Przetargi.pl
CZĘŚĆ 1: dostęp do platformy e-learningowej z gotowym kursem języka angielskiego, CZĘŚĆ 2: dostęp do platformy e-learningowej z gotowym kursem informatyki, CZĘŚĆ 3: dostęp platformy e-learningowej z gotowym kursem matematyki, w ramach zajęć pozaszkolnych wspierających naukę uczniów z dwóch szkół podstawowych, z dwóch szkół gimnazjalnych w ramach projektu Multimedialni uczniowie - zajęcia pozalekcyjne w systemie blended learningu i tradycyjnym dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska 12
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2012-04-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brwinow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    CZĘŚĆ 1: dostęp do platformy e-learningowej z gotowym kursem języka angielskiego, CZĘŚĆ 2: dostęp do platformy e-learningowej z gotowym kursem informatyki, CZĘŚĆ 3: dostęp platformy e-learningowej z gotowym kursem matematyki, w ramach zajęć pozaszkolnych wspierających naukę uczniów z dwóch szkół podstawowych, z dwóch szkół gimnazjalnych w ramach projektu Multimedialni uczniowie - zajęcia pozalekcyjne w systemie blended learningu i tradycyjnym dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest uruchomienie i zapewnienie dostępu do platformy e-learningowej z gotowymi kursami z języka angielskiego, informatyki, matematyki w ramach zajęć pozaszkolnych wspierających naukę uczniów z dwóch szkół podstawowych, z dwóch szkół gimnazjalnych w ramach projektu Multimedialni uczniowie - zajęcia pozalekcyjne w systemie blended learningu i tradycyjnym dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Projekt realizowany w ramach umowy nr UDA-POKL.09.01.02-14-079/10-00. Kursy szkoleniowe w oparciu o platformy e-learningowe są realizowane w ramach metody blended learningu w Zespole Szkół Nr 2 przy ul. Żwirowej 16 w Brwinowie, Zespole Szkół przy ul. Piaseckiego 2 w Otrębusach od kwietnia 2012 roku do czerwca 2013 roku (13 miesięcy) z wyłączeniem miesięcy lipiec- sierpień 2012 r.- okres ferii letnich. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) CZĘŚĆ 1:Dostęp do: platformy e-learningowej gotowego kursu - kontentu - języka angielskiego. 2) CZĘŚĆ 2: Dostęp do: platformy e-learningowej gotowego kursu - kontentu informatyki. 3) CZĘŚĆ 3: Dostęp do: platformy e-learningowej gotowego kursu - kontentu matematyki. 4) Na okres od dnia podpisania umowy dotyczącej platformy e-learningowej gotowego kursu - kontentu - języka angielskiego dla 36 uczniów z ZS nr 2 w Brwinowie i 24 uczniów ZS w Otrębusach do 30.06.2013 r. wraz z zasobami i funkcjonalnościami opisanymi poniżej. 5) Na okres od dnia podpisania umowy dotyczącej platformy e-learningowej gotowego kursu - kontentu - informatyki dla 12 uczniów z ZS nr 2 w Brwinowie do 30.06.2013 r. wraz z zasobami i funkcjonalnościami opisanymi poniżej. 6) Na okres od dnia podpisania umowy dotyczącej platformy e-learningowej gotowego kursu - kontentu - matematyki dla 12 uczniów z ZS w Otrębusach do 30.06.2013 r. wraz z zasobami i funkcjonalnościami opisanymi poniżej. 7) Udostępnienie platform w okresie od dnia podpisania umów dla wszystkich użytkowników przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem miesięcy lipiec- sierpień 2012 r., okres ferii letnich. 8) Platformy e-learningowe będą pełnić funkcję informacyjno-szkoleniową oraz funkcję diagnozująco - egzaminującą wiedzę uczniów z zakresu przedmiotów objętych e-learningiem. 9) Opłaty za użytkowanie platform firmą wnoszone będą w systemie miesięcznym- przez okres trwania projektu, z wyłączeniem miesięcy lipiec - sierpień 2012 r. - okres ferii letnich. 10) Użytą w niniejszej dokumentacji terminologię należy rozumieć zgodnie z przedstawionymi poniżej definicjami: a) Platforma e-learningowa - infrastruktura sprzętowa i programowa tworząca spójną platformę systemową, obejmująca oprogramowanie do prowadzenia nauki na odległość. b) Uczeń, użytkownik - osoba korzystająca z platformy. c) Nauczyciel, osoba prowadząca zajęcia on-line oraz w niniejszym opracowaniu używane są wymiennie. d) Administrator - osoba zajmująca się infrastrukturą techniczną oraz wprowadzaniem zmian parametrów systemu. e) Instrukcja użytkownika - opis czynności i zasad umożliwiających użytkownikom platformy e-learningowej wykorzystywanie wszystkich jej cech funkcjonalnych. Instrukcja winna być sporządzona w języku polskim przy użyciu prostego słownictwa łatwego do przyswojenia a dodatkowo na platformie w witrynie internetowej winna być zamieszczona instrukcja graficzna z elementami zrzutów ekranowych oraz instrukcja video zawierająca zbiór opisów wszystkich czynności możliwych do wykonania przez użytkownika. f) Kurs języka angielskiego, kurs informatyki, kurs matematyki - realizuje uczeń po zalogowaniu się na platformy e-learningowe w wybranym bloku szkoleniowym, rozumiany jako technika i metoda szkolenia na odległość, wykorzystujący Internet. Kurs e-learningowy umożliwia użytkownikowi samodzielne wybranie preferowanego tempa wiedzy jej przekazywania oraz jej zaliczenia na podstawie przerobionego przez użytkownika materiału dydaktycznego. g) Jednostka e-learningowa - dział tematyczny z danego przedmiotu. Wskazane jest, aby projekt jednostki e-learningowej uwzględniał podział treści na niewielkie części, możliwe do pokazania w sposób czytelny na monitorze komputera użytkownika. W przypadku prezentacji materiału w formie tekstowej należy umożliwić uczestnikom szkolenia możliwość wydruku materiałów. Schemat ogólny przykładowej jednostki e-learningowej: I. Strona tytułowa. A. Informacje wstępne. 1. Cele (tematu, działu tematycznego, itp.). B. Treść jednostki (Materiał do przyswojenia). C. Zadania/ćwiczenia. D. Quizy sprawdzające wiedzę. E. Materiały dodatkowe, np. krzyżówki, mapy, itp. Przedstawiona powyżej struktura jednostki e-learningowej może ulegać modyfikacjom w zależności od rodzaju prezentowanych treści. 11) Poziomy wiedzy w ramach kursów: a) Kurs języka angielskiego realizowany będzie na dwóch poziomach: szkoły podstawowej (kl. IV-VI), gimnazjum (kl. I-II), korzystać z niego będzie 5 grup 12 osobowych. Uczeń posiadający wykupiony dostęp do platformy powinien mieć możliwość z korzystania z różnych stopni zaawansowania A1, A2, B1, B2, C1 w ramach kontenetu gotowego kursu języka angielskiego. b) Kurs informatyki realizowany będzie na poziomie klasy IV-VI szkoły podstawowej, korzystać z niego będzie 12 osobowa grupa uczniów. c) Kurs matematyki realizowany będzie na poziomie I-II klasy gimnazjum, korzystać z niego będzie 12 osobowa grupa uczniów. (zgodnie z programem). 12) Jednostka e-learningowa składa się z 3 części: a) część dydaktyczna - teoretyczna materiału nauczania, która może przybierać dowolną formę multimedialną, na jaką pozwalają technologie internetowe, w szczególności: tekst, grafika, obrazy, animacja, wideo, audio, pliki do pobrania. b) część ćwiczeniowa - zadania z rozwiązaniami. Zadanie powinno zawierać komentarz lub podpowiedź do sposobu jego rozwiązania. Po przesłaniu rozwiązania uczeń otrzymuje za pomocą poczty e-mail wewnętrznej informację zwrotną dotyczącą poprawności rozwiązania zadania. c) część diagnostyczna - quiz sprawdzający poziom opanowania materiału nauczania. Quizy powinny być automatycznie oceniane. Do quizów można podchodzić wielokrotnie. Pytania i odpowiedzi do quizów mogą być wymieszane. 13) Objętości dla kursu języka angielskiego powinny wynosić średnio 40 jednostek e-learningowych, dla kursu informatyki średnio 20 jednostek e-learningowych i dla kursu matematyki średnio 30 jednostek e-learningowych. a) Kurs języka angielskiego - ilość ekranów przypadająca na jedną jednostkę e-learningową w przedziale 10-20 ekranów, uczeń ma dostęp do każdego poziomu - stopni zaawansowania języka angielskiego, b) Kurs informatyki - ilość ekranów przypadająca na jedną jednostkę e-learningową w przedziale 5-10 ekranów, c) Kurs matematyki - ilość ekranów przypadająca na jedną jednostkę e-learningową w przedziale 5-10 ekranów. Uczniowie na dostęp, realizacje i wykonanie poszczególnych jednostek e-learningowych będą mieli nielimitowany czas. Uczestnicy będą mogli korzystać z kursów w sposób nieograniczony z wyłączeniem przerw technicznych. Kursy powinny być opracowane, w taki sposób aby uczniowie, mieli możliwość wielokrotnego powtarzania materiału już przerobionego na platformie e-learningowej. Po konsultacji z osobą prowadzącą zajęcia z dyrektorem szkoły oraz określony zakres merytoryczny kursów. Zakres merytoryczny zostanie dopasowany do możliwości grup. Jednostki e-learningowe (z danego kursu) zamieszczone na platformach e-learningowych powinny być na nich dostępne odpowiednio dla ZS nr 2 w Brwinowie oraz ZS w Otrębusach do 30.06.2013 r. 14) Wymagania wobec jednostek e-learningowych kursów: Wykonawcy muszą dysponować zasobem jednostek e-learningowych, spełniając poniższe warunki: a) każda z jednostek e-learningowych musi być zrealizowana w języku polskim, poza jednostkami z języka angielskiego, w których jednak polecenia do zadań muszą być w języku polskim, b) jednostki e-learningowe muszą zawierać głos lektora, interakcje, bądź animacje, c) tematy i treści jednostek e-learningowych powinny być: skonsultowane z osobami prowadzącymi zajęcia, dostosowane do poziomu wiedzy uczestników e-lerningowych kursów oraz zgodne z zagadnieniami z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (rozporządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17). 15) Każdy uczestnik kursu języka angielskiego, informatyki i matematyki który ukończony kurs na platformie e-learningowej otrzyma Certyfikat ukończenia kursu e-learningowego. 16) Wykonawca w ramach kursu języka angielskiego założy docelowo około 63 kont na platformie e-learningowej (60 uczniów* pkt.19 i 5 osób prowadzących zajęcia) wraz z jednorazowymi hasłami dostępu. Loginy i hasła dostępowe do kont zostaną udostępnione Zamawiającemu. Korzystając z loginu i jednorazowego hasła dostępu użytkownik podczas pierwszego logowania zostanie poproszony o zmianę hasła. 17) Wykonawca w ramach kursu informatyki założy docelowo około 13 kont na platformie e-learningowej (12 uczniów* pkt.19 i 1 osoba prowadząca zajęcia) wraz z jednorazowymi hasłami dostępu. Loginy i hasła dostępowe do kont zostaną udostępnione Zamawiającemu. Korzystając z loginu i jednorazowego hasła dostępu użytkownik podczas pierwszego logowania zostanie poproszony o zmianę hasła. 18) Wykonawca w ramach kursu matematyki założy docelowo około 13 kont na platformie e-learningowej (12 uczniów* pkt.19 i 1 osoba prowadząca zajęcia) wraz z jednorazowymi hasłami dostępu. Loginy i hasła dostępowe do kont zostaną udostępnione Zamawiającemu. Korzystając z loginu i jednorazowego hasła dostępu użytkownik podczas pierwszego logowania zostanie poproszony o zmianę hasła. 19) Wykonawcy w ramach realizacji zamówienia zapewnią płynne działanie kompleksowej usługi platform e-learningowych przez okres funkcjonowania projektu. Wykonawcy powinni dysponować osobami posiadającymi kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do należytego wykonania tego obowiązku. 20) Wykonawcy wyrażą zgodę na zwiększenie liczby użytkowników w granicach do 10 % w szczególności w przypadku konieczności wprowadzenia nowych użytkowników przed coroczną ich aktualizacją. Zwiększenie liczby uczestników do 10% nie uprawnia Wykonawcy do zwiększonego wynagrodzenia, a ewentualne koszty z tytułu zwiększenia liczby użytkowników winien on uwzględnić w cenie oferty. 21) Wykonawcy zobowiązani są do prowadzenia systematycznej dokumentacji oraz sprawozdawczości miesięcznej i końcowej zgodnej z wymogami projektu. Wykonawcy przekazują miesięczny raport merytoryczny z realizacji zajęć do 10 dnia każdego kolejnego miesiąca. Raport końcowy Wykonawcy przekażą Zamawiającemu najpóźniej do 10.07.2013 r. 22) Raport powinien zawierać: a) Opis wykonanych zadań w danym okresie sprawozdawczym wraz z harmonogramem działań. b) Statystyki dotyczące uczestników w zależności od rodzaju kursu: języka angielskiego, informatyki i matematyki w tym: liczbę podejść do quizów/testów; czas jaki uczeń spędza/spędził na kursie, zestawienie wyników nauczania e-learningowego (liczba uczniów, którzy zaliczyli/nie zaliczyli danego quizu/testu; najwyższy/najniższy wynik danego quizu/testu; średni wynik uzyskany przez uczniów) w danej jednostce e-learningowej. c) Napotkane problemy w trakcie realizacji zadań wraz z opisem planowanej bądź przeprowadzonej reakcji na problem. d) Raporty miesięczne należy złożyć w formie elektronicznej na adres mailowy wskazany przez Zamawiającego. e) Raporty z wykonania poszczególnych etapów realizacji usługi ( etap szkolenia, etap realizacji projektu w ramach dostępu do platformy e-.learningiwej) oraz raport końcowy należy złożyć w formie elektronicznej oraz papierowej w formacie strony A4, czcionka Times New Roman 12, druk jednostronny (w zależności od potrzeb w kolorze), całość zszyta/zbindowana, podpisana przez Wykonawcę. 23) Platformy e-learningowe muszą spełniać następujące funkcjonalności: a) w ramach zarządzania użytkownikami system musi pozwalać na dodawanie różnych typów użytkowników (uczniów, nauczycieli, administratorów), rejestrację użytkowników, tworzenie i edycję użytkowników, nadawanie użytkownikom loginów i haseł z opcją samodzielnej zmiany hasła przez danego użytkownika; b) platformy muszą pozwalać na bieżące monitorowanie i uzyskiwanie raportów w zakresie: rejestrowania i archiwizowania w bazie danych czynności wykonywanych przez użytkowników, monitorowania postępów poszczególnych użytkowników w obrębie danego kursu lub zadania, możliwość generowania wykresów i możliwość eksportowania wyników do pliku .xls lub .ods; c) na platformach powinna być zamieszczona aktualna, szczegółowa instrukcja jej obsługi; d) na platformach powinien się znajdować dział FAQ dotyczący działania i obsługi platform; e) działanie aplikacji musi być monitorowane zarówno od strony serwerów jak i od strony Internetu, co najwyżej w interwałach 15-to minutowych (dopuszcza się krótsze czasokresy), przez 24 godziny na dobę, przez wszystkie dni w roku; f) Wykonawcy zobowiązują się do niezwłocznego likwidowania awarii wpływających na prawidłowe działanie aplikacji i jej dostępność dla użytkowników końcowych; g) Wykonawcy gwarantują, że czas trwania awarii w czasie roku szkolnego nie będzie dłuższy niż: łączny czas trwania awarii (w godzinach): 72 godziny i maksymalny czas od momentu wykrycia awarii (problemu) do momentu jej usunięcia każdorazowo nie może przekroczyć 12 godzin h) Wykonawcy poinformuja użytkowników platform o terminach planowanych przerw technicznych w świadczeniu usług z co najmniej 48 godzinnym wyprzedzeniem; łączny czas trwania przerw technicznych nie może przekraczać 84 godziny w ciągu roku szkolnego, przerwy techniczne mogą być planowane jedynie w godzinach 20.00-8.00; i) działanie platformy nie może zależeć od awarii pojedynczego dostawcy łącza internetowego; wymagana jest konfiguracja wykorzystująca co najmniej dwóch równoległych dostawców, z automatycznym przełączeniem w razie awarii; j) platformy muszą spełniać wymogi GIODO - Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych w zakresie ochrony danych osobowych, mowa zarówno o ochronie fizycznej: serwery, Centrum danych, jak i ochronie programowej: systemy firewall, odpowiednie zabezpieczenie aplikacji; k) *zintegrowana wewnętrzna poczta e-mail, adres e-mail dla każdego użytkownika platformy, klient poczty e-mail nie wymagający konfigurowania zewnętrznych programów pocztowych; l) Platformy e-learningowe muszą posiadać funkcjonalności zgłoszenia i obsługi uwag technicznych co do jej pracy lub poprawności kontentu. 24) Wsparcie techniczne, hepl desk. Wykonawcy zapewnia płynność działania usługi wsparcia technicznego dla platform e-learningowych w okresie funkcjonowania projektu za pomocą poczty elektronicznej. Usługa wsparcia technicznego powinna być bezpłatna dla użytkowników i dostępna dla nich w godzinach 8.00 - 20.00 w dni robocze. Wykonawcy zobowiązani są do zapewnienie oprogramowania wraz z potrzebnymi licencjami i infrastrukturę sprzętową niezbędną do realizacji określonego rodzaju kursu. Za koszty związane z kolokacją/hostingiem, wdrożeniem i utrzymaniem polityki bezpieczeństwa, kontrolą, wydajności, administracją i zarządzaniem, upgradami/updatami sprzętu i oprogramowania, dokumentacją, backupami oraz wszystkimi innymi czynnościami niezbędnymi do poprawnego i bezpiecznego funkcjonowania wszystkich systemów wchodzących w skład rozwiązania dostarczonego przez Wykonawców w ciągu trwania umowy odpowiedzialni są Wykonawcy. Wykonawcy zobowiązani są do przeszkolenia wszystkich użytkowników platform e-learningowych (uczniów i osób prowadzących zajęcia w ramach blended learningu) z korzystania i logowania się na platformie. Miejsce wykonania przedmiotu niniejszego postępowania dotyczy: -Uczniowie i nauczyciele korzystać będą z platform e-learningowych i przygotowanych na nich gotowych kursów z komputerów osobistych - domowych, nie w pracowniach szkolnych. - W szkołach zostaną wszyscy użytkownicy platform (uczniowie i nauczyciele) przeszkoleni z ich obsługi. Koszt szkolenia leży po stronie Wykonawców. 3. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia określony został we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804200004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.brwinow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach