Przetargi.pl
„Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Papieża Jana Pawła II z ulicami Śląską i Generała Stanisława Maczka”.

Prezydent Miasta Piekary Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-940 Piekary Śląskie, ul. Bytomska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 939 379 , fax. 32 287 22 69
  • Data zamieszczenia: 2020-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Piekary Śląskie
    ul. Bytomska 84
    41-940 Piekary Śląskie, woj. śląskie
    tel. 323 939 379, fax. 32 287 22 69
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.piekary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Papieża Jana Pawła II z ulicami Śląską i Generała Stanisława Maczka”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę / dokonania prawomocnego zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę przyjętego przez organ bez protestu oraz budowa kompletnej drogowej sygnalizacji świetlnej acyklicznej z pełną detekcją pieszych i pojazdów na skrzyżowaniu ulicy Papieża Jana Pawła II z ulicami Śląską i Generała Stanisława Maczka. Działki ewidencyjne o numerach 1671/77, 622/77, 434/69, 386/55, 230/63, 740/64, 749/64, 822/387. Lokalizacja budowy sygnalizacji: 1. Skrzyżowanie ul. Papieża Jana Pawła II z ul. Śląską i z ul. Generała Stanisława Maczka – cztery wloty i cztery przejścia dla pieszych: ul. Papieża Jana Pawła II (strona wschodnia): • klasa drogi – zbiorcza, • szerokość jezdni: ok. 8,5 m, • ilość przejść dla pieszych: 1 szt., • szerokość pasa: ok. 4,25 m, ul. Papieża Jana Pawła II (strona zachodnia): • klasa drogi – zbiorcza, • szerokość jezdni: ok. 12,0 m, • ilość przejść dla pieszych: 1 szt., • szerokość pasa na przejściu dla pieszych (strona północna): ok. 4,4 m, • szerokość pasa na przejściu dla pieszych (strona południowa): ok. 7,6 m, ul. Śląska: • klasa drogi – lokalna, • szerokość jezdni: ok. 6,0 m, • ilość przejść dla pieszych: 1 szt., • szerokość pasa: ok. 3,0 m, • szerokość pasa na przejściu dla pieszych (strona wschodnia): ok. 4,4 m, • szerokość pasa na przejściu dla pieszych (strona zachodnia): ok. 5,6 m, ul. Generała Stanisława Maczka: • klasa drogi – lokalna, • szerokość jezdni: ok. 7,4 m, • ilość przejść dla pieszych: 1 szt., • szerokość pasa: ok. 3,7 m. Zakresem robót budowlanych jest kompleksowe wykonanie wszelkich prac budowlanych, dostaw materiałów oraz urządzeń wraz z ich montażem, a także wykonanie robót przygotowawczych, rozbiórkowych, demontażowych, ziemnych, elektrycznych, sterowania, oświetleniowych, instalacyjnych, konstrukcyjnych, fundamentowych, montażowych, ogólnobudowlanych, odtworzeniowych, nawierzchniowych, wykończeniowych, niezbędnych do wykonania i ukończenia inwestycji, zapewniające stworzenie obiektów w pełni funkcjonalnych i przygotowanych do eksploatacji i obejmuje: • wykonanie kompletnej acyklicznej sygnalizacji świetlnej skrzyżowania z pełną detekcją pieszych i pojazdów, obejmującej cztery wyloty dróg i chodników oraz cztery przejścia dla pieszych, • wykonanie nowego kompletnego zasilania energetycznego (elektrycznego) sygnalizacji świetlnej z zastrzeżeniem, że jeżeli do czasu zakończenia robót z uwagi na warunki przyłączenia, Wykonawca nie będzie mógł zapewnić zasilania zgodnie z pozyskanymi przez siebie warunkami zasilania uzyskanymi od gestora sieci, to w ramach oferty cenowej i wynagrodzenia ryczałtowego, Wykonawca musi przewidzieć alternatywne źródło zasilania budowanej sygnalizacji do czasu zapewnienia docelowego, • opracowanie, uzgodnienie i uzyskanie pozytywnej opinii Komendy Miejskiej Policji w Piekarach Śląskich, a także przedłożenie do zatwierdzenia w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie - kompletnego projektu organizacji ruchu z programem sygnalizacji świetlnej - wdrożenie docelowej organizacji ruchu, • opracowanie, uzgodnienie i uzyskanie pozytywnej opinii Komendy Miejskiej Policji w Piekarach Śląskich, a także przedłożenie do zatwierdzenia w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie - kompletnego projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, wraz z jego wdrożeniem, utrzymaniem i likwidacją po zakończeniu robót, • wykonanie niezbędnych geodezyjnych pomiarów i wytyczeń (pełna obsługa geodezyjna wraz z uzyskaniem danych i materiałów geodezyjnych), • wykonanie robót drogowych w niezbędnym zakresie w tym odtworzenia nawierzchni jezdni, asfaltowej, chodnika i poboczy z kostki betonowej, • wykonanie robót rozbiórkowych nawierzchni asfaltowych, nawierzchni z kostki betonowej / granitowej, rozbiórka kostki integracyjnej, cięcie asfaltu, rozbiórka krawężników, obrzeży, rozbiórka podbudowy, • rozbiórkę oznakowania pionowego, słupów oświetleniowych, barierek ochronnych, donic z kwiatami i innej niezbędnej infrastruktury będącej w kolizji z przedmiotem zamówienia, • likwidacja starego oznakowania poziomego, • zabezpieczenie nowego okablowania i urządzeń, zabezpieczenie sieci i urządzeń istniejących, zabezpieczenie skrzyżowań, kolizji itp., • wykonanie robót ziemnych, fundamentowych, konstrukcyjnych, dostawę i montaż kompletnej acyklicznej sygnalizacji świetlnej skrzyżowania z pełną detekcją pieszych i pojazdów, obejmującej cztery wloty wraz z czterema przejściami dla pieszych: • budowę kanalizacji kablowej, • budowę sterownika sygnalizacji świetlnej, • zabudowę konstrukcji wsporczych dla sygnalizatorów, • montaż sygnalizatorów pojazdowych – w tym wysięgnik na każdym wlocie – w sumie min. 8 sztuk, • montaż sygnalizatorów pieszych – min. 8 sztuk, • montaż ekranów kontrastowych dla sygnalizatorów nad jezdnią, • montaż detekcji wraz z konstrukcjami – system przy zastosowaniu wideo detekcji, • montaż detekcji indukcyjnej w jezdni przed liniami warunkowymi, • wykonanie sieci kablowej: zasilającej, sterowniczej i teletechnicznej, • montaż przycisków zgłoszeniowych dla pieszych (przyciski z optycznym potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia na napięcie bezpieczne 24 V), • montaż tablic, skrzynek, rozdzielnic, aparatów, zabezpieczeń, • zastosować przyciski zgłoszeniowe dla pieszych. Przyciski należy montować od strony wewnętrznej przejścia, na wysokości 1,2 m powyżej poziomu chodnika. Należy zastosować przyciski sensorowe z optycznym potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia. Zgłoszenie wzbudzenia za pomocą sensorowych przycisków dla pieszych z potwierdzeniem. Nad przyciskami umieścić tabliczki: „Uwaga! Sygnalizacja uruchamiana przyciskiem”, • zastosować w każdym sygnalizatorze pieszym sygnalizator akustyczny obecności sygnału zielonego. Urządzenia te muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju, ponadto muszą automatycznie dostosowywać poziom emisji sygnału do poziomu tła, z możliwością regulacji i wyłączenia poziomu odniesienia oraz siły sygnału, • przeprowadzenie odbiorów z udziałem administratora drogi i Policji oraz włączenie do eksploatacji, • wykonanie kompletnego nowego oznakowania pionowego (z wykorzystaniem elementów istniejących) – skrzyżowanie, przejścia dla pieszych, • wykonanie kompletnego nowego oznakowania poziomego cienko i grubowarstwowego – skrzyżowanie, przejścia dla pieszych, • wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej, zgłoszenie jej do zasobów geodezyjnych we właściwym organie, • zabezpieczenie terenu budowy, odwodnienie i zabezpieczenie robót, • wykonanie kompletnej instalacji elektrycznej, podłączeń, okablowania, linii kablowych, złącz, zabezpieczeń, skrzynek, aparatów, rozdzielnic, • dostawa i montaż wszelkich niezbędnych urządzeń i wyposażenia, • dostawa, wykonanie i montaż wszelkich elementów konstrukcyjnych, wsporczych, słupów, wysięgników, masztów, prowadnic itp. wraz z fundamentowaniem, • odtworzenie nawierzchni asfaltowych, nawierzchni z kostki betonowej / granitowej / integracyjnej, spoinowanie połączeń nawierzchni, • odtworzenie krawężników / obrzeży, • regulacja studni – jeżeli wystąpi, • odtworzenie oznakowania pionowego, • odtworzenie oznakowania poziomego, • odtworzenie wszelkich nawierzchni, instalacji, urządzeń, słupów, oświetlenia, barierek ochronnych, donic z kwiatami, wyposażenia i innych elementów rozebranych lub zniszczonych w skutek realizacji robót, • roboty odtworzeniowe terenów przyległych, • roboty porządkowe, • sortowanie, załadunek, wywóz, rozładunek, składowanie i utylizacja materiałów rozbiórkowych, • dostawa i montaż czterech tablic pamiątkowych (format minimalny A4, stalowe oklejane lub z tworzywa). • oraz pozostałe niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania i użytkowania sygnalizacji świetlnej, a także wynikające z PFU, WWIORB, Umowy oraz z obowiązujących przepisów prawa i norm. 2. Rozwiązania równoważne. Wskazane ewentualnie w SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Jednocześnie opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ – zgodnie z art. 30 ust.5 Ustawy. W związku z tym: 1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych – tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ, 2) Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w SIWZ, a wskazanych poprzez normy, oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, 3) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 3. Na podstawie art. 29.3a ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) wykonywanie robót: rozbiórkowych, demontażowych, ziemnych, konstrukcyjnych, fundamentowych, nawierzchniowych, brukarskich, betonowych, asfaltowych, instalacyjnych elektrycznych, oświetleniowych, sygnalizacyjnych, sterowania, oznakowania pionowego i poziomego, odtworzeniowych, drogowych, wykończeniowych. Powyższy wymóg nie dotyczy osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie polegające na kierowaniu lub nadzorze robót budowlanych, a także nie dotyczy osób wykonujących czynności związane z opracowywaniem dokumentacji projektowej. 4. Wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników i osób niepełnosprawnych W projekcie należy ująć wymogi dotyczące dostępności dla wszystkich użytkowników i osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316200-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej z form wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez PKO Bank Polski SA: nr 05 1020 2313 0000 3402 0556 3525. 4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 5. Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. W przypadku złożenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji bankowej bądź gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do oferty. W obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego, Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: 1) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1. 2) Oświadczenia, o których mowa w rozdziale 7.1 SIWZ według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik. 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w rozdziale 6.5.1) i 6.5.4) SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 5) Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach