Przetargi.pl
Budowa zintegrowanego i kompleksowego Powiatowego Inteligentnego Centrum Edukacyjnego przy Zespole Szkół Technicznych im. Floriana Ceynowy w Kartuzach w ramach projektu „Dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb branż kluczowych gospodarki poprzez modernizację i wyposażenie infrastruktury szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kartuskiego”.

Powiat Kartuski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-300 Kartuzy, ul. Dworcowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6948280
  • Data zamieszczenia: 2018-01-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kartuski
    ul. Dworcowa 1
    83-300 Kartuzy, woj. pomorskie
    tel. 58 6948280
    REGON: 191674865
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://spow.kartuzy.ibip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa zintegrowanego i kompleksowego Powiatowego Inteligentnego Centrum Edukacyjnego przy Zespole Szkół Technicznych im. Floriana Ceynowy w Kartuzach w ramach projektu „Dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb branż kluczowych gospodarki poprzez modernizację i wyposażenie infrastruktury szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kartuskiego”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Teren inwestycji znajduje się w Kartuzach przy ul. Mściwoja II 24. Zakres zamówienia składa się z opracowania dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem ostatecznego pozwolenia na budowę do dnia 30 kwietnia 2018 r. – etap I oraz wykonania robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą „Budowa zintegrowanego i kompleksowego Powiatowego Inteligentnego Centrum Edukacyjnego przy Zespole Szkół Technicznych im. Floriana Ceynowy w Kartuzach” – II etap do dnia 30 listopada 2018 r. Wykonawca w okresie od 19 czerwca 2018 r. do 4 lipca 2018 r. nie może wykonywać na terenie placu budowy żadnych prac związanych z inwestycją z uwagi na odbywające się w tym czasie w Zespole Szkół Technicznych im. Floriana Ceynowy w Kartuzach egzaminy kwalifikacyjne w danym zawodzie, które nie mogą być w żaden sposób zakłócone. Ponadto mając na uwadze, że część egzaminów kwalifikacyjnych, o których mowa wyżej odbywa się w budynkach objętych zamówieniem, tj. w pracowni murarsko-tynkarskiej z pracownią odnawialnych źródeł energii (warsztaty) oraz w pracowni elektrycznej, roboty budowlane na tych obiektach Wykonawca może rozpocząć od 7 lipca 2018 r.” 2. Dojazd do istniejącego budynku szkoły odbywa się od ul. Mściwoja II, teren wokół budynków jest utwardzony. W odniesieniu do dwóch pierwszych budynków planowa inwestycja zakłada dostosowanie istniejących obiektów polegające na wykonaniu remontu i przebudowy wewnątrz i na zewnątrz budynków, połączonego z dociepleniem ścian zewnętrznych i dachu. W budynku istniejących warsztatów szkolnych zaplanowano tylko dostosowanie jednej z sal na pracownię elektryczną, w której poza drobnymi naprawami powłok malarskich powstałych w wyniku montażu nowych instalacji i urządzeń nie planuje się robót remontowo – budowlanych. Dla budynku „Symulator Inteligentnego Domu Pasywnego” należy zaprojektować i wykonać wejście/wjazd dla osób niepełnosprawnych. Projekt architektoniczno – budowlany wraz z projektem wykonawczym winien zawierać architekturę z wizualizacją, instalacje sanitarne: kanalizację sanitarną; instalację wodociągową; centralne ogrzewanie, instalacje elektryczne, projekt aranżacji wnętrz, projekt robót rozbiórkowych, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla wszystkich branż, kosztorys inwestorski. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać wszystkie wymagane uzgodnienia i opinie niezbędne do uzyskania ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę. 3. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót w ciągu 7 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę. 4. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania pisemnej akceptacji Zamawiającego, ostatecznego kształtu kompletnej dokumentacji projektowej, przed złożeniem jej w Wydziale Budownictwa celem uzyskania pozwolenia na budowę. Zamawiający planuje przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji z kierownikiem pracowni projektowej, upoważnionym przedstawicielem Wykonawcy, celem ustalania szczegółowych rozwiązań projektowych. Konsultację odbędą się w siedzibie Zamawiającego. 5. W niniejszym przedmiocie zamówienia uwzględniono wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych poprzez zaprojektowanie i wykonanie np. wjazdu/dźwigu zewnętrznego, które to czynności wykona w ramach umowy Wykonawca. 6. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób bezpośrednio realizujących niniejsze zamówienie na podstawie umowy o pracę w myśl ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.), dalej zwanej KP: 1) Wymóg ten dotyczy czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) robót murarskich, b) robót posadzkarskich, c) robót malarskich, d) robót tynkarskich, e) robót dekarskich, f) robót wodno – kanalizacyjnych, g) robót elektrycznych, które polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 KP. Zgodnie z treścią art. 22 § 1 KP przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca zobowiązuje się do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. 2) Powyższy obowiązek dotyczy również Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących w/w czynności. 3) W terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, wskazane w pkt 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wskazane w pkt 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający może w wyznaczonym przez siebie terminie wezwać Wykonawcę do przedłożenia Zamawiającemu wskazanych poniżej dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników ). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922). 6) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości ustanowionej w karach umownych. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7. Ewentualne zastosowanie w programie funkcjonalno - użytkowym nazw własnych poszczególnych materiałów należy traktować jako podanie przykładowych propozycji materiałowych, które każdorazowo należy czytać z dopiskiem „lub inne równoważne o nie gorszych parametrach”. Podanie konkretnych nazw materiałowych stanowi jedynie wyznacznik pożądanego standardu i jakości materiałów, które zostaną zastosowane do realizacji zamówienia. 8. Przedmiot zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do SIWZ, który stanowi program funkcjonalno – użytkowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, lecz nie później niż do dnia 31.01.2018 r. do godz. 10:00. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Kartuzach - Bank PKO BP o/Kartuzy, nr konta: 53 1020 1866 0000 1802 0002 6948, z podaniem tytułu „Wadium - przetarg nieograniczony - budowa zintegrowanego i kompleksowego Powiatowego Inteligentnego Centrum Edukacyjnego przy Zespole Szkół Technicznych im. Floriana Ceynowy w Kartuzach w ramach projektu „Dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb branż kluczowych gospodarki poprzez modernizację i wyposażenie infrastruktury szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kartuskiego”. 5. Za datę wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego, a do oferty - wymóg porządkowy, należy załączyć opisaną zgodnie z ust. 4 kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych formach określonych w ust. 2, beneficjentem jest Powiat Kartuski przy ul. Dworcowej 1 w Kartuzach, dokument wadium należy złożyć w osobnej opisanej kopercie (kopertę wadium spiąć z kopertą oferta), natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię, dołączyć do oferty. 7. Wadium składane w formie określonej w ust. 6 musi mieć datę początkową ważności równą, co najmniej terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą. W razie zawieszenia postępowania lub przedłużenia terminu związania ofertą, końcowy termin ważności wadium wniesionego w formie niepieniężnej albo zostanie przedłużony przez Wykonawcę albo wniesie on nowe wadium na przedłużony okres. 8. Zamawiający zastrzega, że w razie składania gwarancji lub poręczeń jako wadium przetargowego, w treści tych gwarancji i poręczeń nie mogą być żadne postanowienia ograniczające prawo Zamawiającego do ich realizacji. Z treści gwarancji powinno wynikać, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego w terminie związania ofertą oraz zobowiązanie gwaranta do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9. Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert lub wniosą wadium w sposób nieprawidłowy zostaną odrzuceni z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 10. Zamawiający zwraca wadium w przypadkach oraz na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ). 2) Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 6 do SIWZ) – jeśli dotyczy. 3) Upoważnienie do podpisania oferty (pełnomocnictwo) – jeśli dotyczy. 4) Potwierdzenie wniesienia wadium. 5) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (załącznik nr 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6) Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, wymienionych w pkt 6, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach