Przetargi.pl
dostawa 1 jednego używanego autobusu klasy MAXI, klasa M-3.

Miejski Zakład Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, ul. Łączna 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2129701 , fax. 067 2139702
  • Data zamieszczenia: 2013-10-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile
    ul. Łączna 4 4
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2129701, fax. 067 2139702
    REGON: 57090501800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    dostawa 1 jednego używanego autobusu klasy MAXI, klasa M-3.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    dostawa 1 jednego używanego autobusu klasy MAXI, klasa M-3 dla potrzeb komunikacji autobusowej. I.Wymagania formalne i warunki techniczne, jakie muszą być spełnione przez oferowany autobus: 1. Autobus musi spełniać wymagania określone w przepisach prawa zawartych w Dziale III ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 1997 r., nr 98 poz. 602 z późn. zm, oraz odpowiadać warunkom technicznym określonym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. z 2003 r. nr 32, poz. 262 2. Zamawiający wymaga aby oferowany typ autobusu został wyprodukowany nie później niż w 2004 r., legitymował się udokumentowanym przebiegiem nie wyższym aniżeli 560 tys. km. 3. Oferowany w niniejszym postępowaniu przetargowym autobus musi być autobusem o wysokim stopniu unifikacji stosowanych komponentów. 4. Oferowany autobus musi spełniać następujące warunki: 4.1.Wymiary zewnętrzne, pojemność i masa autobusu długość całkowita - od 11,5 m do 12,0 m,szerokość całkowita - min. 2,5 m, całkowita ilość miejsc - min. 50,ilość pasażerskich miejsc siedzących - min. 36,dopuszczalna masa całkowita DMC - do 18 000 kg. 4.2. Silnik Silnik czterosuwowy, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa, spełniający - minimum - normę czystości spalin EURO 3 o pojemności skokowej od 6 dm3 do 6,5 dm3 i turbodoładowany, o mocy maksymalnej netto minimum 190 kW, umiejscowiony z tyłu pojazdu. 4.3. Skrzynia biegów Automatyczna, 6-biegowa skrzynia biegów ze zintegrowanym retarderem intarderem, producenta posiadającego przedstawicielstwo w Polsce. 4.4 Koła i ogumienie Felgi o rozmiarze 7,5 x 22,5. Opony w dobrym stanie, bezdętkowe, typu miejskiego, rozmiar na wszystkich osiach: 275 70 R22,5. Pojazd wyposażony w koło zapasowe. 4.5. Okna Co najmniej 4 okna boczne uchylne. Szyby boczne podwójne. Okno po lewej stronie miejsca pracy kierowcy ogrzewane elektrycznie. Szyba przednia jednoczęściowa. 4.6. Poręcze i uchwyty Poręcze, dla stojących pasażerów, pionowe i poziome. Obowiązkowo dodatkowe uchwyty paskowe tzw. lejce. 4.7. Siedzenia dla pasażerów Siedzenia dla pasażerów zalecane przez Wykonawcę - szkielety z tworzywa sztucznego lub stalowe. Wykładzina tapicerowana bez widocznych śladów zużycia z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. 4.8 Stanowisko dla niepełnosprawnych Stanowisko do mocowania wózków inwalidzkich wraz z przyciskiem informującym o zamiarze wysiadania przez osobę niepełnosprawną. 4.9 Kabina kierowcy Wydzielona - półzamknięta. Siedzenie kierowcy pneumatycznie amortyzowane, z regulacją wysokości. Pulpit kierowcy VDO. 4.10. Ogrzewanie dodatkowe Piec dodatkowego ogrzewania wodnego z układem nadmuchu ciepłego powietrza i sterowaniem. 4.11. Układ zawieszenia Zawieszenie pneumatyczne z szybkowymiennymi elementami sprężynującymi w postaci miechów ze zintegrowanym, elastycznym ogranicznikiem skoku. Układ poziomowania i tzw. przyklęku autobusu realizowany przez układ ECAS. 4.12. Układ hamulcowy Hamulec główny pneumatyczny, dwuobwodowy, nadciśnieniowy, okładziny hamulcowe bezazbestowe; hamulec postojowy bezdźwigniowy działający na oś napędową , sterowany zaworem umieszczonym w kabinie kierowcy. Układ wyposażony w ABS i ASR lub w EBS. Hamulce tarczowe na wszystkich osiach. 4.13. Nadwozie i konstrukcja nośna Autobus musi być co najmniej autobusem niskowejściowym, tzn. musi posiadać co najmniej pierwsze i drugie drzwi bezstopniowe o wysokości wejścia od poziomu podłoża max. 370 mm. Autobusy muszą posiadać niską podłogę od przodu do co najmniej tylnej krawędzi drzwi drugich i co najwyżej 1 stopień poprzeczny za drugimi drzwiami. Nadwozie i konstrukcja nośna podłogi autobusu wykonane w technologiach, pozwalających na wieloletnią eksploatację bez konieczności wykonywania naprawy głównej, w szczególności - wykonywania napraw blacharskich nadwozia. Poszycie zewnętrzne bez śladów korozji i uszkodzeń. 4.14. Układy drzwiowe Drzwi dwuskrzydłowe otwierane do wewnątrz w układzie 2-2-0. Obsługa drzwi elektropneumatyczna. Wszystkie drzwi wyposażone w system ochrony pasażera przed ściśnięciem przy zamykaniu oraz blokadę niezamierzonego ruchu drzwi po obsłudze zaworu bezpieczeństwa. 4.15. Wentylacja wnętrza autobusu kabina kierowcy i przestrzeń pasażerska Wentylacja kabiny kierowcy za pomocą okna opuszczanego elektrycznie z lewej strony miejsca kierowcy i nawiewami umieszczonymi w desce rozdzielczej. Wentylacja przestrzeni pasażerskiej za pomocą klap dachowych sterowanych elektrycznie z miejsca pracy kierowcy i uchylnymi oknami. Wentylacja realizowana poprzez klimatyzację całopojazdową. 4.16. Ogrzewanie wnętrza autobusu Ogrzewanie kabiny kierowcy przez kanał powietrzny i dysze wylotowe. Sterowanie ogrzewaniem zapewnia kierowcy co najmniej dwustopniową regulację prędkości obrotowej wentylatora nadmuchu. Ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej konwektorami i systemem nagrzewnic min. 2 szt. włączanych termostatem lub regulatorem. Moc nagrzewnic zapewniająca utrzymanie temperatury we wnętrzu autobusu od +10oC do +15oC przy temperaturze zewnętrznej -15oC. 4.17. Instalacja elektryczna Instalacja elektryczna w systemie CAN-BUS powinna spełniać następujące warunki: Złącza przewodów i urządzeń jednoznacznie i czytelnie, numerycznie opisane. Złącza i urządzenia przekaźniki, sterowniki, włączniki itp. w szczelnie zamkniętych schowkach zabezpieczonych przed wilgocią preferowane umieszczenie tablicy rozdzielczej wewnątrz autobusu w miejscu najmniej narażonym na skutki kolizji drogowych. Wiązki przewodów ułożone w szczelnie zamkniętych kanałach lub przewodach chroniących je przed zabrudzeniami i wilgocią w czasie eksploatacji, szczególnie w warunkach zimowych. Wydzielony przedział na akumulatory, wyposażony w wózek lub szufladę wykonane ze stali nierdzewnej lub zabezpieczone przed korozją, np. tworzywami sztucznymi. Trzy lusterka zewnętrzne w tym 1 sferyczne z prawej strony, elektrycznie regulowane z miejsca kierowcy i elektrycznie podgrzewane; wszystkie przystosowane do szybkiego demontażu. Autobus musi być wyposażony w system detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika. 4.18. System informacji pasażerskiej i inne wyposażenie elektroniczne 1. Komplet nowych diodowych elektronicznych tablic informacyjnych (tablica przednia pełnowymiarowa na szerokość autobusu, dwurzędowa o minimalnej rozdzielczości 16 diod w pionie i 112 w poziomie, raster 15 mm, wyświetlająca numer linii i kierunek jazdy. Obudowa o maks. wymiarach dł/wys/gr 1860/300/30, boczna o minimalnej rozdzielczości 16 diod w pionie i 84 w poziomie, raster 10 mm, wyświetlająca numer linii i kierunek jazdy, obudowa o maks. wymiarach dł/wys/gr 960 240 30, tylna o minimalnej rozdzielczości 16 diod w pionie i 28 w poziomie, raster 10 mm, wyświetlająca numer linii, obudowa o maks. wymiarach dł wys gr 400 240 30, wewnętrzna dwurzędowa kolor czerwony lub zbliżony, o rozdzielczości 16 diod w pionie i 120 w poziomie, dająca możliwość wyświetlania numeru linii i kierunku jazdy, przystanek bieżący oraz następny, daty, godziny, imienin oraz dodatkowych treści zaprogramowanych przez zamawiającego, 2 nowe kasowniki elektroniczne zamontowane na słupkach pionowych przy I i II drzwiach. Nowy komputer pokładowy z ekranem dotykowym oraz klawiszami funkcyjnymi zamontowany w kabinie kierowcy, gwarantujący sterowanie tablicami informacyjnymi i kasownikami, umożliwiający kontakt radiowy z serwerem bazodanowym po przesłaniu danych zapisanych w komputerze pokładowym lub w razie przerwania transmisji zrzut danych poprzez kartę SD oraz spełniający następujący zakres rejestrowanych danych: 2. sterowanie urządzeniami informacji pasażerskiej tablice elektroniczne, zapowiedzi, obsługa kasowników, zużycie paliwa, gwałtowne hamowanie pojazdu, nadmierne przyspieszanie, jazda na biegu neutralnym, prędkość obrotowa silnika, czas pracy silnika w czasie postoju pojazdu, temperatura płynu chłodzącego, czas pracy ogrzewania, , itd. 3. Powyższe parametry udostępni producent pojazdu poprzez szynę CAN lub analogowo. 4. Tablice, diodowe, kasowniki, komputer pokładowy muszą być zunifikowane z systemem użytkowanym przez Zamawiającego tj Pakiet PIXEL 3. Moduł zapowiedzi głosowej podłączony do głośników umieszczonych w przestrzenia pasażerskiej. Radiomodem z GPS. 4.19. Instalacja dodatkowa: 1. Automat do sprzedaży biletów jednorazowych z dodatkowym modułem biletu elektronicznego, zgodny z systemem eksploatowanym przez Zamawiającego, dodatkowo 1 kaseta na bilon. Automat zamontowany w rejonie II drzwi. Instalacja do systemu biletu elektronicznego - system zostanie wskazany przez Zamawiającego. 2. Urządzenie wyposażone w radioodtwarzacz CD, wzmacniacz, mikrofon, głośniki umożliwiające komunikowanie się kierowcy z pasażerami min. 1 głośnik w kabinie kierowcy i min. 4 głośniki w przedziale pasażerskim, antenę. 3. System cyfrowego monitoringu zainstalowany w autobusie umożliwiający wykonanie nagrań wideo z kamer kolorowych. Tworzą go, obowiązkowo: 3 szt. kamer kolorowych umieszczonych wewnątrz autobusu w rejonie I, II drzwi i tyłu pojazdu, w podsufitowych, kopułowych obudowach antywandalowych bez ostrych krawędzi, 1 szt. kamery kolorowej w obudowie jak wyżej, skierowanej przed autobus obejmującej polem widzenia obszar przed autobusem, 1 szt. kamery kolorowej szerokokątnej umieszczonej z prawej strony pojazdu obejmującej polem widzenia obszar całego prawego boku pojazdu, monitor ciekłokrystaliczny umieszczony w kabinie kierowcy, zapewniający możliwość oglądania obrazów z pojedynczej kamery jak i ze wszystkich kamer jednocześnie, cyfrowe urządzenie rejestrujące. System monitoringu musi rejestrować min. 72 godzinny cykl pracy autobusu i posiadać zabezpieczenia przed dostępem osób nieuprawnionych. Kamery muszą posiadać rozdzielczość minimalną - 700 linii, minimalna czułość kamer - 0,2 luxa. 4. Jeśli Zamawiający nie posiada systemu monitoringu zaoferowanego przez Wykonawcę, Wykonawca: dostarczy oprogramowanie umożliwiające przeglądanie i archiwizacje danych za pomocą stacji dokującej podłączonej do komputera PC przy pomocy złącza USB, zapewni możliwość przekazywania zarejestrowanego materiału dowodowego wraz z niezbędnym oprogramowaniem do przeglądania zapisu lub plikiem uruchamiającym odczyt, przekazywanie plików nie może być związane z ograniczeniami licencyjnymi, przeglądanie materiałów wg rożnych kryteriów: daty , czasu, numeru kamery, numeru pojazdu, możliwość przeglądania obrazu w przedziale czasu, przewijania obrazu do tyłu i do przodu z różnymi prędkościami, zatrzymanie obrazu i jego wydruku oraz zapisanie w formie pliku. Naklejki na zewnątrz pojazdu: Pojazd monitorowany przy I i II drzwiach. Wszystkie elementy ww systemów muszą być odporne na czynniki zewnętrzne i mieć możliwość pracy w temperaturze od -30oC do +50oC oraz być odporne na wstrząsy i wibracje charakterystyczne dla pracy autobusów komunikacji miejskiej. 4.20. Zbiornik paliwa Zbiornik paliwa o pojemności min. 150 dm3. Wlew zbiornika paliwa zamykany zamknięciem typu Bartelt.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 341214005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6000,00 zł słownie:sześćtysięcyzłotych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.mzk.pila.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach