Przetargi.pl
Budowa tężni solankowej wraz z małą architekturą i infrastrukturą techniczną

Ośrodek Sportu i Rekreacji ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Moniuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 326 724 337 , fax. 326 724 337
  • Data zamieszczenia: 2020-10-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Sportu i Rekreacji
    ul. Moniuszki 10
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 326 724 337, fax. 326 724 337
    REGON: 67482700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.osir.net.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa tężni solankowej wraz z małą architekturą i infrastrukturą techniczną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa tężni solankowej wraz z małą architekturą i infrastrukturą techniczną.” Dane ogólne i powierzchniowe dotyczące tężni solankowej: Powierzchnia zabudowy 35,47 m2; Kubatura 130 m3; Wysokość tężni 5,92 m; Szerokość tężni 6,00 m (zewnętrzny obrys płatwi); 8,59 m (po przekątnej dachu tężni solankowej). Stan istniejący: Działka w obszarze inwestycji posiada rzędne terenu: 332,70m - 332,80m n.p.m. Na terenie objętym inwestycją znajdują się urządzenia sportowe tj. stadion sportowy, basen, boiska, obiekty kubaturowe tj. hala sportowa, budynek biurowo – gastronomiczny, budynki gospodarcze oraz tereny rekreacyjne i tereny zielone. Obszar inwestycji obejmuje tereny zielone oraz wjazd i wejście na działkę oraz miejsca postojowe. Teren jest w całości ogrodzony. Działka skomunikowana jest bezpośrednio z ciągami komunikacji pieszej chodnik przy ul. Sienkiewicza. Posiada również bezpośredni dostęp do drogi publicznej ul. Sienkiewicza. Na terenie objętym inwestycją - są urządzenia budowlane oraz infrastruktura techniczna: - sieć energetyczna istniejąca, - sieć wodociągowa istniejąca - kanalizacji sanitarnej istniejąca. Projektowana wiata usytuowana będzie w południowej części działki. 2. Zakres robót obejmuje: 1) Charakterystyka konstrukcji: a) Układ konstrukcyjny: Tężnię solankową zaprojektowano na układzie sześcioboku. Konstrukcja drewniano-płatwiowa, na której oparte są krokwie. Całość konstrukcji zbudowana z drewna suszonego, starannie wyselekcjonowanego drewna świerkowego klejonewego czołowo na planie sześcioboku z kolumną tarniny pośrodku. Wymiary tężni 5,92 m wysokości i 8,59 szerokości po przekątnej dachu. b) Sposób posadowienia: Fundamenty tężni – płyta żelbetowa gr. 30 cm posadowiona na poziomie -30, od terenu na podsypce z piasku o gr. 15 cm oraz stabilizacji piasku z cementem gr. 20 cm. c) Dach: Całość wiaty pokryta dachem konstrukcji drewnianej w układzie konstrukcyjnym sześcioboku. Na krokwiach 8x18cm, pełne deskowanie (podbitka świerkowa), papa i pokrycie gontu bitumicznego. d) Posadzka: Posadzka w tężni z kruszywa granitowego o gr. 5 cm wysypanego na płycie żelbetowej. e) Orynnowania i rury spustowe. Orynnowanie i rury spustowe wykonane z PCV w kolorze zbliżonym do koloru pokrycia dachu. 2) Rozwiązania elementów wyposażenia budowlano-instalacyjnego: a) Instalacja elektryczna wewnętrzna; Zasilanie instalacji wewnętrznej z projektowanego przyłącza skrzynkowego ZN kablem ziemnym YKY 3x4 mm2 w rurach osłonowych, karbowanych do szafki złączeniowej ZN zlokalizowanej przy tężni. Przewiduje się podświetlenie tężni reflektorkami świecącymi w gorę lub w doł oprawa zewnętrzna 1LED stal nierdzewna. Obudowa: stal nierdzewna, szkło ochronne hartowane umieszczone na słupach. Zasilanie reflektorków przewodem kabelkowym układanym w rurze ochronnej. b) Instalacja technologii tężni solankowej:  Zbiornik solankowy PEHD – o pojemności 7,50 m3 o wymiarach 1,36 x 3,575 m,  Pompa obiegowa - ze stali nierdzewnej nadająca się do różnych zastosowań, dużej ilości cząstek zawieszonych, obiegu ozonu i wody solankowej,  Instalacja – orurowanie - ze względu na agresywne właściwości solanki powinna być zbudowana tylko i wyłącznie z materiałów odpornych,  Układ sterowania - Tężnia Solankowa ZST-1: Dane techniczne: • napięcie zasilania 230VAC(-10%+5%)50 Hz, • układ sieci TNC-S, • moc odbiorników elektrycznych 0,4 kW. 3) Zagospodarowanie terenu obejmuje: Przygotowanie placu budowy: a) demontaż istniejących nawierzchni utwardzonych (nawierzchnie bitumiczne, trelinki, płyty betonowe ażurowe), b) likwidacja części nawierzchni biologicznie czynnej w miejscu budowy tężni solankowej, oraz układu ciągów komunikacyjnych, c) demontaż istniejących elementów ogrodzenia w zakresie objętym opracowaniem. Roboty montażowe: a) wykonanie podbudowy wraz z nawierzchniami utwardzonymi (płyty betonowe ażurowe, kostka betonowa, nawierzchnie ozdobne z kamieni: otoczaki) b) przygotowanie podłoża pod montaż koszy na śmieci i ławek, stojaków na rowery, tablic informacyjnych, oświetlenia. 3. Szczegółowy zakres robót określają projekty budowalno - wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót (jako element pomocniczy do kalkulacji ceny), które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz). 1) Projekt budowlano – wykonawczy dla branży: architektoniczno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej oraz projekt budowlano – wykonawczy dla zagospodarowania terenu został sporządzony przez Pana mgr inż. Andrzeja Wolańskiego - Pracownia Projektowa gww99 architekt ul Powstańców Śląskich 12/63 42-400 Zawiercie. 2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla branży: architektoniczno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej oraz zagospodarowania terenu został sporządzony przez Pana mgr inż. Andrzeja Wolańskiego - Pracownia Projektowa gww99 architekt ul Powstańców Śląskich 12/63 42-400 Zawiercie. 3) Przedmiar robót dla branży: architektoniczno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej oraz zagospodarowania terenu został sporządzony przez Pana mgr inż. Andrzeja Wolańskiego - Pracownia Projektowa gww99 architekt ul Powstańców Śląskich 12/63 42-400 Zawiercie. 4. Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy. 5. Tam, gdzie w SIWZ w tym dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych. 6. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. W przypadku wymaganego w dokumentacji projektowej i STWiORB oznakowania i certyfikatów, Zamawiający akceptuje oznakowania i certyfikaty równoważne. 8. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 9. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. 10. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.266) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 11. Wymagany termin gwarancji: min. 36 miesięcy licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. 12. Wymagany termin rękojmi: min. 36 miesięcy licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres rękojmi musi być równy okresowi gwarancji. 13. Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 14. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z przedmiotem umowy (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie wynikające z przedmiaru robót) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.) niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową, robotami, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 15. Dostępność dla osób niepełnosprawnych: Przedmiot zamówienia będzie dostępny dla potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zastosowanie następujących rozwiązań architektonicznych: Spadek w poprzek ciągu pieszego nie będzie przekraczać 2%. Wszelkie przeszkody i elementy wyposażenia przestrzeni będą umieszczone poza główną przestrzenią komunikacyjną. Schody i pochylnie będą umieszczane w taki sposób, żeby nie zawężać minimalnej wymaganej przestrzeni komunikacyjnej – projektowane schody zewnętrzne zaprojektowano jako dodatkowy element małej architektury – schody stanowią dodatkowe dojście do teżni. Minimum 5% miejsc parkingowych będzie przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Sposób zaprojektowania i umiejscowienia ogrodzeń, bram i furtek nie może stwarzać zagrożenia dla ludzi i zwierząt. Furtki zaprojektowano w taki sposób, żeby nie utrudniały dostępu osobom niepełnosprawnym. 16. Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy, który zostanie doręczony Zamawiającemu do dnia zawarcia umowy, z uzyskaniem wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego. Harmonogram musi uwzględniać założenie jak powyżej i być sporządzony wg. Wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do wzoru umowy. Opracowanie tego dokumentu jest niezbędne Zamawiającemu w celu kontroli realizacji zamówienia. Harmonogram będzie wymagał akceptacji Zamawiającego, ze szczególnym uwzględnieniem wartości kosztorysowych realizacji poszczególnych obiektów wchodzących w skład zadania. Jeżeli zaproponowana wartość obiektu (elementu) będzie budziła zastrzeżenia co do jej wysokości, to Zamawiający będzie mógł żądać opracowania szczegółowego kosztorysu budowlanego, który pozwoli zweryfikować założenia finansowe ujęte w harmonogramie. Zgłoszenie gotowości odbioru końcowego po zakończeniu robót musi być potwierdzone przez inspektora nadzoru. Należy je zgłosić przed dniem umownym zakończenia robót w taki sposób, aby dzień odbioru końcowego mieścił się w terminie umownym zakończenia zadania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. W/w Oświadczenie składają wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach