Przetargi.pl
Dokończenie opracowania projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzebinia (od etapu uzgodnień i opiniowania projektu do przyjęcia przez Radę Miasta i Wojewodę), wraz ze sporządzeniem innych opracowań lub ich zmian, potrzebnych do uchwalenia dokumentu.

Gmina Trzebinia ogłasza przetarg

  • Adres: 32540 Trzebinia, ul. Marszałka Piłsudskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 326 121 227 , fax. 326 121 147
  • Data zamieszczenia: 2018-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Trzebinia
    ul. Marszałka Piłsudskiego 14
    32540 Trzebinia, woj. małopolskie
    tel. 326 121 227, fax. 326 121 147
    REGON: 52723300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzebinia.pl / BIP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dokończenie opracowania projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzebinia (od etapu uzgodnień i opiniowania projektu do przyjęcia przez Radę Miasta i Wojewodę), wraz ze sporządzeniem innych opracowań lub ich zmian, potrzebnych do uchwalenia dokumentu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje: Dokończenie opracowania projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzebinia (od etapu uzgodnień i opiniowania projektu do przyjęcia przez Radę Miasta i Wojewodę), wraz ze sporządzeniem innych opracowań lub ich zmian, potrzebnych do uchwalenia dokumentu. Opracowanie, którego dokończenie jest przedmiotem zamówienia, jest dziełem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Autorami tego opracowania są osoby wymienione w załączniku nr 0 do niniejszej specyfikacji. Projekt, który posiada Zamawiający, wykonany został do etapu wysłania projektu do uzgodnień i opiniowania przez Biuro Rozwoju Krakowa S. A. Opracowanie na obecnym etapie składa się z: 1) Projektu Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzebinia, obejmującego następujące części: Uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego (I), część tekstową i graficzną, na którą składają się: a) Uwarunkowania: Struktura funkcjonalno – przestrzenna (oznaczenie rysunek I.1), b) Uwarunkowania: Układ komunikacyjny (oznaczenie rysunek I.2), c) Uwarunkowania: Infrastruktura techniczna (oznaczenie rysunek I.3), d) Uwarunkowania: Środowisko przyrodnicze i kulturowe (oznaczenie rysunek I.4), oraz Kierunki zagospodarowania przestrzennego (II), część tekstową i graficzną, na która składają się: Rysunek - Kierunki rozwoju struktury funkcjnalno – przestrzennej (oznaczenie rys.II.1), Rysunek - Kierunki rozwoju układu komunikacyjnego (oznaczenie rys.II.2), Rysunek - Kierunki rozwoju infrastruktury technicznej (oznaczenie rys.II.3), Rysunek – Ochrona środowiska i krajobrazu oraz dziedzictwa kulturowego (oznaczenie rys. II.4), Rysunek - Obszary, dla których gmina zamierza sporządzić plany miejscowe (oznaczenie rys. II.5). 2) Uzasadnienia przyjętych rozwiązań oraz synteza ustaleń projektu studium (III). 3) Analiz potrzeb i możliwości rozwoju gminy według wymogów art. 10 ust. 1 pkt 7 lit. a-d oraz ust. 5-7 ustawy o planowaniu (część tekstowa i graficzna). 4) Prognozy oddziaływania na środowisko (część tekstowa i graficzna). 5) Opracowania ekofizjograficzngo (podstawowego) (część tekstowa i graficzna). Projekt, którego dokończenie jest przedmiotem zamówienia, jest dostępny do wglądu w siedzibie zamawiającego, w budynku urzędu przy ul.Narutowicza 10, pokój nr 11 – 12, II piętro w godzinach pracy urzędu. W dniach 9 – 10 kwietnia br. projekt wysłany został do opiniowania i uzgodnień, po uprzednim uzyskaniu opinii GKUA i wprowadzeniu zmian do projektu. Dla dokonania uzgodnień i zaopiniowania projektu przez organy i instytucje ustalony został 21-dniowy termin na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i 30- dniowy termin na podstawie ustawy o udostępnieniu informacji i środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko. Zadaniem wykonawcy będzie dokończenie projektu, które obejmować będzie całość działań projektowych, organizacyjnych, technicznych, które potrzebne są do dokończenia opracowania, tzn. uchwalenia przez Radę Miasta i przyjęcia przez Wojewodę. W zakresie opracowania mieszczą się działania wynikające z procedury sporządzania dokumentu zgodnej z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i z przepisami odrębnymi, jak również zmiany, których wprowadzenie wynikać będzie ze stanowiska Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt prac oraz współdziałanie z Zamawiającym w ramach prowadzonych procedur, w tym za przebieg oraz terminowe wykonywanie zamówienia przez okres realizacji umowy. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały i usługi niezbędne do jego kompleksowego wykonania przez Wykonawcę i przekazania Zamawiającemu. Zamawiający ustala, że w zakres zamówienia wchodzi również ponowienie wyłożenia projektu do publicznego wglądu w zakresie zmian (tzw. drugie wyłożenie, jeśli z procedury wynikać będzie konieczność jego przeprowadzenia)poprzedzone odpowiednimi uzgodnieniami i opiniowaniem jeśli zajdzie taka konieczność oraz przygotowanie wszystkich materiałów i opracowań z tym związanych. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące elementy: 1) PROJEKT STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY ZE ZMIANAMI obejmujący Uwarunkowania (cz. I) i Kierunki (cz. II), wraz z projektem uchwały Rady Miasta, 2) UZASADNIENIE PRZYJĘTYCH ROZWIĄZAŃ WRAZ Z SYNTEZĄ USTALEŃ PROJEKTU ZE ZMIANAMI (cz. III), 3) PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO DO STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY ZE ZMIANAMI (cz. IV), 4) ANALIZY (V A i V B), W TYM: A) ANALIZA OPINII I UZGODNIEŃ UZYSKANYCH DO PROJEKTU STUDIUM W CZASIE UZGODNIEŃ I OPINIOWANIA DOKUMENTU I ICH WPŁYWU NA ZMIANĘ LUB KOREKTĘ DOKUMENTU (cz. V A), B) ANALIZA UWAG ZGŁOSZONYCH DO PROJEKTU STUDIUM (W TYM NA WYŁOŻENIU DO PUBLICZNEGO WGLĄDU) I ICH WPŁYWU NA ZMIANĘ LUB KOREKTĘ DOKUMENTU (cz. V B), 5) DOKUMENTACJA FORMALNO –PRAWNA CAŁOŚCI PROCEDURY (cz. VI), 6) ZMIANY W POZOSTAŁYCH CZĘŚCIACH OPRACOWANIA (cz. VII). Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje poniższe czynności: 1) analizy i przygotowanie propozycji rozpatrzenia opinii i uzgodnień zebranych do projektu studium od organów i instytucji oraz innych jednostek, 2) przygotowanie w porozumieniu z Zamawiającym propozycji zmian do projektu studium wynikających z uwzględnienia opinii i uzgodnień właściwych organów i instytucji (w tym w przypadku powtórzenia uzgodnień i opinii do projektu), 3) przygotowanie projektu rozstrzygnięcia burmistrza o sposobie uwzględnienia uzgodnień oraz o sposobie rozpatrzenia opinii, wraz z uzasadnieniem, sporządzenie zestawień tabelarycznych, 4) wprowadzenie zmian do projektu oraz w opracowaniach towarzyszących, wynikających z uzgodnień i opiniowania projektu, oraz innych zmian wskazanych przez Zamawiającego, przygotowanie projektu do wyłożenia do publicznego wglądu, 5) sporządzenie zestawienia powierzchni według podstawowych funkcji terenów, dla poszczególnych sołectw i obrębów oraz dla całej gminy (bilans), 6) prezentacja dokumentu oraz stanu zaawansowania prac projektowych na spotkaniach z radnymi, komisjami rady, władzami miasta, przedstawicielami organów opiniujących i uzgadniających, w zależności od potrzeb, w tym przed przyjęciem projektu przez radę miasta, 7) przygotowanie i przedstawianie wersji roboczych zmian projektu studium do akceptacji Burmistrza w uzgodnionych terminach z Zamawiającym, 8) prowadzenie bieżących konsultacji w zakresie zmian w rozwiązaniach projektowych z Zamawiającym w trakcie wykonania opracowania, 9) udział w wyłożeniach projektu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu, przynajmniej 2 dni w tygodniu, w ustalonych z Zamawiającym godzinach i udzielanie informacji zainteresowanym na temat przyjętych rozwiązań studium, 10) udział w publicznych dyskusjach nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie studium, przedstawienie na spotkaniach rozwiązań urbanistycznych wraz z uzasadnieniem, przy czym ilość spotkań do ustalenia z Zamawiającym, 11) analiza i przygotowanie propozycji (autorskiej) rozpatrzenia uwag (w tym złożonych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko), wraz z uzasadnieniem, 12) przygotowanie w porozumieniu z Zamawiającym propozycji wprowadzenia zmian do projektu studium wynikających z uwzględnienia uwag do projektu, 13) przygotowanie projektu rozstrzygnięcia burmistrza o sposobie uwzględnienia uwag z wyłożenia projektu do publicznego wglądu wraz z uzasadnieniem, sporządzenie zestawień tabelarycznych oraz części graficznej obrazującej rozmieszczenie terenów, których dotyczą uwagi, 14) wprowadzenie zmian w projekcie w związku z rozpatrzeniem uwag z wyłożenia do publicznego wglądu po rozstrzygnięciu przez Burmistrza, i przygotowanie projektu do uchwalenia przez Radę , uzgodnień i opiniowana lub wyłożenia, 15) wykonanie powyższych czynności dla dwóch wyłożeń projektu do publicznego wglądu, jeśli ich konieczność wyniknie z prowadzonej procedury planistycznej, przy czym drugie wyłożenie dotyczyć będzie wprowadzonych zmian, które w projekcie powinny zostać oznaczone, 16) przygotowanie projektu rozstrzygnięć dla Rady Miasta o sposobie rozpatrzenia uwag nieuwzględnionych przez Burmistrza, wraz z uzasadnieniem, sporządzenie zestawień tabelarycznych oraz w zależności od potrzeb części graficznej, 17) sporządzenie podsumowania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko na podstawie art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 03 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2017r. poz. 1405 z późn. zm.) z uzasadnieniem wynikającym z wymogu art. 42 pkt. 2 w/w ustawy, 18) sporządzenie dokumentacji formalno – prawnej całego procesu sporządzania studium. Zamawiający nie wyklucza, że w toku prac może zaistnieć konieczność wprowadzenia istotnych zmian w części opracowania dotyczącej infrastruktury technicznej (sieci wodociągowych i sieci kanalizacji sanitarnej, sieci gazowych sieci energetycznych, sieci teletechnicznych oraz łączności bezprzewodowej), wykonanych analizach, w tym finansowych, których wprowadzenie wymagać będzie wiedzy specjalistycznej. Dlatego Wykonawca jest zobowiązany do zapewnia udziału takich osób w realizacji zamówienia (jeżeli zajdzie taka konieczność), które posiadają doświadczenie w projektowaniu przestrzennym w zakresie sieci infrastruktury technicznej (dla wszystkich branż które obejmuje przedmiot zamówienia), które sporządziły jedno studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla obszaru całej gminy lub jeden plan miejscowy dla obszaru całej gminy oraz osobą, która posiada doświadczenie w sporządzaniu analiz, w tym finansowych w zakresie właściwym dla studium. Osobom zatrudnionym przez Biuro Rozwoju Krakowa S. A. w Krakowie, które wykonywały projekt studium, będący w posiadaniu Zamawiającego, przysługują prawa autorskie, osobiste. Wykonawca winien przedłożyć w formularzu oferty oświadczenie, że dysponuje zgodami osób, które w ramach BRK S.A. wykonywały dzieło będące projektem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzebinia, na wprowadzenie w nim zmian. Wykaz tych osób zawarty jest w załączniku nr 0 do siwz. Wszelkie prace projektowe lub czynności nieopisane powyżej, a wynikające z procedur wykonania opracowania ( w tym z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisów odrębnych) Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia a) Sposób opracowania projektu studium winien umożliwiać pozyskanie danych statystycznych zgodnie z wymogami GUS w tym w zakresie, przeznaczenia terenów pod określone funkcje i wielkości ich powierzchni. b) Sposób opracowania projektu studium winien umożliwiać wydawanie wypisów i wyrysów dla poszczególnych nieruchomości oraz udostępnianie dokumentu planistycznego jak i metadanych zgodnie z wytycznymi i normami INSPIRE. c) Wykonawca zamówienia odpowiedzialny jest za ostateczne pozytywne uzgodnienie projektu Studium przez właściwe organy i instytucje w zakresie wynikającym z rzetelności realizacji przedmiotu zamówienia. d) W przypadku zmiany prawa w trakcie wykonywania zamówienia, jeżeli zmiana ta wymuszać będzie dokonanie zmian w opracowaniu, Wykonawca zobowiązany jest w ramach niniejszego zamówienia uzupełnić (zmienić) opracowanie stanowiące przedmiot zamówienia o niezbędne czynności merytoryczne i formalne mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących na dzień zakończenia wykonania zamówienia. e) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana, jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia. f) W terminach realizacji etapów opracowania należy uwzględnić okres do 2 tygodni od dnia przekazania kompletnej części opracowania Zamawiającemu, na dokonanie jego sprawdzenia i przyjęcia protokołem zdawczo – odbiorczym. g) Przygotowanie niezbędnej ilości kompletów materiałów na spotkania, i sesję uchwalającą, przygotowanie elektronicznej prezentacji projektu w zależności od etapu procedury. h) Etapowe przekazywanie, zgodne z przyjętym ustalonym harmonogramem realizacji. i) Dla przyjętego przez Radę Miasta dokumentu sporządzenie przedmiotu zamówienia (wszystkich części graficznych składających się na jego zawartość) w formacie programu EWMapa, a dodatkowo utworzenie topologicznych i zobiektowanych warstw linii rozgraniczających tereny o różnych kierunkach zagospodarowania oraz innych linii, uzgodnionych z Zamawiającym, w celu wprowadzenia rysunku Kierunki rozwoju struktury funkcjnalno – przestrzennej (rysunek II.1) do geoportalu gminnego. j) Utworzeniem metadanych do studium. Wszystkie części studium, analizy i oceny przekazywane będą w 1egz. w wersji analogowej (wydruk: tekst i rysunki, w wersji kolorowej) oraz w 1 egz. w wersji elektronicznej. Ilość egzemplarzy i forma przekazania efektu końcowego opracowania określona została w załączniku nr 4 do umowy. Przewidywany termin realizacji zamówienia:
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74410000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku gdy nie wynika ono z wpisu do KRS lub wpisu do CEIDG – należy złożyć wraz z ofertą. b) Pełnomocnictwo w przypadku podmiotów występujących wspólnie - należy złożyć wraz z ofertą. c) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z art. 22a ustawy Pzp - należy złożyć wraz z ofertą. d) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedłoży dokumenty, które będą określały w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Powyższe informacje mogą wynikać między innymi z umów cywilno-prawnych (np. zlecenia, najmu, dzierżawy), e) Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – należy złożyć bez wezwania zamawiającego w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej (www. trzebinia.pl/ Biuletyn Informacji Publicznej) informacji podanych w dniu otwarcia ofert zgodnie z art. 86 ust.5 ustawy pzp. Informację należy złożyć w Biurze Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Trzebini ul. Rynek 18, pok. nr 4 II piętro.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną