Przetargi.pl
Dezynfekcja 1744 historycznych waliz poobozowych znajdujących się w zbiorach Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, realizowana w ramach zadania Modernizacja magazynów na walizy w ramach projektu pn.: Auschwitz - Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012-2015 współfinansowanego z grantu bezpośredniego z Komisji Europejskiej w ramach programu Europa dla Obywateli

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-603 Oświęcim, ul. Więźniów Oświęcimia 20
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 844 8003 , fax. 33 843 18 62
  • Data zamieszczenia: 2013-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
    ul. Więźniów Oświęcimia 20 20
    32-603 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 33 844 8003, fax. 33 843 18 62
    REGON: 00027601500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.auschwitz.org
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dezynfekcja 1744 historycznych waliz poobozowych znajdujących się w zbiorach Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, realizowana w ramach zadania Modernizacja magazynów na walizy w ramach projektu pn.: Auschwitz - Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012-2015 współfinansowanego z grantu bezpośredniego z Komisji Europejskiej w ramach programu Europa dla Obywateli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dezynfekcji 1744 historycznych waliz poobozowych, znajdujących się w zbiorach Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Usługa dezynfekcji wykonywana będzie metodą próżniową, w mobilnej komorze(ach) fumigacyjnej, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Usługa dezynfekcji wykonywana będzie metodą próżniową, w mieszaninie tlenku etylenu i dwutlenku węgla. Cykl dezynfekcji wynosić będzie minimum 36 godzin, natomiast cykl kwarantanny minimum 72 godziny. Harmonogram realizacji prac oraz szczegółowe parametry procesu, takie jak: wilgotność, temperatura, czas ekspozycji na substancję dezynfekującą oraz ilość cykli płukań powietrzem, muszą być ustalone z Zamawiającym Wykonawca zapewni mobilną komorę(y) fumigacyjną i umożliwiającą przeprowadzenie prawidłowej kwarantanny obiektów. Urządzenie(a) będą zapewniały bezpieczny proces fumigacji i kwarantanny, będą spełniać wszelkie wymagane przez przepisy prawa normy, potwierdzone deklaracją zgodności wystawioną przez producenta urządzenia. Mobilne urządzenie(a) do dezynfekcji próżniowej musi posiadać również wszystkie parametry techniczne umożliwiające prawidłowe przeprowadzenie procesu fumigacji obiektów zabytkowych wykonanych z różnych materiałów (organicznych i nieorganicznych, takich jak: papier, fibra, tkanina, drewno, metal, skóra), zgodnie z żądaną technologią, tj.: 1) system sterowania zapewniający kontrolę, regulację oraz odczyt parametrów procesu fumigacji takich jak: 1.1) temperatura wewnątrz komory, 1.2) wilgotność wewnątrz komory, 1.3) ciśnienie wewnątrz komory, 1.4) czas dezynfekcji, 1.5) czas i liczba cykli płukań powietrzem, 2) system raportowania procesów wraz z wydrukiem, 3) system utylizacji tlenku etylenu. Wykonawca będzie dysponował mobilną komorą(ami) fumigacyjną o wymiarach zapewniających bezpieczną i prawidłową dezynfekcję historycznych poobozowych waliz przy założeniu, że maksymalna długość waliz wynosi 111 cm, szerokość 78, a wysokość 45 cm. Wykonawca zapewni komorę(y) o wymiarach zapewniających przeprowadzenie bezpiecznej i prawidłowej kwarantanny historycznych poobozowych waliz przy założeniu, że maksymalna długość waliz wynosi 111 cm, szerokość 78, a wysokość 45 cm. Obiekty do dezynfekcji będą przekazywane Wykonawcy partiami, zgodnie z porządkiem numerów inwentarzowych. Przekazywanie kolejnych partii waliz Wykonawcy oraz ich odbiór po zakończonym procesie dezynfekcji i kwarantanny odbywać się będzie na podstawie Protokołu zdawczo - odbiorczego sporządzonego w dwóch egzemplarzach, którego wzór stanowi Załącznik nr 4 do umowy. Przekazanie obiektów następować będzie z pomieszczeń magazynowych, zlokalizowanych na terenie Muzeum, w bloku A-25. Obiekty po zakończonym procesie fumigacji i kwarantanny będą dostarczane przez Wykonawcę do pomieszczeń magazynowych, zlokalizowanych na terenie Muzeum, w bloku A-25 lub do innych pomieszczeń na terenie Muzeum, wskazanych przez Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za obiekty od momentu ich przekazania przez Zamawiającego do momentu ich odbioru przez Zamawiającego po zakończonym procesie dezynfekcji i kwarantanny. Wykonawca zapewni osoby do obsługi mobilnej komory(ór) fumigacyjnej i przedstawi zaświadczenia potwierdzające przeszkolenie w/w osób do obsługiwania tego urządzenia (tych urządzeń). Osoby obsługujące komorę(y) fumigacyjną będą odpowiedzialne za załadunek i rozładunek wsadów do komory(ór), tj. ułożenie waliz w komorze(ach) fumigacyjnej, ewentualne przeniesienie ich, po zakończonym procesie dezynfekcji do komory kwarantanny oraz wyniesienie obiektów z komory kwarantanny. Podczas umieszczania obiektów w komorze(ach) fumigacyjnej i kwarantanny Wykonawca będzie zwracał szczególną uwagę na bezpieczeństwo obiektów. Wykonawca odpowiedzialny będzie za takie ułożenie obiektów w komorze(ach) fumigacyjnej i komorze kwarantanny, które wykluczy jakąkolwiek możliwość uszkodzenia obiektów. Nie dopuszcza się między innymi wkładania jednego obiektu w drugi. Ponadto walizy nie mogą być ułożone jedna na drugiej, nie mogą napierać, naciskać na siebie wzajemnie. Każdorazowo sposób ułożenia historycznych waliz w komorze(ach) fumigacyjnej i kwarantanny musi być ustalony z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli stanu zachowania obiektów po wykonanej dezynfekcji na podstawie dokumentacji fotograficznej. Po każdorazowym ułożeniu obiektów w komorze(ach) dezynfekcji i/lub kwarantanny nastąpi ich zaplombowanie. W trakcie załadunku oraz rozładunku komory(ór) dezynfekcji i kwarantanny Wykonawca będzie działał w sposób wykluczający wtórne zainfekowanie obiektów (zgodnie z ustaloną z Zamawiającym drogą przemieszczania obiektów). Przed przekazaniem pracownikowi Zamawiającego, Wykonawca doprowadzi zdezynfekowane obiekty do takiego stanu, aby nie wydzielały żadnych szkodliwych substancji i były bezpieczne dla ludzi. W tym celu, po zakończonym procesie dezynfekcji, obiekty poddane zostaną płukaniu powietrzem - liczba cykli ustawiona zostanie w zależności od stężenia gazu, jednak nie będzie mniejsza niż 15 cykli. Wykonawca zapewni obiektom minimum 72 godzinną kwarantannę. Wraz z każdą partią zdezynfekowanych obiektów Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu wydruki raportów zawierających informacje o parametrach przeprowadzonego procesu dezynfekcji, takich jak: numer programu, wilgotność, czas ekspozycji na substancję dezynfekującą oraz ilość płukań powietrzem. Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia skuteczności przeprowadzonego procesu dezynfekcji na wybranych obiektach z poszczególnych wsadów, według wybranej przez siebie metody i ośrodka badawczego np. za pomocą ekspertyzy chemiczno-biologicznej przeprowadzonej po zakończeniu procesu fumigacji. W przypadku stwierdzenia konieczności powtórzenia procesu fumigacji, Wykonawca podda w ramach umowy, bez dodatkowego wynagrodzenia ponownej dezynfekcji wszystkie obiekty objęte Protokołem zdawczo - odbiorczym, w skład którego wchodził obiekt z wynikiem ekspertyzy niezadowalającym. Wykonywanie przez Wykonawcę wszystkich czynności związanych z przedmiotem zamówienia odbywać się będzie w porozumieniu z upoważnionymi pracownikami Zamawiającego. Wykonawca zapewni wszelkie niezbędne urządzenia i materiały do wykonania usługi. Zamawiający nie zapewnia miejsca na składowanie materiałów. Wykonawca obliczy ilość wsadów koniecznych do zdezynfekowania 1744 obiektów w posiadanej komorze(ach). Wymiary obiektów podane zostały w Załączniku nr 7 do SIWZ. Przy czym Zamawiający informuje, iż ze względu na deformacje waliz faktyczne wymiary mogą nieznacznie różnić się od podanych w załączniku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 909240000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 170 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100) . 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 4. Wadium w pieniądzu zostanie skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert kwota wadium wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego. 5. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 6. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PKO S.A. Nr rachunku 90 1240 2975 1111 0010 4464 0881 z dopiskiem: Wadium Numer postępowania ... 8. Wadium wnoszone w formie lub w formach innych niż w pieniądzu, powinno być złożone w oryginale oraz powinno zawierać ustawowe przesłanki utraty wadium na rzecz Zamawiającego wskazane w art. 46 ust 4a) i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku wadium wnoszonego w formie gwarancji, gwarancja powinna być co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 9. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami). 10. Zamawiający zatrzymuje wadium w wyniku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.auschwitz.org
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach