Przetargi.pl
Demontaż, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Obrowo

Gmina Obrowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87-126 Obrowo, Aleja Lipowa 27
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6786022 , fax. 56 6786022 w. 135
  • Data zamieszczenia: 2013-06-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Obrowo
    Aleja Lipowa 27 27
    87-126 Obrowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6786022, fax. 56 6786022 w. 135
    REGON: 87111874400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.obrowo.pl, www.bip.obrowo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Demontaż, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Obrowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest demontaż, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Obrowo. 2. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje: 1) Demontaż pokryć dachowych zawierających azbest - około 14,02 Mg, 2) Transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - około 25,38 Mg. 2.1. Zakres zamówienia określono na podstawie zgłoszeń od indywidualnych mieszkańców z terenu Gminy Obrowo i zawarto w wykazie stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Wykaz ten zawiera w szczególności adresy nieruchomości, ilości wyrobów zawierających azbest, które należy zdemontować, wywieźć i zutylizować. 2.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego zamówienia o którym mowa wyżej, ponieważ podane ilości wyrobów objętych przedmiotem zamówienia zostały określone w sposób szacunkowy. 2.3. Rzeczywisty zakres zamówienia będzie ustalony na podstawie potwierdzeń faktycznej ilości odebranego eternitu przez właścicieli nieruchomości oraz na podstawie kart przekazania odpadów na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenia zgodne z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). 3. Obowiązki Wykonawcy przy wykonywaniu zamówienia: 1) Przed przystąpieniem do demontażu Wykonawca jest zobowiązany do: - opracowania harmonogramu prac w uzgodnieniu z właścicielami posesji, o których mowa w załączniku nr 6 do SIWZ, - zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu inspektorowi sanitarnemu w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac; 2) Demontaż płyt azbestowych z pokryć dachowych; 3) Pakowanie, załadunek i transport odpadów zawierających azbest i ich unieszkodliwienia na przystosowanych do tego celu najbliższym składowisku odpadów niebezpiecznych; 4) Zabezpieczenia obiektów oraz terenu wokół przed rozprzestrzenianiem się pyłów azbestu; 5) Ogrodzenia terenu z zachowaniem bezpiecznej odległości od traktów komunikacyjnych dla osób pieszych; 6) Umieszczenie tablicy ostrzegawczej o treści: Uwaga! Zagrożenie azbestem oraz osobom nieupoważnionym wstęp wzbroniony; 7) Zastosowanie zabezpieczeń przed pyleniem i narażeniem na azbest; 8) Przygotowanie stanowisk gromadzenia odpadów zawierających azbest zabezpieczone przed dostępem osób trzecich; 9) Nawilżenia wodą wyrobów zawierających azbest przed ich demontażem i utrzymania ich w stanie wilgotnym przez cały czas pracy; 10) Zdemontowania tam, gdzie jest to możliwe wyrobów azbestowo - cementowych w całości; 11) Po wykonaniu prac teren robót i jego otoczenie należy starannie oczyścić z wykorzystaniem podciśnieniowego sprzętu odkurzającego lub metodą czyszczenia na mokro; 12) Środek transportu przed załadowaniem powinien być oczyszczony z elementów umożliwiających uszkodzenie opakowań w trakcie transportu; 13) Transport powinien odbywać się odpowiednio przystosowanymi i oznakowanymi pojazdami, z zachowaniem przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska, czyli w warunkach stałej wilgotności; 14) Ładunek powinien być szczelnie opakowany w folię polietylenową, oznakowany, na opakowaniach należy umieści oznakowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami; 15) Sporządzenie protokołu stwierdzającego ilość zdemontowanych (odebranych) odpadów oraz fakt należytego wykonania prac demontażowych. Protokół powinien być podpisany przez właściciel nieruchomości; 16) Odebrane z terenu gminy odpady zawierające azbest powinny być przekazane do unieszkodliwienia odbiorcy posiadającemu stosowne zezwolenia; 17) Do obowiązku Wykonawcy należeć będzie sporządzenie dokumentacji fotograficznej (na płycie CD lub DVD) z każdego miejsca, z którego usuwane będą odpady zawierające azbest (łącznie 3 lub 4 fotografie na każdej posesji - na dachu, przed pakowaniem, po pakowaniu i w trakcie załadunku); 18) W trakcie i po realizacji usługi Wykonawca przedstawi częściowe protokoły robót (sporządzone w 4 egzemplarzach - dwa dla gminy, jeden dla właściciela posesji i jeden dla wykonawcy) z wykonania przedmiotu zamówienia, osobno dla każdej posesji. Rozliczenie będzie zawiera następujące dane: Karta przekazania odpadu z podpisami właściciela posesji, z której usuwane były i Wykonawcy, który świadczy usługę usuwania azbestu (w przypadku przekazywania odpadów do unieszkodliwienia innemu podmiotowi karta przekazania odpadów powinna zostać podpisana również przez ten podmiot), informacje o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone, oświadczenia o prawidłowości wykonanych prac związanych z usunięciem odpadów zawierających azbest zgodnie z §8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649). 19) Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego przedstawionych przez Wykonawcę w/w dokumentów, Wykonawca wystawi fakturę za wykonane prace w oparciu o: - iloczyn stanowiący stawkę jednostkową demontażu 1 Mg pokrycia dachowego z ilością wyrobów azbestowych faktycznie zdemontowanych; - iloczyn stawki jednostkowej załadunku i transportu z wagową ilością odpadów. Faktura będzie płatna w terminie 30 dni od dnia dostarczenia do siedziby Zamawiającego; 20) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania prac terminowo, z należytą jakością i starannością, przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów i norm, w szczególności warunków i wymagań określonych w przepisach z zakresu ochrony środowiska, gospodarki odpadami i azbeście, bhp oraz prawno - budowlanych. 4. Przepisy prawne regulujące podstawę wykonywania zamówienia: 1) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21); 2) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150 z późn. zm.); 3) Ustawa z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20 z późn. zm.); 4) Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 227, poz. 1367); 5) Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649); 6) Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824); 7) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249 poz. 1673); 8) Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub są wykorzystywanewyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz.31).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906500007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.obrowo.pl, www.bip.obrowo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach