Przetargi.pl
Budowa systemu kolektorów słonecznych na terenie Gminy Nieporęt

Gmina Nieporęt reprezentowana przez Wójta ogłasza przetarg

  • Adres: 05-126 Nieporęt, Pl. Wolności 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7670416, 7670442 , fax. 022 7670441
  • Data zamieszczenia: 2014-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nieporęt reprezentowana przez Wójta
    Pl. Wolności 1 1
    05-126 Nieporęt, woj. mazowieckie
    tel. 022 7670416, 7670442, fax. 022 7670441
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nieporet.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa systemu kolektorów słonecznych na terenie Gminy Nieporęt
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kod CPV: 45261215-4 pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych; 45300000-0 roboty instalacyjne w budynkach; 45330000-9 roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne. 1. Przedmiot zamówienia opisany jest w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz) oraz w załączniku nr 9 do niej - w programie funkcjonalno-użytkowym i obejmuje: 1) opracowanie dokumentacji projektowej dla 590 gospodarstw domowych, 2) wykonanie, na podstawie dokumentacji projektowej, robót budowlanych polegających na zamontowaniu instalacji 590 zestawów kolektorów słonecznych wraz z włączeniem do istniejącej instalacji ciepłej wody użytkowej, 3) uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych, 4) przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji kolektorów słonecznych. 2. Realizację zadania, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca będzie zobowiązany wykonać zgodnie z: 1) przekazanym przez Zamawiającego Opisem przedmiotu zamówienia, a w szczególności zgodnie ze stanowiącymi jego integralną część programem funkcjonalno-użytkowym, 2) obowiązującymi przepisami, 3) zasadami sztuki budowlanej. 3. W zakresie zamówienia mieści się umieszczenie na zamontowanych kolektorach słonecznych, w postaci oznakowania, którego wzór przekaże Zamawiający, informacji o współfinansowaniu ww zadania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 4. Do wskazanych w dokumentach składających się na Opis przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia ma zastosowanie określenie lub równoważne, co oznacza, że Wykonawca może użyć innych produktów niż określone w powołanych dokumentach, jednakże wyłącznie pod warunkiem, iż posiadają one tożsamy charakter użytkowy (tożsamość funkcji), a także zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w ww. dokumentach. 5. Tam, gdzie w dokumentach składających się na Opis przedmiotu zamówienia zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w ww. dokumentach. 6. Szczegółowe kryteria równoważności zostały opisane w programie funkcjonalno-użytkowym. 7. Wszelkie parametry techniczne wskazane w dokumentach składających się na Opis przedmiotu zamówienia stanowią minimalne parametry techniczne wymagane przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie urządzenia i materiały o parametrach nie gorszych niż opisane w programie funkcjonalno-użytkowym. 8. Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania następujących norm: 1) PN-EN 12975-1+A1:2010 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 1. Wymagania ogólne (EN 12975-1:2006), 2) PN-EN 12975-2:2007 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2. Metody badań (EN 12975-2:2006). 9. Wykonawca będzie zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia w terminie do 30.11.2014r. 10. Przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania, Wykonawca będzie zobowiązany przekazać Zamawiającemu poświadczony za zgodność z oryginałem dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę oficjalnej autoryzacji producenta zaoferowanych kolektorów słonecznych w zakresie obejmującym co najmniej montaż i obsługę serwisową. Powołany dokument musi być wydany przez danego producenta. Będzie on stanowić załącznik do umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia na własny koszt odpowiedniej umowy ubezpieczeniowej z tytułu szkód, które mogą wystąpić w związku z zaistnieniem zdarzeń losowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia oraz z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia na kwotę co najmniej ceny całkowitej podanej w ofercie (ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowy CAR), przy czym obowiązkowemu ubezpieczeniu będą podlegać w szczególności: 1) obiekty budowlane, a w szczególności poszczególne gospodarstwa domowe, urządzenia, sprzęt i wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonywaniem robót, 2) odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących osób realizujących zamówienie lub osób trzecich, a powstałych w związku z wykonywanymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 12. W terminie 7 dni od dnia podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca będzie zobowiązany, pod rygorem odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy, przekazać Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię polisy, o której mowa w ust. 11. 13. W każdym przypadku rezygnacji przez właściciela danego gospodarstwa domowego z udziału w programie, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca będzie zobowiązany wykonać montaż kolektorów słonecznych w innym, wskazanym przez Zamawiającego, gospodarstwie domowym, które zostanie wytypowane spośród lokalizacji zastępczych. 14. Wykonawca będzie zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane na roboty będące przedmiotem zamówienia: 5 lat od daty podpisania końcowego protokołu. Gwarancja na urządzenia techniczne zainstalowane w ramach wykonywania przedmiotowej roboty: na kolektory słoneczne - 5 lat, na pozostałe urządzenia i elementy instalacji - 5 lat. 15. W okresie gwarancji wszelkie koszty serwisowania zamontowanych kolektorów słonecznych będzie ponosić Wykonawca. 16. W każdym roku trwania gwarancji, Wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić co najmniej 1 przegląd serwisowy. Wykonawca będzie zobowiązany do jednokrotnej wymiany płynu solarnego na nowy w ostatnim roku gwarancji z tym, że Zamawiający zastrzega sobie, że Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany płynu dodatkowo na nowy w sytuacji, gdy parametry techniczne glikolu ulegną pogorszeniu w stopniu uniemożliwiającymi prawidłowe działanie instalacji solarnej oraz w przypadku utraty jego właściwości ochronnych stwierdzonych podczas obowiązkowych przeglądów okresowych. Każdy przegląd kolektorów słonecznych zostanie potwierdzony spisanym obustronnie protokołem 17. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić w pełnym okresie gwarancyjnym zachowanie wszystkich minimalnych parametrów technicznych przez zamontowane kolektory słoneczne. 18. W okresie gwarancji wszelkie koszty serwisowania zamontowanych kolektorów słonecznych będzie ponosić Wykonawca. 19. Wykonawca będzie odpowiedzialny za szkody Zamawiającego oraz szkody osób trzecich, w szczególności właścicieli gospodarstw domowych, w których zamontowano kolektory słoneczne, spowodowane istnieniem wad ukrytych materiałów, kolektorów słonecznych lub innych urządzeń wykorzystanych lub zamontowanych w ramach realizacji roboty budowlanej, jak też szkody powstałe przy usuwaniu tych wad. 20. Zakres robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia powinien przebiegać tak, aby ograniczyć wpływ montażu zestawów solarnych na architekturę obiektów lub budynków. Wykonawca jest zobowiązany do zaprojektowania i wykonania instalacji kolektorów słonecznych w sposób najmniej ingerujący w elementy wykończenia budynków (elewacja, okładziny zewnętrzne i wewnętrzne, powłoki malarskie itp.). W przypadku konieczności naruszenia tych elementów, Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy w ramach wykonywania przedmiotowego zamówienia, bez dodatkowego wynagrodzenia. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 21. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania co najmniej 5 spotkań z mieszkańcami w celu przedstawienia harmonogramu montażu kolektorów, organizacji dostaw materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia oraz kwestii związanych z przygotowaniem do realizacji przedsięwzięcia. 22. Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia wszystkich uczestników projektu w poszczególnych budynkach mieszkalnych ujętych w Program Funkcjonalno-Użytkowym z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej. 23. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić użytkownikom instalacji dostęp do serwisu technicznego urządzeń oraz informacji technicznej obejmującej doradztwo techniczne w okresie gwarancji, funkcjonujących 24 godziny na dobę. Czas dojazdu serwisanta do klienta będzie nie dłuższy niż 48 godz. od powiadomienia serwisu. 24. Po zakończeniu prac objętych zamówieniem Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną dokumentację powykonawczą w 3 egzemplarzach dla każdego gospodarstwa domowego w skład której wejdą przede wszystkim: 1) atesty oraz certyfikaty materiałów, kolektorów słonecznych i innych urządzeń, 2) protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez Wykonawcę prób, badań i sprawdzeń, 3) oświadczenie Wykonawcy o zgodności wykonania robót z: - z opisem przedmiotu umowy, - zasadami sztuki budowlanej oraz - obowiązującymi przepisami, normami i standardami, 4) oświadczenie Wykonawcy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania - dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości, 5) dziennik budowy, 6) dokumentacja projektowa, 7) instrukcje obsługi wraz z czytelnym schematem całej instalacji z podaniem długości, materiału i średnic wszystkich przewodów i odwzorowaniem nazw wszystkich elementów, 8) inne niezbędne do rozpoczęcia odbioru dokumenty, jeżeli są one wymagane w Opisie przedmiotu zamówienia, w szczególności w programie funkcjonalno-użytkowym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU), stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452612154
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 150 000,- zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach (art.45 ustawy): - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - 5, muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przy czym: 1) w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich, 2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo, tzn. bez konieczności wykazania istnienia roszczenia i bez stawiania warunków do uzyskania roszczenia, oraz na pierwsze żądanie i nieodwołalnie. 3) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - 5, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert lub wraz z ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na konto Urzędu Gminy w Banku Spółdzielczym w Legionowie O/Nieporęt nr 25 8013 1029 2003 0003 7415 0002. Kopię dowodu wpłaty lub przelewu wadium na konto Zamawiającego należy dołączyć do oferty przetargowej. 6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 5, przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.nieporet.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach