Przetargi.pl
„Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Sośnicowicach” w ramach projektu pn.: „Stworzenie kompleksowego systemu publicznego transportu zbiorowego poprzez poprawę infrastruktury obsługi pasażerskiej w gminie Sośnicowice- etap II”

Gmina Sośnicowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-153 Sośnicowice, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2387191 w. 330 , fax. 322 387 550
  • Data zamieszczenia: 2020-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sośnicowice
    Rynek 19
    44-153 Sośnicowice, woj. śląskie
    tel. 032 2387191 w. 330, fax. 322 387 550
    REGON: 53994000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://sosnicowice.i-gmina.pl/przetargi-w-2020-r.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Sośnicowicach” w ramach projektu pn.: „Stworzenie kompleksowego systemu publicznego transportu zbiorowego poprzez poprawę infrastruktury obsługi pasażerskiej w gminie Sośnicowice- etap II”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych objętych realizacją zadania pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Sośnicowicach” w ramach projektu pn. „Stworzenie kompleksowego systemu publicznego transportu zbiorowego poprzez poprawę infrastruktury obsługi pasażerskiej w gminie Sośnicowice- etap II”. Ogólny zakres inwestycji budowy zintegrowanego centrum - węzła przesiadkowego komunikacji autobusowej w miejscowości Sośnicowice z elementami Park & Ride oraz Park & Bike obejmuje m.in.: a) budowę placu manewrowego (w postaci ronda) dla min. 5 autobusów z podwójnym pasem ruchu wraz z miejscami dla autobusów oczekujących na kurs b) wiaty przystankowe (5szt.), zadaszone w miejscach oczekiwania podróżnych o pojemności min.30 osób, c) budowę parkingu typu „Bike&Ride” dla 29 samochodów osobowych i dwóch zadaszonych parkingów typu P&R dla rowerów o pojemności min.20 miejsc d) Wykonanie zjazdów z ul. Gliwickiej DW 408 oraz z ul. Przemysłowej do centrum przesiadkowego, (prawostronny i lewostronny zjazd z ulicy Przemysłowej oraz prawostronne i lewostronne włączenie się do ulicy Przemysłowej, prawostronny zjazd z drogi wojewódzkiej nr 408 z pasem wyłączenia i wyjazd na drogę wojewódzką nr 408 – ulicę Gliwicką z pasem włączenia do ruchu), e) budowę ciągów pieszych i rowerowych, f) oznakowanie pionowe oraz poziome, g) zakup i montaż dwóch automatów biletowych obsługujących system ŚKUP, h) wykonanie i zamontowanie tablicy informacyjnej z elementami Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, i) samoobsługową stację napraw rowerów, j) sanitariat kontenerowy wyposażony w sedes, pisuar oraz umywalkę, czynny całodobowo, przystosowany dla osób niepełnosprawnych, wraz z wykonaniem przyłączy kanalizacji sanitarnej, wodociągowej i elektrycznej, k) odwodnienie terenu poprzez podłączenie do istniejącej kanalizacji deszczowej, l) budowę i przebudowę odwodnienia, m) przebudowę i zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu kolidujących z inwestycją, n) doświetlenie terenu z maksymalnym wykorzystaniem istniejącej infrastruktury oświetleniowej, o) wyposażenie w elementy małej architektury, p) wycinkę kolidującej z inwestycją zieleni i nasadzenia zieleni, q) wykonanie monitoringu, r) przygotowanie miejsca dla zlokalizowania stacji bazowej wypożyczalni rowerów (na 10-15 sztuk) s) wykonanie przyłączy - instalacji zasilania do stacji ładowania pojazdów elektrycznych (samochodów, skuterów i rowerów), a także wykonanie zasilania do stanowiska Food truck. Zamówienie uwzględnia również: — zabezpieczenie terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, — przywrócenie terenu do stanu pierwotnego. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z budową centrum przesiadkowego: a) roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby na bieżąco udostępnić dojazd do posesji zlokalizowanych w bezpośrednim obrębie i sąsiedztwie inwestycji, jak również dojazd wszelkim pojazdom uprzywilejowanym; b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw; c) obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania; d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę; f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta; g) Wykonawca zobowiązany jest do zatwierdzenia projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych (dokumentację obejmującą projekt czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych przekaże Zamawiający) dla zadania wraz z zaopiniowaniem i zatwierdzeniem czasowej organizacji ruchu przez: - Starostę Powiatu Gliwickiego za pomocą jednostki organizacyjnej tj. Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach; - Komendanta Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach; - Burmistrza Sośnicowic; h) co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu Wykonawca w imieniu Zamawiającego ma obowiązek zawiadomić Starostę Powiatu Gliwickiego za pomocą jednostki organizacyjnej tj. Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach, Komendę Policji w Gliwicach oraz Burmistrza Sośnicowic o terminie wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu na czas przebudowy (jak również docelowej organizacji ruchu) wraz z pozytywnym odbiorem oznakowania przez w/w służby. O wykonaniu wskazanego obowiązku Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego; i) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku, gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Szczegółowy zakres zamówienia został opisany w dokumentacji budowlano-wykonawczej opracowanej przez Firmę Projektowo – Usługową „PLANPROF” inż. Michał Kubiński z siedzibą przy ul. Ceramicznej 5, 44-156 Sierakowice, stanowiącą element załącznika nr 10 do SIWZ. Uwaga ! Budowa nie obejmuje budowy parkingu po stronie zachodniej dla 44 pojazdów samochodowych (ten zakres jest ujęty w dokumentacji projektowej, ale nie jest przedmiotem budowy w ramach niniejszego postępowania). Postępowanie nie obejmuje zakupu, dostawy i montażu stacjonarnych ładowarek pojazdów elektrycznych na parkingu wschodnim, a jedynie wykonanie przyłączy - instalacji zasilania do stacji ładowania pojazdów elektrycznych (samochodów, skuterów i rowerów) i stanowiska Food truck. Wszystkie materiały zastosowane do realizacji zamówienia jak i roboty będą wykonane przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami budowlanymi, przepisami BHP. Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 266 ze zm.). Przedmiot umowy winien być wykonany przy uwzględnieniu przepisu art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. Wszyscy użytkownicy, w tym osoby niepełnosprawne, powinni móc korzystać z budynku. UWAGA: Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej na terenie budowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 17.02.2020 r. do godz. 9:00 2. Wadium jest wnoszone na zasadach określonych w art. 45 i art. 6 ustawy, w szczególności Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Sośnicowicach, nr rachunku: 54 8460 0008 2001 0000 0909 0002 z dopiskiem „Budowa węzła przesiadkowego w Sośnicowicach” - znak sprawy ZP-2/2020.". 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w punkcie poprzednim, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Dla skuteczności wniesienia wadium w innej postaci niezbędnym jest przekazania oryginału dokumentu Zamawiającemu przed terminem składania ofert. 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej - dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz - oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie Należy zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Z treści gwarancji/poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Zamawiający zwraca wadium na zasadach i w okolicznościach, o których mowa w art. 46 Pzp, tj: a) po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwraca niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza b) zwrot wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, następuje niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) na wniosek Wykonawcy w razie wycofania przez niego oferty przed upływem terminu ich składania, przy czym zwrot dokonywany jest niezwłocznie; d) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę; 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 8.8 a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający ponadto zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.l ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) kosztorys uproszczony, b) dowód wpłaty wadium, c) wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi ZAŁACZNIK NR 7 do SIWZ (jeżeli dotyczy) d) wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 6. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach