Przetargi.pl
Budowa tężni solankowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Gogolin

Gmina Gogolin ogłasza przetarg

  • Adres: 47-320 Gogolin, Krapkowicka 6
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 77 4076800 , fax. +48 77 4666247
  • Data zamieszczenia: 2023-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gogolin
    Krapkowicka 6
    47-320 Gogolin, woj. opolskie
    tel. +48 77 4076800, fax. +48 77 4666247
    REGON: 531413076
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gogolin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa tężni solankowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Gogolin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa tężni solankowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Gogolin. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:1. Tężnia o wymiarach: długość 6m, szerokość 1.6m (1.8m z belkami) i wysokość 3m. Dwustronna tężnia solankowa pracująca w obiegu zamkniętym. Wykonana z drewna sosnowego/świerkowego pomalowanego impregnatem do drewna w wybranym kolorze oraz witek brzozowych. Tężnia wyposażona w zbiornik na solankę o pojemności ok. 1500l zamontowany w dolnej części tężni. W zbiorniku zamontowana pompa o mocy 175W oraz wydajności do 7000l/h, która pompuje solankę do górnej części tężni skąd spływa swobodnie z powrotem do zbiornika po witkach brzozowych. Pompa zabezpieczona wyłącznikiem pływakowym przed suchobiegiem. W górnej części tężni należy zamontować 12 halogenów LED o mocy 6W każdy. Oświetlenie uruchamiane czujnikiem zmierzchowym.2. Ramy „pergola” – dwie pergole z trzema więzarami drewnianymi, o przekroju 80x30cm, wysokości: 4.02-4.85 długości: 9.50m (nad tarasem i tężnią) oraz jedną ramę, jako bramę wejściową do parku (z napisem), o przekroju: 80x30cm, wysokości: 4.02-5.35 długości:15.20m. Rozwiązania konstrukcyjne według rysunków branżowych.3. Taras z desek drewnianych o powierzchni 183.16m2 (ze schodami), na konstrukcji z słupków żelbetowych, belek i legarów (drewnianych lub stalowych). W miejscach występowania nasypów należy dokonać wymiany gruntu oraz jego zagęszczenia.4. Śmietnik (projekt techniczny rys. A15)5. Zasilanie energetyczne – wykonanie przyłącza z istniejącej szafki z-p do budynku w którym wykonać należy rozdzielnię główną TR, z której wyprowadzić zasilanie do pompy tężni i oświetlenia zewnętrznego LED (15 szt. projektorów gruntowych najazdowych).6. Wykonawca zobowiązany jest także sporządzić i dostarczyć Zamawiającemu dokumentację powykonawczą oraz geodezyjną (mapa powykonawcza) oraz wszelkie dokumenty techniczne tj. atesty i aprobaty techniczne oraz dokumenty sprawdzeń i badań.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót określa dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), które stanowią załączniki do niniejszej SWZ. Zamawiający informuje, iż znajdujące się w dokumentach zamówienia elementy dotyczące przebudowy i rozbudowy budynku wielofunkcyjnego nie są objęte przedmiotowym postępowaniem i mają jedynie charakter poglądowy, ponieważ Zamawiający zamierza obecnie zrealizować etap 1 – tzn. budowę tężni solankowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Gogolin.Wszystkie w dokumentacji technicznej odniesienia do norm oraz wskazane z nazwy urządzenia i materiały należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiałów (wyrobów) Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów, nie gorszej jakości niż opisane w dokumentacji projektowej. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem.Zamawiający wskazuje, że obowiązek zgłoszenia w ofercie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i wykazania równoważności leży po stronie wykonawcy.Powody braku podziału zamówienia na części:Podział zamówienia na części jest niecelowy. Taki podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi i nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Skoordynowanie działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Kolejnym ważnym powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest uzyskanie przez Zamawiającego gwarancji jakości na całość zamówienia, po podziale na części, byłyby kłopoty z otrzymaniem takiej gwarancji i nastąpiłoby nadmierne rozdrobnienie odpowiedzialności wśród różnych wykonawców oraz spowodowałoby zagrożenie na tle dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji lub rękojmi. Z uwagi na zakres prac do wykonania, które są ze sobą ściśle powiązane i zależne, podział na części mógłby spowodować kłopoty z terminowością realizacji poszczególnych części i całości zamówienia. Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą swobodnie ubiegać się o zamówienie, dopuszczalne jest również podwykonawstwo, więc absolutnie nie ma mowy o naruszeniu konkurencji poprzez ograniczenie możliwości ubiegania się o zamówienie mniejszym podmiotom.Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE).Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegających na:robotach rozbiórkowych, robotach ziemnych, robotach ogólnobudowlanych i wykończeniowych, robotach montażowych oraz instalacyjnych tj.: elektrycznych.Obowiązek wykonywania w/w czynności na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, gdy są one wykonywane przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które ww. czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z Wykonawcą lub podwykonawcą stosunku cywilnoprawnego. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę nie dotyczy także osób wykonujących czynności kierownika budowy/robót, geodety oraz wykonujących czynności, które nie mieszczą się w dyspozycji art. 22 § 1 kodeksu pracy.Wymóg zatrudnienia pracowników na umowę o pracę, o którym mowa powyżej dotyczy także podwykonawców. Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób oraz sankcje za niespełnienie tych wymagań określone są w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik nr 2 do niniejszej SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.2. Wadium musi być wniesione w wysokości 9 000,00zł (słownie: dziewięć tysięcy zł).3. Wadium może być wniesione w:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy:Gmina Gogolin, 47-320 Gogolin ul. Krapkowicka 6, Bank Spółdzielczy w Gogolinienr rachunku 81 8883 0005 2001 0000 2381 0001, z dopiskiem „Wadium w postępowaniu nr WPS.IV.271.2.2023 – Budowa tężni solankowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Gogolin.”5. Jako termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin zaksięgowania przelewu na koncie Zamawiającego.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą i musi umożliwiać skuteczne zaspokojenie roszczeń zamawiającego w razie spełnienia przesłanek zatrzymania wadium.7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.8. Gwarancja lub poręczenie powinno zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy PZP. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy PZP wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy PZP.10. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy PZP.11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu;b) spełniają warunki udziału w postępowaniu umożliwiające ocenę zdolnościWykonawcy do należytego wykonania zamówienia, dotyczące:1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;1.4 zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:1.) należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 150 000,00zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł) polegającą na budowie tężni solankowej.2.) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r., poz. 2351 ze zmianami) i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia (np. konsorcjum) wyżej opisane warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą wykazać łącznie razem lub co najmniej jeden z nich.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-23

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach