Przetargi.pl
„Budowa wraz z rozbudową drogi powiatowej Nr 1329R Zdżary – Witkowice w miejscowości Kozodrza i Borek Mały stanowiącej dojazd do specjalnej strefy ekonomicznej w m. Kozodrza wraz z niezbędną infrastrukturą i urządzeniami budowlanymi – Etap I Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1329R Zdżary – Witkowice w miejscowości Kozodrza na dł. 780m”

Powiat Ropczycko - Sędziszowski ogłasza przetarg

  • Adres: 39100 Ropczyce, ul. Konopnickiej
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 218 306 , fax. 172 228 571
  • Data zamieszczenia: 2018-09-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Ropczycko - Sędziszowski
    ul. Konopnickiej 5
    39100 Ropczyce, woj. podkarpackie
    tel. 172 218 306, fax. 172 228 571
    REGON: 69058143600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spropczyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa wraz z rozbudową drogi powiatowej Nr 1329R Zdżary – Witkowice w miejscowości Kozodrza i Borek Mały stanowiącej dojazd do specjalnej strefy ekonomicznej w m. Kozodrza wraz z niezbędną infrastrukturą i urządzeniami budowlanymi – Etap I Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1329R Zdżary – Witkowice w miejscowości Kozodrza na dł. 780m”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.4. Zakres zamówienia obemuje wykonanie robot budowlanych zgodnie z kosztorysem ofertowym, z przedmiarem robot, dokumentacją projektową oraz Specyfikacjami Technicznymi stanowiącymi załączniki do SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: rozbudowę drogi powiatowej nr 1329R Zdżary – Witkowice w m. Kozodrza na długości 780 m. Zakres prac, sposób wykonania robot budowlanych, rodzaj materiałów i urządzeń określają: kosztorys ofertowy (załącznik Nr 2.2 cz. 1-3), dokumentacja projektowa (załącznik Nr 5.1 do SIWZ) w części wskazanej w kosztorysie ofertowym, Specyfikacje techniczne wykonania i odioru robot budowlanych (Załącznik Nr 5.2. do SIWZ). Zamawiający zamieszcza całość dokumentacji na zadanie: „Budowa wraz z rozbudową drogi powiatowej Nr 1329R Zdżary – Witkowice w miejscowości Kozodrza i Borek Mały stanowiącej dojazd do specjalnej strefy ekonomicznej w m. Kozodrza wraz z niezbędną infrastrukturą i urządzeniami budowlanymi, na potrzeby niniejszego zamówienia do wykonania przewiduje się zadanie: Etap I Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1329R Zdżary – Witkowice w m. Kozodrza na dł. 780m. 3.5. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, kosztorysie lub przedmiarze zostało wskazane pochodzenie marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza do zastosowania przy realizacji zamówienia materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem że zapewnią uzyskanie parmetrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej specyfikacji. Zamawiający dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowe nie gorsze niż wskazane. Parametry wskazanego przez Zamawiającego standardu przedstawiają warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, funkcjonalne i inne cechy istotne dla przedmiotu zamówienia, natomiast wskazana marka lub nazwa handlowa określa klasę produktu, a nie konkretnego producenta. 3.6. Roboty należy wykonać zgodnie z Dokumentacją projektową w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w zakresie określonym w kosztorysie ofertowym, Specyfikacjami Technicznymi oraz pozostałymi wymaganiami szczegółowo określonymi w Części 5 SIWZ.Oferta wykonawcy winna uwzględnić całość przedmiotu zamówienia opisanego w SIWZ, kosztorysie ofertowym zał. 2.2 (cz. 1-3), STWiORB oraz opisie przedmiotu zamówienia, jak również koszty w niej nieujęte, a bez których nie można byłoby wykonać zamówienia. Koszt wykonania przedmiotu zamówienia należy obliczyć w kosztorysie ofertowym (zał. 2.2 cz. 1-3 i część zbiorcza) uwzględniając przedmiar robót (w cenie jednostkowej należy uwzględnić określone w przedmiarze krotności). Roboty należy wykonać zgodnie z kosztorysem ofertowym, przedmiarem robót, Dokumentacją Projektową (w zakresie niezbędnym dla etapu I), Specyfikacjami Technicznymi oraz pozostałymi wymaganiami szczegółowo określonymi w Części 5 SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, stanowiącym Część 4 SIWZ. Zamawiający wymaga udzielenia na wykonane roboty gwarancji i rękojmi na okres minimum 5 lat. Wykonawca powinien dysponować kadrą kierowniczą w zakresie robót branżowych objętych przedmiotem zamówienia (odpowiednie uprawnienia w zakresie robót drogowych, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji i urządzeń elektrycznych w zakresie umożliwiającym kierowanie tymi robotami, dopuszczalne jest łączenie uprawnień). Drzewa podlegające wycince stanowią własność Zamawiającego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15.1. Zamawiający jest zobowiązany do wniesienia wadium w wyskości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). 15.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Dębicy Filia w Ropczycach 12 8642 1139 2013 3903 7295 0003. (w tytule przelewu należy wpisać nazwę lub nr postępowania co umożliwi identyfikację wpłaty) 2) poręczeniach bankowych 3) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, 4) gwarancjach bankowych, 5) gwarancjach ubezpieczeniowych, 6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 359). 15.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium. 15.4. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zmawiającego kwoty wadium. 15.5. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może byc utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą roztrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba że co innego wynika z przepisów prawa. 15.6. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 15.2.1. rachunek bankowy Zmawiającego, najpóźniej przed upływem terminu skłądania ofert. 15.7. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosoenym wyprzedzeniem. 15.8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 Pzp. 15.9. W przypadku, gdy Wykonawca nie poda numeru konta na które należy zwrócić wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający dokona zwrotu wadium na konto, z którego dokonano wniesienia wadium. Wykonawca ponosi pełne konsekwencje wynikające z pomyłek w podaniu numeru konta. Zamawiający prosi o wpisanie numeru konta w następującym formacie: XX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX. 15.10. Zamawiający zatrzyma wadium w sytuacji wystąpienia ustawowych podstaw do jego zatrzymania. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy zał. 2.1, kosztorys ofertowy zal 2.2 cz. 1-3, 8.3. Oświadczenia składane przez wykonawcę po terminie składania ofert – w terminie 3 dni od dnia upublicznienia informacji „z otwarcia ofert” (art. 24. ust. 11) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 p.z.p., przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 p.z.p. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik 3.4 do SIWZ). Uwaga: Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. 8.4. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wyknawawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8.5. UWAGA! Zmawiający prowadzi niniejsze postępowanie z zastosowaniem art. 24aa pzp. w związku z czym najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jak najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 8.6. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy / uługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. UWAGA! W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy załączyć zobowiązania wymagane postanowieniami pkt. 9.2 IDW (propozycja treści zobowiązania – Załacznik 3.3) 8.7. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty, o których mowa w pkt. 8.7.1a) IDW budzą wątpliwośći Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 8.8. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8.9. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 pzp. Jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. , poz. 570). 9. Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a pzp. Oraz zamierzających powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom: 9.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (Podmioty udostępniające zasoby). 9.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując niniejsze zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Części 3 SIWZ (Zalącznik 3.3 do SIWZ). 9.3. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz dokona badania, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13-22 Pzp. 9.4. Zgodnie z treścią art. 22a ust. 4 Pzp – w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 9.5. Wykonawca, który polega na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 9.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, Podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia, zamawiający żądać będzie, aby wykonawca w określonym terminie: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej część zamówienia, jeżeli wykaże spełnienie wymaganych zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuację finansową lub ekonomiczną, zgodnie z pkt. 9.1 IDW. 9.7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp. , będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia pubicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z innymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) Zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) Czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą. 9.8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.2 IDW. 9.9. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców. 10. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 23 Pzp.) 10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postęowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp., natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 6.2 IDW. 10.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświaczenie, o których mowa w pkt. 8.1.1 IDW (Załącznik 3.2 do SIWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 10.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 8.3.IDW (Załącznik Nr 3.4) składa każdy z Wykonawców. 10.5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp, oraz w pkt. 7 Instrukcji dla Wykonawców, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w niniejszej Instrukcji , Wykonawcy wykazują łącznie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach