Przetargi.pl
Budowa zintegrowanego systemu zabezpieczenia ekspozycji na terenie Skansenu

Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu ogłasza przetarg

  • Adres: 09-200 Sierpc, ul. Narutowicza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 242 752 883 , fax. 242 755 820
  • Data zamieszczenia: 2019-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu
    ul. Narutowicza 64
    09-200 Sierpc, woj. mazowieckie
    tel. 242 752 883, fax. 242 755 820
    REGON: 70108810000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mwmskansen.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: wojewódzka samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa zintegrowanego systemu zabezpieczenia ekspozycji na terenie Skansenu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa zintegrowanego systemu zabezpieczenia ekspozycji na terenie Skansenu" 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1 Budowę zintegrowanego systemu zabezpieczenia ekspozycji na terenie skansenu, na który składają się: 1) Dedykowana instalacja zasilająca; a. Rozdzielnia główna nN TG budynku „H”, b. WLZ do rozdzielni R.UPS, c. Rozdzielnia zasilacza UPS: R.UPS, d. Zasilacz UPS, e. WLZ do rozdzielni strefowych R.1 – R.5, f. Rozdzielnie strefowe R.1 – R.5, g. WLZ do podrozdzielni strefowych rozdzielni R.5, h. Podrozdzielnie strefowe rozdzielni R.5, i. WLZ do skrzynek zasilających i słupów, j. Skrzynki zasilające, k. Obwody odbiorcze, l. Osłona kolizji, m. Pomiary, 2) Systemy zabezpieczeń technicznych; a. Modernizacja pomieszczenia serwerowni, b. Kanalizacja teletechniczna (dla wszystkich systemów), c. Komputerowy system nadzoru systemów bezpieczeństwa (SMS), d. System telewizji dozorowej (STD), e. System sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), f. System sygnalizacji pożaru (SSP), g. Dźwiękowy system rozgłoszeniowy (DSR), h. System telefonii bezprzewodowej (DECT), i. System zabezpieczenia pomieszczeń oraz automatycznego monitorowania gospodarki kluczami, wyposażony w system klucza centralnego i mechaniczno – elektroniczny depozytor kluczy (SCK). 2.2 Świadczenie, w ramach udzielonej gwarancji usług serwisowych i konserwacyjnych, wobec systemów wymienionych w pkt 2.1 przez okres, liczony od następnego dnia po dacie podpisania protokołu odbioru końcowego, 2.3 Przeprowadzenie szkolenia dla osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi zainstalowanych systemów i podsystemów elektronicznych zabezpieczeń. 2.4 Demontaż i zagospodarowanie/utylizację istniejących urządzeń Systemu Sygnalizacji Pożaru, Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu, Systemu Monitoringu Wizyjnego. 2.5 Wykonanie niezbędnych prac przygotowawczych do prowadzenia robót budowlanych w szczególności: przyłącza wody, przyłącza energii elektrycznej na potrzeby budowy, obsługi geodezyjnej, zagospodarowanie Placu budowy; 2.6 Obsługę geodezyjną wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 egzemplarzach; 2.7 Zawiadomienie w imieniu Zamawiającego właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy. 3. Zakres przedmiotu zamówienia został szczegółowo opisany w Dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią Załącznik Nr 12 do SIWZ oraz w Dokumentacji projektowej systemów zawierającej informacje o charakterze poufnym, która stanowi Załącznik Nr 13 do SIWZ, a także we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 11 do SIWZ. 4. Działając na podstawie art. 8 ust. 2a oraz 37 ust. 6 ustawy Pzp, zwanej dalej Ustawą Zamawiający: 1) nakłada na Wykonawców zobowiązanie do nieudostępniania informacji o charakterze poufnym, które są zawarte w Dokumentacji projektowej systemów zawierającej informacje o charakterze poufnym stanowiącej Załącznik Nr 13 SIWZ, 2) nie udostępnia na stronie internetowej, na której została udostępniona SIWZ ww. załącznika do SIWZ , 3) przekaże Wykonawcy Dokumentację projektową systemów zawierającej informacje o charakterze poufnym stanowiącą Załącznik Nr 13 SIWZ zgodnie z poniższą procedurą mającą na celu ochronę poufnego charakteru informacji określoną w pkt 5 i 6 ogłoszenia. 5. W celu ochrony informacji o charakterze poufnym Dokumentacja stanowiąca Załącznik Nr 13 SIWZ zostanie przekazana Wykonawcy, po przekazaniu przez niego oryginału Oświadczenie o nieudostępnianiu informacji o charakterze poufnym, którego wzór stanowi Załącznik Nr 10 do SIWZ. Powyższe oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale , na adres: Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu ul. Narutowicza 64, 09-200 Sierpc. Otrzymanie oryginału ww. oświadczenia przez Zamawiającego jest warunkiem otrzymania przez Wykonawcę dostępu do Załącznika Nr 13. Oświadczenie sporządzone wg Załącznika Nr 10 do SIWZ nie stanowi informacji niejawnej w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz.U.2018 r. poz. 412). 6. Załącznik Nr 13 do SIWZ zostanie udostępniony Wykonawcy po otrzymaniu przez Zamawiającego oryginału Oświadczenia, o którym mowa wyżej. Wykonawca otrzyma dostęp do Załącznika Nr 13 do SIWZ drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Wykonawcę w ww. Oświadczeniu, poprzez poprzez podanie przez Zamawiającego adresu serwera ftp oraz nazwy użytkownika i hasła do katalogu na serwerze, w którym będzie dostępna Dokumentacja projektowa systemów zawierająca informacje o charakterze poufnym stanowiąca Załącznik Nr 13 SIWZ . 7. Zamawiający określił w Załącznikach Nr 12 i 13 do SIWZ wymagane cechy materiałów, produktów lub usługi, odpowiadające przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego, w szczególności określił wymagania, adekwatnie do przedmiotu zamówienia. 8. Zgodnie z art. 30 ust.4 Ustawy, w przypadku odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 9. W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, oznacza to, zgodnie z art. 29 ust.3 Ustawy, że: 1) jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, 2) Zamawiający oczekuje zaproponowania rozwiązań o parametrach równoważnych tj. nie gorszych niż parametry jakimi charakteryzują się materiały, urządzenie, elementy, wskazane w niniejszej SIWZ, 3) Zmawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych, wskazując, iż minimalne wymagania jakim mają odpowiadać oferty równoważne to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w Zał. Nr 12 i 13 do SIWZ. 10. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 11. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 pkt 1 Ustawy Zamawiający wymaga, adekwatnie do przedmiotu zamówienia, dostosowania projektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. 12. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, sprzętu, urządzeń i wyposażenia spełniających wymagania norm, posiadających odpowiednie certyfikaty i aprobaty techniczne oraz spełniających założone parametry techniczne wskazane w Załączniku Nr 12 i 13 do SIWZ. 13. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 14. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, o ile są już znane. 15. Postanowienia dot. podwykonawstwa zawarte są we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik Nr 11 do SIWZ. 16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych oraz nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 17. Zgodnie z dyspozycją zawartą w § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2013r., poz. 1129 – tekst jednolity ustawy z późn. zm.), jeśli w zamówieniu na roboty budowlane przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót. W niniejszym przetargu przewidziano rozliczenie ryczałtowe, stąd załączony do SIWZ przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. W świetle powyższego obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie w cenie ryczałtowej wszystkich kosztów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w SIWZ. 18. Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie oraz należyte zapoznanie się z opisem przedmiotu zamówienia, w tym z załączoną do SIWZ Dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Dokumentacją projektową systemów zawierającą informacje o charakterze poufnym, które stanowią odpowiednio Załączniki Nr 12 i 13 do SIWZ. 19. Z uwagi na fakt, iż realizacja zamówienia będzie prowadzona w godzinach otwarcia Muzeum wszelkie prace budowlano - montażowe nie powinny utrudniać i zakłócać prawidłowej pracy instytucji. Szczególną uwagę należy zwrócić na brak możliwości wyłączenia obiektów ze zwiedzania i korzystania przez turystów. Z uwagi na powyższe Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia szczegółowego harmonogramu prac z Zamawiającym, urządzenia placu budowy we wskazanym miejscu i sposób uzgodniony z Zamawiającym, odpowiedniej organizacji robót nie zakłócającej prawidłowego funkcjonowania instytucji Zamawiającego. 20. W wykonaniu robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia będą uczestniczyć osoby z uprawnieniami budowlanymi, wskazane w ofercie Wykonawcy. Zgodnie z art. 144 ust.1 Ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany składu osobowego wyłącznie za zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem posiadania przez nowe osoby, co najmniej takich samych uprawnień budowlanych jak opisane w warunku udziału w niniejszym podstępowaniu. 21. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane, stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia na okres minimum 36 miesięcy licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego przedmiotu Umowy, a w przypadku wystąpienia wad data ich usunięcia, jest datą zakończenia realizacji robót objętych zamówieniem. Okres gwarancji na wykonane roboty stanowi również kryterium oceny ofert z wagą 40 % i będzie oceniane zgodnie z zasadami wskazanymi w pkt 14 SIWZ. 22. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia rękojmi na wykonane roboty budowlane, stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia na okres 60 miesięcy licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy, a w przypadku wystąpienia wad data ich usunięcia, jest datą zakończenia realizacji robót objętych Umową. 23. Na mocy z art. 29 ust. 3a Ustawy Zamawiający wymaga w toku realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy robotach budowlanych, prac operatorów sprzętu i prac instalacyjno - montażowych, elektrycznych, objęte zamówieniem, z wyłączeniem czynności wykonywanych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. 24. W toku realizacji Umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę ww. wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określono we wzorze umowy stanowiącej Załącznik Nr 11 do SIWZ. 25. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy. 26. Zgodnie z §13 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz.U. z.2014 , poz. 1240), odbiór zainstalowanych lub przebudowanych zabezpieczeń elektronicznych następuje po 21 dniach eksploatacji próbnej, na podstawie protokołu końcowego robót, zawierającego potwierdzenie prawidłowości ich działania, ustalonej na podstawie przeprowadzonych prób i badań, oraz po przekazaniu Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, książki eksploatacji i konserwacji zabezpieczeń elektronicznych, a także po przeszkoleniu pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi zainstalowanych lub przebudowanych zabezpieczeń elektronicznych. 27. Na podstawie §14 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz.U. 2014 , poz. 1240), Wykonawca zobowiązany jest w całym okresie trwania gwarancji (zgodnie ze złożoną ofertą) dokonywać przeglądu stanu systemu sygnalizacji pożaru (SSP), oraz jego konserwacji zgodnie ze wskazaniami norm dotyczących eksploatacji i konserwacji tego systemu oraz przeglądów stanu pozostałych systemów oraz ich konserwacji zgodnie z wymaganiami producentów tych systemów, jednak nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy. 28. Przeglądy systemów wykonywane będą przez Wykonawcę lub w przypadku korzystania przez niego z usług podwykonawcy - przez wskazanego podwykonawcę. Podmiot wykonujący przeglądy musi dysponować odpowiednimi uprawnieniami. Odpowiedzialność za prawidłowe i należyte wykonanie przeglądów ponosi Wykonawca, również w przypadku wykonywania przeglądów przez podwykonawcę. Wykonawca odpowiada za wszelkie działania podwykonawcy, w całym zakresie wykonywanych przez niego zadań. 29. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz.U. 2014 , poz. 1240), Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania prac związanych z przebudową i konserwacją zabezpieczeń elektronicznych w książce eksploatacji i konserwacji zabezpieczeń elektronicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45311200-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. szczegółowe zasady wnoszenia wadium zawarte są w SIWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż posiada aktualną koncesję wydaną przez MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego, polegającego na montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie ochranianych osób i mienia oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania, zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2142).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Poza oświadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu Zamawiający żąda złożenia w załączeniu oferty: 1) Zobowiązania na podstawie art. 22 a Ustawy do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wg Załącznika Nr 5 do SIWZ, jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu; 2) uwierzytelnionego odpisu pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale, jeżeli Wykonawca działa przez pełnomocników. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 Ustawy przepisy i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia warunki wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13–23 i ust. 5 pkt 1 i 8 Ustawy. 4. Zgodnie z art. 22 a Ustawy Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, opisanych w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ Zamawiający wskazuje, iż w przypadku gdy w dokumentach złożonych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia ich spełnienia, wskazane są wartości w innych walutach niż PLN, Zamawiający dla oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu przyjmie średni kurs NBP (tabela A) z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 7. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Wykonawca, działając zgodnie z art. 24 ust.11 Ustawy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy, które można sporządzić wg Załącznika Nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą uczestniczącym w niniejszym przetargu nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu. 8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej, sporządzone wg Załącznika Nr 6 do SIWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach