Przetargi.pl
„Budowa windy dla niepełnosprawnych w Domu Kultury w Środzie Śląskiej”

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55300 Środa Śląska, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 960 724 , fax. 713 173 405
  • Data zamieszczenia: 2018-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5
    55300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 713 960 724, fax. 713 173 405
    REGON: 69291493227000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http//bip.srodaslaska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa windy dla niepełnosprawnych w Domu Kultury w Środzie Śląskiej”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Projektuje się dźwig o napędzie hydraulicznym, ze zmniejszanym podszybiem oraz nadszybiem. Dźwig projektuje się jako przelotowy, zatem wyjście z dźwigu w poziomie piętra jest zlokalizowane na ścianie przeciwległej w stosunku do wejścia w poziomie dziedzińca. Kabinę projektuje się jako panoramiczną, wykonaną ze stali nierdzewnej. Moduł kabiny projektuje się jako wykonany z podłogi, dachu i czterech narożników. Poręcz wykonana jest z rury ze stali nierdzewnej Ø30 mm i zamocowana jest na wysokości 110cm odmierzając od poziomu podłogi kabiny. Pokrycie podłogi jako kauczukowa (guma antypoślizgowa) w kolorze szarym (701). Sufit wewnątrz kabiny w formie matrycy ze stali nierdzewnej w kolorze satyny szczotkowanej z wbudowanym oświetleniem LED. Panel dyspozycji w kabinie i panele wezwań na przystankach zaprojektowano ze stali nierdzewnej. Przyciski muszą posiadać znaki Braille'a dla osób niewidomych i sygnalizację dyspozycji. W panelu bezwzględnie znaleźć się musi również wskaźnik przeciążenia kabiny, przycisk wezwania pomocy i oświetlenie awaryjne. Dokładna budowa panelu wezwań zgodnie z częścią rysunkową. Powierzchnia zabudowy: 3,47m² Wymiary szybu dźwigu: 1,65m x 2,03m x 6,49m (szer x głębokość x  wysokość). Konstrukcja szybu dźwigowego. Konstrukcję nośną projektuje się jako stalową, gdzie wypełnienie przestrzeni pomiędzy profilami zaprojektowano jako panele szklane ze szkła bezpiecznego, przezroczystego. Szkło jako hartowane, warstwowe, o wyoblonych krawędziach. Profile stanowiące konstrukcję nośną projektuje się jako zimnogięte, o kształcie, wymiarach i grubości profilu typowym, zweryfikowanym na drodze obliczeń statyczno-wytrzymałościowych, zgodnie z częścią konstrukcyjną. Wzajemne połączenia pomiędzy profilami projektuje się jako spawane, o długościach i wysokościach spoin zgodnie z częścią konstrukcyjną lub jako śrubowe, również zgodnie z częścią konstrukcyjną. Poza bazowymi profilami pionowymi konstrukcję szybu wzmocniono poziomymi, stalowymi ryglami, w rozstawie osiowym nie większym niż 150cm. Rozstaw rygli dopasowano do otworów. Płytę górną stanowi blacha stalowa, na której zaprojektowano daszek jednospadowy wykonany z płyty warstwowej z rdzeniem styropianowym grubości 5cm. Podszybie natomiast projektuje się jako żelbetowe, wykonane z betonu żwirowego klasy C20/25 (B25), zbrojone stalą żebrowaną klasy B500C (A-IIIN), stanowiące zarazem fundament szybu dźwigowego. Pod podszybiem projektuje się wymianę gruntu rodzimego na grunt niespoisty (niewysadzinowy), zagęszczany warstwowo mechanicznie do wskaźnika zagęszczenia Is = 0,97. Konstrukcję szybu dźwigu w kolorze zbliżonym do koloru istniejącej stolarki okiennej (zbliżonym do RAL 8003). Zagospodarowanie przy szybie dźwigowym. Pochylnia dla osób niepełnosprawnych, schody wejściowe oraz utwardzenie dziedzińca do zachowania. Projektuje się jedynie podest wejściowy do szybu dźwigowego wykonany z płyt granitowych promieniowanych, o wymiarach 40x40cm oraz grubości płyty 3cm. Pełny wymiar podestu wynosi 150x150cm, zlokalizowany jest centralnie w stosunku do wejścia głównego do dźwigu osobowego, a po bokach zabezpieczony jest opornikami betonowymi o wymiarach 100x20x6cm. Płyty granitowe promieniowane układane są na podbudowie z klińca zagęszczanej mechanicznie gr. 10cm oraz podsypce grysowej lub piaskowo-cementowej 4:1 gr.5cm. Podest należy wypoziomować, zapewniając stabilny postój wózkom inwalidzkim, jednakże zachowując minimalne nachylenie umożliwiające odpływ wód opadowych. Nachylenie projektuje się o wartości 0,5%, w kierunku dziedzińca. Poziom podestu dostosować do istniejącego poziomu dziedzińca, zapewniając wjazd na niego bezpośrednio z poziomu posadzki dziedzińca od strony północnej. Nadproża i przekucia. Wyjście z szybu dźwigowego będzie zlokalizowane w miejscu istniejącego otworu okiennego. W związku z tym nie istnieje konieczność projektowania nadproża nad otworowego. Otwór należy jedynie wydłużyć poprzez wykucie przestrzeni podokiennej na pełną wysokość pomieszczenia oraz wykonać częściowe zamurowania po obu stronach otworu zgodnie z częścią rysunkową. Zamurowania projektuje się z cegły pełnej klasy wytrzymałości min. 10 za zaprawie cementowo-wapiennej klasy min. M10, łącząc domurowywane elementy drobnowymiarowe z istniejącymi poprzez wcześniej wykonane bruzdowanie. Z uwagi na zastosowanie dźwigu z obniżanym nadszybiem nie istnieje konieczność ingerencji w gzyms oraz konstrukcji więźby dachowej – całość mieści się pod poziomem gzymsu podokapowego. Elewacja Domu Kultury. Wymaga się, by prace związane z przekuciami oraz montażem konstrukcji szybu dźwigowego wykonać ze szczególną ostrożnością, nie doprowadzając do zniszczeń elewacji istniejącej. Projektuje się jedynie wykonanie pasów z płytek klinkierowych w miejscu styku szybu dźwigu z ścianą budynku szerokości 25cm (szerokość jednej cegły) z płytek klinkierowych imitujących wyglądem cegłę klinkierową o wym. 25x6,5cm, grubości 1cm. Płytki kleić na zaprawie klejowej mrozoodpornej, po wcześniejszym usunięciu warstwy zewnętrznej tynku istniejącego. Miejsce składowania i koszt utylizacji gruntu jest po stronie wykonawcy i należy go ująć w kosztach zamówienia. Wszelkie odtworzenia po prowadzonych pracach należy uwzględnić w kosztach ogólnych budowy. Koszt organizacji ruchu zastępczego należy ująć w kosztach ogólnych budowy. Rozliczenie ryczałtowe. Wykonawca w swej w ofercie poda: cenę roboczogodziny oraz wartości przyjętych Kp- koszty pośrednie, Kz- koszty zakupu, Z-zysk. Obowiązki dotyczące zatrudnienia: 1. 1.Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy na „Budowę windy dla osób niepełnosprawnych w Domu Kultury” musi posiadać minimalne zatrudnienie pracowników na podstawie umowy o pracę tj.: 2. co najmniej 4 osoby na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etat okres zatrudnienia — czas realizacji przedmiotu zamówienia. 3. 2. Sposób dokumentowania zatrudnienia: 4. a)wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który stanowił będzie załącznik do umowy zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu, 5. b)oświadczenie osób, o których mowa w ppkt 1, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zamówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu. 6. c) W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 1. 7. Celem kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań wskazanych w pkt 1 i 2 raz na kwartał, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o liczbie osób zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego powyżej wraz z deklaracjami przekazywanymi do ZUS celem potwierdzenia odprowadzenia stosownych składek (do wglądu dla Zamawiającego). W przypadku niespełnienie przez Wykonawcę wymagań wskazanych powyżej Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 000,00 PLN za każde zdarzenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45313000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 4.560,00 zł 1. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie poniżej w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i jako taka podlegać będzie odrzuceniu. (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP). W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium „Budowa windy dla niepełnosprawnych w Domu Kultury w Środzie Śląskiej” WZP 271.1-30/18 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Uzupełniony formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ) 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert – (załącznik nr 2 do SIWZ). 3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu aktualne na dzień składania ofert - (zał. nr 3 do SIWZ); 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 5. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jako dowód polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w odniesieniu do określonego warunku udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy. 6. dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach