Przetargi.pl
Dostawa 1 zestawu mixer-settlerów i 1 zestawu do reekstrakcji

Instytut Chemii i Techniki Jądrowej ogłasza przetarg

  • Adres: 03195 Warszawa, ul. Dorodna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2018-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Chemii i Techniki Jądrowej
    ul. Dorodna 16
    03195 Warszawa, woj. mazowieckie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ichtj.waw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa 1 zestawu mixer-settlerów i 1 zestawu do reekstrakcji
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa zamówienia nadana przez Zamawiającego: „Dostawa 1 zestawu mixer-settlerów i 1 zestawu do reekstrakcji”. 2.Przedmiot zamówienia został zaplanowany w projekcie jako aparatura specjalna pod nazwą „Zestaw mixer – settler” oraz „Zestaw do reekstrakcji” na potrzeby prowadzonych badań w ramach projektu międzynarodowego współfinansowanego Nr W51/IAEA/2016 pt. "Rozwój radiometrycznych i radioznacznikowych technik dla procesu hydrometalurgicznego odzysku metali deficytowych". Aparatura laboratoryjna przeznaczona jest do przeciwprądowej, wielostopniowej ekstrakcji ciągłej i reekstrakcji w procesach hydrometalurgicznego rozdziału/odzysku metali z roztworów wodnych/organicznych. Kaskada mixer-settlerów niezbędna jest do prowadzenia ekstrakcji z medium po ługowaniu, co czyni ją kluczowym elementem instalacji, a drugi komplet – kaskada urządzeń do reekstrakcji będzie integralną częścią instalacji jako drugi stopień odzysku metali z medium poekstrakcyjnego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 3. Realizacja dostawy nowego, nieużywanego i wyprodukowanego co najmniej w 2016 roku przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 2, odbędzie się transportem i na koszt Wykonawcy do siedziby Zamawiającego i musi zostać dostarczone jako urządzenie kompletne i gotowe do pracy zgodnie z przeznaczeniem. 4. Wykonawca dokona instalacji wszystkich elementów wchodzących w skład zamawianego przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 2 i wymienionych w Specyfikacji Technicznej Przedmiotu Zamówienia (Załączniki Nr 1 do SIWZ) wraz z jego przetestowaniem w siedzibie Zamawiającego. 5. Przedmiot zamówienia uznany zostanie za wykonany na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ podpisany komisyjnie przez Strony, który wraz z fakturą VAT stanowić będzie podstawę do dokonania płatności za realizację przedmiotu zamówienia. 6. Zasady i warunki płatności oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia zawarte są we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ. 7. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w ust. 2, jest skierowany do: 1) Wykonawców; 2) i/lub do Podmiotów, które w niniejszym postępowaniu zobowiążą się Wykonawcom do udostępnienia im zasobów na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy. 8. Podwykonawstwo 1) Zamawiający niniejszym informuje Wykonawców, że ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, zastrzega sobie, że zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Załącznikach nr 1 do SIWZ, kluczowym przedmiotem zamówienia jest dostawa i instalacja wszystkich elementów wchodzących w skład zamawianego przedmiotu zamówienia, 2) Zamawiający zastrzega, że kluczowy przedmiot zamówienia, o którym mowa w ust. 2, nie może być powierzony podwykonawcom
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31720000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 2.200,00 zł, w jednej lub w kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego wymogu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca składa Zamawiającemu (na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy) w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji (po otwarciu ofert), o których jest mowa w art. 86 ust. 5 ustawy – oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt. 23 ustawy wg Wzoru zawartego w Załączniku Nr 3c do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, powyższe oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej każdy z Wykonawców może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie poprowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu. Powyższe oświadczenie/a z ust. 4. pkt. 1 Wykonawca składa pisemnie w oryginale w języku polskim; 2) Podmiot trzeci a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w swoich oświadczeniach składanych na mocy z art. 25a ust. 1 ustawy, tj.: • w swoim oświadczeniu dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania – wg Wzoru zawartego w Załączniku Nr 3b do SIWZ (ust. 1) • i w swoim oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu – wg Wzoru zawartego w Załączniku Nr 3a do SIWZ (ust. 2), b) Ponadto w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda również od Wykonawcy, który podlega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w ust. 2 pkt. 1 lit. a-d), c) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, d) Wykonawca na mocy art. 22a ustawy może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, e) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 i ust. 5 ustawy, f) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, g) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 3) Podwykonawcy niebędący Podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację o podwykonawcach w swoim oświadczeniu dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania (ust. 1 pkt. 2) zgodnie z art. 25a ust. 1 pkt. 1 ustawy wg Wzoru zawartego w Załączniku Nr 3b do SIWZ i podpisanym przez Wykonawcę. 4) Wykonawcy zagraniczni a) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2: • pkt. 1 lit. a) – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, • pkt. 1 lit. c-d) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:  nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) dokumenty, o których mowa w ust. 4 pkt 4 lit. a) i pkt 4 lit. b) w tiret 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dokument/ty, o którym/ych mowa w ust. 4 pkt 4 lit. b) w tiret 1, powinien/inny być wystawiony/e nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 4 lit. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 4 pkt 4 lit. b) stosuje się, d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu, e) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu, f) Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych Wykonawców lub Wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym Wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymaganych w niniejszym postępowaniu w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu. 5. Inne dokumenty niewymienione w ust. 1-4 1) W przypadku, gdy ofertę w imieniu Wykonawcy podpisuje(ą) osoba(y) inne(a) niż ujawnione w dokumencie, o którym mowa w ust. 2 pkt. 1, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres; 2) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, zgodnie z art. 23 ustawy, zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy oraz załączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo określające jego zakres; 3) Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w pkt. 2 zostanie wybrana, Zamawiający żąda dostarczenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców w terminie, o którym mowa w XVI Rozdziale SIWZ w ust. 4, a kopia tej umowy zostanie umieszczona w aktach niniejszego postępowania; 4) Niezależnie od dokumentu, o którym mowa w pkt. 2, Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia składają jedną ofertę, przy czym: a) żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu nie spełnienia okoliczności, o których mowa w niniejszej SIWZ, a wymagane w SIWZ oświadczenia i dokumenty składa każdy z Wykonawców oddzielnie, b) wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu, składa każdy z Wykonawców oddzielnie lub w imieniu Wykonawców składa ustanowiony pełnomocnik do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu, posiadający takie uprawnienia wskazane w tym zakresie w pełnomocnictwie, o którym mowa w ust. 4 pkt. 2, c) wymagane oświadczenia i dokumenty, Wykonawcy składają w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie, d) kopie dokumentów dotyczących Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są poświadczane za zgodność z oryginałem przez każdego Wykonawcę, którego dany dokument dotyczy, jeżeli w zakresie pełnomocnictwa, o którym mowa w ust. 4 pkt. 2 nie zostało ustanowione inaczej; 5) Wykonawca załącza do oferty zaakceptowany podpisem na stronie tytułowej lub na ostatniej stronie przez Wykonawcę wzór umowy – Załącznik Nr 4 do SIWZ; 6) Wykonawca załącza do oferty wypełniony formularz ofertowy, którego wzór zawarty jest w Załączniku Nr 2 do SIWZ; 7) Wykonawca złoży Zamawiającemu (w terminie wyznaczonym w trakcie postępowania w wezwaniu Zamawiającego – zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy) aktualne na dzień złożenia Oświadczenie Wykonawca(y), że w trakcie realizacji zamówienia (umowy) w przypadku upływu terminu ważności dokumentu/ów potwierdzającego/ych, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie minimum 260.000,00 zł, o którym/ych jest mowa w VI Rozdziale SIWZ w ust. 3 pkt. 2, przedłoży(ą) Zamawiającemu do wglądu oryginał następnego/ych dokumentu/ów potwierdzającego/ych, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie minimum 260.000,00 zł, z terminem ważności obejmującym swoim zakresem termin zakończenia realizacji umowy przedłużony o 30 dni kalendarzowych, której(ego) kopia wraz z potwierdzeniem opłacenia zostanie załączona do umowy. Wzór przedmiotowego oświadczenia zawarty jest w Załączniku Nr 3d do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach