Przetargi.pl
Demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Błaszki w roku 2024

GMINA BŁASZKI ogłasza przetarg

  • Adres: 98-235 Błaszki, pl. Niepodległości 13
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BŁASZKI
    pl. Niepodległości 13
    98-235 Błaszki, woj. łódzkie
    REGON: 730934358
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.blaszki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Błaszki w roku 2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest:A - demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych od właścicieli nieruchomości zgodnie z przekazanym wykazem złożonych wniosków z 8 posesji – ok. 32,3073 Mg,B – zbieranie, transport oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych od właścicieli nieruchomości zgodnie z przekazanym wykazem złożonych wniosków z 91 posesji – ok. 408,3786 MgZadanie realizowane jest z dofinansowania z Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.5.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został opisany w: załączniku nr 9 do SWZ (OPZ).. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 Pzp – obowiązek zatrudnienia na podstawie stosunku pracy.5.4.1. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022, 1465) tj.: pracownicy fizyczni wykonujący następujące prace: demontaż (rozbiórka) elementów budynku zawierających azbest, zabezpieczenie odpadów i przygotowanie do transportu odpadów, porządkowanie terenu w tym jego oczyszczenie z pyłu azbestowego, transport odpadów zawierających azbest.5.4.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy („Obowiązek zatrudnienia”) osób wykonujących wskazane w pkt 5.4.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia,5.4.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 10 dni – wykonawca przedłoży zamawiającemu w szczególności podane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.4.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaje umów o pracę i wymiary etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy,2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli zastał sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zmianą ogłoszoną w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r., str. 2), dalej jako RODO oraz ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jaki mię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania,3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy.4) inne dokumenty zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.5.4.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt 5.4.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej wysokości określonej w projektowanej umowie stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszego SWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 5.4.1, czynności traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w pkt 5.4.1. czynności.5.4.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może również zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262660-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 17.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 400,00 zł.( słownie: dwa tysiące czterysta złotych 00/100).17.2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).17.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego.17.4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.17.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 17.2 ppkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.17.6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Błaszkachnr konta: 20 9245 0002 0000 0202 2000 009017.7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.17.8. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęta data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.17.9. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.17.10. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 -5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:8. 1. Spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego, a dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, jeśli Wykonawca wykaże, że podsiada zezwolenie na odbiór i transport odpadów oznaczonych kodami 17 06 01 i 17 06 05 tj.:- wpis do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO) prowadzonej przez marszałka województwa (rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty o opakowaniach i gospodarujących odpadami) w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tj. Dz. U. 2023 r., poz. 1587 ze zm.)UWAGA: Zamawiający zweryfikuje posiadane przez Wykonawcę, wszelkie niezbędne wpisy wymagane ustawą o dostępnych bazach rejestrowych. Brak aktualnych wpisów wskaże, że Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie im zamówienia, Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie, posiada uprawnienia do prowadzenia ww. działalności.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie.d) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 5 zadań, gdzie ilość odebranych wyrobów azbestowych w ramach jednego zadania wynosiła co najmniej 100 Mg, w sposób należyty oraz ukończył to zadanie prawidłowo. Załącznik nr 5 do SWZ – Wykaz usługUWAGA:Zamawiający określa, że wykonanie ww. usług/zadań powinien wykazać samodzielnie co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawcy sumowali ilość odebranych wyrobów azbestowych w ramach wykonanych zadań w celu wykazania spełniania tego warunku udziału w postepowaniu.b) dysponuje lub będzie dysponował:b.a) co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji przedmiotu zamówienia, która jest przeszkolona w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych;b.b) co najmniej dwiema osobami (w tym jedną osobą nadzorującą wykonywanie przedmiotu zamówienia) wyznaczonymi do realizacji zamówienia, przeszkolonymi w zakresie BHP przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest, zgodnie z § 6 ust. 1 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (tj. Dz. U. z 2004, Nr 71, poz. 649).UWAGA:W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotową usługę realizować winni Wykonawcy, których personel posiada wskazane wyżej kwalifikacje zawodowe – wskazać odpowiednio w załączniku nr 7 do SWZ.8.2. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach