Przetargi.pl
„Budowa stacji uzdatniania wody Obrubniki wraz z instalacją paneli fotowoltaicznych oraz budowa oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w miejscowości Obrubniki” w formule zaprojektuj i wybuduj

Gmina Dobrzyniewo Duże ogłasza przetarg

  • Adres: 16-002 Dobrzyniewo Duże, ul. Białostocka
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 428 155, , fax. 857 197 147
  • Data zamieszczenia: 2020-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzyniewo Duże
    ul. Białostocka 25
    16-002 Dobrzyniewo Duże, woj. podlaskie
    tel. 857 428 155, , fax. 857 197 147
    REGON: 50659250000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobrzyniewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa stacji uzdatniania wody Obrubniki wraz z instalacją paneli fotowoltaicznych oraz budowa oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w miejscowości Obrubniki” w formule zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa z przebudową stacji uzdatniania wody Obrubniki wraz z instalacją paneli fotowoltaicznych oraz budowa oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w miejscowości Obrubniki w formule zaprojektuj i wybuduj. 2. Zamówienie jest podzielone na dwie części tj.: Część I - Budowa z przebudową stacji uzdatniania wody Obrubniki wraz z instalacją paneli fotowoltaicznych. Część II - Budowa oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w miejscowości Obrubniki. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU), który stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. CZĘŚĆ I: Przedmiotem zamówienia w tej części jest budowa z przebudową Stacji Uzdatniania Wody (SUW) w miejscowości Obrubniki wraz z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej zasilającą projektowaną stację. Wykonawca zaprojektuje nowy budynek SUW wykonany w technologii uprzemysłowionej tj. budynek kontenerowy, montowany z elementów płyt warstwowych, zapewniający odpowiednie warunki cieplno-wilgotnościowe o pow. zabudowy 105 m2 i wysokości pomieszczeń wewnętrznych nim. 3,60 m. Projektowana Stacja Uzdatniania Wody musi osiągnąć parametry tj. wydajności Qhmax= 50 m³/h, Qdśred=1 100 m3/d, możliwość pompowania wody do sieci w ilości 100 m3/h, pompowanie wody dwustopniowe oraz inne szczegółowo wskazane w PFU. 1) W ramach projektu budowlanego Wykonawca jest zobowiązany uszczegółowić rozwiązania wymagane w PFU, jeśli zostaną zachowane wyższe standardy lub nastąpi zmniejszenie kosztów lub poprawa walorów użytkowych budowanych instalacji. Zamawiający zastrzega sobie jednak prawo do zatwierdzenia lub odrzucenia takich zmian na każdym etapie wykonywania zadania. 2) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) uzyskanie warunków technicznych, wszystkich wymaganych uzgodnień, opinii, dokumentacji i decyzji administracyjnych w zakresie wykonywanych robót budowlanych, b) właściwe, zgodne z zasadami projektowania i wiedzą inżynierską wykonanie dokumentacji (Projektu Budowlanego) w zakresie niezbędnym do uzyskania „Pozwolenia na budowę" zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) oraz wykonania projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym do zrealizowania robót budowlanych dla przedmiotowej Stacji Uzdatniania Wody celem uzyskania wymaganej wydajności i niezawodności funkcjonowania przedmiotowych obiektów, poprawy parametrów uzdatnianej wody, poprawy właściwości funkcjonalno-użytkowych, poprawy efektywności uzdatniania i dostarczania wody, c) właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie robót budowlano-montażowych dla Inwestycji, jaką jest przebudowa stacji uzdatniania wody jw., d) utrzymanie ciągłości „produkcji” i dostaw wody do odbiorców w odpowiedniej ilości i jakości w trakcie wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych, e) uruchomienie i rozruch instalacji i obiektów stanowiących przedmiot zamówienia, f) przeprowadzenie prób eksploatacyjnych w niezbędnym zakresie, g) przeprowadzenie szkoleń personelu technicznego Zamawiającego w zakresie obsługi, eksploatacji i BHP dla obiektów będących przedmiotem zamówienia, h) zapewnienie gwarancji należytego wykonania robót i serwisu pogwarancyjnego, i) uzyskanie wszelkich dokumentów i spełnienie wszelkich wymogów pozwalających przekazać obiekt do eksploatacji i użytkowania. 3) Prace projektowe. Wykonawca opracuje dokumenty obejmujące co najmniej: a) Projekt budowlany opracowany w zakresie zgodnym z wymaganiami obowiązującej w Polsce ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane obejmujący plan zagospodarowania terenu oraz wszystkie wymagane branże zgodne z zakresem robót dla stacji uzdatniania wody tj. architektoniczną, konstrukcyjno-budowlaną, technologiczną, instalacyjną w zakresie instalacji sanitarnych, elektroenergetyczną, AKPiA, i monitoringu do siedziby Referatu Gospodarki Komunalnej w Dobrzyniewie Dużym. Faza projektu budowlanego winna być zakończona uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę o ile okaże się to konieczne i wynika z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane, b) Dokumentację wykonawczą dla celów realizacji budowy. Dokumentacja (projekty techniczne) powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również szczegółowych wytycznych Zamawiającego, c) Dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych sieci, instalacji i obiektów, d) Instrukcje rozruchowe, eksploatacyjne i konserwacji oraz instrukcje BHP i p-poż dla obsługi w warunkach normalnego użytkowania i sytuacjach awaryjnych, e) Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania, przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy (w tym technologiczne w przypadku zmiany proponowanej technologii załączonej do opracowania), inwentaryzacje uzupełniające oraz ekspertyzy techniczne niezbędne dla prawidłowego wykonania Dokumentów Wykonawcy, f) Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre Dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu dokumentu przez Zamawiającego, który odmówi jego zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że Dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Kontraktu, g) Przez okres realizacji robót Wykonawca musi zapewnić nadzór autorski projektanta, oraz zapewni, że projektanci będą do dyspozycji Zamawiającego, aż do daty upływu Okresu Zgłaszania Wad. h) Uzgodnienia i decyzje administracyjne. Wykonawca uzyska wszelkie wymagane zgodnie z prawem polskim uzgodnienia, opinie, dokumenty i decyzje administracyjne niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania Zamawiającemu obiektu do użytkowania. i) Mapy do celów projektowych. Wykonawca, w zależności od rodzaju robót objętych projektem, jest zobowiązany do uzyskania na swój koszt aktualnych map do celów projektowych na tereny i obiekty objęte zakresem robót przewidzianych w Kontrakcie. j) Nadzory i uzgodnienia stron trzecich. Wykonawca winien uwzględnić w cenie wszelkie koszty nadzorów, opinii i sporządzenia dokumentacji wymaganych przez właścicieli obiektów, sieci lub urządzeń. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Inżyniera nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z Kontraktu. k) Projekty i koncepcje Zamawiającego. Przedstawione PFU jest tylko materiałem wyjściowym i pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań wykonania zadań wchodzących w skład Kontraktu. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji podanych rozwiązań koncepcyjnych i opracowań archiwalnych, poprzez wykonanie własnych obliczeń technologicznych, hydraulicznych i konstrukcyjnych dla Zadań wchodzących w skład Kontraktu. l) Dostępność placu budowy. Wszelkie roboty przygotowawcze, tymczasowe, budowlane, montażowe i wykończeniowe będą zrealizowane i wykonane według Dokumentacji Projektowej opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Inżyniera i Zamawiającego pod kątem niniejszych wymagań i pozostałych dokumentów Kontraktu oraz uzupełnień i zmian, które zostaną dołączone zgodnie z Warunkami Kontraktu. Zamawiający uznaje, że na etapie przygotowania Projektu Budowlanego Wykonawca uzyskuje wszelkie informacje o dostępie do placu budowy (będącego we władaniu Zamawiającego) i trasach dostępu oraz, że projektuje roboty według pozyskanych informacji. Roboty wykonywane będą na terenie istniejącej stacji uzdatniania wody lub ujęć wody głębinowej zlokalizowanych na wydzielonym geodezyjnie terenie. m) Rozpoczęcie robót. Warunkiem rozpoczęcia Robót w ramach kontraktu jest zatwierdzenie dokumentów Wykonawcy oraz wypełnienie pozostałych wymagań wynikających z Kontraktu. n) Wizytacja terenu budowy. Przed złożeniem oferty proponuje się Wykonawcy przeprowadzić wizytację Terenu Budowy oraz jego otoczenia w celu oceny (na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko), wszystkich czynników koniecznych do przygotowania jego rzetelnej oferty obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, podstawowe i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlano – montażowych i instalacyjnych jak i przygotowania projektu do uzyskania pozwoleń i niezbędnych uzgodnień. W celu umożliwienia równego dostępu do informacji i wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości związanych z przedmiotem zamówienia, a przede wszystkim zapoznania się potencjalnych Wykonawców ze stanem istniejącym i skonfrontowaniu go z zakresem robót przewidzianym w PFU odbędzie się spotkanie potencjalnych Wykonawców z przedstawicielem (-ami) Zamawiającego połączone z wizją lokalną obiektów objętych zakresem robót. Udział potencjalnych Wykonawców w przedmiotowej wizycie nie jest obowiązkowy, jednakże ze względu na złożoność Kontraktu wysoce wskazany. Podczas wizji lokalnej nie będą udzielane jakiekolwiek odpowiedzi na pytania dotyczące SIWZ, jednakże po jej zakończeniu Wykonawca może złożyć zapytania do SIWZ pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Powyższe podyktowane jest koniecznością zachowania w postępowaniu zasady uczciwej konkurencji. o) Roboty budowlane. Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody i ujęcia należy prowadzić montując urządzenia posiadające niezbędne certyfikaty, atesty, znak bezpieczeństwa oraz niezbędne dla uzyskania zakładanych efektów ilościowych, jakościowych i ekonomicznych. Zakres robót obejmuje: − Przygotowanie terenu i zaplecza budowy, − Budowa budynku z halą technologiczną, dyżurka, chlorownia, pomieszczenie na agregat prądotwórczy, łazienka oraz pomieszczenie dla obsługi (stacja przewidziana na czasowy pobyt ludzi), 4) Podstawowe urządzenia technologiczne: a) układ sprężonego powietrza – dwie sprężarki o wydajności min. 15,6 m3/h, ciśnienie pracy 11 bar, przetwornik ciśnienia, rozdzielacz sprężonego powietrza z zaworami. Powietrze z rozdzielacza kierowane jest do napowietrzania wody i pneumatyki. b) aerator – napowietrzanie wody będzie się odbywać w aeratorze dynamicznym o parametrach: średnica wewn. 800 mm, ciśnienie pracy 0,6 MPa, typ dynamiczny, objętość pierścieni 1,25 m3. c) filtry uzdatniające wodę – na nich odbywać się będzie filtracja wody. Przewiduje się filtry pośpieszne szt. 3 o pow. F = 2,00 m2 każdy i średnicy 1600 mm z pełnym osprzętem, ciśnienie pracy 0,60 MPa. Filtry będą wypełnione wielowarstwowymi złożami katalicznymi – dobór wysokości warstw na etapie projektu technologicznego. d) dmuchawa powietrza - w obudowie dźwiękochłonnej, wydajność min. 120 m3/h, ciśnienie min. 60 kPa. Dmuchawa służyć będzie do płukania złóż filtracyjnych powietrzem. e) pompa płucząca z osprzętem, wydajność min. 70,0 m3/h, wysokość podnoszenia min. 13,5 m słupa wody. Pompa służyć będzie do płukania złóż wodą uzdatnioną. Wszystkie urządzenia technologiczne wykonane będą ze stali nierdzewnej. f) zbiorniki wyrównawcze - dla wyrównania nierównomierności rozbioru dobowego przewiduje się budowę 2 szt. metalowych zbiorników wyrównawczych (z osprzętem), pojemności całkowitej każdego 150 m3, razem poj. 300 m3 . W zbiornikach zostaną zainstalowane pływakowe oraz hydrostatyczne czujniki poziomu, pozwalające na sterowanie zbiornikami (zabezpieczenie przed suchobiegiem pompowni II st., zabezpieczenie przed przepełnieniem zbiorników). g) zestaw hydroforowy (z kompletnym osprzętem) - do tłoczenia wody do sieci, zasilanie zestawu: zbiorniki wyrównawcze – praca z napływem na ssaniu pomp, ilość pomp w zestawie 6 szt., wydajność pompowania Q = 100 m3/h przy pracy 5 pomp głównych. Wymagane ciśnienie za zestawem P = 0,35 – 0,55 MPa. Typ sterowania: płynne z regulacją obrotów każdej pompy, praca pomp: przemienna, rozruch pomp: łagodny – falownikiem, zabezpieczenie przed suchobiegiem: na wyposażeniu zestawu, sterowanie zestawem poprzez rozdzielnię zasilająco-sterującą ZH. Wszystkie elementy hydrauliczno-mechaniczne zestawu należy wykonać ze stali kwasoodpornej. h) stacja dozująca podchloryn sodu – do dezynfekcji wody, w przypadku wystąpienia takiej konieczności, na polecenie SSE. Wydajność stacji do 6,0 l/h, wysokość podnoszenia 100 m sł. wody, poj. zbiornika 100 l. Stacja dozująca ustawiona zostanie w wydzielonym pomieszczeniu chlorowni. Na rurociągu – wyjściu wody uzdatnionej z SUW (do odbiorców) należy dodatkowo zamontować lampę antybakteryjną UV. i) zbiornik na wody popłuczne o poj. całkowitej do 60 m3 i konstrukcji żelbetowej. Wody popłuczne po sklarowaniu będą przepompowane pompą wód popłucznych do istniejącego systemu kanalizacyjnego. j) zbiornik na ścieki bytowe – projektuje się zbiornik szczelny bezodpływowy z tworzywa sztucznego o poj. V = 2 m3. k) zbiornik na ścieki z chloratorni - projektuje się zbiornik szczelny bezodpływowy z tworzywa sztucznego o poj. V = 2 m3. l) przewody technologiczne i armatura – wszystkie rurociągi technologiczne wewnątrz wykonać z rur i kształtek stalowych ze stali gatunku 0H18N9, łączonych poprzez spawanie w technologii TIG (w osłonie gazów szlachetnych). Połączenia rozłączne kołnierzowe ze stali nierdzewnej. Przewiduje się następującą armaturę: przepustnice międzykołnierzowe z napędem ręcznym i pneumatycznym, zawory odcinające, zwrotne, elektromagnetyczne. Do pomiaru ilości wody projektuje się przepływomierze elektromagnetyczne (na wodzie surowej, na instalacji wody płuczącej i na wodzie uzdatnionej). m) instalacje sanitarne w stacji: - wentylacja: w hali technologicznej czerpnia i wyrzutnia powietrzna ścienna, w chlorowni wentylacja nawiewno-grawitacyjna oraz mechaniczna wywiewna, zapewniająca 5-krotną wymianę powietrza, przy użyciu wentylatora o wydajności ok. 200 m3/h, -instalacja kanalizacyjna, -instalacja elektryczna i automatyki, ogrzewanie budynku za pomocą grzejników elektrycznych z termostatem do pracy automatycznej, osuszanie powietrza w hali technologicznej za pomocą osuszaczy. n) szafa sterująca pracą stacji – umieszczona będzie w pomieszczeniu stacji. 7) Wykonanie instalacji wewnętrznych w budynku: SUW, w tym m. in. osuszania, wod-kan, ogrzewania, wentylacji. 8) Przeprowadzenie szkolenia pracowników Zamawiającego, rozruchu urządzeń, prób eksploatacyjnych i eksploatację próbną zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w PFU. 9) Opracowanie dokumentacji powykonawczej wraz z Klasyfikacją Środków Trwałych, oraz przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania obiektu do użytkowania. 10) Pozostałe wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia zostały szczegółowo opisane w PFU. CZĘŚĆ II: 1) Przedmiot zamówienia w części II obejmuje budowę systemu odbioru ścieków bytowych ze Szkoły Podstawowej i doprowadzenie do projektowanej oczyszczalni ścieków o przepustowości Qd max = 5,0 m3/d. W ramach niniejszego zamówienia zamontowane zostaną następujące urządzenia: zbiornik oczyszczalni ścieków, dwie przepompownie ścieków (do ścieków surowych i oczyszczonych), studzienka rewizyjna, studnia chłonna z filtrem żwirowym z kruszywa płukanego o frakcji od 16 do 30 mm, instalacje: sanitarna i elektryczna. 2) Zamawiający informuje, iż podstawowym warunkiem wykonania przedmiotu zamówienia jest zobowiązanie Wykonawcy do takiej organizacji robót, aby była możliwa ciągła dostawa wody do odbiorców o wymaganych parametrach fizyko-chemicznych, bakteriologicznych i odpowiednim ciśnieniu i ilości – spełniająca wymagania wody do spożycia przez ludzi. Wykonawca winien mieć na względzie, iż oczyszczalnia ścieków zapewnia odbiór ścieków bytowych ze Szkoły Podstawowej. 4. Zamawiający wymaga, aby dobór materiałów i urządzeń rozpatrywać w oparciu o PFU – dotyczy wszystkich części zamówienia. 5. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. 6. W przypadku, gdy w PFU zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w PFU. 7. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w PFU wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 8. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 5-letniej gwarancji na wykonane roboty. Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty za wydłużenie terminu gwarancji zgodnie z rozdz. XIX SIWZ „Opis kryteriów i sposobu oceny ofert”. 9. Zamawiający za wykonany przedmiot umowy wymaga także udzielenia rękojmi na okres: 5 lat.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45220000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: CZĘŚĆ I: 50.000,00 PLN (pięćdziesiąt tysięcy złotych); CZĘŚĆ II: 300,00 PLN (trzysta złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym nr 26 8060 0004 2600 1010 2000 0040, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium – „Budowa stacji uzdatniania wody Obrubniki wraz z instalacją paneli fotowoltaicznych oraz budowa oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w miejscowości Obrubniki - …. (należy wskazać, której części wadium dotyczy, I lub II) 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach można złożyć w kasie Urzędu Gminy, ul. Białostocka 25, pok. 5 (oryginał) lub w oryginale do oferty (luzem) a kopią złożonego dokumentu zaleca się załączyć do oferty. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. 6. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), w przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt 1 lit. b-e winno w swojej treści wymieniać wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie, b) wskazanie beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, d) kwotę gwarancji, e) termin ważności gwarancji, f) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: • Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub • Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, g) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe, h) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 14. Okoliczności zatrzymania wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Pzp. 15. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale mają odpowiednie zastosowanie do czynności przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu - dotyczy części I oraz części II.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca, w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielnie oświadczenie o którym mowa w Rozdz. VII pkt 1 SIWZ, czyli oświadczenie wstępne (na lub wg załącznika nr 2 do SIWZ). 2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 1) zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w załączniku nr 2 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w załączniku nr 2 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg. załącznika nr 6 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w tym postepowaniu – Załącznik nr 3 do SIWZ. 4. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiazania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach