Przetargi.pl
„Budowa sygnalizacji świetlnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 357 – ul. Podwale z drogą powiatową nr 2433D – ul. Zgorzelecka i drogą gminną nr 108997D – ul. Ratuszowa w m. Lubań oraz przebudowa drogi wojewódzkiej nr 357 ul. Wrocławska i Podwale”

Powiatowy Zarząd Dróg ogłasza przetarg

  • Adres: 59800 Lubań, ul. J. Dąbrowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 463 750 , fax. 756 462 192
  • Data zamieszczenia: 2017-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg
    ul. J. Dąbrowskiego
    59800 Lubań, woj. dolnośląskie
    tel. 756 463 750, fax. 756 462 192
    REGON: 23082738800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa sygnalizacji świetlnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 357 – ul. Podwale z drogą powiatową nr 2433D – ul. Zgorzelecka i drogą gminną nr 108997D – ul. Ratuszowa w m. Lubań oraz przebudowa drogi wojewódzkiej nr 357 ul. Wrocławska i Podwale”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie sygnalizacji świetlnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 357 – ul. Podwale z drogą powiatową nr 2433D – ul. Zgorzelecka i drogą gminną nr 108997D – ul. Ratuszowa w m. Lubań oraz przebudowa drogi wojewódzkiej nr 357 ul. Wrocławska i Podwale (działki nr 41 - AM1, 72 - AM1, 87 - AM2, 1 – AM3, 1 – AM4, 2/1 – AM4, 15/17 – AM4, miasto - obręb ewidencyjny 003). W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania obiektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W ramach zadania należy zaprojektować sygnalizację świetlną, wykonać projekt zmiany stałej organizacji ruchu z programem sygnalizacji świetlnej oraz projekt wykonawczy sygnalizacji świetlnej, a następnie na ich podstawie wybudować sygnalizację świetlną. W ramach zadania należy także zaprojektować i wykonać wymianę warstw ścieralnych nawierzchni jezdni ul. Podwale (od km 22+350m do km 22+770m), ul. Zgorzelecka i ul. Ratuszowa oraz zaprojektować i wykonać wzmocnienie konstrukcji nawierzchni jezdni drogowymi siatkami szklanymi w strefie skrzyżowania ul. Podwale z ul. Zgorzelecką i ul. Ratuszową. Należy wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe wraz z koniecznymi opiniami i warunkami technicznymi, uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkie uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia, decyzje i zgody niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i warunkami Umowy oraz wykonać roboty budowlane. Przed odbiorem ostatecznym robót, należy sporządzić i zgromadzić kompletne dokumenty i oświadczenia wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409, z późn. zm.), niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Wykonawca powinien uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie (jeżeli wymagane). W ramach realizacji zadania objętego przedmiotem zamówienia należy wykonać: A. Zakres prac projektowych: - opracowanie projektu budowlanego z planem zagospodarowania terenu sporządzonym na aktualnej mapie do celów projektowych zgodnie z wymaganymi przepisami, materiały do zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę (jeżeli wymagane), materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi, materiały niezbędne do uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane i zgód na czasowe wejście na teren nieruchomości, na czasowe zajęcia działek sąsiednich (jeśli wystąpi taka potrzeba), - opracowanie projektu wykonawczego wraz z niezbędnymi obliczeniami, rysunkami, wykonany przez Projektanta spełniającego wymagania określone w SIWZ i sprawdzony przez Projektanta spełniającego wymagania określone w SIWZ, - opracowanie projektu technologii i organizacji robót z projektami elementów i urządzeń technologicznych niezbędnych do realizacji robót (np. drogi i stanowiska technologiczne zapewniające dostęp do robót i inne), - wykonanie pomiarów ruchu w tym struktury rodzajowej i kierunkowej, zgodnie ze sztuką programowania sygnalizacji świetlnych, niezbędnych do prawidłowego zaprojektowania programów sygnalizacji i obliczeń przepustowości; - opracowanie projektu docelowej organizacji ruchu dla przedmiotowej sygnalizacji oraz zmian w oznakowaniu pionowym i poziomym zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. „w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach" (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 ze zmianami) - opracowanie projektu wykonawczego sygnalizacji świetlnej - część elektryczna i konstrukcyjna; - opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu na czas robót związanych z wykonaniem zadania; - uzyskanie niezbędnych warunków, opinii i uzgodnień dokumentacji projektowej. - opracowanie przedmiaru robót, - opracowanie Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) które będą podlegały zatwierdzeniu przez Zamawiającego (DSDiK), - opracowanie programu zapewnienia jakości (PZJ), - opracowanie harmonogramu wykonania robót budowlanych. B. uzyskać wszelkie wymagane prawem uzgodnienia, opinie i pozwolenia i zatwierdzenie dokumentacji u Zamawiającego (w tym zatwierdzenie STWiORB), oraz uzyskać pozwolenie na budowę lub dokonać zgłoszenia robót do organu (w zależności od wymagań). C. wykonać roboty budowlane zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną z zapewnieniem ciągłego nadzoru autorskiego. D. wykonać dokumentację powykonawczą z kompletem dokumentów potwierdzających jakość wbudowanych materiałów i wymaganych badań oraz operatem geodezyjnym (kolaudatu), ze zgłoszeniem do zasobów geodezyjnych i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie (o ile będzie to wymagane decyzjami). E. Zakres robót drogowych: - wykonanie wymiany warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni ul. Podwale (od km 22+350m do km 22+770m), ul. Zgorzeleckiej, ul. Ratuszowej z mieszanki mastyksowo-grysowej SMA11 o grubości warstwy po zagęszczeniu 5 cm, - wbudowanie drogowych siatek z włókien szklanych w celu wzmocnienia konstrukcji nawierzchni jezdni ul. Podwale w strefie skrzyżowania ul. Podwale z ul. Zgorzelecką i ul. Ratuszową, - wykonanie nowej nawierzchni chodnika (łącznika) z kostki betonowej w rejonie przesuniętego przejścia dla pieszych w strefie skrzyżowania, - wykonanie korekty wysokościowej nawierzchni chodników z kostki betonowej w rejonie likwidowanego przejścia dla pieszych w strefie skrzyżowania i wymienianych krawężników, - wykonanie wymiany krawężników betonowych, - wykonanie oznakowania pionowego i poziomego (wraz z miejscami parkingowymi wzdłuż targowiska), F. Sygnalizacja świetlna: - budowa kanalizacji kablowej z rur PVC o średnicy 160mm, - wykonanie instalacji sygnalizacji w kanalizacji kablowej, - budowa sterownika sygnalizacji świetlnej, - montaż bramownic i wysięgników dla zawieszenia sygnalizatorów nad jezdnią oraz słupków sygnalizacyjnych obok jezdni, - montaż sygnalizatorów dla grup kołowych (S-1, S-3) i pieszych (S-5), - ustawienie szafki sterownika, - montaż sygnalizatorów akustycznych, - montaż przycisków dla pieszych, - wykonanie mieszanego układu detekcji - montaż pętli indukcyjnych oraz kamer video, - budowa przyłącza kablowego i podłączenie zasilania sygnalizacji świetlnej, - badania i próby uruchomienia sygnalizacji, - odtworzenie chodników, nawierzchni jezdni i trawników po robotach montażowych (także poza zakresem opracowania), - badania, pomiary i inwentaryzacja powykonawcza, - deklaracje zgodności, aprobaty techniczne na budowane elementy, - w terminie 30 dni od dnia uruchomienia sygnalizacji należy dokonać sprawdzenia jej działania i ewentualnie dokonać zmian w programie i sterowaniu, - w ramach zamówienia DSDiK zastrzega sobie prawo po około 3-4 miesiącach do zawnioskowania zmiany programów sygnalizacji na podstawie obserwacji jej działania w naturze. G. Oświetlenie uliczne: - przestawienie słupów oświetleniowych kolidujących z ciągami komunikacyjnymi, - wykonanie montażu dodatkowych słupów oświetleniowych - budowa kanalizacji kablowej z rur PVC o średnicy 110mm, - wykonanie instalacji oświetlenia w kanalizacji kablowej, Ochrona konserwatorska Planowana inwestycja spełniać będzie warunki ustanowione w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego i przestrzegać będzie zasad ustanowionych w kontekście ochrony konserwatorskiej terenów, przez które będzie przechodziła. Przedmiotowy teren skrzyżowania ulic Podwale - Zgorzeleckiej - Ratuszowej w Lubaniu znajduje się na obszarze objętym ochroną archeologiczną Starego Miasta wraz z murami miejskimi i fosą miejską. Zgodnie z wytycznymi Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie ochrony archeologicznego dziedzictwa kulturowego prace ziemne związane z przedmiotowym zadaniem inwestycyjnym należy prowadzić pod nadzorem archeologicznym, natomiast w trybie ratowniczych badań archeologicznych dokumentować pozostałości osadnictwa historycznego, w szczególności relikty systemu fortyfikacyjnego miasta Lubania (fundamenty murów miejskich, fosa miejska). Ochrona środowiska Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 Listopada 2010r. ( tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 71 ze zmianami) w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko" - przedsięwzięcie polegające na budowie sygnalizacji świetlnej (wraz z wymianą warstwy ścieralnej nawierzchni i innymi robotami towarzyszącymi) nie zalicza się do przedsięwzięć mogących zawsze lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Roboty budowlane o charakterze remontowym przewidywane do wykonania na obiekcie mostowym (wymiana warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni) zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 Listopada 2010r. ( tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 71 ). "w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko" nie zaliczają się do przedsięwzięć mogących zawsze lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Mając na uwadze powyższe oraz zapisy ustawy z dnia 3 października 2008 r. „o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko” (Tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późniejszymi zmianami) stwierdza się, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia polegającego na budowie sygnalizacji świetlnej, uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia nie jest wymagane. UKŁAD DROGOWY Zakres robót budowlanych Roboty drogowe będą obejmować: a) wykonanie wymiany warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni ul. Podwale (od km 22+350m do km 22+770m), ul. Zgorzeleckiej, ul. Ratuszowej z mieszanki mastyksowo-grysowej SMA11 o grubości warstwy po zagęszczeniu 5 cm, b) wbudowanie drogowych siatek z włókien szklanych w celu wzmocnienia konstrukcji nawierzchni jezdni ul. Podwale w strefie skrzyżowania ul. Podwale z ul. Zgorzelecką i ul. Ratuszową, c) wykonanie nawierzchni chodnika (łącznika) z kostki betonowej w rejonie przesuniętego przejścia dla pieszych, d) wykonanie korekty wysokościowej krawężników betonowych i nawierzchni chodników z kostki betonowej w rejonie likwidowanego przejścia dla pieszych oraz przy wymienianych krawężnikach, e) wykonanie wymiany krawężników betonowych, f) wykonanie oznakowania pionowego i poziomego (wraz z miejscami parkingowymi wzdłuż targowiska), Charakterystyczne parametry układu drogowego Projektowane elementy: 1. Wymiana warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni ul. Podwale, ul. Zgorzeleckiej, ul. Ratuszowej (mieszanka mastyksowo-grysowa SMA 11 gr. 5 cm) - ok. 5480,0 m2 2. Wykonanie warstwy wiążącej/wyrównawczej nawierzchni jezdni ul. Podwale w strefie skrzyżowania ul. Podwale z ul. Zgorzelecką i ul. Ratuszową na siatkach z włókien szklanych (beton asfaltowy AC16S gr. 4 cm) - ok. 1200,0 m2 3. Wzmocnienia konstrukcji nawierzchni jezdni ul. Podwale w strefie skrzyżowania ul. Podwale z ul. Zgorzelecką i ul. Ratuszową poprzez wbudowanie drogowych siatek z włókien szklanych 120/120 - ok. 1200,0 m2 4. Wykonanie warstwy wyrównawczej nawierzchni jezdni ul. Podwale w strefie skrzyżowania ul. Podwale z ul. Zgorzelecką i ul. Ratuszową pod siatkami z włókien szklanych (beton asfaltowy AC gr. średnia 3 cm) - ok. 1200,0 m2 5 Wykonanie nowego chodnika o nawierzchni z kostki betonowej - ok. 35,0 m2 6 Wykonanie obrzeży betonowych - ok. 16 mb 7 Wymiana na nowe krawężników betonowych - ok. 805 mb 8 Korekta wysokościowa nawierzchni z kostki betonowej (nowa nawierzchnia) - ok. 218,0 m2 9 Trawniki - ok. 350,0 m2 Aktualne uwarunkowania Przedmiotowe skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 357 - ul. Podwale z drogą powiatową nr 2433D - ul. Zgorzelecka i drogą gminną nr 108997D - ul. Ratuszowa w m. Lubań zlokalizowane jest w terenie zabudowanym. Drogi nr 357, nr 2433D i nr 108997D na całości rozpatrywanych odcinków mają przekroje jednojezdniowe. Na ulicach Podwale i Zgorzeleckiej odbywa się ruch dwukierunkowy, a na ulicy Ratuszowej odbywa się ruch jednokierunkowy tzn. możliwy jest tylko wjazd na skrzyżowanie.Stan techniczny nawierzchni jezdni na skrzyżowaniu i w jego okolicach należy określić jako zły. Występują tu duże deformacje mineralno-asfaltowej nawierzchni jezdni, spękania siatkowe oraz liczne ślady robót związanych z infrastrukturą podziemną oraz ślady napraw cząstkowych. Ulica Zgorzelecka z przyległymi terenami objęta jest Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Lubań zatwierdzonym Uchwałą Nr XXXVIII/286/2005 Rady Miasta Lubań z dnia 27 września 2005 roku w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w północno-zachodniej części miasta Lubań, ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 243, poz. 3803 z dnia 6 grudnia 2005 roku. Planowana inwestycja spełniać będzie warunki ustanowione w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego i będzie przestrzegać zasad ustanowionych w kontekście ochrony konserwatorskiej terenów, przez które będzie przechodziła. W celu oszacowania i wyceny zakresu robót dla potrzeb sporządzenia oferty należy kierować się: - wynikami szczegółowych wizji terenowych i inwentaryzacji własnych, - wynikami badań i pomiarów własnych, - treścią opracowań znajdujących się do wglądu u Zamawiającego, - zapisami niniejszego Programu funkcjonalno-użytkowego. Uwaga: 1. Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, że rodzaje robót i ilości podane, jako charakterystyczne parametry określające zakres poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia mogą ulec zmianie po opracowaniu przez niego dokumentacji projektowej. 2. Szczegółowe rozwiązania projektowe wpływające na zwiększenie zakresu i ilości robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Wskaźnikowe parametry ulic: Kategoria i klasa techniczna ulic: ul. Podwale - droga wojewódzka nr 357 - G (Główna), ul. Zgorzelecka - droga powiatowa nr 2433D - L (Lokalna), ul. Ratuszowa - droga gminna nr 108997D - D (Dojazdowa), Kategoria ruchu dla ulic: ul. Podwale - KR3. Jezdnia dwukierunkowa szerokości 7,40 m – 14,90 m, ul. Zgorzelecka - Jezdnia dwukierunkowa szerokości 6,70 m - 7,00 m, ograniczenie dopuszczalnej całkowitej masy pojazdów do 3,5 t, ul. Ratuszowa - Jezdnia jednokierunkowa szerokości 7,00 m - 7,10 m, ograniczenie dopuszczalnej całkowitej masy pojazdów do 3,5 t. Przejścia dla pieszych: ul. Podwale - szerokość min. 4,00 m ul. Zgorzelecka - szerokość min. 4,00 m ul. Ratuszowa - szerokość min. 4,00 m ODWODNIENIE ULIC: Zakres robót budowlanych związanych z odwodnieniem ulicy obejmuje: a) regulacja wysokościowa istniejących wpustów ulicznych (ewentualnie), b) regulacja wysokościowa istniejących studni rewizyjnych (ewentualnie), Charakterystyczne parametry odwodnienia ulic, Projektowane elementy Zakres 1 Regulacja wysokościowa istniejących wpustów ulicznych (ewentualnie) ok. 21 szt. 2 Regulacja wysokościowa istniejących studni rewizyjnych (ewentualnie) ok. 13 szt. Uwaga: 1. Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, że rodzaje robót i ilości podane, jako charakterystyczne parametry określające zakres poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia mogą ulec zmianie po opracowaniu przez niego dokumentacji projektowej. 2. Szczegółowe rozwiązania projektowe wpływające na zwiększenie zakresu i ilości robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Aktualne uwarunkowania W rejonie skrzyżowania znajdują się tylko pojedyncze wpusty, które włączone są do kanałów deszczowych i prawdopodobnie także do kanałów sanitarnych. W ciągu ul. Podwale zlokalizowany jest system kanalizacji deszczowej. W rejonie skrzyżowania zlokalizowany jest kolektor kanalizacji deszczowej kd300, który odprowadza wody opadowe i roztopowe z rejonu ul. Ratuszowej oraz obszaru Starego Miasta. Wylot kolektora umiejscowiony jest w kamiennym murze oporowym zlokalizowanym wzdłuż koryta rzeki. Wody opadowe i roztopowe z tego kolektora zrzucane są do rzeki Siekierki. Właściwości funkcjonalno – użytkowe. Opis funkcjonowania odwodnienia ulic. Wody opadowe spływające z jezdni skierowane będą grawitacyjnie do istniejących wpustów ulicznych. BUDOWA SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ Wykonawca będzie zobowiązany będzie do przeprowadzenia pomiarów ruchu w tym struktury rodzajowej i kierunkowe, zgodnie ze sztuką programowania sygnalizacji świetlnej. W ramach zamówienia DSDiK zastrzega sobie prawo po około 3-4 miesiącach do zawnioskowania zmiany programów sygnalizacji na podstawie obserwacji jej działania w naturze. Projektowana sygnalizacja świetlna oraz projektowana organizacja ruchu musi być zgodna z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003r. Nr 220 poz. 2181 ze zm.) Projektowana sygnalizacja świetlna musi być zgodna z przepisami o ochronie przeciwporażeniowej. Zakres robót budowlanych i charakterystyczne parametry sygnalizacji świetlnej: Zakres robót budowlanych związanych z budową sygnalizacji świetlnej. a) budowa przyłącza kablowego i podłączenie zasilania sygnalizacji świetlnej, b) budowa kanalizacji kablowej z rur PVC o średnicy 160mm (głębokość położenia kabli w gruncie mierzona od powierzchni gruntu, jezdni czy chodnika do zewnętrznej powierzchni kabla musi wynosić nie mniej niż 1,00 m), c) wykonanie instalacji sygnalizacji w kanalizacji kablowej, d) montaż bramownic (konstrukcji ramowych) i wysięgników dla zawieszenia sygnalizatorów nad jezdnią oraz słupków sygnalizacyjnych obok jezdni, e) montaż sygnalizatorów dla grup kołowych (S-1, S-3) i pieszych (S-5), f) ustawienie szafki sterownika, g) budowa sterownika sygnalizacji świetlnej, h) montaż sygnalizatorów akustycznych dla pieszych, i) montaż przycisków dla pieszych, j) montaż mieszanego systemu detekcji pojazdów (pętle indukcyjne i kamery video), k) montaż osprzętu sygnalizacji świetlnej, l) odtworzenie chodników, nawierzchni jezdni i trawników po robotach montażowych, m) odtworzenie rozebranych podczas prac budowlanych nawierzchni, także poza zakresem opracowania. Charakterystyczne parametry sygnalizacji świetlnej. Uwaga: 1. Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, iż na etapie projektu zaistnieje konieczność powtórzenia badań natężenia ruchu. 2. Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, że rodzaje robót i ilości podane, jako charakterystyczne parametry określające zakres poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia mogą ulec zmianie po opracowaniu przez niego dokumentacji projektowej. 3. Szczegółowe rozwiązania projektowe wpływające na zwiększenie zakresu i ilości robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Aktualne uwarunkowania Skrzyżowanie w obecnej formie nie jest funkcjonalne i posiada małą przepustowość. Na skrzyżowaniu nie ma sygnalizacji świetlnych. Wyjazd pojazdów z ulicy Zgorzeleckiej i Ratuszowej jest utrudniony ze względu na geometrię skrzyżowania tzn. znaczne osiowe przesunięcie względem siebie wlotów podporządkowanych i duże natężenie ruchu na ulicach szczególnie w dni targowe (wtorek i piątek). Targowisko miejskie zlokalizowane jest po północnej stronie ul. Podwale w odległości około 150 m na północny-wschód od skrzyżowania. Na skrzyżowaniu dochodzi do licznych kolizji pojazdów i potrąceń pieszych szczególnie w rejonie przejścia dla pieszych zlokalizowanego w ciągu ul. Podwale po wschodniej stronie skrzyżowania. Przejście dla pieszych w tym miejscu ma długość około 10,80 m i nie jest wyposażone w elementy chroniące pieszych jak np. azyle czy wyspy kanalizujące ruch pojazdów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233294-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM. 13.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 40.000,00 złotych w formie zgodniej z art. 45 ust. 6 PZP, tj.: a) w pieniądzu; b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach bankowych; d) w gwarancjach ubezpieczeniowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity 2016. 359). 13.2. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej, wadium należy wnieść przelewem na konto Powiatowego Zarządu Dróg w BGŻ S.A. 10 2030 0045 1110 0000 0080 6480 z dopiskiem: „Budowa sygnalizacji świetlnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 357 – ul. Podwale z drogą powiatową nr 2433D – ul. Zgorzelecka i drogą gminną nr 108997D – ul. Ratuszowa w m. Lubań oraz przebudowa drogi wojewódzkiej nr 357 ul. Wrocławska i Podwale”. Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 13.3. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał dokumentu należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Kopię dokumentu, należy dołączyć do oferty, za wyjątkiem pkt 13.4. SIWZ. Koniecznym jest aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. 13.4. Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą/przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał umieścić w oznaczonej kopercie „oryginał dowodu wniesienia wadium”. 13.5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13.12. SIWZ. 13.6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, z zastrzeżeniem pkt 13.10. SIWZ. 13.7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 13.5. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 13.10. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy, zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13.11. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach