Przetargi.pl
Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej w ul.Prusa w Piechowicach. Znak sprawy IZP/341/1/9/09

Gmina Piechowice ogłasza przetarg

  • Adres: 58-573 Piechowice, ul. Żymierskiego 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7548900 , fax. 075 7612274
  • Data zamieszczenia: 2009-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piechowice
    ul. Żymierskiego 49 49
    58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7548900, fax. 075 7612274
    REGON: 23082161200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://piechowice.bip.pbox.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej w ul.Prusa w Piechowicach. Znak sprawy IZP/341/1/9/09
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.:Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej w ulicy Prusa w Piechowicach. CPV 45 23 21 50-8 Roboty w zakresie rurociągów przesyłu wody CPV 45 23 13 00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzenia ścieków CPV 45 23 20 00 -2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli CPV 45 11 20 00-0 Roboty ziemne w zakresie przygotowania terenu pod budowę, roboty ziemne CPV 45 11 20 00-5 Roboty w zakresie usuwania gleby. CPV 45 23 31 20-6 Poboty w zakresie budowy dróg. 2. Zadanie obejmuje budowę wodociągu i kanalizacji sanitarnej w ulicy Prusa zlokalizowanej na tzw. Osiedlu Młodych w Piechowicach. Ulica Prusa na odcinku na którym będą prowadzone roboty jest drogą ziemną wyposażoną w uzbrojenie podziemne tj. kable energetyczne, telekomunikacyjne, gazociąg, wodociąg. Nawierzchnia z asfaltobetonu występuje w rejonie skrzyżowania ulicy Prusa z ulicą Orzeszkowej w którym nastąpi włączenie projektowanych sieci do już istniejących. Ulica Prusa znajduje się na terenie zabudowy jednorodzinnej z już częściowo wybudowanymi budynkami i zagospodarowanymi posesjami. Teren po robotach należy doprowadzić do stanu pierwotnego niepogorszonego, w tym odtworzenie nawierzchni jezdni z asfaltobetonu. Na trasie wykonywanych robót występuje gleba o grubości 0,20 m a pod nią gliny pylaste i gliny piaszczyste. Grunty te są w stanie plastycznym i zalegają na głębokości 0,90 m. Poniżej są żwiry, żwiry gliniaste, żwiry z kamieniami oraz pospółki gliniaste. Wodę gruntową nawiercono na głębokości 1,5 m i jest to stan średni. Konieczne jest pompowanie wody z wykopów. 3. Kanalizacja sanitarna. Zamówienie obejmuje wykonanie kanału sanitarnego o średnicy 0,20 m PVC i długości 251,00 mb i włączenie do istniejącej kanalizacji sanitarnej w obrębie skrzyżowania ulicy Prusa z ulicą Orzeszkowej. Od w/w kanału należy wykonać kanały boczne o średnicy 0,16 m PVC do granic poszczególnych posesji. Na granicy z posesją każdy kanał boczny należy zaślepić zgodnie z dokumentacją projektową. Łączna długość kanałów bocznych do wykonania wynosi 122,1 m. Na trasie kanału głównego należy wykonać studzienki kanalizacyjne z prefabrykowanych typowych elementów betonowych i żelbetowych łączonych na uszczelki gumowe z komorą roboczą w kształcie koła o średnicy 1,0 m. Włazy kanałowe żeliwne, klasy D400 z wypełnieniem betonowym z wentylacją, samoblokujące. Stopnie złazowe w otulinie z tworzywa sztucznego typU-160. Przewody kanalizacyjne układane będą w wykopach na głębokości 1,7-3,0 m na podsypce piaskowej grubości 15 cm i zasypce piaskowej do wysokości 50 cm ponad wierzch rury. Na trasie wykonywanych kanałów wystąpią skrzyżowania z istniejącym uzbrojeniem podziemnych typu: kable energetyczne, kable telekomunikacyjne, przewody gazowe i wodociągowe. 4. Wodociąg. Zamówienie obejmuje wykonanie wodociągu o średnicy 125 mm PE i długości 342,4m, na odcinku od spięcia z istniejącym wodociągiem o średnicy 90 mm w ulicy Reja, następnie w linii rozgraniczającej projektowanej ulicy na Osiedlu Młodych, dalej ulicą Prusa do spięcia z istniejącymi wodociągami o średnicy 100 mm w rejonie skrzyżowania ulic Orzeszkowej i Prusa. W ramach zamówienia wykonany zostanie również krótki odcinek o średnicy 160 mm PE i długości 11,0 m na przedłużeniu ulicy Orzeszkowej spinający istniejące wodociągi w110 i w160 oraz odgałęzienia do hydrantów o średnicy 90 mm PE i długości 6,0m. Przewody wodociągowe układane będą w wykopach na głębokości średnio 1,50 m licząc od osi rurociągu do powierzchni terenu na podsypce piaskowo-żwirowej . Na trasie wykonywanych kanałów wystąpią skrzyżowania z istniejącym uzbrojeniem podziemnych typu: kable energetyczne, kable telekomunikacyjne, przewody gazowe i wodociągowe. 3. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia jest dokumentacja projektowa zgodnie z załącznikiem nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej SIWZ lub specyfikacją) na: Budowę wodociągu i kanalizacji sanitarnej w ulicy Prusa w Piechowicach tj.: - Projekt budowlany - Projekt wykonawczy, - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zwane dalej STWiORB. 4. Wymagany okres gwarancji: - na wykonane roboty ( materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 5. W szczególności Wykonawca w cenie oferty (zapewni i pokryje koszty): - zapewni obsługę geodezyjną w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania robót oraz ich odbioru w formie operatu kolaudacyjnego, pomiarów powykonawczych w zakresie uzgodnionym z Inspektorem nadzoru inwestorskiego (dokumentacja powykonawcza w 2 egz), - zorganizuje i utrzyma plac budowy w czasie prowadzenia robót, - wykona i zatwierdzi projekt organizacji ruchu zastępczego na czas robót, - zapewni i pokryje koszty nadzoru archeologicznego, w tym uzyska w imieniu Zamawiającego pozwolenie na prowadzenie nadzoru archeologicznego zgodnie z uzgodnieniem z dnia 29.06.2009 r. znak ZA-TW-415-87/05 oraz nadzory ze strony innych instytucji branżowych. 6. Termin wykonania zamówienia: Zamówienie należy zrealizować w terminie: 14 maja 2010 roku. 7. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są obowiązki Wykonawcy wynikające z projektu umowy - załącznik nr 6 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452321508
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy złotych). 2. Forma wadium. 1) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007 r. Dz.U. nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) zwaną dalej ustawą lub PZP, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej) udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, f) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3) Postanowienia podpunktu 2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w podpunktach: 1) b) oraz 1) e). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział w Jeleniej Górze Nr 10 2030 0045 1110 0000 0082 2000 z podaniem tytułu: dot.: przetargu na budowę wodociągu i kanalizacji sanitarnej w ul.Prusa IZP/341/1/9/09. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał takiego dokumentu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. 11 (Referat Finansowy I piętro). Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał dokumentu wadialnego umieścić w odrębnej kopercie oznaczonej oryginał dowodu wniesienia wadium. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą, b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 9. Za zastrzeżeniem, punktu 9.1 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na pisemny wniosek Wykonawcy: a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b) który został wykluczony z postępowania, c) którego oferta została odrzucona. 9.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. UWAGA: W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu w/w okoliczności. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na ich wniosek w wyniku wykluczenia ich z postępowania lub odrzucenia ich oferty, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 12. Na pisemny wniosek Wykonawcy, którego oferta została wybrana, wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu, zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) omówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, tj: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej w przedmiocie zamówienia działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie zawodowe oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj.: a) wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie: - min. 2 dwa zadania o wartości brutto 100.000,00 zł, każde zadanie lub jedno zadanie o wartości brutto 200.000,00 zł; w zakresie budowy, przebudowy, odbudowy, remontu sieci wodociągowych; - min. 2 dwa zadania o wartości brutto 200.000,00 zł, każde zadanie lub jedno zadanie o wartości brutto 400.000,00 zł; w zakresie budowy, przebudowy, odbudowy, remontu sieci kanalizacji sanitarnej; odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia - z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów ( np. referencje) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; b) dysponują lub będą dysponowali min. jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia i która posiada kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia tj. posiada uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji kierownika budowy sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz mogąca wykazać się decyzją o przygotowaniu zawodowym do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. a także 1.5. zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokumenty wymienione w § 1 ust. 1 pkt. 2, ust. 2 pkt. 1, 5, 5a-jeżeli dotyczy-, 6 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 87/2006, poz. 605 z póź. zm.) 1.6. oświadczą, że spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 PZP oraz, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 PZP, 2. Sprawdzenie spełnienia w/w warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych dokumentów, oświadczeń czy pełnomocnictw lub nie spełni jednego bądź więcej warunków udziału w postępowaniu to taki Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania, z zastrzeżeniem postanowień art. 26 ust. 3 PZP. Zgodnie z art. 24 ust. 4 PZP ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr 2 oraz Załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy do oferty dołączyć należy: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia do oferty dołączyć należy: 1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości , daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów od poprzednich Zamawiających potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (np.referencje, protokoły odbioru, itp.) Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ, 2) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - wg. Załącznika nr 5 do SIWZ. 3) (jeżeli dotyczy) pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w punkcie powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, 4) dokumenty potwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają, wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie budowy sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenie właściwej izby samorządu zawodowego (Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa) potwierdzające przynależność wskazanej osoby do tej izby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://piechowice.bip.pbox.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach