Gmina Miasta Zakopane ogłasza przetarg
- Adres: 34-500 Zakopane, ul. T. Kościuszki 13
- Województwo: małopolskie
- Telefon/fax: tel. 018 2020448 , fax. 018 2020448
- Data zamieszczenia: 2014-10-31
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Zakopane
ul. T. Kościuszki 13 13
34-500 Zakopane, woj. małopolskie
tel. 018 2020448, fax. 018 2020448
REGON: 00065494800000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakopane.eu
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
BZP.271.75.2014opracowanie projektu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miasta Zakopane wraz z realizacja procedury administracyjnej oraz aktualizacją Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Zakopane na lata 2011-2026. - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia finansowanym z projektu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jako Instytucji Wdrażającej Priorytetu IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej, współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, działając na podstawie Umowy z Ministrem Gospodarki, jest usługa polegająca na wykonaniu: 1)aktualizacji Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Zakopane na lata 2011 - 2026 przyjętego uchwałą NR XVIII2602011 Rady Miasta Zakopane z dnia 30 listopada 2011 r. (zwanej dalej Projektem założeń). Wykonawca zapewnia, że wykonany przez niego Projekt założeń będzie spełniał warunki określone: -zakresem, zaleceniami i wytycznymi dotyczącymi Konkursu nr 2/PO IiŚ9.32013 Priorytet IX. Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna Działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej plany gospodarki niskoemisyjnej, ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w szczególności z zapisami Załącznika nr 9 do Regulaminu Konkursu nr 2 PO IiŚ 9.3 2013. -obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego oraz spójny z innymi planami, programami i dokumentami strategicznymi na poziomie krajowym, wojewódzkim i gminnym 2)opracowania projektu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Zakopane na lata 2015 - 2020 z uwzględnieniem ograniczenia niskiej emisji (zwanego dalej PGN) spójnego z zapisami Projektu założeń, w ramach którego Wykonawca sporządzi m. in.: 2.1)Bazę danych dotyczącą gospodarki energią w sektorach i obiektach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych i zużycia energii - zawierających wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią, która dotyczy emisji punktowej, liniowej i niezorganizowanej - napływowej. Utworzona baza danych będzie zawierała informacje co najmniej o: -budynkach użyteczności publicznej (rodzaj paliwa, zużycie i koszty paliwa, energii elektrycznej, ciepła, wody, stan docieplenia budynku strop, ściany, okna i drzwi, źródle ciepła ), -grupach budynków mieszkalnych (parametry j. w.), -grupach budynków usługowych (parametry j. w.), -transporcie publicznym i prywatnym (rodzaj środków transportu, ilość pojazdów, charakterystyka, koszty paliwa, długość tras komunikacyjnych itp.), -oświetleniu ulicznym (ilość, charakterystyka, zużycie energii, koszty), -przemyśle (zużycie paliw, zużycie podstawowych surowców i energii elektrycznej), -energetyce (źródła energii - charakterystyka istniejących w mieście większych źródeł energii tj. o mocy powyżej 1MW, moc, paliwo, lokalizacja) -istniejących instalacjach odnawialnych źródeł energii (lokalizacja, charakterystyka, moc, rodzaj), -rolnictwie i leśnictwie (powierzchnia, rodzaj upraw, średnioroczne zużycie nawozów i środków ochrony roślin), -gospodarce odpadami (ilość odpadów, ich rodzaj, sposób zagospodarowania), -planowanych do realizacji działaniach i ich spodziewanych efektach, -ocenie poziomu zainteresowania respondentów skorzystaniem z instrumentów finansowych oferowanych przez Miasto Zakopane, przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na wymianę źródeł ciepła (Wykonawca powinien poddać te dane analizie i odpowiedzieć na pytanie, czy warunki finansowe są atrakcyjne dla gospodarstw domowych oraz jaki procent respondentów rozważa wymianę źródła ciepła w okresie obowiązywania PGN. Wykonawca powinien ocenić, czy oferowane instrumenty finansowe pozwolą na osiągnięcie celów zawartych w Wojewódzkim Programie Ochrony Powietrza oraz w PGN w odniesieniu do palenisk w gospodarstwach domowych zlokalizowanych w obrębie Zakopanego). Wykonawca opracuje bazę wraz z inwentaryzacją na podstawie danych pozyskanych z samodzielnie przeprowadzonego wywiadu w terenie, przy czym dla budynków mieszkalnych - dane należy zebrać w ilościach wskazanych w poniższej tabeli dla każdej jednostki bilansowej, o której mowa w Projekcie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Zakopane na lata 2011 - 2026 Jednostka bilansowa Ilość budynków do zinwentaryzowania ZI 100 ZII 100 ZIII 300 ZIV 100 ZV 80 ZVI 40 ZVII 80 ZVIII 100 ZIX 100 Suma 1000 Opis przedmiotu zamówienia: Wykonawca podejmuje się wykonania dokumentacji stanowiących Projekt założeń i PGN opracowanych dla granic administracyjnych Gminy Miasto Zakopane, na które składać się będą część opisowa (tekstowa) oraz załączniki w postaci map obrazujących m.in. punkty emisji, obszary o znacznym nasileniu emitorów, występowanie oraz kierunki rozwoju sieci. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 1)opracowania bazy danych 3 egzemplarze w wersji papierowej i 2 egzemplarze na nośniku elektronicznym w formie aktywnego arkusza kalkulacyjnego z założeniami, wyliczeniami i ich zestawionymi wynikami. 2)opracowania roboczych wersji Projektu założeń i PGN; 3)dokonania prezentacji oraz przeprowadzenia konsultacji roboczej wersji Projektu założeń i PGN z Zamawiającym oraz uwzględnienia przekazanych pisemnie przez Zamawiającego po prezentacji uwag i zastrzeżeń. Dla celów dokonania prezentacji Wykonawca przygotuje i przedłoży Zamawiającemu (w terminie 7 dni roboczych przed prezentacją) 3 egzemplarze roboczej wersji Projektu założeń i PGN oraz 2 egzemplarze ww opracowań na nośniku elektronicznym (CD-ROM) 4)przeprowadzenia konsultacji społecznych w ramach opracowywanych Projektu założeń i PGN oraz przeprowadzenia ogólnodostępnej prezentacji roboczej ww opracowań. Wykonawca uwzględni wyniki konsultacji społecznych w dalszych pracach nad dokumentami.W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia przed przeprowadzeniem konsultacji społecznych po 5 egzemplarzy roboczej wersji Projektu założeń i PGN oraz po 2 egzemplarze na nośniku elektronicznym (CD-ROM). 5)przedłożenia Zamawiającemu 3 egz. ostatecznej wersji poprawionej Projektu założeń i PGN oraz 2 egz. na nośniku elektronicznym. 6)przygotowania i przedłożenia Samorządowi Województwa Małopolskiego poprawionej wersji Projektu założeń i uzyskania pozytywnej opinii Samorządu Wojewódzkiego dla przedłożonego dokumentu. 7)przeprowadzenia procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla Projektu założeń i PGN (na podstawie art. 55 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.) w przypadku stwierdzenia przez organy opiniujące, konieczności jej przeprowadzenia), w tym: 7.1)przygotowanie wystąpień do właściwych organów w sprawie uzgodnień dot. strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz dot. podsumowania, 7.2)sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko skutków realizacji Projektu założeń i PGN przy konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, 7.3)wprowadzanie ewentualnych zmian do Projektu założeń i PGN wynikających z przeprowadzonych konsultacji społecznych i opinii właściwych organów. 8)opracowania finalnej wersji Projektu założeń oraz PGN po uwzględnieniu wyników konsultacji z Burmistrzem Miasta Zakopane, konsultacji społecznych oraz opinii Samorządu Wojewódzkiego. 9)przedłożenie finalnej wersji Projektu założeń oraz PGN do zaakceptowania Zleceniodawcy, 10)udziału i składania wyjaśnień odnośnie finalnej wersji Projektu założeń i PGN na komisjach i sesji Rady Miasta Zakopane, na których będą opiniowane uchwały odnośnie przyjęcia ww dokumentów. 11)przedłożenia Zamawiającemu finalnej wersji Projektu założeń i PGN po uprzednim zaakceptowaniu w/w dokumentów bez zastrzeżeń - w postaci: 11.1)5 papierowych egzemplarzy części tekstowej Projektu założeń i PGN w formacie A4 wraz z załącznikami w postaci map. 11.2)20 egzemplarzy części tekstowej Projektu założeń i PGN na nośniku elektronicznym wraz z załącznikami w postaci map (CD-ROM) 12)przekazania Zamawiającemu Projektu założeń i PGN na nośniku CD-ROM w ogólnie stosowanym formacie zapisu danych z możliwością ich edycji. Rysunki powinny być umieszczone na nośniku CD w formacie umożliwiającym, co najmniej ich podgląd a w przypadku PGN ich edycję. 13)przekazania Zamawiającemu wraz z finalną wersją Projektu założeń i PGN - podpisanego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do umowy. 14)zorganizowania cyklu dwóch szkoleń dla wytypowanych przez Zamawiającego ok. 25 uczestników, poświęconych zakresowi założeń oraz wprowadzeniu i przygotowaniu uczestników do realizacji PGN i jego dalszego monitorowania. Szkolenia te odbędą się w siedzibie Urzędu Miasta Zakopane w udostępnionej na ten cel przez Zamawiającego sali w godzinach pracy Urzędu w terminie wzajemnie ustalonym z 2 tygodniowym wyprzedzeniem, z czego: -szkolenie pierwsze: czas trwania 3 - 4 godz. winno odbyć się w IV kwartale 2014 r. -szkolenie drugie : czas trwania 3 - 4 godz. w II kwartale 2015 r. Wykonawca samodzielnie zorganizuje i na własny koszt przygotuje wszelkie materiały szkoleniowe, które zostaną przekazane uczestnikom szkolenia. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 907200000
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium przetargowego
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania zamówienia
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zakopane.eu pod linkiem Zamówienia publiczne postępowania poniżej wartości art.11.8
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- opracowanie ośmiu planów gospodarki niskoemisyjnej, programu ograniczenia niskiej emisji (PGN) dla 8 gmin Powiatu Suskiego wraz z przygotowaniem założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz
Dodano: 2015-02-02 - opracowanie ośmiu planów gospodarki niskoemisyjnej, programu ograniczenia niskiej emisji (PGN) dla 8 gmin Powiatu Suskiego wraz z przygotowaniem założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz
Dodano: 2015-01-15 - BZP.271.95.2014 Opracowanie projektu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miasta Zakopane wraz z realizacja procedury administracyjnej oraz aktualizacją Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Zakopane na lata 2011-2026.
Dodano: 2014-11-27 - Opracowanie operatu wodnoprawnego wraz z uzyskaniem decyzji wodno prawnej dla zadania: Zabezpieczenie brzegów pot. Ponikiew w km 2+700 - 3+600 w m. Międzybrodzie Bialskie, gm. Czernichów, pow. żywiecki, woj. śląskie
Dodano: 2013-07-10 - Opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem decyzji wodnoprawnych dla zadań 1. Zabezpieczenie lewego brzegu pot. Wieśnik w km 1+250 - 1+300 w m. Pietrzykowice gm. Łodygowice 2. Zabezpieczenie prawego brzegu pot. Żarnówka w km 1+730 - 1+750 w m. Pietrzykowice gm. Łodygowice 3. Zabezpieczenie brzegów pot. Wieśnik w km 1+375 - 1+300 w m. Łodygowice gm. Łodygowice 4. Zabezpieczenie prawego brzegu pot. Wieśnik w km 5+700 - 5+900 w m. Radziechowy gm. Radziechowy - Wieprz 5. Zabezpieczenie prawego brzegu pot. Sienka w km 1+270 - 1+300 w m. Żywiec, pow. żywiecki, woj. śląsk
Dodano: 2013-05-10 - Opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem decyzji wodnoprawnych dla zadań: 1. Zabezpieczenie brzegów pot. Sopotnia Mała w km 4+450 - 4+350 i w km 3+275 - 3+345 w m. Sopotnia Mała, 2. Zabezpieczenie brzegów pot. Przybyłka w km 0+100 - 0+400 w m. Przyborów, 3. Zabezpieczenie lewego brzegu pot. Koszarawa w km 13+800 - 14+000 w m. Jelesnia, 4. Zabezpieczenie brzegów pot. Glinny w km 1+120 - 1+220 w m. Korbielów, gm. Jeleśnia, pow. żywiecki, woj. śląskie.
Dodano: 2013-05-09 - Opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem decyzji wodnoprawnych dla zadań: 1. Zabezpieczenie brzegów pot. Żabniczanka lokalnie w km 0+650 - 2+200 w m. Cisiec, Żabnica, Węgierska Górka, gm. Węgierska Górka, pow. żywiecki, woj. śląskie. 2. Zabezpieczenie brzegów rzeki Soły lokalnie w km 61+800 - 64+800 w m. Cisiec gm. Węgierska Górka, pow. żywiecki, woj. śląskie. 3. Zabezpieczenie prawego brzegu rzeki Soły w km 53+300 - 53+000 w m. Wieprz, gm. Radziechowy - Wieprz, pow. żywiecki, woj. śląskie
Dodano: 2013-05-09 - Opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem decyzji wodno prawnych dla zadań: 1. Zabezpieczenie brzegów pot. Dunacie w km 0+900 - 1+200 w m. Szczyrk, gm. Szczyrk, pow. bielski, woj. śląskie. 2. Zabezpieczenie brzegów por. Żylica lokalnie w km 15+000 - 19+000 w m. Szczyrk, gm. Szczyrk, pow. bielski, woj. śląskie
Dodano: 2013-05-09 - Wykonanie monitoringu oraz sporządzenie opracowania dotyczącego migracji oraz areałów bytowania osobników głuszca
Dodano: 2012-09-19