Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Kunów oraz jej jednostek organizacyjnych

Urząd Miasta i Gminy w Kunowie ogłasza przetarg

  • Adres: 27415 Kunów, ul. Warszawska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 2611356, 2613174, 2611358 , fax. 041 2611356, 2613174, 2611358
  • Data zamieszczenia: 2018-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy w Kunowie
    ul. Warszawska
    27415 Kunów, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 2611356, 2613174, 2611358, fax. 041 2611356, 2613174, 2611358
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kunow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Kunów oraz jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotowych punktów poboru energii, wskazanych w załącznikach nr 1a - 1b do SIWZ, zgodnie z przepisami ustawy PE oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi, w szczególności rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623, z późn. zm.) oraz ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 2500). 2.2. Zamawiający przewiduje udzielenie niniejszego zamówienia z podziałem na 2 części w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy: 2.2.1.Część 1 zamówienia - zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C11 (wymienionych w załączniku nr 1a do SIWZ). Przewidywane zużycie energii elektrycznej w okresie realizacji zamówienia - 18 miesięcy, w taryfie C11 to 724711,5 kWh przy liczbie 62 pkt. rozliczania energii elektrycznej. 2.2.2.Część 2 zamówienia - zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C21 (wymienionych w załączniku nr 1b do SIWZ). Przewidywane zużycie energii elektrycznej w okresie realizacji zamówienia - 18 miesięcy, w taryfie C21 to 181722 kWh przy liczbie 3 pkt. rozliczania energii elektrycznej. 2.3.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia we wszystkich poszczególnych częściach Wykonawca jest zobowiązany do:
 2.3.1.zgłoszenia wskazanemu OSD do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej;
 2.3.2.składania oświadczeń́ woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego niezbędnych informacji w zakresie wypowiadania obowiązującej dotychczas umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umowa kompleksowa);
 2.3.3.reprezentowania Zamawiającego przed właściwym OSD w sprawach związanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji, a w szczególności do dokonania zgłoszenia grup taryfowych i/lub ich zmian dla poszczególnych obiektów Zamawiającego po procedurze zmiany Wykonawcy. 2.3.4.Wykonanie powyższych czynności (wskazanych w pkt 2.3.1. do 2.3.3.) odbywa się̨ na podstawie pełnomocnictwa stanowiącego załącznik Nr 2 do projektu umowy (załącznik nr 7 do SIWZ), które obejmuje prawo do: a) powiadomienia właściwego OSD o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej; b) złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umowa kompleksowa) bądź umowy sprzedaży energii elektrycznej lub złożenia oświadczenia o rozwiązaniu umowy kompleksowej (sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji), umowy sprzedażowej, umowy dystrybucyjnej w trybie zgodnego porozumienia stron dla punktów poboru energii elektrycznej zawartych w załącznikach nr 1a - 1b do SIWZ; c) reprezentowania Zamawiającego przed właściwym OSD w sprawach związanych z zawarciem przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji na warunkach dotychczas obowiązującej umowy, w szczególności ustalenia treści i przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji i parafowania niezbędne dokumenty, pod warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku o zmianę Wykonawcy przez OSD właściwego Zamawiającemu; d) reprezentowania Zamawiającego przed właściwym OSD podczas procesu zawierania Umów Dystrybucyjnych w tym podpisania i złożenia w imieniu Zamawiającego wniosku o zawarcie Umowy Dystrybucyjnej; e) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z OSD w sprawach związanych z procesem zmiany Wykonawcy. 2.4.Zamawiający informuje, że na wszystkie w/w części zamówienia procedura zmiany Wykonawcy wprowadzana jest po raz kolejny. 2.5.Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na wszystkie części zamówienia lub na jedną z wybranych części. Zamawiający nie ogranicza liczby części, na którą można udzielić zamówienia jednemu Wykonawcy. 2.6.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia ilości obiektów wymienionych enumeratywnie w załącznikach nr 1a - 1b do niniejszej SIWZ. Liczba nowych obiektów (PPE) nie może przekroczyć 20 % ilości obiektów (PPE) wskazanych w załącznikach nr 1a - 1b. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od oddania nowych punktów poboru energii elektrycznej, lub zwiększenia liczby punktów poboru i/lub zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do PPE w załącznikach nr 1a lub 1b do SIWZ. Prawo to jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z tego prawa, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. Wszystkie wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia dotyczą także realizacji zamówienia w ramach prawa opcji. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu ofertowym Wykonawcy. 2.8.Sprzedaż energii elektrycznej czynnej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucji na terenie, na obszarze którego znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej, z którym Zamawiający podpisze umowę o świadczenie usług dystrybucji najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej czynnej dla Zamawiającego. 2.9.Zamawiający oświadcza, że prognoza zużycia energii wskazana w załącznikach nr 1a - 1b do SIWZ, stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu stosownie do faktycznych potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający zakupi od Wykonawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, wskazana w załącznikach nr 1a - 1b do SIWZ, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości PPE, zmian grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej, parametrów technicznych PPE, faktycznym poborem energii w ramach poszczególnych PPE. Zamawiający informuje Wykonawców, że parametry, które wskazano w załącznikach nr 1a - 1b do SIWZ mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy na sprzedaż energii elektrycznej. 2.10. Wykonawca zobowiązany jest posiadać umowę z OSD umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD do obiektów Zamawiającego. Operatorem systemu dla Gminy Kunów jest PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko - Kamienna, Rejon Energetyczny Ostrowiec Św. 2.11. Celem niniejszego, wspólnego zamówienia jest ujednolicenie stawek oraz uproszczenie zasad rozliczania zużycia energii elektrycznej czynnej. Zamawiający zamierza osiągnąć powyższe, w szczególności poprzez uzyskanie jednej, stałej ceny za kilowatogodzinę - dlatego w zaoferowanej jednostkowej cenie energii elektrycznej, uwzględnione winny być wszystkie dodatkowe koszty oraz opłaty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności wynikające z dokonywania bilansowania handlowego, czy też stałe koszty opłat handlowych. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi, na pisemny wniosek Zamawiającego, przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 2500) lub w każdym później wydanym akcie prawnym określającym te stawki. Zamawiający uprawniony jest do zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku zmiany grupy taryfowej, zmiany mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE. W takiej sytuacji strony umowy podpiszą aneks do umowy, zaś rozliczenia dokonywane będą w oparciu o wskazaną w ofercie Wykonawcy cenę jednostkową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 13.000,00 PLN (słownie: trzynaście tysięcy złotych 00/100) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: aktualnie obowiązująca koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r. poz. 755, z późn. zm.) lub dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)Oferta cenowa zgodna z załączonym drukiem „formularza oferty” – załącznik nr 1 do SIWZ. 2)Wyliczenie stawki cenowej do oferty (formularz cenowy - załącznik nr 2a-2b do SIWZ) 3)Oświadczenia o których mowa w pkt 4.3 (załącznik nr 3 i 4 do SIWZ) 4)Oświadczenie o podwykonawcach (załącznik nr 6 do SIWZ) 5)Pełnomocnictwo - Jeżeli oferta wraz z oświadczeniami składana jest przez pełnomocnika należy do oferty załączyć pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika do tej czynności. 6)Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów składa wraz z ofertą oświadczenie podmiotu o udostępnieniu zasobów wskazujące na okoliczności opisane w „Uwaga 1 pkt a) do d)”w SIWZ 7)Oryginał wniesienia wadium, jeżeli zabezpieczenie wadialne zostało wniesione w formie niepieniężnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach