Przetargi.pl
Centrum Nauki Keplera - Planetarium WENUS

Zielonogórski Ośrodek Kultury "AMFITEATR" ogłasza przetarg

  • Adres: 65-520 Zielona Góra, ul. Festiwalowa 3
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4511005 , fax. 068 4511003
  • Data zamieszczenia: 2013-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zielonogórski Ośrodek Kultury "AMFITEATR"
    ul. Festiwalowa 3 3
    65-520 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 068 4511005, fax. 068 4511003
    REGON: 00028282000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zok.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Centrum Nauki Keplera - Planetarium WENUS
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa Centrum Nauki Keplera - Planetarium WENUS, tj. zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu art. 2 pkt 8 ustawy pzp. 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona następujące elementy inwestycji: a) wykona dokumentację projektową niezbędną do wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia; b) uzyska decyzję o pozwoleniu na budowę; c) wykona roboty budowlane zgodnie z dokumentacją projektową i decyzją o pozwoleniu na budowę, o których mowa w pkt 3.2.a) i b) SIWZ; d) uzyska w imieniu Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie obiektu, o którym mowa w pkt 3.1. SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o Program Funkcjonalno - Użytkowy (PFU) zawarty w załączniku nr 11 do SIWZ, wykonany przez ARCUS - Consult Zielona Góra Sp. z o.o. 4. W ramach inwestycji, o której mowa w pkt 3.1. SIWZ Wykonawca dokona montażu oraz instalacji planetarium - Wykonawca zaprojektuje, dostarczy, zainstaluje i uruchomi aparaturę projekcyjną dla planetarium o rozdzielczości 4K z funkcjonalnością active stereo 3D. W ramach zamówienia Wykonawca zapewni również serwis gwarancyjny, serwis pogwarancyjny dla zainstalowanego systemu projekcji oraz szkolenia obsługi. W sali projekcyjnej Wykonawca winien również zainstalować ekran do projekcji typowych dla planetarium. 5. Ostateczna decyzja pozwolenia na użytkowanie, o której mowa w pkt 3.2.d) SIWZ, wydana przez właściwy organ nadzoru budowlanego dotyczyć ma przebudowy i rozbudowy dawnego budynku kina Wenus zlokalizowanego na działce nr 41 obręb 31 w Zielonej Górze na Centrum Nauki Keplera wraz z przebudową i budową przynależnej infrastruktury technicznej oraz przebudową i budową infrastruktury komunikacyjnej i parkingowej przynależnej do obiektu, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania obiektu i pełnienia planowanej funkcji 6. Obiekt, o którym mowa w pkt 3.5. SIWZ znajduje się w centrum miasta Zielona Góra, przy ul. generała Władysława Sikorskiego 10. Inwestycja obejmuje działkę nr 41 w obrębie 31 o łącznej powierzchni 1 885,80 m2. Przewiduje się, iż niezbędne do wykonania prace obejmą również częściowo teren działek nr 38, 59-1, 305 oraz 359-1 obręb 31. Teren przeznaczony pod inwestycję objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (uchwała nr LXIV 792 10 Rady Miasta Zielona Góra z dnia 30.03.2010 r. w sprawie uchwalenia oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Śródmieścia i miasta Zielona Góra). Zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, obszar inwestycji znajduje się w ścisłej strefie ochrony konserwatorskiej. W związku z powyższym na etapie opracowania dokumentacji projektowej Wykonawca winien uzyskać akceptację Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zastosowanych w projekcie rozwiązań. 7. Charakterystyczne parametry obiektu określające wielkość i zakres robót: 7.1. przyziemie - parter (łączna powierzchnia użytkowa ok. 1.300 m2): a) obszar ogólnodostępnej przestrzeni wystawowej (wraz z wiatrołapem) o łącznej wartości pow. ok. 330 m2 w skład, którego wchodzą: - wiatrołap wejścia głównego; - foyer - ogólnodostępny obszar wystawowy wraz z instalacja stałą oraz ruchomą (ekspozycje tematyczne); - zintegrowany punkt centrum klienta zawierający punkt informacyjny i miejsce sprzedaży biletów; - kawiarnia z zapleczem, z miejscami siedzącymi przy barze (dla 5-8 miejsc) oraz stolikami z miejscami siedzącymi (dla ok. 20 osób) oraz z miejscami na sofach (na ok. 12 osób); - obszar przeznaczony na stanowisko promocyjne wraz z zapleczem magazynowy; - obszar przeznaczony na szafki depozytowe z szatnią odzieży wierzchniej przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych; b) obszar ogólnodostępnych pomieszczeń higieniczno-sanitarnych zawierający: - pomieszczenia toalet damskich; - pomieszczenia toalet męskich; - pomieszczenie toalety dla osób niepełnosprawnych; - pomieszczenie(a) porządkowe; c) sala konferencyjna - sala planetarium o łącznej pow. rzutu pomieszczenia równej ok. 500 m2; d) obszar pomieszczeń technicznych o łącznej pow. ok. 25 m2 w skład, którego wchodzą pomieszczenia: - pomieszczenie trafo o powierzchni ok. 11,5 m2; - pomieszczenie rozdzielni średniego napięcia SN o powierzchni ok. 6,9 m2; - pomieszczenie rozdzielni niskiego napięcia NN o powierzchni ok. 4,2 m2; - pomieszczenie tablic rozdzielczych o powierzchni ok. 6,9 m2; e) komunikacja wewnętrzna (klatki schodowe, dźwigi osobowe, korytarze). Przewiduje się, iż wewnętrzny układ komunikacyjny zrealizowany zostanie poprzez budowę klatek schodowych oraz budowę szybu windowego i instalację dźwigów i platform osobowych; 7.2. piętro I (łączna powierzchnia użytkowa ok. 300 m2): a) sala Centrum Lotów Kosmicznych o łącznej powierzchni ok. 100-110 m2; b) serwerownia o powierzchni umożliwiającej wstawienie i swobodną obsługę sześciu szaf rakowych oraz szafy BMS; c) obszar administracyjno-biurowy o łącznej powierzchni ok. 90 m2 w skład, których wchodzą pomieszczenia: - zespół pomieszczeń biurowych przeznaczonych dla osób zajmujących się obsługa planetarium/sali audytoryjnej; - zespół pomieszczeń administracyjno-technicznych zlokalizowany na antresoli (pomieszczenie biurowe, salka konferencyjna); 7.3. poddasze (łączna powierzchnia nieużytkowa ok. 565 m2- obszar nad salą konferencyjną/ planetarium). Przewiduje się wykorzystanie części przestrzeni poddasza nieużytkowego dla celów lokalizacji wszelkiego rodzaju urządzeń, w szczególności wentylacyjnych. 7.4. podziemie (łączna powierzchnia użytkowa ok. 416 m2): a) obszar pomieszczeń technicznych o łącznej powierzchni ok. 160 m2; b) obszar pomieszczeń socjalnych pracowników obiektu. c) ogólnodostępna szatnia odzieży wierzchniej z powierzchnią przeznaczoną dla szafek depozytowych. d) powierzchnie dostępne dla zwiedzających - obszar tzw. Jaskini Światła. e) powierzchnie magazynowe 8. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą następujące branże budowlane: a) architektoniczna; b) konstrukcyjno - budowlana; c) drogowa; d) sanitarna; e) elektryczna. 9. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje również: a) organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza budowy, roboty przygotowawcze i porządkowe; b) pełne ubezpieczenie budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; c) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych odbiorów; d) wykonanie powykonawczej dokumentacji technicznej (1 egz.) wraz z mapą powykonawczą (2 egz.); e) ponoszenie kosztów związanych ze zużyciem wody i energii elektrycznej na potrzeby budowy; f) zapewnienie na terenie budowy należytego ładu i porządku, przestrzeganie przepisów BHP oraz utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; g) zapewnienie i ponoszenie kosztów związanych z usunięciem oraz składowaniem odpadów powstałych w czasie realizacji przedmiotu zamówienia; h) po zakończeniu robót uporządkowaniu terenu w terminie nie późniejszym niż termin odbioru przedmiotu zamówienia; i) wykonanie tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robot wraz ze wskazaniami objazdów i zapewnieniem dojazdu do istniejących posesji wraz z ewentualną budową tymczasowych odcinków dróg objazdowych wynikającej z przyjętej technologii robót. Organizację ruchu należy uzgodnić z właściwymi jednostkami; j) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób oraz badań. 10. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania minimum 3 spotkań roboczych Projektantów z Zamawiającym na etapie sporządzania dokumentacji projektowej w celu omówienia przyjętych rozwiązań projektowych i materiałowych, które muszą zakończyć się pisemnymi protokołami podpisanymi przez strony. 11. Wynagrodzenie Wykonawcy określa się w formie kwoty ryczałtowej, która zawierać będzie łączną cenę prac projektowych, robót budowlanych i innych świadczeń niezbędnych dla realizacji zadania (m.in. opłaty za utylizację, opłaty za obsługę geodezyjną i wykonanie map powykonawczych oraz inne opłaty niezbędne dla realizacji inwestycji) a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty zgodnie z PFU i SIWZ. 12. Ustalona wynagrodzenie ryczałtowe jest ostateczna, niezależnie od rozmiaru prac projektowych, robót budowlanych i innych świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji - nie podlega przeliczeniom i obejmuje wszelkie narzuty i dodatki. Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz za sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca - nieoszacowanie lub brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. 13. Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ wraz z załącznikami w brzmieniu z chwili otwarcia ofert, do wykonania elementów, o których mowa w pkt 3.2.a) i b) SIWZ pod warunkiem, że wykonanie całości przedmiotu zamówienia napotyka istotne trudności, w szczególności spowodowane brakiem uzyskania planowanego dofinansowania ze środków zewnętrznych, z zastrzeżeniem, iż w takiej sytuacji Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie w wysokości , o której mowa w pkt 8.2.a) SIWZ. 14. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane przez Wykonawcę, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku gdy ww. osoby nie będą posiadały biegłej znajomości języka polskiego na okres i dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić tłumacza na własny koszt i własnym staraniem. 15. Wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogram realizacji inwestycji uwzględniający wymagania Zamawiającego zawarte w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. Harmonogram podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 16. Wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy przedłożyć Zamawiającemu kopię aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej okres realizacji i wartość zamówienia. W przypadku, gdy termin obowiązywania polisy będzie się kończył przed zakończeniem realizacji umowy, Wykonawca na 14 dni przed upływem tego terminu, ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu dokument o kontynuacji ubezpieczenia. 17. Przed realizacją inwestycji Wykonawca przedstawi specyfikację materiałową do zatwierdzenia przez Zamawiającego. 18. Wykonawca na wykonany przedmiot zamówienia udzieli gwarancji na zrealizowany przedmiot zamówienia na okres 5 lat i rękojmi za wady robót na okres przekraczający gwarancję o 6 miesięcy. 19. Planuje się współfinansowanie projektu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Lubuski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-2013.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert do wniesienia wadium w wysokości 400.000,00 złotych (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zok.com.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach