Przetargi.pl
Długoterminowy kredyt w wysokości do 2 227 861 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy

Gmina Kamieniec Ząbkowicki ogłasza przetarg

  • Adres: 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, ul. Ząbkowicka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8162010 , fax. 074 8173361
  • Data zamieszczenia: 2019-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kamieniec Ząbkowicki
    ul. Ząbkowicka 26
    57-230 Kamieniec Ząbkowicki, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8162010, fax. 074 8173361
    REGON: 89071844900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.kamienieczabkowicki.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Długoterminowy kredyt w wysokości do 2 227 861 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu w wysokości do 2 227 861,00 PLN (słownie: dwa miliony dwieście dwadzieścia siedem tysięcy osiemset sześćdziesiąt jeden złotych i 00/100) na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy na rok 2019, stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.). Kredyt musi być uruchomiony w jednej transzy do dnia 31.12.2019 r. Dokładny czas uruchomienia i kwota kredytu zostaną określone przez zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycję o uruchomienie kredytu, która zostanie złożona wykonawcy za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu trzech dni następujących po dniu, w którym zostanie złożona wykonawcy pisemna dyspozycja zamawiającego o uruchomienie kredytu. Dyspozycja zamawiającego zostanie złożona nie później niż do godz. 11:00. Poprzez uruchomienie kredytu rozumie się wpływ środków finansowych na rachunek bankowy zamawiającego. Zamawiający zastrzega możliwość nie pobrania kredytu w pełnej wysokości, tj. 2 227 861,00 PLN. W takim przypadku wykonawca nie obciąży zamawiającego kosztami niepobranego kredytu. Prowizja, odsetki, opłaty itp., od niepobranego kredytu w pełnej wysokości 2 227 861,00 PLN, nie są dopuszczalne. Spłata rat kredytu będzie następowała w następujących terminach i wysokości: - 30.09.2020 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2021 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2022 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2023 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2024 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2025 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2026 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2027 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2028 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2029 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2030 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2031 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2032 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2033 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2034 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2035 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2036 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2037 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2038 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2039 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2040 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2041 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2042 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2043 r. – 89 100,00 PLN, - 30.09.2044 r. – 89 461,00 PLN. Odsetki naliczane będą za kwartał kalendarzowy od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu, za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Naliczone odsetki płatne będą do ostatniego dnia kwartału kalendarzowego, za który dokonano naliczenia. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok kalendarzowy ma 365 dni a miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. Wykonawca będzie naliczał odsetki od dnia uruchomienia kredytu do dnia poprzedzającego jego faktyczną spłatę. Odsetki naliczone za ostatni okres obrachunkowy, tj. od 01.07.2044 r. do dnia poprzedzającego ostateczny termin spłaty kredytu, będą płatne do dnia 30.09.2044 r. Koszt udzielenia i obsługi kredytu oraz wszelkich innych czynności bankowych dotyczących przedmiotu niniejszego zamówienia stanowią jedynie odsetki, naliczone z uwzględnieniem zmiennego oprocentowania kredytu, tj. sumy zmiennej stawki procentowej WIBOR 3M i niezmiennej w całym okresie kredytowania stawki procentowej marży wykonawcy/banku. Za okres od dnia uruchomienia kredytu do końca kwartału kalendarzowego, w którym uruchomiono kredyt, przy naliczaniu odsetek zostanie przyjęta stawka WIBOR 3M notowana w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym ten kwartał kalendarzowy. Za okresy następne, obejmujące kwartały kalendarzowe, przy naliczaniu odsetek za dany kwartał kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M notowana w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym ten kwartał kalendarzowy. Poprzez kwartały kalendarzowe należy rozumieć okresy obejmujące trzy miesiące rozpoczynające się od 1 stycznia, 1 kwietnia, 1 lipca, 1 października. Zmiana wysokości odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest jedynie w przypadku zmiany stawki WIBOR 3M. Stosownie do art. 92 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 poz. 869 ze zm.) kapitalizacja odsetek od kredytu jest niedopuszczalna. Wszelkie zmiany harmonogramu spłaty będą dokonywane i dostarczane bezpłatnie zamawiającemu na wskazany w pkt 1 SIWZ adres do korespondencji. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszego spłacania rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, tj. prowizji, abonamentów, opłat, odsetek itp. Zamawiający nie przewiduje żadnych prowizji, abonamentów, opłat, itp., płatnych na rzecz wykonawcy związanych z wykonaniem niniejszego zamówienia. Zabezpieczeniem kredytu oraz należności ubocznych wynikających z kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Stawka procentowa odsetek od zadłużenia przeterminowanego nie może być wyższa niż odsetki maksymalne, wynikające z art. 359 § 2(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2019 poz. 1145) i stanowi kryterium oceny oferty, zgodnie z pkt 16 ust. 5 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 8 500,00 PLN. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert kwota wniesionego wadium będzie uznana na rachunku bankowym Zamawiającego. Zaleca się, aby kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: b) przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 16 9533 1030 2005 0000 0114 0002, c) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, d) gwarancjach bankowych, e) gwarancjach ubezpieczeniowych, f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w innej niż pieniądz formie musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą. 6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty odpowiedni dokument, nie spięty w całość z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na wykonanie przedmiotu zamówienia wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jeżeli wykaże, że: - posiada zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.), tj. zezwolenie Prezesa NBP lub innego właściwego organu na wykonywanie czynności bankowych, - jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli przepisy wymagają wpisu do Rejestru) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wzór formularza oferty stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Wraz z ofertą wykonawca jest zobowiązany złożyć: a) oświadczenie, o którym mowa w pkt 8 ust. 1 SIWZ, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, b) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę w imieniu wykonawcy, c) zaproponowany przez wykonawcę projekt umowy (wraz z harmonogramem spłaty kredytu), podpisany przez wykonawcę (projekt umowy oraz harmonogram spłaty kredytu winny być zgodne z postanowieniami wynikającymi z załącznika nr 4 do SIWZ oraz z opisem przedmiotu zamówienia i opisem sposobu obliczenia ceny, wskazanymi w pkt 3 i pkt 15 SIWZ), d) dowód wniesienia wadium, o którym mowa w pkt 11 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach