Przetargi.pl
Doprowadzenie do należytego stanu technicznego ciągu komunikacyjnego, pieszo-jezdnego, zlokalizowanego w granicach działki nr 420/20 w miejscowości Katlewo, gm. Grodziczno.

Gmina Grodziczno ogłasza przetarg

  • Adres: 13-324 Grodziczno, Grodziczno
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 564 729 126 , fax. 564 729 106
  • Data zamieszczenia: 2019-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodziczno
    Grodziczno
    13-324 Grodziczno, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 564 729 126, fax. 564 729 106
    REGON: 87714202530000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodziczno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Doprowadzenie do należytego stanu technicznego ciągu komunikacyjnego, pieszo-jezdnego, zlokalizowanego w granicach działki nr 420/20 w miejscowości Katlewo, gm. Grodziczno.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest doprowadzenie do należytego stanu technicznego ciągu komunikacyjnego, pieszo-jezdnego, zlokalizowanego w granicach działki nr 420/20 w miejscowości Katlewo, gm. Grodziczno. Zgodnie z przedmiarem robót i projektem budowlano-wykonawczym inwestycja nosi nazwę Doprowadzenie do należytego stanu technicznego osiedlowego ciągu komunikacyjnego na działce 420/20 obręb Montowo w miejscowości Katlewo. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi doprowadzenie do należytego stanu technicznego ciągu komunikacyjnego, pieszo-jezdnego, zlokalizowanego w granicach działki nr 420/20 w miejscowości Katlewo, gm. Grodziczno z następującym zakresem prac budowlanych: - roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, - fundamentowanie dróg, - roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania. 3. Szczegółowy zakres i sposób wykonania robót określa Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwana dalej STWiORB), dokumentacja projektowa i przedmiar robót stanowiący załączniki do SIWZ. 4. Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego szczegółowym harmonogramem rzeczowo – finansowym, stanowiącym załącznik do SIWZ, a który będzie załącznikiem do umowy na realizację przedmiotu zamówienia. 5. Wykonawca w przypadku wykrycia błędów lub opuszczeń w dokumentacji projektowej lub pozosta-łych dokumenatch zamówienia powinien natychmiast powiadomić Zamawiającego. 5.1. W przypadku wystąpienia innych warunków gruntowych niż przyjęto w dokumentacji projektowej należy bezzwłocznie poinformować Zamawiającego i inspektora/ inspektorów nadzoru. Jeżeli wystapi konieczność wykonania badań geologicznych Wykonawca wykona je na własny koszt. 6. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny i ustawie z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 7. Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, a w szcze-gólności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji tech-nicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budow-nictwie. 8. Przedmiot umowy wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Materiały powinny odpowiadać wymaganiom określonym przepisami o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwana dalej STWiORB). 9. Wykonawca będzie przeprowadzać pomiary i badania materiałów oraz robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonymi w Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwana dalej STWiORB). 10. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwana dalej STWiORB), to takie materiały będą musiały być zastąpione innymi, spełniającymi wymagania a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy. 11. Materiały z rozbiórki: - nadające się do powtórnego wykorzystania stanowią własność Zamawiającego, Wykonawca na własny koszt przetransportuje te materiały oraz złoży we wskazanych przez Zamawiającego miejscach, - pozostałe materiały (również materiały niebezpieczne) z rozbiórki winny być usunięte przez Wykonawcę na jego koszt poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów o odpadach, - koszt związany z rozbiórką materiałów, transportem, składowaniem (utylizacją) materiałów rozbiórkowych ponosi Wykonawca, nie podlega on osobnej zapłacie i jest zawarty w wynagrodzeniu umownym. 12. Wszystkie odbiory robót (zanikających, ulegających zakryciu, odbiory częściowe, odbiór osta-teczny, odbiór przed upływem okresu gwarancji i rękojmi) dokonywane będą na zasadach i w terminach określonych w STWiORB. 13. Z czynności odbioru ostatecznego, odbioru gwarancyjnego i odbioru przed upływem okresu rę-kojmi będzie spisany protokół przez Strony Umowy zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru oraz terminy wyznaczone przez Zamawiającego na usunięcie stwierdzonych w trakcie odbioru wad. 14. Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towa-rowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równo-ważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, okre-ślają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalo-gach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedy-nie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiąza-nia. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jako-ściowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami produ-centów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy i nie stanowi w tym zakresie opisu przedmiotu zamówienia. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 15. Roboty ziemne prowadzić należy zwracając szczególną uwagę na możliwość wystąpienia nie zinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego terenu bądź posadowienia niezgodnie z projektem. 16. Przy wykryciu uzbrojenia nie zinwentaryzowanego kolidującego z projektowanymi robotami, należy uzyskać opinię użytkownika i powiadomić właściciela/zarządcę infrastruktury technicznej. 17. Projekt organizacji oraz znakowania robót wykonawca robót przygotuje we własnym zakresie i przed-stawi do akceptacji inwestorowi. 18. Wykonawca może obejrzeć plac budowy a podejmując się wykonania zakresu prac będących przed-miotem przetargu zobowiązuje się wykonać je zgodnie z dobrą praktyką budowlaną, wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami oraz normami a także należytą starannością. Koszty oględzin miejsca robót ponosi wykonawca. 19. W czasie wykonywania robót ziemnych i montażowych należy chronić znaki geodezyjne. 20. Przed przystąpieniem do robót zgłosić do poszczególnych instytucji celem zlokalizowania uzbro-jenia w terenie. Wszelkie prace winny być wykonane z zachowaniem przepisów BHP. 21. Strony ustalają, że rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienie nastąpi od dnia podpisania umowy. Wykonanie całości robót w ramach przedmiotu umowy oraz zgłoszenie przez Wykonawcę Zamawiającemu gotowości do przeprowadzenia odbioru końcowego nastąpi w terminie do dnia 30.08.2019 roku. Należność za wykonane i odebrane roboty budowlane przedmiotu zamówienia zostanie zapłacona Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury przez Zamawiającego. Zamawiający umożliwia wykonawcy zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. z 2018 roku, poz. 2191), przesłanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych oraz innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych. Platforma Elektronicznego Fakturowania stosowana przez Zamawiającego: https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl 21.1. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, 1000, 1076, 1608, 1629, 2215, 2243, 2244, 2245, 2377, 2432 z póź. zm.). (Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. § 11. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy. § 12. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1.) 22.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących następujące rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia: a) wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne:  rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych z wypełnieniem spoin piaskiem. Grubość płyt 15 cm;  kierowanie sprzętem przy mechanicznym zdjęciu warstwy ziemi urodzajnej (humusu) przy grubości warstwy 20 cm ze złożeniem w hałdę. Działka nr 420/20;  kierowanie sprzętem przy mechanicznym wykonaniu robót ziemnych koparkami podsiębiernymi o pojemności naczynia roboczego 0,40 m3 z załadunkiem na środki transportu kołowego i przewiezieniem na odkład na odległość do 5 km. Grunt kat. III przy wykonaniu koryta na poszerzeniach drogi;  kierowanie sprzętem przy zagęszczeniu koryta walcami samojezdnymi wibracyjnymi 7,5 t. Grunt spoisty kategorii III, b) wykonywanie prac fizycznych związanych fundamentowaniem dróg, c) wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi w zakresie układania chodników i asfaltowania. 22.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kon-trolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu za-trudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 22.1 czynności. Za-mawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i doko-nywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 22.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym we-zwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 22.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawie-rać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświad-czenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę ko-pię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których doty-czy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obo-wiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pra-cowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub pod-wykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę ko-pię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizo-waną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 22.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 22.1 czynności zamawiający przewiduje sank-cję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyzna-czonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 22.1 czynności. 22.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach bezzwrotnej pomocy finansowej z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku braku otrzymania dofinansowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla przedmiotu zamówienia w wysokości 2 000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych 00/100. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych , 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. Bank Spółdzielczy Iława O/Grodziczno nr rachunku: 40 8831 1038 2001 0000 0101 0003 z adnotacją: "Wadium – doprowadzenie do należytego stanu technicznego ciągu komunikacyjnego, pieszo-jezdnego, zlokalizowanego w granicach działki nr 420/20 w miejscowości Katlewo, gm. Grodziczno". Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy. Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postepowania o zamówienie publiczne oraz spełnianiu warunków udziału w postepowaniu. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający dopuszcza udział w realizacji zamówienia publicznego, więcej niż jednej osoby odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającej co najmniej jedną z niżej określonych specjalności. Osoba pełniąca funkcję kierownika budowy: 1) musi posiadać wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynierskiej w zakresie drogowym, - które zostały wydane zgodnie z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t. j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202, 1276, 1496, 1669, 2245 z póź.zm.) lub - uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy prawo budowlane z 1994 r., - natomiast w przypadku osób, które uzyskały uprawnienia w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej posiadane uprawnienia muszą spełniać warunki określone w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 poz. 2272). Osoby spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej muszą się legitymować się decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzją o prawie do świadczenia usług transgranicznych, wydanymi przez właściwe rady izby inżynierów, albo udokumentować, że zdały egzamin na uprawnienia budowlane przed właściwą Izbą. Do wykazu stanowiącego załącznik do SIWZ należy załączyć stosowny dokument potwierdzający w/w zapis. - być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2016 r. poz. 1725). Do wykazu stanowiącego załącznik do SIWZ należy załączyć stosowny dokument potwierdzający w/w zapis. - posiadać doświadczenie przy kierowaniu budową lub przebudową bieżni okrężnej o nawierzchni syntetycznej wraz z budową boiska piłkarskiego z trawy naturalnej. Do wykazu stanowiącego załącznik do SIWZ należy załączyć stosowny dokument potwierdzający w/w zapis. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert , lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa powyżej: 1) ppkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy; ( dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) 2) ppkt 2–4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, ( dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.( dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.5.5. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 9.5.4. ppkt 1 SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt 9.5.5. ppkt 1 SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach