Przetargi.pl
Dostarczenie, instalacja oraz wdrożenie, w tym świadczenie rocznego gwarancyjnego serwisu programowego oprogramowania służącego do obsługi opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane oraz księgowania i redystrybucji tych opłat

Województwo Mazowieckie ogłasza przetarg

  • Adres: 03-719 Warszawa, ul. Jagiellońska 26
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 59 79 100 , fax. 022 597 92 90, 022 597 96 03
  • Data zamieszczenia: 2009-10-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Mazowieckie
    ul. Jagiellońska 26 26
    03-719 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 59 79 100, fax. 022 597 92 90, 022 597 96 03
    REGON: 01552891000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mazovia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostarczenie, instalacja oraz wdrożenie, w tym świadczenie rocznego gwarancyjnego serwisu programowego oprogramowania służącego do obsługi opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane oraz księgowania i redystrybucji tych opłat
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Minimalne wymagania techniczno - funkcjonalne, jakie powinien spełniać system 1. System informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska, opłatą produktową oraz opłatą za substancje kontrolowane musi ewidencjonować dane przekazane Marszałkowi Województwa Mazowieckiego przez podmioty korzystające ze środowiska w formie wykazów, których wzory regulują: w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za: -okres od IV kwartału 2004 r. - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 26 czerwca 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska i sposobu ich przedstawiania ( Dz. U. Nr 113, poz. 1075) -okres I, II kwartał 2005 r. - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 marca 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska i sposobu ich przedstawiania (Dz. U. Nr 53, poz. 481); - okres od II półrocza 2005 r. do II półrocza 2008 r. - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2005 r. w sprawie wzorów wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat i sposobu przedstawiania tych informacji (Dz. U. Nr 252, poz. 2128); - okres od I półrocza 2009 r.- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wzorów wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat (Dz. U. Nr 97, poz. 816); w zakresie opłaty produktowej za: - okres 2003 r., 2004 r. - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2003 r. w sprawie wzoru rocznego sprawozdania o wysokości należnej opłaty produktowej (Dz. U. Nr 220, poz. 2189); - okres 2005 r. - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 listopada 2005r. w sprawie wzoru rocznego sprawozdania o wysokości należnej opłaty produktowej (Dz. U. Nr 234, poz. 1996); - okres od 2006 r. do 2008 r. - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 23 listopada 2006 r. w sprawie wzoru rocznego sprawozdania o wysokości należnej opłaty produktowej (Dz. U. Nr 226, poz. 1654); w zakresie substancji kontrolowanych za: - okres od 2005 r. do 2008 r. - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie wzoru rocznego sprawozdania o wysokości należnej opłaty za substancje kontrolowane (Dz. U. Nr 17, poz. 157). 2. System musi wyliczać opłatę za korzystanie ze środowiska, opłatę produktową i opłatę za substancje kontrolowane z zastosowaniem stawek: w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska za: - korzystanie ze środowiska za okres I, II, III, IV kwartału 2004 r. - obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 15 października 2003 r. w sprawie wysokości stawek opłat za korzystanie ze środowiska na rok 2004 (M.P. Nr 50, poz. 782); - korzystanie ze środowiska za okres I, II kwartału i II półrocza 2005 r. - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 2004 r. w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska (Dz. U. Nr 279, poz. 2758); - korzystanie ze środowiska za okres I, II półrocza 2006 r. - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska (Dz. U. Nr 260, poz. 2176); - korzystanie ze środowiska za okres I, II półrocza 2007 r. - obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 4 października 2006 r. w sprawie wysokości stawek opłat za korzystanie ze środowiska na rok 2007 ( M.P. Nr 71, poz. 714); - korzystanie ze środowiska za okres I, II półrocza 2008 r. - obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 20 września 2007 r. w sprawie wysokości stawek opłat za korzystanie ze środowiska na rok 2008 ( M.P. Nr 68, poz. 754); - korzystanie ze środowiska za okres I, II półrocza 2009 r. - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 października 2008 r. w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska (Dz. U. Nr 196, poz. 1217); w zakresie opłaty produktowej za: - rok 2004 i 2005 - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 października 2003 r. w sprawie stawek opłat produktowych (Dz. U. Nr 180, poz. 1768); - rok 2006 - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2005 r. w sprawie stawek opłat produktowych (Dz. U. Nr 157, poz. 1325); - rok 2007 - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie stawek opłat produktowych (Dz. U. Nr 225, poz. 1645); - rok 2008- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 grudnia 2007 r. w sprawie szczegółowych stawek opłat produktowych (Dz. U. Nr 247, poz. 1840); w zakresie substancji kontrolowanych: - od 2005 r. do 2008 r. - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości stawki opłaty za substancje kontrolowane (Dz. U. Nr 13, poz. 107). 3. System musi prowadzić bazy danych podmiotów korzystających ze środowiska, gdzie: - każdej jednostce organizacyjnej zostaje przyporządkowany niepowtarzalny numer ewidencyjny, na którym są zapisane dane niezbędne do identyfikacji oraz korespondencji: nazwa; adres; identyfikacja gminy (słowna i numeryczna); numer telefonu i faksu; e-mail; numer REGON; NIP; klasyfikacja PKD; data rozpoczęcia, zakończenia i zawieszenia prowadzonej działalności; data ogłoszenia, umorzenia i ukończenia postępowania upadłościowego lub układowego; zakres korzystania ze środowiska; - niepowtarzalny numer ewidencyjny nadawany jednostce organizacyjnej nie może być automatycznie narzucony przez system; - jednostki organizacyjne zlikwidowane, w stanie upadłości, nie korzystające ze środowiska muszą posiadać graficzne wyróżnienie (wprowadzane po wypełnieniu pola data zakończenia działalności, data ogłoszenia upadłości lub data zakończenia działalności w zakresie wymagającym wnoszenie opłat za korzystanie ze środowiska); - wprowadzanie danych dotyczących gminy oraz PKD musi odbywać się przez wybór właściwej pozycji z katalogu; - system musi uniemożliwiać zakończenie wprowadzania danych dla nowego podmiotu, jeśli nie będzie mu przyporządkowana gmina; - system musi sprawdzać poprawność wprowadzonych numerów REGON i NIP (ilość cyfr: dziewięć w przypadku numeru REGON i dziesięć w przypadku numeru NIP) i sygnalizować ewentualną niezgodność; - system musi podpowiadać, że istnieje już w bazie danych jednostka organizacyjna o identycznym numerze REGON lub NIP; - każda jednostka organizacyjna będzie posiadała obiekty w dowolnej liczbie, na których będą zapisane dane niezbędne do identyfikacji (nazwa, adres, gmina, rodzaj korzystania ze środowiska) oraz dane niezbędne do poprawnego wyliczenia opłaty (stan formalno-prawny, rodzaj odbiornika ścieków, nazwa odbiornika ścieków, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, rodzaj pobieranej wody, nazwa miejsca poboru wody, typ składowiska odpadów, status składowiska odpadów, rodzaj składowiska odpadów); - wprowadzanie danych dotyczących rodzaju odbiornika ścieków, Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej, rodzaju pobieranej wody, typu składowiska odpadów, statusu składowiska odpadów, rodzaju składowiska odpadów musi odbywać się przez wybór właściwej pozycji z katalogu; - system powinien pozwalać na wprowadzanie danych dobowo, miesięcznie, kwartalnie, półrocznie bądź rocznie. System musi posiadać katalogi:,jednostki miar;branże gospodarki narodowej; PKD; podział administracyjny kraju;rodzaje substancji wprowadzanych do powietrza z zachowaniem pełnego nazewnictwa substancji (wraz z nazwą zwyczajową) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2003 r. Nr 1, poz. 12) wraz z aktualizacjami;paliwa;środki transportu;przeładunek benzyn;źródła energetycznego spalania paliw;chów i hodowla drobiu;Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej;rodzaje substancji w wodzie;rodzaje ścieków;rodzaje substancji w ściekach;rodzaje odpadów;rodzaje substancji kontrolowanych;stawki opat za wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza;stawki opłat za pobór wód;stawki opłat za wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi;stawki opłat za składowanie odpadów;stawki opłat produktowych;stawki substancji kontrolowanych. Stosowane katalogi powinny być zgodne z odpowiednimi uregulowaniami prawa polskiego, a w przypadku braku odpowiednich norm z nomenklaturą Unii Europejskiej (Europejskiej Agencji Ochrony Środowiska). WYMAGANIA ORGANIZACYJNO - FUNKCJONALNE 1. Zakupiony system musi działać sieciowo w formie wielodostępu z podziałem na: - moduł do zbierania i przetwarzania danych dotyczących informacji o korzystaniu ze środowiska oraz wysokości opłaty za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza; - moduł do zbierania i przetwarzania danych dotyczących informacji o korzystaniu ze środowiska oraz wysokości opłaty za pobór wód; - moduł do zbierania i przetwarzania danych dotyczących informacji o korzystaniu ze środowiska oraz wysokości opłaty za wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi; - moduł do zbierania i przetwarzania danych dotyczących informacji o korzystaniu ze środowiska oraz wysokości opłaty za składowanie odpadów - moduł do zbierania i przetwarzania danych dotyczących informacji o osiągniętym poziomie odzysku i recyklingu oraz wysokości opłaty produktowej; - moduł do zbierania i przetwarzania danych dotyczących informacji o wprowadzaniu substancji kontrolowanych oraz wysokości opłaty za substancje kontrolowane; - moduł do sporządzania dokumentów zawierających informacje o środowisku i jego ochronie - udostępnianie informacji: - moduł do rejestrowania wykazów zawierających zbiorcze zestawienie informacji o zakresie korzystania ze środowiska, sprawozdań o wysokości należnej opłaty produktowej i wysokości należnej opłaty za substancje kontrolowane oraz innych dokumentów np. decyzji, zaświadczeń o nie zaleganiu z opłatami za korzystanie ze środowiska, wszczęć postępowań administracyjnych; - moduł do obsługi rachunku redystrybucyjnego w oparciu o zasady księgowości, modyfikowalny plan kont oraz schematy dekretowania poszczególnych operacji księgowych 2. Logowanie do systemu: każdy z użytkowników musi posiadać własne konto systemowe zabezpieczone hasłem; 3. System musi przechowywać informacje i dane skatalogowane według okresu, w którym korzystano ze środowiska (rok/kwartał/półrocze), w jednostkach zgodnych z przepisami obowiązującymi w danym okresie: 3.1 o ilości i rodzajach gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza oraz stanie formalno?prawnym, na podstawie których ustalono opłatę oraz wysokości tej opłaty: 3.2 o ilości i jakości pobranej wody oraz stanie formalno-prawnym, na podstawie których ustalono opłatę oraz o wysokości tej opłaty: 3.3 o ilości, stanie i składzie ścieków wprowadzanych do wód lub do ziemi oraz stanie formalno-prawnym, na podstawie których ustalono opłatę oraz o wysokości tej opłaty: 3.4 o ilości i rodzajach składowanych odpadów oraz stanie formalno-prawnym, na podstawie których ustalono opłatę oraz o wysokości tej opłaty: 3.5 o ilości i rodzajach odpadów opakowaniowych i poużytkowych oraz osiągniętym poziomie odzysku i recyklingu, na podstawie których ustalono opłatę oraz o wysokości tej opłaty; 3.6 o wielkości i rodzajach substancji kontrolowanych wprowadzonych po raz pierwszy do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie których ustalono opłatę oraz o wysokości tej opłaty: 3.7 o wysokości wpłaty wniesionej z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej i opłaty za substancje kontrolowane: 3.8 o stanie formalno-prawnym, 3.9 o decyzjach, 3.10 o podmiocie korzystającym ze środowiska: 3.11 System musi umożliwiać dokonywanie zmian w przechowywanych informacjach. 4. System musi wyliczać opłatę za: -wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza; -pobór wód; -wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi przy czym; -przy temperaturze <260C wód zasolonych naliczenie opłaty zerowej (zwolnienie ustawowe); przy zawartości sumy chlorków i siarczanów <500mg/dm3 naliczanie opłaty zerowej (zwolnienie ustawowe); -przy średniorocznym przyroście masy w cyklu na 1 ha<1500 kg/ha naliczanie opłaty zerowej (zwolnienie ustawowe); -składowanie odpadów; -opłatę produktową; -substancje kontrolowane; z zastosowaniem stawek obowiązujących w okresie sprawozdawczym, którego opłata dotyczy. 5. W przypadku nie posiadania przez podmiot wymaganego pozwolenia system wylicza opłatę z należną zwyżką. 6. System ma umożliwić zaznaczanie opłaty nienależnej, z ponoszenia której podmiot jest zwolniony. Opłata nienależna musi posiadać graficzny wyróżnik, odróżniający ją od opłaty należnej. 7. System podpowiada możliwość wyróżnienia opłaty nienależnej, z wnoszenia której podmiot jest zwolniony na mocy art. 289 ust. 1 ustawy-Prawo ochrony środowiska lub art. 12 ust. 5 ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej. 8. System na podstawie informacji służących do wyliczenia należnej opłaty za korzystanie ze środowiska, ustala wysokość udziałów poszczególnych Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 9. System musi działać zgodnie z aktami prawnymi: -ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.); -ustawa z dnia 13 maja 2005 r. -o zmianie ustawy Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 113, poz. 954 z późn. zm.); -ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz.2019 z późn. zm.); -ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm); -ustawa z dnia 11 maja 2001 r. - o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej (Dz.U. z 2007 r. Nr 90, poz.607 z późn. zm.);oraz zgodnie ze zmianami obowiązującymi od.01.01.2010 r. zgodnie z ustawą z dnia 24.04.09r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U.Nr.79 poz.666) -ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową (Dz. U. Nr 121, poz. 1263 z późn. zm.); -ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.); -ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.); -ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r., Nr 76, poz. 694 z późn. zm.); -ustawa z dnia 20 kwietnia 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2005 r., Nr 64 poz. 565); -ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r., Nr 130, poz. 1450 z późń. zm.); -ustawa z dnia 3 października 2008 r. - o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.). 11. System powinien posiadać opcję Pomoc umożliwiającą odnalezienie rozwiązań problemów związanych z funkcjonowaniem systemu oraz szczegółowy opis działania poszczególnych funkcji.W systemie muszą być wprowadzane na bieżąco aktualizacje stanu prawnego obowiązujących przepisów prawa. 12. Zakres modułów do rejestrowania: -ewidencjonować dane o rodzaju dokumentu, dacie wpływu dokumentu; -nadawać automatycznie kolejny numer z danego rodzaju dokumentu (ewidencje za korzystanie ze środowiska, opłata produktowa, substancje kontrolowane); -przy rejestracji wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat umożliwiać zaznaczenie zakresu, w jakim podmiot korzystał ze środowiska (emisja, woda, ścieki, odpady, opłata produktowa, substancje kontrolowane); -przy rejestracji wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat umożliwiać zaznaczenie okresu sprawozdawczego, w jakim podmiot korzystał ze środowiska (kwartał/półrocze/rok); -posiadać możliwość dopisywania informacji o dacie wpływu korekty do danego modułu (emisja, woda, ścieki, odpady, opłata produktowa, substancje kontrolowane); - przy rejestracji powyższych wykazów podpowiadać bieżący okres sprawozdawczy; - przy usunięciu pozycji z modułu do rejestrowania wykorzystywać usunięty numer dla kolejnego dokumentu (tylko w przypadku, gdy wszystkie elementy przyporządkowane do numeru zostaną usunięte). 13. Raportowanie wszystkich przechowywanych danych: - raporty muszą być sporządzane za okres wybranego kwartału/półrocza, całego roku, kilku lat; - raporty muszą być tworzone na podstawie dowolnej liczby kryteriów wybranych z katalogu; - kryteria na raportach muszą być łączone zarówno operatorem ,,i (AND) jak i ,,lub(OR); - katalog kryteriów musi zawierać wszystkie typy danych przechowywanych w systemie; - tworzenie raportów wynikających z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 2001 roku - o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej (Dz.U. z 2007r. Nr 90, poz.607 z późn. zm.); - tworzenie raportów wynikających z art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2001 roku - o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (Dz. U. z 2001r. Nr 63, poz. 638 z późn. zm.); - tworzenie raportów wynikających z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o substancjach zubożających warstwę ozonową (Dz. U. Nr 121, poz. 1263 z późn. zm.); - raport stworzony z kilku kryteriów musi stanowić jednolity dokument, a nie być zbiorem odrębnych zestawień (raportów); - tworzenie raportów zgodnych ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie określenia wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie; - wszystkie raporty muszą być edytowane w formie .doc, .xls, .txt; - w przypadku edycji raportów w formacie .xls informacje muszą zostać zapisane w formie umożliwiającej dalszą pracę na uzyskanym materiale (nie dzielić informacji stanowiących integralną całość na kilka komórek lub nie łączyć różnych danych w jednej komórce); - wszystkie raporty muszą mieć możliwość stworzenia czytelnego wydruku w formacie A4. 14. System powinien posiadać narzędzie do sporządzania wykazu i wyliczania opłaty przez użytkownika publicznego. Narzędzie będzie udostępnione na stronie informacyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego po nadaniu kodu dostępu przez administratora systemu, przy czym: - metoda wyliczania opłat będzie identyczna ze stosowanym w systemie; -po wypełnieniu wykazu podmiot będzie miał możliwość wydrukowania dokumentu i zapisanie go w formie tekstowej oraz w formacie pozwalającym na bezpośredni import do systemu. 15. System umożliwi jednoczesną pracę wielu użytkowników na wspólnym module - bazie danych - i jednocześnie dostęp do bazy z wielu komputerów. 16. System umożliwi sporządzenie i przechowywanie sprawozdań:OŚ-4, OŚ-4p/g. 17. System będzie realizował obowiązek prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie ułatwiając umieszczenie formularzy na stronie internetowej Urzędu: - zapis formularzy do formatu HTML lub XML w celu późniejszego zamieszczenia ich na stronie internetowej, - zbiorcze zestawienie ilości formularzy dotyczących jednostki w formacie HTML. 18. Wykonawca musi zagwarantować przeniesienie do swojego systemu danych zawartych w istniejących bazach zapisanych w obecnie użytkowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego systemie informatycznym do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska oraz opłatami produktowymi i opłatami za substancje kontrolowane, przy czym: -przeniesione dane muszą być aktywne, tak aby w razie potrzeby można było na nich dokonywać korekt; -dane muszą być przeniesione w terminie do 31 grudnia 2009 r. 19. Wykonawca musi zagwarantować przeszkolenie wszystkich pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego użytkujących system oraz administratorów w zakresie ich kompetencji. II Wymogi techniczne dotyczące systemu. Założenia techniczne oparte o infrastrukturę IT Urzędu Marszałkowskiego i System powinien być zbudowany jako dwu lub wielowarstwowa, rozproszona aplikacja w architekturze klient-serwer. a) Architektura dwuwarstwowa Klient-Serwer Oferowany system powinien być w konfiguracji jako systemem zamknięty, tzn. aplikacje pracują w wewnętrznej sieci Urzędu i żadne informacje nie są udostępniane na zewnątrz. Wszystkie pliki aplikacji oraz pliki bazy danych przechowywane są na stacji lub jednym serwerze pracującym pod kontrolą systemu operacyjnego (SO) MS Windows Serwer 2003. - Wszystkie istotne algorytmy systemu umieścić po stronie aplikacji lub serwera. - Interfejs użytkownika systemu powinien pracować w środowisku MS Windows xp, vista i wykorzystywać zdefiniowane dla niego standardy. - Bazą danych, posadowioną na dedykowanym serwerze, będzie administrował relacyjny system zarządzania bazą danych MS Serwer SQL. b.) Architekturze klient-serwer oparta o technologię webową. Architekturze klient-serwer oparta o technologię webową gdzie wyodrębnienia się następujące warstwy: Warstwa danych Serwer bazy danych, składnica plików Warstwa aplikacji - serwer aplikacyjny, Web Services Warstwa prezentacji danych - cienki klient. Serwer bazy danych - W przypadku gdy Wykonawca chce wykorzystać system relacyjnych baz danych inny niż MS-SQL, zobowiązany jest dostarczyć odpowiednią licencję dedykowaną do systemu, cena licencji powinna zostać wliczona w koszt wykonania systemu. System zarządzania bazą danych nie powinien być oparty o licencje oprogramowania otwartego. Warstwa prezentacji danych - powinna być oparta o przeglądarkę internetową zrealizowana w języku HTML, DHTML, XML, JavaScript - generowana przez warstwę aplikacji. Aplikacja powinna prawidłowo pracować na przeglądarce internetowej Microsoft Internet Explorer w wersji 7 i 8.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 722122180
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium w przedmiotowym postępowaniu. Zamawiający będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie a w szczególności w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną usługę polegającą na dostarczeniu zainstalowaniu i wdrożeniu oprogramowania weryfikacyjno-finansowo-księgowego służącego do obsługi opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane oraz redystrybucji oraz serwisują wdrożone opragromowanie w zakresie aktualizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 3) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 3. W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy. 4. W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, zamawiający dopuszcza możliwość łącznego spełniania i dokumentowania warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 1-2. 5. Warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 każdy z wykonawców musi spełnić i udokumentować samodzielnie. 6. Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p. zachodzące choćby względem pojedynczego wykonawcy dyskwalifikują całą grupę wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 7. Ocena spełniania warunków wymaganych od wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne zostanie dokonana przez komisję przetargową poprzez analizę złożonych dokumentów i oświadczeń przy zastosowaniu formuły spełnia/nie spełnia, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 pzp. Jeżeli liczba wykonawców, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i 2 będzie większa niż określona w sekcji IV.1.2) Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy w toku oceny złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu otrzymają najwyższą liczbę punktów. Dokonując oceny złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Zamawiający zastosuje kryterium: za każde udokumentowane zamówienie określone w warunkach udziału w postępowaniu Zamawiający przyzna 1 pkt. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu i którzy otrzymali najwyższe oceny spełniania tych warunków, będzie większa niż określona w sekcji IV.1.2) Zamawiający zaprosi do złożenia ofert wszystkich wykonawców, którzy uzyskali najwyższą punktację. Użyte w ogłoszeniu pojęcie ustawa lub pzp oznacza ustawę Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów:1. W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 p.z.p., Zamawiający żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie (zawierającej treść) za zgodność z oryginałem przez Wykonawców aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wczesniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 2. Każdy z wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania, o następujęcej treści: - Ja niżej podpisany .... oświadczam, że podmiot który reprezentuję (nazwa i adres Wykonawcy) spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych. - Ja niżej podpisany .... oświadczam, że podmiot który reprezentuję (nazwa i adres Wykonawcy) nie podlega wykluczeniu o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku wykonawców występujących wspólnie, dokument wymieniony w ust. 1 oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania składa każdy z wykonawców. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu moze złożyć pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3 W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda złożenia wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.Wykonawcy przedstawią informację zgodnie z wymogami określonymi w sekcjii III.2) ust. 1 niniejszego ogłoszenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach