Przetargi.pl
demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Zławieś Wielka

Gmina Zławieś Wielka ogłasza przetarg

  • Adres: 87-134 Zławieś Wielka, ul. Handlowa 7
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 056 6780913, 6780982 , fax. 678-09-66
  • Data zamieszczenia: 2015-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zławieś Wielka
    ul. Handlowa 7 7
    87-134 Zławieś Wielka
    tel. 056 6780913, 6780982, fax. 678-09-66
    REGON: 87111876700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Zławieś Wielka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia CPV 45262660-5 usuwanie azbestu CPV 90650000-8 usługi usuwania azbestu CPV 90512000-9 usługi transportu odpadów Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Zławieś Wielka, tj.: a. dokonywanie ich demontażu, odbioru, pakowania, transportu i unieszkodliwiania z dachów w szczególności: budynków mieszkalnych; budynków gospodarczych; budynków mieszkalno - gospodarczych, w ilości około 186,912 Mg. b. odbiór, pakowanie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest uprzednio zdjętych z dachów i składowanych na terenie 11 nieruchomości, w ilości około 64,328 Mg. Podane w pkt 1a i 1b wyrobów zawierających azbest mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu - podana ilość jest szacunkowa, na podstawie złożonych wniosków przez poszczególnych właścicieli nieruchomości, którzy zakwalifikowali się do Programu pn. Demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Zławieś Wielka. Zamawiający zastrzega, iż zapłaci za rzeczywistą ilość zdemontowanych, usuniętych i przekazanych do unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Wyroby zawierające azbest, odebrane z poszczególnych nieruchomości mają być odpowiednio zabezpieczone i przetransportowane do miejsca ich unieszkodliwienia, tj. na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). Zarówno demontaż, odbiór, pakowanie, transport i utylizacja powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi: 1) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21); 2) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150 z późn. zm.); 3) Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r., poz. 1399 z późn. zm.) 4) Ustawy z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20 z późn. zm.) 5) Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 227, poz. 1367); 6) Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 z późn. zm.); 7) Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824); 8) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973); 9) Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz.31). Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania prac terminowo, z należytą jakością i starannością, przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów i norm, w szczególności warunków i wymagań określonych w przepisach z zakresu ochrony środowiska, gospodarki odpadami i azbeście, bhp, ppoż. oraz prawno - budowlanych. Koszty ważenia wyrobów zawierających azbest ponosi Wykonawca. Ważenie zdemontowanych i odbieranych odpadów powinno odbywać się w obecności właściciela nieruchomości. Po zakończeniu usługi Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu nieruchomości wraz z terenem jej przyległym. Transport odpadów zawierających azbest należy wykonać z zachowaniem przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska. Odebrane z terenu gminy odpady zawierające azbest powinny być przekazane do unieszkodliwienia odbiorcy posiadającemu stosowne zezwolenia. Składowisko należy wskazać w załączniku Nr 1 do SIWZ (oferta). Po realizacji usługi Wykonawca przedstawi protokół odbioru końcowego potwierdzający wykonanie przez Wykonawcę zakresu rzeczowego określonego w harmonogramie rzeczowo - finansowym z rubryką określającą ilość faktycznie unieszkodliwionego azbestu (sporządzone w 4 egzemplarzach - dwa dla gminy, jeden dla właściciela posesji i jeden dla wykonawcy) z wykonania przedmiotu zamówienia, osobno dla każdej posesji. Rozliczenie będzie zawierać następujące dane: Karta przekazania odpadu z podpisami właściciela posesji, z której były usuwane i Wykonawcy, który świadczy usługę usuwania azbestu (w przypadku przekazywania odpadów do unieszkodliwienia innemu podmiotowi karta przekazania odpadów powinna zostać podpisana również przez ten podmiot), informacje o ilości wyrobów zawierających azbest z podziałem na Mg i m2, których wykorzystywanie zostało zakończone, oświadczenia o prawidłowości wykonanych prac związanych z usunięciem odpadów zawierających azbest zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71 poz. 649). Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego przedstawionych przez Wykonawcę ww. dokumentów, Wykonawca wystawi fakturę za wykonane prace w oparciu o: - Iloczyn stanowiący stawkę jednostkową demontażu 1 Mg pokrycia dachowego z ilością wyrobów azbestowych faktycznie zdemontowanych; - Iloczyn stawki jednostkowej załadunku i transportu z wagową ilością odpadów. Faktura będzie płatna w terminie 30 dni od dnia jej dostarczenia do siedziby Zamawiającego. Zamawiający przekaże w dniu podpisania umowy wykaz osób z adresami nieruchomości, na których Wykonawca będzie realizował usługę. W ciągu 7 dni od podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu zaakceptowany harmonogram, określający terminy realizacji usług na poszczególnych nieruchomościach. Wykonawca zrealizuje usługę zgodnie z harmonogramem i w porozumieniu z właścicielami nieruchomości i Zamawiającym. Wykonawca realizując usługę zgodnie z harmonogramem, musi wziąć pod uwagę aktualne warunki pogodowe. W przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających zdjęcie pokrycia, w szczególności zagrażających zalaniem budynku, Wykonawca zobowiązany jest odpowiednio zmodyfikować harmonogram, w porozumieniu z zamawiającym i właścicielami nieruchomości, których zmiana terminu realizacji usługi będzie dotyczyć (forma pisemna uzgodnień). Do obowiązku Wykonawcy należeć będzie sporządzenie dokumentacji fotograficznej (na płycie CD lub DVD) z każdego miejsca, z którego usuwane będą odpady zawierające azbest (łącznie 4 fotografie na każdej posesji - na dachu, przed pakowaniem, po pakowaniu i w trakcie załadunku). Wyłoniony w drodze przetargu Wykonawca na własny koszt i we własnym zakresie uzgodni z każdym z właścicieli posesji termin demontażu, odbioru wyrobów zawierających azbest. Termin demontażu i odebrania wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do końca terminu realizacji całości zamówienia. Wykonawca zapewni organizację i zabezpieczenie placu robót. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy uporządkowanie nieruchomości po zakończeniu robót i przedstawienie dokumentu stwierdzającego rzetelność wykonania prac i oczyszczenia terenu z azbestu. Wykonawca zamówienia staje się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych powstałych w wyniku prowadzenia prac. Ponadto Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane swoim działaniem lub zaniechaniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym, w przypadku, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb, warunków dofinansowania programu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, nie będzie to leżało w interesie zamawiającego. W związku z ograniczeniem przez Zamawiającego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. Wszelkie uwagi do zamówienia, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, a nie zostały zgłoszone Zamawiającemu (wynikające z przepisów Prawa Budowlanego, Polskich Norm lub norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane, sztuki budowlanej), nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych i będą musiały być wykonane przez oferenta. Odbiór prac związanych z demontażem, transportem i utylizacją azbestu nastąpi na podstawie protokołu odbioru, podpisanego przez Zamawiającego i Wykonawcę. Do protokołu odbioru Wykonawca zobowiązuje się załączyć listę z podpisami właścicieli/współwłaścicieli nieruchomości, na których została zrealizowana inwestycja. Przewiduje się odbiory częściowe, które mogą odbywać się na podstawie zgłoszeń Wykonawcy nie częściej niż raz w miesiącu oraz odbiór końcowy po zakończeniu wykonywania umowy Dzień podpisania protokołu odbioru stanowi datę wykonania przedmiotu umowy lub jej części. Na podstawie protokołu odbioru zostanie wystawiona faktura VAT będąca podstawą do wypłacenia wynagrodzenia dla Wykonawcy. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie odbioru częściowego lub końcowego, Wykonawca zobowiązuje się do ich usunięcia w terminie wskazanym przez Zamawiającego. Zamawiający odmówi odbioru częściowego lub końcowego z winy Wykonawcy, jeżeli przedmiot odbioru nie jest gotowy do odbioru z powodu nie zakończenia realizacji usługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452626605
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 90 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000 zł (słownie : pięć tysięcy złotych) przed terminem składania ofert. 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Toruniu Oddział w Złejwsi Wielkiej Nr 10 9511 0000 2005 0025 0320 0005 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Zławieś Wielka, ul. Handlowa 7, 87-134 Zławieś Wielka w kancelarii pok. 23 lub dołączyć do oferty w osobnej kopercie opisanej wadium. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin realizacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.zlawieswielka.ug.gov.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 3 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach