Przetargi.pl
„Budowa wieży widokowej w Moszczenicy”. Zamówienie współfinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

GMINA MOSZCZENICA ogłasza przetarg

  • Adres: 38-321 Moszczenica, ul. Samorządowa 4
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 354 13 00 , fax. 18 354 10 85
  • Data zamieszczenia: 2022-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MOSZCZENICA
    ul. Samorządowa 4
    38-321 Moszczenica, woj. małopolskie
    tel. 18 354 13 00, fax. 18 354 10 85
    REGON: 491892475
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminamoszczenica.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa wieży widokowej w Moszczenicy”. Zamówienie współfinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Rodzaj zamówienia - roboty budowlane2. Przedmiotem zamówienia jest budowa wieży widokowej w Moszczenicy. Zamówienie współfinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. 1) budowa wieży widokowej o wysokości 21,17 m o konstrukcji stalowej wraz z zagospodarowaniem terenu na działce nr 3003/2 w miejscowości Moszczenica2) Wieża widokowa składać się będzie z dwóch tarasów:• głównego - górnego o wysokości 17,50 m n.p.t oraz• dodatkowego - dolnego o wysokości 3,50 m n.p.t. do których dostęp zostanie zapewniony poprzez schody okalające trzon nośny, wykonany z rozmieszczonych po okręgu profili stalowych. 3. Zakres robót do wykonania:1) roboty przygotowawcze• pomiary przy wykopach fundamentowych w terenie równinnym i nizinnym, • wykopy oraz przekopy,• podkłady betonowe na podłożu gruntowym 2) stopa fundamentowa wieży• stopy fundamentowe prostokątne żelbetowe, • przygotowanie i montaż zbrojenia elementów ,3) ściany fundamentowe wieży• ławy fundamentowe trapezowe żelbetowe, • przygotowanie i montaż zbrojenia elementów,4) stopy fundamentowe tarasu • stopy fundamentowe prostokątne żelbetowe, • przygotowanie i montaż zbrojenia elementów,5) słupy fundamentowe tarasu • słupy żelbetowe, prostokątne o wys. do 4m, • przygotowanie i montaż zbrojenia 6) izolacja fundamentów • izolacje przeciwwilgociowe, 7) zasypanie fundamentów• zasypanie wykopów fundamentowych,8) konstrukcja wieży wraz z biegami schodowymi • wieże reflektorowe, • deskowanie połaci dachu, • pokrycie dachów papą • obróbki blacharskie, • podłogi drewniane, • posadzki z deszczułek, • balustrady z poręczami,9) wykonanie instalacji odgromowej • przewody uziemiające,• złącza kontrolne, • przewody instalacji odgromowej,• złącza kontrolne • montaż iglic, zwodów,• badania i pomiary instalacji uziemiającej.4. Wszelkie roboty należy wykonać zgodnie z załączonym do SWZ projektem wykonawczym (zał. nr 11 do SWZ), projektem budowlanym (zał. nr 12 do SWZ), przedmiarem robót mającym charakter pomocniczy (zał. nr 13 do SWZ), rzutem fundamentów ( zał. nr 14 do SWZ) oraz pod nadzorem osób posiadających odpowiednie, określone prawem budowlanym uprawnienia oraz zgodnie z obowiązującymi normami oraz wg tradycyjnie uznanych zasad sztuki budowlanej w stosunku do powszechnie stosowanych rozwiązań i ściśle przestrzegając wytycznych technologicznych związanych z danymi systemami oraz zasadami BHP z należytą starannością, zachowaniem właściwej organizacji pracy i zapewnieniem dobrej jakości. 5. Wszelkie zmiany należy uzgadniać z jednostką projektową oraz Inwestorem lub przedstawicielem Inwestora. W wypadku wystąpienia jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy elementami składowymi Projektu należy to zgłosić Inwestorowi oraz skonsultować z Biurem Projektów. Projekt należy rozpatrywać łącznie z załącznikami, rysunkami oraz wszystkimi opracowaniami branżowymi.6. Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (zwanej dalej „ustawą prawo budowlane” lub „prawem budowlanym”) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w opisie przedmiotu zamówienia. 7. Materiały i wyroby budowlane winny być odpowiednio oznaczone i posiadać wszelkie dokumenty określone szczegółowymi przepisami dotyczącymi trybu dopuszczenia ich do stosowania jak:1) certyfikat na znak bezpieczeństwa, aktualną aprobatę techniczną, deklarację zgodności z Polską Normą, atest higieniczny, określenie klasyfikacji ogniowej itp.8. Wykonawca robót ponosi odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz zastosowanych materiałów.9. Na każde żądanie Inspektora Nadzoru, Wykonawca zobowiązany jest okazać, w stosunku do wskazanych materiałów (krajowe deklaracje zgodności), aprobatę techniczną oraz wymagane atesty (kartę charakterystyki), krajową ocenę techniczną wydaną przez upoważnioną instytucję krajową.10. Materiały uznane przez Zamawiającego za posiadające wady lub niezgodne z zapisem pkt. 8 i 9 powyżej muszą być niezwłocznie usunięte przez Wykonawcę z terenu budowy. Wykonawca nie ma prawa wykonywać robót z użyciem materiałów, które nie zostały zaakceptowane przez Inspektora nadzoru.11. Przed rozpoczęciem robót kierownik budowy zobowiązany jest sporządzić Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 roku ( Dz.U. Nr 120 poz. 1126 z 2003 r. ) w terminie wskazanym w projekcie umowy zał. nr 10 do SWZ12. Wykonawca podczas realizacji robót zapewni pracownikom odpowiednie warunki sanitarno-epidemiologiczne zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie zapobiegania COVID 19, którzy wykonują czynności na terenie Gminy Moszczenica i jest to związane ze stanem zagrożenia epidemicznego.13. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.14. Informacje dodatkowe wynikające z otrzymanych zapytań oraz udzielonych odpowiedzi w poprzednich postępowaniach:1) dostęp do terenu inwestycji został zapewniony z drogi publicznej ul. Wiatrówki w Moszczenicy,2) na etapie realizacji dokumentacji projektowej nie stwierdzono potrzeby uwzględnienia prac związanych z usuwaniem i nasadzeniem drzew. Ewentualne koszty związane z wycinką nasadzeniami i karczowaniem roślinności powinny zostać uwzględnione w ofercie,3) Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań projektowych zamiennych o parametrach co najmniej równoważnych bądź lepszych w stosunku do przyjętych w dokumentacji przetargowej i wymogów Inwestora. Rozwiązania zamienne należy realizować w oparciu o sporządzoną dokumentację przez osoby do tego upoważnione i zaakceptowaną przez Inwestora,4) kolor malowania wieży taki jak obróbek blacharskich, RAL 7017,5) drewno ma być malowane barwy jasnobrązowe uwydatniającymi strukturę drewna np. Palisander Królewski lub Złoty Dąb ostateczna kolorystyka do akceptacji przez Inwestora6) wykonanie dostawy oraz montażu tablicy panoramicznej Zamawiający zleci osobnym zamówieniem, 7) słupy żelbetowe wieży wystające poza poziom terenu mają być zabezpieczone przeciwwilgociowo, co najmniej hydroizolacją typu lekkiego,8) informacja o ilości siatki nierdzewnej do wypełnienia przestrzeni między głównymi gałęziami trzonu wieży (pomiędzy słupami HEAI 60) - ilość siatki nierdzewnej do wypełnienia przestrzeni pomiędzy słupami jest zależna od przyjętego w projekcie warsztatowym sposobu montażu (np. montaż pomiędzy pasami lub od wewnątrz środnikami bezpośrednio przy pasach HEA lub obwodowo wokół całego głównego trzonu wieży,9) wypełnienie balustrad jak i wieży z siatki nierdzewnej 02, rozmiar oka 70x120 mm +/- 20 mm, 10) do zasypki fundamentów należy zastosować grunt zasypowy, 11) dla poszczególnych elementów wieży grubość oraz szerokość deskowania została wskazana w dokumentacji. Długość desek zależności od przyjętego sposobu montażu w projekcie warsztatowym. Dopuszcza się zmianę szerokości deski pod warunkiem pozostawienia jej grubości na podstawie przyjętych rozwiązań montażu w projekcie warsztatowym. orientacyjna powierzchnia deskowania schodów, spoczników i tarasów wynosi ok. 170 m2 (bez naddatku), powierzchnia deskowania pokrycia dachowego wynosi ok. 80,42 m2 (bez naddatku)12) balustrady z pozycji 24 i 25 przedmiaru założone do wykonania ze stali nierdzewnej można zamienić na elementy ocynkowane i zabezpieczone farbami o dużej odporności pod warunkiem, że nie pogorszy to parametrów konstrukcji,13) antykorozja konstrukcji stalowej zgodnie z projektem ma być wykonana poprzez malowanie farbami do normy C4, zabezpieczenie można wykonać w tej samej klasie przez ocynkowanie konstrukcji a następnie pomalowanie jeżeli nie pogorszy to parametrów konstrukcji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu:1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie stawia warunków w tym zakresie4) Zdolności technicznej lub zawodowej,a) w zakresie zdolności technicznej – warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje, lub będzie dysponował osobami zdolnymi do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie tj.:• jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej w rozumieniu art. 15a Prawa Budowlanego ( ustawa z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późniejszymi zmianami), przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi, liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych;• jedną osobę - pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu art. 15a Prawa Budowlanego ( ustawa z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późniejszymi zmianami), przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi, liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych;Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika budowy/robót branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się uprawnieniami do kierowania robotami w każdej z branż.Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiednie uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (j.t. Dz.U z 2019 r. poz. 831) oraz wcześniej obowiązujących przepisów, a także odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późniejszymi zmianami) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020 r. poz.220).Dokumentami potwierdzającymi spełnienie powyższego warunku będzie:• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ – wykaz osób.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą wykazać łącznie.Wskazany wyżej wykaz personelu Wykonawcy stanowi jedynie minimalne wymagania dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków o których mowa w pkt. 2, ppkt.3-4 SWZ może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.b) na potwierdzenie zdolności zawodowej Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wykazali, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali, co najmniej 1 robotę budowlaną, której przedmiotem były roboty budowlane polegające na - remoncie, budowie, przebudowie lub rozbudowie obiektu budowlanego o konstrukcji stalowej lub stalowo-drewnianej lub drewnianej o wysokości minimum 9 m i wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto.Wykonawca załączy dowody potwierdzające, że ww. roboty zostały wykonane należycie, w szczególności, że zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.Dokumentem potwierdzającym spełnienie powyższego warunku będzie wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, na druku stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (dowód - referencja bądź inny dokument wystawiony przez podmiot na rzecz którego wykonawca wykonał lub wykonuje robotę); Jeżeli robota wykonywana była na rzecz Zamawiającego – Gminy Moszczenica, nie wymaga się referencji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach