Przetargi.pl
Doradztwo podatkowe i prawne w zakresie możliwości zwiększenia wpływów od podmiotów zobowiązanych z tytułu podatku od nieruchomości stanowiącego dochód budżetu Gminy Chojnów za lata 2014 – 2019

Gmina Chojnów ogłasza przetarg

  • Adres: 59-225 Chojnów, ul. Fabryczna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 188 504 , fax. 768 187 587
  • Data zamieszczenia: 2019-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chojnów
    ul. Fabryczna 1
    59-225 Chojnów, woj. dolnośląskie
    tel. 768 188 504, fax. 768 187 587
    REGON: 39064745200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-chojnow.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Doradztwo podatkowe i prawne w zakresie możliwości zwiększenia wpływów od podmiotów zobowiązanych z tytułu podatku od nieruchomości stanowiącego dochód budżetu Gminy Chojnów za lata 2014 – 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Na przedmiot zamówienia składa się: Doradztwo podatkowe i prawne w zakresie możliwości zwiększenia wpływów o kwotę do 1 000 000,00 zł od podmiotów zobowiązanych z tytułu podatku od nieruchomości stanowiącego dochód budżetu Gminy Chojnów za lata 2014 – 2019 3.2. Wykonanie Usługi zostanie podzielone na dwie fazy: a. (I) faza diagnostyczna, b. (II) faza wdrożeniowa. 3.3. Faza diagnostyczna 3.3.1. W ramach fazy diagnostycznej Wykonawca przeprowadzi kompleksowy przegląd podatkowy podmiotów wspólnie wybranych z Zamawiającym pod kątem możliwości zwiększenia wpływów do budżetu Gminy Chojnów z tytułu podatku od nieruchomości za okres 2014 – 2019. 3.3.2. Przegląd podatkowy będzie obejmował w szczególności: a) badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości: deklaracje/informacje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. dane z ewidencji gruntów i budynków, wyjaśnienia, oświadczenia podatników, ewidencja środków trwałych, inne dokumenty mogące mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego), b) dokonanie analizy prawidłowości ustalenia podstawy opodatkowania dla gruntów, budynków i budowli, c) dokonanie analizy prawidłowości zastosowanych stawek podatku od nieruchomości dla poszczególnych przedmiotów opodatkowania, d) dokonanie analizy prawidłowości zastosowanych zwolnień od podatku od nieruchomości, e) ocena skutków prawidłowości ustalenia podstawy opodatkowania, zastosowanych stawek podatku od nieruchomości oraz zastosowanych zwolnień od podatku od nieruchomości , f) ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku od nieruchomości w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego, wskazanie podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sądów), oszacowanie kwoty możliwego zwiększenia wpływów z podatku od nieruchomości, g) oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu, h) inne czynności związane z realizacją Usługi. 3.3.3. Faza diagnostyczna zostanie zakończona przedstawieniem Zamawiającemu pisemnego raportu, który będzie zawierał ocenę istniejącego stanu rozliczeń każdego badanego podmiotu z tytułu podatku od nieruchomości za okres lat 2014-2019 oraz indywidualne dla każdego podmiotu rekomendacje Wykonawcy. 3.4. Faza wdrożeniowa 3.4.1. W ramach fazy wdrożeniowej Strony przewidują następujące obowiązki Wykonawcy: a) przygotowanie przez Wykonawcę projektów dokumentów sporządzanych w trakcie postępowań podatkowych i kontrolnych, będących podstawą wydania decyzji określających, bądź ustalających podmiotom zobowiązanym z tytułu podatku od nieruchomości na terenie Gminy Chojnów wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za lata 2014-2019, mając na uwadze specyfikę procesu ich weryfikacji przez samorządowe kolegium odwoławcze na etapie postępowania odwoławczego, b) przygotowanie przez Wykonawcę projektów decyzji określających, bądź ustalających podmiotom zobowiązanym z tytułu podatku od nieruchomości na terenie Gminy Chojnów wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za lata 2014-2019, mając na uwadze specyfikę procesu ich weryfikacji przez samorządowe kolegium odwoławcze na etapie postępowania odwoławczego, c) przygotowanie przez Wykonawcę projektów dalszych pism procesowych, sporządzanych w trakcie postępowań egzekucyjnych i zabezpieczających dodatkowe wpływy do budżetu Gminy Chojnów z tytułu podatku od nieruchomości za lata 2014 - 2019, d) w przypadku odwołania się od decyzji Zamawiającego - zastępstwie procesowym na etapie postępowania przed samorządowym kolegium odwoławczym w postępowaniach odwoławczych od decyzji określających, bądź ustalających podmiotom zobowiązanym z tytułu podatku od nieruchomości na terenie Gminy Chojnów wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za lata 2014-2019, e) w przypadkach zaskarżania decyzji Zamawiającego - zastępstwie procesowym na etapie postępowania przed sądami administracyjnymi, f) bieżące doradztwo oraz pomoc prawno-podatkowa w czynnościach objętych Usługą, g) inne czynności związane z realizacją Usługi. 3.5. Zamawiający informuje, że na dzień ogłoszenia postępowania posiada ok. 200 podatników podatku od nieruchomości prowadzących działalność gospodarczą. 3.6. Informacja dotycząca składania ofert częściowych, wariantowych, udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia a) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, b) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, c) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 3.7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 3.8. Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79221000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Formularz oferty – sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, - W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo (oryginał lub poświadczona „za zgodność z oryginałem” przez notariusza kopia) określającego jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. - Zobowiązania podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach