Przetargi.pl
Budowa zbiornika przeciwpożarowego wraz z dojazdem w leśnictwie Kuźnica, gmina Łazy

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz ogłasza przetarg

  • Adres: 42-470 Siewierz, Łysa Góra 6
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6742957, 6742958 , fax. 032 6741160
  • Data zamieszczenia: 2009-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz
    Łysa Góra 6 6
    42-470 Siewierz, woj. śląskie
    tel. 032 6742957, 6742958, fax. 032 6741160
    REGON: 27253593100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.lasy.gov.pl/siewierz
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa zbiornika przeciwpożarowego wraz z dojazdem w leśnictwie Kuźnica, gmina Łazy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa zbiornika małej retencji wodnej wraz z urządzeniami wodnymi niezbędnymi do właściwego gospodarowania wodą w zbiorniku oraz przepławką dla ryb. Elementem całości zamówienia jest również wybudowanie drogi dojazdowej zakończonej placem manewrowym ze studzienką do nabierania wody do celów przeciwpożarowych. A. Zbiornik wodny. Teren pod inwestycję położony jest w obrębie miejscowości Chruszczobród, na obszarze leśnym należącym do Nadleśnictwa Siewierz, w leśnictwie Kuźnica, w oddz. 135a i 135d. Działki ewidencyjne nr 3951 i 3952 w obrębie ewidencyjnym Chruszczobród na których planowana jest budowa zbiornika to działki leśne, stanowiące zabagnioną i nie użytkowaną enklawę. Przez teren przeznaczony pod zbiornik przepływa rzeka Mitręga (działka ewidencyjna nr 3964) w wyraźnej dolinie, której szerokość wynosi od ok. 90 - 110 m. Rzeka na tym odcinku jest nieuregulowana, tworzy wyraźne meandry. Obszar doliny porośnięty jest drzewostanem charakterystycznym dla terenów podmokłych. Na omawianym obszarze brak jest zagospodarowania mogącego kolidować z zamierzonym przedsięwzięciem, w rodzaju uzbrojenia podziemnego lub naziemnego, jak linie energetyczne, telekomunikacyjne, sieci gazowe, i inne. Brak jest również stanowisk archeologicznych i elementów architektury, wpisanych do rejestru zabytków. Projektowane zagospodarowanie terenu części działek o numerach 3951 i 3952 w Chruszczobrodzie stanowić będą: 1. Zbiornik wodny o następujących parametrach: -wymiary w dnie: długość (wzdłuż rzeki Mitręgi)- ok. 200 m, szerokość od ok. 63m do ok. 90m, -powierzchnia lustra wody 1,82 ha -pojemność 21,7 tys. m3 -rzędna lustra wody 298,30 m npm -głębokość od 1,18 do 1,30 m (średnia 1,24 m) -nachylenie skarp od 1 :3 do pochylenia naturalnego. 2. Zapora czołowa w formie grobli ziemnej, przegradzająca dolinę rzeki Mitręgi w km 3+850 o parametrach: - długość grobli -114 mb, - szerokość korony 4,0 m - przy ustalaniu tej wartości kierowano się m.in. potrzebą łatwej komunikacji po koronie, w razie konieczności wykonywania konserwacji i remontów grobli, -nachylenie skarp - odwodnej 1 : 3, a odpowietrznej 1 :2 - są to zalecane nachylenia skarp grobli zewnętrznych (oporowych) dla gruntu, który będzie do dyspozycji w trakcie wykonawstwa, - rzędna korony grobli wynosi 299,00 m npm - a więc wzniesienie korony grobli nad normalnym poziomem wody w zbiorniku wynosi 0,70 m - dla budowli klasy IV minimalne wzniesienie korony nad NPP winno wynosić 0,70 m. 3. Mnich piętrząco-spustowy w korpusie zapory o parametrach: - wysokość piętrzenia (od progu) h -1,30 m, - piętrzenie (różnica wody górnej i dolnej) 0,99 m, - przekrój stojaka 120 x 100 cm, - średnica leżaka 100 cm, - rzędna progu 297,00 m npm, - rzędna normalnego poziomu piętrz. (NPP) 298,30 m npm. 4. Przelew burzowy (przewał) przez groblę czołową. 5. Rów odpływowy do Mitręgi poniżej zapory wraz z ubezpieczeniem. 6. Kanał odpływowy z przelewu burzowego wraz z ubezpieczeniem. 7. Ujęcie wody do celów przeciwpożarowych w formie studzienki ssawnej ? 0,80 m, na placu manewrowym o wymiarach 20,0 m x 20,0 m. B. Przepławka dla ryb Projektowaną przepławkę dla ryb planuje się zlokalizować w grobli czołowej projektowanego zbiornika małej retencji wodnej. Projektuje się przepławkę w formie żelbetowej rynny, przecinającej prostopadle korpus grobli czołowej zbiornika. Jest to przepławka komorowa, z otworami przesmykowymi dla ryb. Zaprojektowane parametry przepławki i właściwe umiejscowienie wylotu do rowu odpływowego umożliwią rybom przemieszczanie się zarówno w górę, jak i w dół rzeki. W celu bezpiecznego poruszania się po koronie zapory, przez przepławkę projektuje się żelbetową płytę, wyposażoną w poręcze z rurki stalowej ?30 mm, wys. 1,10 m. Wszystkie elementy ścian i dna przepławki projektuje się o grub. 0,20 m, z betonu klasy B-20. Podłoże wyrównawcze pod płytę denną grub. 0,10 m wykonane będzie z chudego betonu klasy B 7,5. Zbrojenie dna i progów z prętów stalowych skośnie żebrowanych ? 8 mm, a ścian i płyty komunikacyjnej - ? 10 mm, siatką 15 cm x 15 cm. C. Droga dojazdowa z placem manewrowym W chwili obecnej na części projektowanej nowej drogi znajduje się istniejąca dróżka, powstała poprzez ubicie się gruntu oraz częściowe wzmocnienie żużlem. Na części projektowanego przebiegu brak jest istniejącej drogi, która się urywa i resztę drogi do zbiornika trzeba pokonywać pieszo. Droga w swoim obecnym stanie nie spełnia wymogów dla dróg pożarowych, jest za wąska, kręta, rozjeżdżona, oraz miejscami zatarasowana poprzez pochylające się nad drogę pnie drzew. Droga posiada zakręty o promieniu niemożliwym do pokonania przez wóz straży pożarnej. Dodatkowo w okresie ulewnych deszczy zostaje praktycznie miejscowo zalewana przez spływające z wyżej położonych obszarów wody opadowe - poziom wody kształtuje się w poziomie terenu. Teren ogólnie płaski z niewielkimi pochyleniami w swojej większej części suchy, lub lekko mokry. Podstawowe dane techniczne -założenia do projektowania 1. Długość całkowita drogi - 109,00 mb + 20 x 20 m płac manewrowy 2. Szerokość pasa drogowego - 4,00 m 3. Szerokość jezdni - 3,00 m 4. Szerokość poboczy - 0,50 m 5. .Pochylenie poprzeczne jezdni - 3 % 6. Maksymalne pochylenie niwelety - l % 7. Łuki poziome (min, max) - 330 m 8. Łuki pionowe ( min ,max ) - brak 9. Rodzaj nawierzchni - twarda nie ulepszona (żużlowa) 10. Założona konstrukcja nawierzchni - warstwa górnej podbudowy z żużla o frakcji 0-16 mm-3 cm - warstwa dolnej podbudowy z żużla o frakcji 16-63 mm -27 cm 11. Prędkość projektowa - max 30 km/h 12. Kategoria gruntu podłoża-Gl 13. Warunki wodne - przeciętne 14. Obciążenie ruchem - ruch lekki 15. Nośność nawierzchni-16 ton D. Wskazanie szczegółowego opisu zamówienia Wykonywane roboty budowlane można podzielić na następujące etapy: 1. roboty przygotowawcze: a) wytyczenie geodezyjne trasy i budowli b) wycinka drzew i krzewów 2. roboty ziemne mechaniczne i ręczne 3. wykonanie mnicha monolitycznego , studzienki ssawnej, przepławki dla ryb. 4. wykonanie nawierzchni drogowej wraz placem manewrowym oraz elementów towarzyszących 5. roboty wykończeniowe 6. przygotowanie dokumentacji odbiorowej i powykonawczej. Wykonawca zobligowany jest dokonać zmian zakresie rodzaju użytku w Państwowej Ewidencji Gruntów wynikających z wybudowania zbiornika wodnego. Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w SIWZ, dokumentacji technicznej wykonania zamówienia i umowie stanowiących załącznik do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452472703
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 6 000zł ; słownie : sześć tysięcy złotych 2. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 06 sierpnia 2009 r. do godz. 1400 Pozostałe warunki dotyczące wadium zawiera SIWZ, dostępna na internetowej stronie informacyjnej Zamawiającego
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień Publicznych, spełniają wymogi art. 22 ust.1 ustawy 2. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień 3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia: a) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności należy wykazać osobę i udokumentować jej uprawnienia do kierowania robotami w specjalności wodnomelioracyjnej lub hydrotechnicznej oraz jej przynależność do odpowiedniej Izby Inżynierów Budownictwa. b) Dysponują potencjałem technicznym lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego do wykonania zamówienia. W szczególności należy wykazać: równiarka - 1 szt., walec drogowy - 1 szt., samochód ciężarowy- 1 szt., koparka lub koparko - ładowarka -2szt., spycharka 1 szt., ciągnik 1 szt. c) Wykonali budowy z zakresu robót wodno melioracyjnych o wartości minimum 500 000 zł brutto w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. 4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia potwierdzone posiadaniem aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczeniową nie mniejszą niż 50 000,00 potwierdzone polisą, a w przypadku jej braku innym dokumentem potwierdzającym, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 5. Ocena spełniania w.w. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wyszczególnionych dokumentach i oświadczeniach . Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w.w. warunki wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z w.w. warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania, a ofertę uznaje się za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Oferta musi zawierać niżej wymienione dokumenty. 1) Wypełniony formularz ofertowy wg załączonego druku (załącznik. nr 1. SIWZ) 2) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiary robót podane w dokumentacji technicznej załączonej do SIWZ, z określeniem końcowej kwoty netto i brutto wykonania całości zadania. 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prac objętych niniejszym zamówieniem (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), 4) Oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy (na formularzu ofertowym -załącznik. nr 1 do SIWZ); 5) Aktualną informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), dotycząca: - osób fizycznych ( współwłaścicieli spółek, właścicieli firm ), - urzędujących członków władz osób prawnych. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 7) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) 8) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); 9) Wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (wg załącznika nr 2 do SIWZ); Do niniejszego wykazu należy dołączyć pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dołączyć do wykazu osób tj. do załącznika nr 2 do SIWZ). W szczególności należy wykazać osobę i udokumentować jej uprawnienia do kierowania robotami w specjalności wodnomelioracyjnej lub hydrotechnicznej oraz jej przynależność do odpowiedniej Izby Inżynierów Budownictwa. 10) Wykaz wykonanych zamówień na budowy z zakresu robót wodno melioracyjnych, o wartości minimum 500 000 zł brutto, w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Do wykazu należy dołączyć dokumenty (opinie, zaświadczenia, referencje itp) z których jasno wynika wartość wykonanych robót, przedmiot robót, daty i miejsca ich wykonania oraz to, że roboty te zostały wykonane należycie (wg załącznika nr 3 do SIWZ). Nie istnieje potrzeba dokumentowania prac wykonanych w Nadleśnictwie Siewierz; 11) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca. Jeżeli w wykazie wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował do wykazu należy dołączyć pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń. równiarka - 1 szt., walec drogowy - 1 szt., samochód ciężarowy- 1 szt., koparka lub koparko - ładowarka -2szt., spycharka 1 szt., ciągnik 1 szt. (wg załącznika nr 4 do SIWZ). 12) Polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50 000,00 zł. za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 13) Zaparafowany wzór umowy - załącznik nr 8 do SIWZ 14) Pełnomocnictwo dla lidera podmiotów występujących wspólnie np. konsorcjum (o ile dotyczy) z którego jasno wynika zakres umocowania do reprezentowania konsorcjum, w postępowaniu oraz do zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia. 2, Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wykonawca składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r w sprawie rodzajów dokumentów , jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. nr 87 poz. 605 z 2006 r z późniejszymi zmianami).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.katowice.lasy.gov.pl/web/siewierz
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach