Przetargi.pl
„Budowa Wiejskiego Domu Kultury wraz z pomieszczeniami dydaktycznymi dla Szkoły Podstawowej w Baszkowie” w formule zaprojektuj i wybuduj

GMINA ZDUNY ogłasza przetarg

  • Adres: 63-760 Zduny, Rynek 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. , fax. 627215001
  • Data zamieszczenia: 2024-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ZDUNY
    Rynek 2
    63-760 Zduny, woj. wielkopolskie, fax. 627215001
    REGON: 250855430
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zduny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa Wiejskiego Domu Kultury wraz z pomieszczeniami dydaktycznymi dla Szkoły Podstawowej w Baszkowie” w formule zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji budowlanej i robót budowlanych dla zadania pn. „Budowa Wiejskiego Domu Kultury wraz z pomieszczeniami dydaktycznymi dla Szkoły Podstawowej w Baszkowie”. Planowana inwestycja obejmuje rozbudowę budynku świetlicy i Szkoły Podstawowej wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi oraz pozostała niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, znajduje się na działce 742/3 i części działki nr 741/4 obręb Baszków. Projektowany budynek zlokalizowano w północnej części działek a projektowane zagospodarowanie obejmuje część jej powierzchni. W ramach zadania ma powstać budynek w technologii tradycyjnej, 2-kondygnacyjny z dachem płaskim. Projektując i realizując projekt rozbudowy budynku świetlicy i Szkoły Podstawowej należy mieć na uwadze dowiązanie się poziomami i wejściami do istniejących budynków szkoły i remizy, oraz rozwiązanie kolizji z istniejącymi sieciami. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie uniwersalnego projektowania i dostępności architektonicznej. Ponadto zadanie obejmuje odnowienie elewacji budynków istniejących. Na elewacji istniejącego budynku OSP (remizy) ma zostać wykonany podświetlany napis „OSP BASZKÓW”.2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:3.1 Etap I – Opracowanie pełnej dokumentacji technicznej, zakres prac obejmuje w szczególności:.1) W zakresie organizacji prac projektowych:a) dokonanie wspólnie z przedstawicielem Zamawiającego oględzin terenu, weryfikację dla potrzeb projektowych założeń podanych w SWZ, umowie i PFU oraz dokonanie analiz niezbędnych do rozwiązań zagadnień i wykonania czynności związanych ze sporządzeniem dokumentacji projektowej;b) udział w naradach technicznych organizowanych w siedzibie Zamawiającego nie rzadziej niż raz w miesiącu, projektanta projektu budowlanego lub wykonawczego albo innego upoważnionego do podejmowania decyzji przedstawiciela; zapewnienie osobistego stawiennictwa projektanta branżowego albo jego upoważnionego do podejmowania decyzji przedstawiciela w przypadku powiadomienia o takiej potrzebie przez Zamawiającego.2) W zakresie materiałów przedprojektowych:a) uzyskanie lub aktualizację wszystkich wymaganych prawem warunków przyłączenia, zabezpieczenia lub likwidacji kolizji projektowanych obiektów z istniejącym uzbrojeniem działki wynikających ze specyfiki opracowania projektowego, w tym od administratorów sieci, zarządców dróg lub obiektów;b) sporządzenie projektu organizacji terenu robót (placu budowy) z uwzględnieniem etapowania robót i koniecznością zapewnienia podstawowego funkcjonowania obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie robót poprzez zapewnienie im dojścia i dojazdu;c) Zamawiający wymaga równocześnie, że Wykonawca będzie brał pod uwagę sugestie Zamawiającego dotyczące funkcjonalności i standardu wykończenia obiektu. Nie dopuszcza się sytuacji, aby w tym zakresie Wykonawca narzucał swoje rozwiązania projektowe bez akceptacji Zamawiającego.3) W zakresie opracowań geodezyjnych:a) sporządzenie map do celów projektowych zawierających wszystkie wskazane przez projektanta naniesienia niezbędne do wykonania dokumentacji projektowej w tym oznaczenia literowe i graficzne oraz klauzule właściwych ośrodków dokumentacji geodezyjnej;b) pozyskanie aktualnych wypisów z rejestru gruntów niezbędnych do wykonania dokumentacji (o ile wymagane).4) W zakresie koncepcji architektoniczno-przestrzennej:a) wykonanie koncepcji architektoniczno-przestrzennej uwzględniającej: program funkcjonalno-użytkowy, uwagi Zamawiającego złożone do proponowanych rozwiązań, pozyskane w etapie przedprojektowym wymagania branżowe od zarządcy dróg, administratorów urządzeń obcych i innych podmiotów uzgadniających, jednoznacznie wskazanie przedmiotowych kolizji z obowiązującymi przepisami prawa i normami budowlanymi. W każdym przypadku, gdy materiały Zamawiającego będą pozostawały w kolizji z obowiązującymi przepisami prawa lub normami budowlanymi, bądź też z innych przyczyn ich uwzględnienie nie będzie pozwalało na prawidłowe, wedle najlepszej wiedzy Wykonawcy, wykonanie umowy, Wykonawca zobowiązany jest zaproponować rozwiązanie zamienne w tym uzyskanie odstępstw od obowiązujących przepisów,b) uzgodnienie koncepcji przez Zamawiającego;c) uzyskanie pisemnej klauzuli zatwierdzającej umożliwiającej dalsze kontynuowanie pracprojektowych przez Zamawiającego;d) w przypadku gdy Zamawiający wskaże wady złożonej koncepcji lub zgłosi do niej uwagi, Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia zgłoszonych wad i uwzględnienia uwag w przedmiotowej dokumentacji;5) W zakresie projektów budowlanych:a) wykonanie pełno branżowych projektów budowlanych dla projektowanych w ramach zamierzenia inwestycyjnego obiektów, uwzgledniającego pozyskane w etapie przedprojektowym wymagania branżowe od zarządców urządzeń obcych i dróg;b) uzyskanie dla projektów budowlanych wszystkich wymaganych prawem ostatecznych, opinii, sprawdzeń i uzgodnień w formie klauzul, pism, postanowień w tym synchronizacyjnych lub decyzji wynikających ze specyfiki opracowywanych projektów;c) wykonanie planu bioz dla robót objętych projektem budowlanym;d) wykonanie specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych;6) W zakresie pozyskania w imieniu inwestora decyzji pozwolenia na budowę:a) pozyskanie od Zamawiającego oświadczeń o posiadanym prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane;b) przygotowanie i złożenie w imieniu inwestora kompletnego wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę;c) nieodpłatne, bezzwłoczne dokonanie poprawek w przedmiocie umowy w przypadku wystąpienia z takim uzasadnionym żądaniem przez organ administracji państwowej na etapie postępowania o pozwolenia na budowę robót budowlanych objętych dokumentacją.7) W zakresie projektów wykonawczych:a) wykonanie wielobranżowych projektów wykonawczych stanowiących uzupełnienie projektów budowlanych, w tym projektów zabezpieczenia wykopów i pompowania wody, jeśli zaistnieje taka potrzeba; uzyskanie dla projektów wykonawczych wszystkich wymaganych prawem ostatecznych, opinii, sprawdzeń i uzgodnień w formie klauzul, pism, postanowień lub decyzji wynikających ze specyfiki opracowywanego projektu wykonawczego;8) W zakresie opracowań i czynności dodatkowych:a) sporządzenie na wezwanie pisemnych raportów dokumentujących przyczyny przerwania lub zaniechania wykonywania dokumentacji lub jej części;b) wyjaśnianie wątpliwości dotyczących przyjętych w projekcie rozwiązań;c) organizowanie w siedzibie Zamawiającego rad budowy z jego udziałem, nie rzadziej niż raz dwa miesiące;d) sporządzanie lub uzgadnianie indywidualnej dokumentacji technicznej dotyczącej zastosowania w projekcie wyrobów lub materiałów budowlanych.9) Prawa autorskie na wszystkich polach działania i we wszelkiej dokumentacji technicznej przechodzą na Zamawiającego. Przeniesienie praw autorskich opisano w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do niniejszego SWZ.3.2 Etap II – Realizacja robót budowlanych, zakres prac obejmuje w szczególności:1) Pełnienie nadzoru autorskiego polegającego w szczególności na:a) stwierdzania w toku wykonywania projektu wykonawczego i robót budowlanych zgodności realizacji z projektem;b) uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;c) kwalifikacji zmian wprowadzanych w trakcie realizacji projektu budowlanego;d) uczestniczeniu w radach budowy organizowanych nie rzadziej niż raz w miesiącu.2) Przygotowanie i złożenie w imieniu Inwestora stosownych dokumentów wraz z zawiadomieniem o rozpoczęciu robót w powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.3) Wykonanie prac budowlanych związanych z wszystkich prac związanych z rozbudową budynku świetlicy i Szkoły Podstawowej w Baszkowie zgodnie z opracowaną dokumentacją budowlaną, w tym między innymi:a) budowa budynku – powierzchnia zabudowy ok 334,00 m²;b) wyposażenie i wykończenie podstawowe;c) zagospodarowanie terenu (chodniki-utwardzone dojścia do budynku, taras przy świetlicy –płyty chodnikowe, zieleń, mała architektura, wiata śmietnikowa itp.) z uwzględnieniem potrzeb sąsiednich obiektów;d) wykonanie lub przebudowa przyłączy: elektrycznego, gazowego, wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej;e) instalacje niskoprądowe :sieci LAN, monitoringu i alarmu, instalacje gniazd internetowych RJ45, instalację sieci bezprzewodowej wifi z osprzętem itp.;f) instalacje elektryczne: oświetlenia podstawowego, awaryjnego w tym ewakuacyjnego kierunkowego, oświetlenie zewnętrzne, instalację gniazd wtyczkowych ogólnych, instalację wypustów zasilających 400 i 230 V AC, instalację tras kablowych i Wewnętrznych Linii Zasilających (WLZ), rozdzielnice, podrozdzielnice elektryczne 400/230 V AC, instalację zasilania gwarantowanego -zasilanie z UPS, instalację uziemiającą, instalację połączeń wyrównawczych o ochronę od porażeń prądem elektrycznym, instalacje odgromową itp.;g) instalacja fotowoltaiczna wraz z ich podkonstrukcją na połaci dachowej- należy zaprojektować instalację mogącą zabezpieczyć potrzeby energetyczne pompy ciepła dla c.w.u.;h) wentylacja mechaniczna z rekuperacją z funkcją chłodzenia pomieszczeń dla całego obiektu;i) winda o napędzie elektrycznym, osobowa, przystosowana dla osób niepełnosprawnych, umożliwiająca transport: parter-1 piętro;j) ogrzewanie podłogowe w całym obiekcie z wyłączeniem klatki schodowej (pom. 0.10 i 1.06), pomieszczeń technicznych (0.08, 0.09) i pom. na odpady (0.18) zasilane z kotłowni.4) Opracowanie dokumentacji powykonawczej .Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU) stanowiący załącznik nr 8 do niniejszej SWZ oraz projekt umowy stanowiący załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:  20 000,00 (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Krotoszynie O/Zduny Nr 21 8410 1026 2003 0202 0169 0004 tytułem: „Wadium postępowanie Nr GK.271.4.2024”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone, jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Zduny z siedzibą. Rynek 2, 63-760 Zduny7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: II. Warunki udziału w postępowaniu1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane polegające na budowie i/lub przebudowie budynków użyteczności publicznej o wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto,b) skieruje do realizacji zamówienia:i. jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.),ii. jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.),iii. jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Inwestycjii Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;iv. jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta będzie pełnić funkcję kierownika budowy.v. jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm) i rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r.w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.3. W przypadku osób, które nabyły uprawnienia poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).4. Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy Prawo budowlane, rozumie przez to również inne ważne uprawnienia budowlane, upoważniające do pełnienia ww. samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa.5. Powyższe wymagania są wymaganiami minimalnymi. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia takiego potencjału technicznego i liczby osób, które zapewnią właściwą i terminową realizację zamówienia.6. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcyw inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.7. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-30

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach