tj. z PGE Dystrybucja SA O/Białystok z siedzibą w Białymstoku, ul. Elektryczna 13. 9) Strefy czasowe: a) grupy taryfowej C22a określone są w załączniku nr 3 do SIWZ, b) grupy taryfowej C12a i C11 określone są w załączniku nr 4 do SIWZ. W załącznikach 3 i 4 do SIWZ, informacyjnie wskazano parametry (grupa taryfowa), które różnić się mogą od aktualnie obowiązujących lub mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy energii elektrycznej. 10) Ilość punktów poboru na dzień zawarcia umowy będących przedmiotem zamówienia wyszczególniona jest w załącznikach: nr 5 - Ilość punktów poboru energii elektrycznej zasilenia budynków Szpitala Ogólnego Wysokie Mazowieckie w Wysokiem Mazowieckiem w grupie taryfowej C22a, nr 6 - Ilość punktów poboru energii elektrycznej zasilenia budynków Szpitala Ogólnego Wysokie Mazowieckie w Wysokiem Mazowieckiem i w Ciechanowcu w grupie taryfowej C12a i w C11. W załącznikach 5 i 6 do SIWZ, informacyjnie wskazano parametry (moce), które różnić się mogą od aktualnie obowiązujących lub mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy energii elektrycznej. 11) Zamawiający oświadcza, że poprzez zawarcie umowy wskazuje Wykonawcę jako podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe na rynku bilansującym. 12) Podstawą do rozliczeń za energię elektryczną pobraną przez Zamawiającego będą: 1) odczyty wskazań układów pomiarowo–rozliczeniowych zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD 2) dane pomiarowo–rozliczeniowe zgromadzone w systemach rozliczeniowych Wykonawcy; 3) oferta Wykonawcy. 13) Faktury oraz wszelką korespondencję dotyczącą dostaw energii elektrycznej, Wykonawca kierował będzie do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, określonych w załącznikach o numerach 5, 6 (kolumna nr 2 - Płatnik) do SIWZ. 14) Energia elektryczna powinna spełniać standardy jakościowe zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia jakim jest energia elektryczna pobierana przez odbiorcę zaliczonego do grup przyłączeniowych IV i V mocy czynnej nie większej od mocy umownej oraz przy współczynniku tgφ nie większym niż 0,4 w przypadku sieci funkcjonującej bez zakłóceń określa § 38 ust 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. Nr 93, poz. 623 z późń.zm.). Zdefiniowane w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. Nr 93, poz. 623 z późń.zm.) standardy jakościowe są następujące: a) wartość średnia częstotliwości mierzonej przez 10 sekund w miejscach przyłączenia powinna być zawarta w przedziale: - 50 Hz ±1% (od 49,5 Hz do 50,5 Hz) przez 99,5 % tygodnia, - 50 Hz +4 % /-6 % (od 47 Hz do 52 Hz) przez 100 % tygodnia; b) w każdym tygodniu 95 % ze zbioru 10-minutowych średnich wartości skutecznych napięcia zasilającego powinno mieścić się w przedziale odchyleń ±10 % napięcia znamionowego; c) przez 95 % czasu każdego tygodnia, wskaźnik długookresowego migotania światła Plt spowodowanego wahaniami napięcia zasilającego nie powinien być większy od 1; d) w ciągu każdego tygodnia 95 % ze zbioru 10-minutowych średnich wartości skutecznych: - składowej symetrycznej kolejności przeciwnej napięcia zasilającego powinno mieścić się w przedziale od 0 % do 2 % wartości składowej kolejności zgodnej, - dla każdej harmonicznej napięcia zasilającego powinno być mniejsze lub równe wartościom określonym w poniższej tabeli 3; e) współczynnik odkształcenia wyższymi harmonicznymi napięcia zasilającego THD, uwzględniający wyższe harmoniczne do rzędu 40, powinien być mniejszy lub równy 8 %. Dopuszczalny poziom zawartości wyższych harmonicznych dla odbiorców IV i V grupy przyłączeniowej według Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. Nr 93, poz. 623 z późń. zm.): Rząd harmonicznej Wartość względna napięcia w procentach składowej podstawowej Harmoniczne parzyste 2 2% 4 1% >4 0,5% Harmoniczne nieparzyste będące krotnością 3 3 5% 9 1,5% 15 0,5% >15 0,5% Harmoniczne nieparzyste nie będące krotnością 3 5 6% 7 5% 11 3,5% 13 3% 17 2% 19 1,5% 23 1,5% 25 1,5% 15) Wszystkie dotychczas obowiązujące umowy sprzedaży energii elektrycznej są umowami terminowymi, nie wymagają wypowiedzenia ich przez Wykonawcę – ulegają one rozwiązaniu z dniem 31 marca 2021 roku, na podstawie ustaleń zawartych w umowach. 16) Zamawiający nie podpisał żadnych aneksów ani żadnych porozumień dotyczących programów lojalnościowych i promocyjnych z dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej na okres od 01.04.2021 r. do 31.03.2023 r. 17) Dla 4 punków poboru energii elektrycznej (4 PPE) wymienionych odpowiednio w załącznikach o numerach 5, 6 do SIWZ , jest to kolejna zmiana sprzedawcy energii elektrycznej. 18) Zamawiający ma prawo dodać nowe punkty poboru energii do istniejących lub zrezygnować z niektórych istniejących punktów poboru energii wymienionych w załącznikach nr 5 i 6 do SIWZ (np. z jednego dowolnego). Prawo to jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nieskorzystania lub skorzystania przez Zamawiającego z tego prawa, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia tego prawa jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli. 19) Aktualnym sprzedawcą energii elektrycznej do dnia 31 marca 2021 roku, dla wszystkich 4 PPE, jest ONE S.A., 02-017 Warszawa Aleje Jerozolimskie 123A. 20) Wszystkie szczegółowe ustalenia dotyczące ceny energii elektrycznej zostały zawarte w Formularzu Ofertowym, stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ. 21) Zakup energii elektrycznej będzie odbywać się na podstawie jednej umowy sprzedaży z Wykonawcą (wg wzoru druku – zał. nr 13 do SIWZ). Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy sprzedaży z Wykonawcą drogą korespondencyjną. 22) Zamawiający udziela Wykonawcy pełnomocnictwa (wg wzoru druku – zał. nr 14 do SIWZ). 23) Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnych umów zawartych przez Zamawiającego z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), którym na terenie Zamawiającego jest z PGE Dystrybucja SA O/Białystok z siedzibą w Białymstoku, ul. Elektryczna 13. 24) Zamawiający przekaże Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu niezbędne dane i dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, niezwłocznie po podpisaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach