Przetargi.pl
Budowa trasy rowerowej w ciągu Regionalnej Trasy Rowerowej (RTR) na odcinku Zrębice, Krasawa – gmina Olsztyn, Suliszowice, Jaroszów – Gmina Żarki”

Gmina Olsztyn ogłasza przetarg

  • Adres: 42-256 Olsztyn, Pl. Józefa Piłsudskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48343285076 , fax. +48343285057
  • Data zamieszczenia: 2020-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztyn
    Pl. Józefa Piłsudskiego 10
    42-256 Olsztyn, woj. śląskie
    tel. +48343285076, fax. +48343285057
    REGON: 00054718700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn-jurajski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa trasy rowerowej w ciągu Regionalnej Trasy Rowerowej (RTR) na odcinku Zrębice, Krasawa – gmina Olsztyn, Suliszowice, Jaroszów – Gmina Żarki”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1.Przedmiotem zamówienia jest „Budowa trasy rowerowej w ciągu Regionalnej Trasy Rowerowej (RTR) na odcinku Zrębice, Krasawa – gmina Olsztyn, Suliszowice, Jaroszów – Gmina Żarki” 2.2.Przedmiot zamówienia współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania: 4.5 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie dla poddziałania: 4.5.3 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie-konkurs 2.3.Całość zamówienia została podzielona na trzy części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych dla jednej lub więcej części. 2.4.Opis przedmiotu zamówienia w zakresie części I - Gmina Olsztyn 1.Część I zamówienia: Budowa trasy rowerowej w ciągu Regionalnej Trasy Rowerowej na odcinku Zrębice, Krasawa – Gmina Olsztyn 2. W ramach niniejszego zamówienia przewiduje się następujące prace: 1) Budowę trasy rowerowej o długości 5,618 km. Rzeczowa realizacja projektu w formule zaprojektuj i wybuduj w tym: a) dokumentacja projektowa wraz z projektami technicznymi oddzielnie dla każdej z branży, b) roboty budowlane na podstawie wykonanej dokumentacji, c) sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych, 2) Parametry techniczne trasy rowerowej: a) szerokość trasy 2,65 m w tym 0,15 m krawężnik (dopuszczalne miejscowe zwężenie do 2,15 m w przypadku trudności terenowych) b) nawierzchni asfaltobetonowa na podbudowie z kruszywa kamiennego c) zjazdy na prywatne posesje dostosowane do rzędnych projektowanej trasy rowerowej (w obrębie przebiegu trasy), d) krawężnik oddzielający trasę rowerową od jezdni w świetle 6 m e) odwodnienie dostosowane do istniejących urządzeń odwodnienia ulicznego drogi powiatowej (wpusty, studnie rewizyjne, z wykorzystaniem rowów przydrożnych i z zastosowaniem drenażu filtracyjnego ( w zależności od lokalizacji) 3) Przebudowa infrastruktury drogowej, drogi powiatowej DP 1066S i gminnej w tym: frezowanie i rozbiórka, wykonanie nowej nawierzchni, przebudowa zjazdów, kolidującego uzbrojenia, wycinka drzew 4) Wykonanie Miejsca Odpoczynku Rowerzysty (MOR) 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla części I został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik do SIWZ, w załączniku nr 1a do SIWZ oraz we wzorze umowy - załącznik nr 9a do SIWZ stanowiącym zbiór plików - Dokumentacja 2.5. Opis przedmiotu zamówienia w zakresie części II - Gmina Żarki 1. Część II zamówienia: Budowa trasy rowerowej w ciągu Regionalnej Trasy Rowerowej na odcinku granica Gminy Olsztyn – Żarki, Suliszowice Wieś” 2. W ramach niniejszego zamówienia przewiduje się następujące prace: 1) Budowa trasy rowerowej o dł. 2,35 km. Rzeczowa realizacja projekty w formule zaprojektuj i wybuduj w tym: a) dokumentacja projektowa, w tym min. projekty techniczne oddzielnie dla każdej z branż, b) roboty budowlane na podstawie wykonanej dokumentacji 2) Parametry techniczne trasy rowerowej: a) szerokość trasy 2,65 m w tym 0,15 krawężnik (dopuszczalne miejscowe zwężenie do 2,15 m (zalecane 2,35 m) w przypadku trudności terenowych) b) nawierzchnia asfaltobetonowa na podbudowie z kruszywa kamiennego, c) zjazdy na prywatne posesje dostosowane do rzędnej projektowanej trasy rowerowej (w obrębie przebiegu trasy) d) krawężnik oddzielający trasę rowerową od jezdni o wysokości w świetle 6 cm, e) odwodnienie poprzez odpowiednie spadki poprzeczne na przyległy teren zieleni, a na odcinku istniejącej asfaltobetonowej nawierzchni drogi gminnej do projektowanych wpustów ulicznych z zastosowaniem drenażu filtracyjnego (w zależności od lokalizacji) 3) Wykonanie Miejsca Odpoczynku Rowerzysty (MOR) 4) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla części II został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik do SIWZ, w załączniku nr 1b do SIWZ oraz we wzorze umowy - załącznik nr 9b do SIWZ stanowiącym zbiór plików - Dokumentacja 2.6. Zagadnienia wspólne dla części I i części II zamówienia 1. W związku z art. 30 ust. 9 ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby Wykonawca opracował dokumentacje projektowe i specyfikacje techniczne wykonania odbioru robót budowlanych uwzględniające potrzeby wszystkich użytkowników projektowanych tras rowerowych zapewniając jednocześnie dostępność dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności ustawy Prawo budowlane i ustawy o drogach publicznych, oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie tych ustaw i zapewnić możliwość swobodnego i bezpiecznego poruszania się poprzez:  odpowiednie wyprofilowania terenu np. w miejscach zjazdów na posesje nie będzie krawężników ( upłynniona niweleta),  obniżenie krawężnika od 0-1 cm przy przejazdach przez jezdnie,  brak przeszkód np. usytuowanie podpór znaków drogowych zaplanowane w taki sposób, aby pozostało wolne przejście o szer. min 150 cm i wysokości min. 200 cm, w miejscu dla osób poruszających się na wózku lub bezpośrednio przed nim nie będzie montowane żadne wyposażenie stałe, na przykład stojaki na rowery,  umieszczenie w miejscu przejazdu przez drogę podświetlonego znaku z migającym znakiem ostrzegawczym dot. ruchu samochodowego, wyposażonego w sygnalizator dźwiękowy dla rowerzysty niepełnosprawnego z dźwiękiem np. ,,Możesz bezpiecznie przejść” 2. Wszystkie roboty budowlane związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z Polskimi Normami, Europejskimi Normami, przepisami Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz ze sztuką budowlaną. 3. Zaleca się wykonawcom dokonanie wizji lokalnej przyszłego placu budowy celem zdobycia wszelkich danych i informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny oferty. 4. Wykonawca odrębnie na każdą część przedmiotu zamówienia udzieli na wykonane roboty budowlane i materiały co najmniej 36 miesięcy gwarancji i rękojmi, liczonej od daty podpisania protokołu odbioru końcowego bez usterek i wad. Maksymalny punktowany termin gwarancji i rękojmi – 60 miesięcy. 5. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w SIWZ, Programie Funkcjonalno - Użytkowym, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. 6. Wykonawcy, którzy zdecydują o zastosowaniu innych równoważnych materiałów i urządzeń w zakresie j. w. zobowiązani są do dołączenia do oferty dokumentów zawierających parametry oferowanych materiałów lub urządzeń. 7. Nazwy podane w SIWZ, Programie Funkcjonano - Użytkowym podawane są jedynie tytułem przykładu w celu sprecyzowania opisanych parametrów technicznych i jakościowych zadania. 2.7. Opis przedmiotu zamówienia w zakresie części III Gmina Żarki 1. Część III zamówienia: Budowa trasy rowerowej w ciągu RTR Nr 17 na odcinku Suliszowice Jaroszów z „MOR” 2. Zakres robót budowlanych obejmuje: Wykonanie trasy rowerowej odcinek nr 5 od Suliszowic do Jaroszowa w pasie drogowym drogi gminnej – nawierzchnia asfaltobetonowa szer. 2,65 m (w tym krawężnik 0,15 m) łącznej dł. 2,265 km. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1c do SIWZ, Dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiarze Robót, oraz we wzorze umowy – załącznik nr 9c do SIWZ – stanowiącym zbiór plików Dokumentacja 4. Wszystkie roboty budowlane związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z Polskimi Normami, Europejskim Norami, przepisami Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz ze sztuką budowlaną. 5. Zaleca się wykonawcom dokonanie wizji lokalnej przyszłego placu budowy celem zdobycia wszelkich danych i informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny oferty. 6. Wykonawca udzieli na wykonane roboty budowlane i materiały co najmniej 36 miesięcy gwarancji i rękojmi, liczonej począwszy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego bez usterek i wad. Maksymalny punktowany termin gwarancji i rękojmi – 60 miesięcy. 7. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. 8. Wykonawcy, którzy zdecydują o zastosowaniu innych równoważnych materiałów i urządzeń w zakresie j. w. zobowiązani są do dołączenia do oferty dokumentów zawierających parametry oferowanych materiałów lub urządzeń. 9. Nazwy podane w dokumentacji technicznej podawane są jedynie tytułem przykładu w celu sprecyzowania opisanych parametrów technicznych i jakościowych zadania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości; Dla części I zamówienia – 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) Dla części II zamówienia – 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100) Dla części III zamówienia – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) 2.Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 299). Uwaga: W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji, z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust 4a, oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: PKO BP II Oddział w Częstochowie nr 05 1020 1664 0000 3902 0028 4620. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego, Biuro Obsługi Interesanta, a do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego zaksięguje przelew na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 6. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1 – 4 Pzp. z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 7. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn lezących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ; 2.Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 7.1. SIWZ - załącznik nr 3 do SIWZ 3.Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 7.2. SIWZ - załącznik nr 2 do SIWZ 4.Dowód wniesienia wadium niezależnie na każdą część zamówienia, w zależności od części, na którą składana jest oferta wymóg ten winien być spełniony odrębnie dla każdej części zamówienia. 5.Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy): Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – art. 22 a ust.2 ustawy pzp. 6.Stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy Wykonawca upoważnił osobę do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy. 7.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 8.Wykonawca może zastrzec pisemnie, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1010) i nie mogą być udostępniane innym wykonawcom. Stosowne zastrzeżenie, co do tajemnicy przedsiębiorstwa, wykonawca winien złożyć nie później niż w terminie składania ofert oświadczeniem zawartym w „Formularzu Ofertowym”. Zastrzeżoną część oferty wykonawca powinien oznaczyć w sposób nie budzący wątpliwości, iż stanowi ona zastrzeżoną tajemnicę przedsiębiorstwa np. umieścić ją w odrębnej (wydzielonej) kopercie oznaczonej napisem „TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA – NIE UDOSTĘPNIAĆ”. Ponadto wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty uzasadnienie kwestii związanej z informacją stanowiąca tajemnicę przedsiębiorstwa. Niezłożenie stosownego uzasadnienia do oferty w części dot. tajemnicy przedsiębiorstwa upoważni zamawiającego do odtajnienia dokumentów i ujawnienia ich na wniosek uczestników postępowania. 9.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej http://www.olsztyn.bip.jur.pl/ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu bez dodatkowego wezwania: -oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23. – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich.) -wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach