Przetargi.pl
Dostawa drukarek 3D wraz z komputerami oraz szkoleniem dla nauczycieli w ramach projektu „EU-geniusz w świecie 3D”

Zarząd Powiatu Toruńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, Towarowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 662 88 88 , fax. 56 662 88 89
  • Data zamieszczenia: 2020-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Toruńskiego
    Towarowa 4-6
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 662 88 88, fax. 56 662 88 89
    REGON: 87112181000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiattorunski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa drukarek 3D wraz z komputerami oraz szkoleniem dla nauczycieli w ramach projektu „EU-geniusz w świecie 3D”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje drukarki 3D z oprogramowaniem (41 szt.), zestawy komputerowe z oprogramowaniem (41 szt.), monitory (41 szt.) oraz szkolenie. a) Drukarka 3D wraz z oprogramowaniem musi umożliwiać: 1. Zarządzanie drukiem 3D, frezowaniem CNC oraz grawerowaniem laserem 2. Cięcie modeli 3D na warstwy 3. Tworzenie całego łańcucha obróbki plików 3D, którego wynikiem są pliki G-code, umożliwienie eksportu tych plików na drukarkę 4. Wykonywanie edycji oraz optymalizacji modeli za pomocą filtrów 3D oraz inteligentnego systemu struktur podporowych 5. Mapowanie obrazu na obiekt 3D 6. Wielomateriałowe wydruki obrazów na podstawie plików typu .png i .bmp 7. Wybór właściwego workflow w zależności od wybranego materiału i głowicy 8. Importowanie i obróbkę modelu poprzez obracanie i skalowanie 9. Niwelowanie defektów siatki i rekonstrukcję powierzchni 10. Automatyczny dobór parametrów wydajnościowych programu dla zadanego modelu w celu zapewnienia optymalnego balansu pomiędzy szybkością przetwarzania oraz precyzją wydruku 11. Użycie presetów zawartych w oprogramowaniu 12. Sterowanie głowicami drukarki za pomocą skrótów klawiszowych 13. Identyfikację nawisów i wysp materiałowych oraz użycie wsparć (podpór) w celu ich uniknięcia 14. Rekonstrukcja modelu 3d na podstawie pliku G-code 15. Eksport do formatu STL 16. Wizualizację i manipulowanie plikami DICOM 17. Dostosowywanie skali i określanie progu gęstości dla danych w formacie DICOM 18. Używanie tekstur i gradientów 19. Diagnostykę wydruku co najmniej w następującym zakresie: standardowy widok plików G-Code, wyświetlanie prędkości segmentów linii zgodnie z poleceniami pliku G-code, wyświetlanie aktywnych wentylatorów, wyświetlanie ruchów ekstrudera, wyświetlanie ilości wytłoczonych segmentów linii zgodnie z poleceniami pliku G-code, Wyświetlanie prędkości pracy ekstrudera, w tym przyspieszenia i zwalniania, Symulacja ekstruzji materiału na podstawie pliku G-code, trójwymiarowa wizualizacja wydrukowanego modelu na podstawie symulacji 20. Generowanie ścieżek 2D i 3D dla maszyny CNC oraz ich grupowanie i rozdzielanie 21. Ustawienie wymiarów i pozycji materiału CNC 22. Dodawanie kształtów i tekstu do sceny CNC 23. Wybór kształtu frezu 24. Zmianę kolejności operacji podczas frezowania wraz z podglądaniem szczegółów i usuwaniem 25. Ustawienie prędkości głowicy laserowej podczas pracy i spoczynku oraz czasu jej chłodzenia 26. Podgląd ścieżki, którą podąży głowica CNC 27. Symulacja frezowania CNC wraz z ostrzeganiem o kolizjach z materiałem 28. Grawerowanie obrazów za pomocą lasera na podstawie plików .png, .jpg Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w załączniku nr 6 do SIWZ. b) Zestaw komputerowy wraz z oprogramowaniem. Typ: Komputer stacjonarny. Komputer będzie wykorzystywany dla potrzeb aplikacji biurowych, aplikacji edukacyjnych, aplikacji obliczeniowych, dostępu do Internetu oraz poczty elektronicznej, jako lokalna baza danych, stacja programistyczna Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w załączniku nr 6 do SIWZ. Dokumentem potwierdzającym spełnianie ww. wymagań będzie dołączony do oferty wydruk raportu z oprogramowania testującego zawierający informacje o konfiguracji testowanego komputera, w tym co najmniej: nazwa procesora, karty graficznej, systemu operacyjnego, wielkość zainstalowanej pamięci RAM, nazwa i pojemność dysku twardego; Zamawiający wymaga, aby powyższe wyniki testów osiągnięte były na komputerze w konfiguracji oferowanej. Zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testu Oferent może zostać wezwany do dostarczenia Zamawiającemu oprogramowania testującego, komputera do testów oraz dokładny opis metodyki przeprowadzonego testu wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 10 dni od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego. c) Monitor – opis w załączniku nr 6 do SIWZ. d) Do przedmiotu zamówienia należy również szkolenie dla 198 nauczycieli „Od projektu do gotowego wydruku”. Celem szkolenia jest nabycie umiejętności obsługi i konserwacji drukarki 3D, opanowanie podstaw przygotowania modelu 3D do wydruk, przyswojenie metod diagnozowania problemów w pracy z drukarką oraz przećwiczenie praktyczne omawianych umiejętności. 1. Wykonawca przeprowadzi szkolenie, zarówno teoretyczne z zagadnień druku 3D, grawerowania laserowego oraz frezowania CNC, jak i praktyczne z wykorzystaniem dostarczonych drukarek oraz zestawów komputerowych z oprogramowaniem. 2. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wszystkimi funkcjami dostarczonego sprzętu. 3. W trakcie szkolenia uczestnicy musza nabyć wiedzę, jakie możliwości daje każda z głowic oraz jak w pełni te możliwości wykorzystać. 4. Tematyka musi uwzględniać przykłady wykorzystania każdej głowicy oraz przykładowe realizacje (caste studies). 5. Szkoleniem objętych zostanie 198 nauczycieli; 6. Szkolenia odbywać się będą w grupach około 10 osobowych, co łącznie daje 20 grup szkoleniowych, w różnych lokalizacjach – miejscach realizacji projektu – w szkołach; 7. Zamawiający zapewni sale szkoleniowe z dostępem do Internetu; 8. Wykonawca zapewni sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, w tym komputery, drukarka 3D, projektor itp. oraz materiały do druku 3D, grawerowania laserowego oraz frezowania CNC; 9. Zajęcia będą trwały minimum 16 godzin lekcyjnych i będą rozłożone na 2 dni szkoleniowe, po 8 godzin każdego dnia. Szczegółowy harmonogram szkoleń zostanie uzgodniony z wybranym wykonawcą, będzie stanowił załącznik do umowy i będzie uzależniony od sytuacji epidemiologicznej w Polsce. 10. Wykonawca zapewni min. 2 szkoleniowców dostępnych równocześnie w tym samym czasie, będących do dyspozycji Zamawiającego. 11. Zakres szkolenia musi obejmować poniższe zagadnienia: - druk 3D za pomocą głowicy jednomateriałowej; - druk 3D głowicą dwumateriałową; - frezowanie CNC - grawerowanie laserowe Szkolenie musi rozpoczynać się następującymi czynnościami i zagadnieniami technicznymi: a) Poprawne rozpakowanie maszyny z oryginalnego kartonu; b) Omówienie budowy urządzenia i najważniejszych komponentów; c) Pierwsze uruchomienie i zasady BHP podczas pracy z drukarką; d) Zasady konserwacji drukarki; e) Omówienie menu panelu sterowania; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ Dostarczone produkty muszą być fabrycznie nowe zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39162100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019, poz. 310 ze zm.). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Kujawsko – Dobrzyński Bank Spółdzielczy Nr rachunku: 22 9550 0003 2024 0201 1255 0004 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w biurze podawczym, parter, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wypełniony Formularz Ofertowy, (część 1 i 2 formularza), stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. - Pełnomocnictwa – jeżeli oferta nie jest podpisana przez osobę upoważnioną i wykazaną w KRS. - Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w rozdziale IV specyfikacji powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu – zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 4.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach