Przetargi.pl
Budowa stacji ujmowania i uzdatniania wody w Huminie

Gmina Bolimów ogłasza przetarg

  • Adres: 99417 Bolimów, ul. Łowicka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 380 305 , fax. 468 380 386
  • Data zamieszczenia: 2017-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolimów
    ul. Łowicka 9
    99417 Bolimów, woj. łódzkie
    tel. 468 380 305, fax. 468 380 386
    REGON: 53538500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bolimow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa stacji ujmowania i uzdatniania wody w Huminie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    .1. Przedmiot zamówienia stanowią wykonanie stacji ujmowania i uzdatniania wody w Huminie. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na: 1.1 wykonaniu następujących obiektów: - Budynku technologicznego stacji uzdatniania wody wraz z układem technologicznym opartym na areacji i filtracji na filtrach ciśnieniowych (odżelazianie i odmanganianie). Budynek technologiczny zaprojektowano jako parterowy, niepodpiwniczony z poddaszem nieużytkowym – strychem. Obiekt projektowany jest w technologii tradycyjnej. Ściany zewnętrzne (25 cm + 15 cm styropianu). Dach czterospadowy. W budynku zlokalizowano pomieszczenie hali technologicznej, pomieszczenie WC, pomieszczenie agregatu, pomieszczenie dezynfekcji. Wewnętrzne instalacje wod – kan. wraz z wyposażeniem WC i pomieszczenia dezynfekcji, wentylacja, ogrzewanie, monitoring. Projektuje się układ technologiczny uzdatniania wody podziemnej na wydajność 50 m3/h z uwzględnieniem około 18-20h pracy SUW na dobę. W układzie technologicznym zastosowanie będą miały następujące urządzenia: zestaw areacji, sprężarka (2 kpl.), rozdzielnia pneumatyczna, filtry (1 stopień filtracji składający się z 4 filtrów wyposażonych w kompletny zestaw filtracyjny), zestaw dmuchawy, zestaw pompy płucznej, armaturę pomiarową i odcinającą, zestaw hydroforowy pomp II stopnia, dozownik podchlorynu sodu, osuszacz powietrza, rozdzielnia technologiczna, rurociągi technologiczne i instalacje powietrza, Aby udostępnić nadzór na pracą urządzeń technologicznych stacji uzdatniania wody, projektuje się wykonanie systemu umożliwiającego wizualizację i monitorowanie urządzeń, pozwalający zarówno na lokalny jak i zdalny dostęp do parametrów pracy urządzeń oraz graficznej interpretacji ich pracy, - dwóch zbiorników wody czystej o pojemności całkowitej 100 m3 każdy. Pionowe elementy zbiornika wykonać należy z elementów stalowych (stal niskowęglowa) atestowanych. W dachu zbiornika znajdować się będzie komin wentylacyjny oraz króciec z zamontowaną sondą pomiaru poziomu lustra cieczy w zbiorniku. Zbiornik powinien posiadać dwa włazy rewizyjne, drabinę zewnętrzną oraz wewnętrzne orurowanie. - dwóch odstojników wód popłucznych wraz z przepompownią wód popłucznych. Projektuje się 2 odstojniki popłuczyn o średnicy wewnętrznej fi – 3 m i głębokości H wew – 3,85 m. Każdy odstojnik powinien być wyposażony we włazy żeliwne klasy D400, kominek wentylacyjny oraz stopnie złazowe. Przepompownia w studni z żelbetowych elementów. Ilość pomp w pompowni 2 szt., sonda hydrostatyczna, pływakowy sygnalizator poziomu. Za przepompownią projektuje się komorę zasów. Odstojniki oraz przepompownia muszą posiadać aprobatę techniczną ITB. Pompownia jako całość musi posiadać oznaczenie CE oraz deklarację właściwości użytkowych zgodną z PN-EN 12050-1:2002. - zbiornika bezodpływowego do neutralizacji podchlorynu sodu o poj. 3 m3, - zbiornik bezodpływowy na ścieki sanitarne o poj. 3 m3 , 1.2. wykonaniu infrastruktury technicznej: - budowy zewnętrznych instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych wraz ze studnią rozprężną i wylotem do rowu melioracyjnego oraz oczyszczeniem i ukształtowaniem odcinka rowu wskazanego w pozwoleniu wodno-prawnym, - zaopatrzenie w energię elektryczną – z sieci elektroenergetycznej (układ zasilania elektroenergetycznego podstawowego i awaryjnego), - odprowadzenie wód opadowych – powierzchniowo na tereny zielone, w obrębie działki, - odprowadzenie ścieków socjalnych do szczelnego zbiornika ścieków, - wewnętrzny układ drogowy na terenie działki wraz z wjazdami z drogi publicznej. Na terenie stacji przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni dróg: warstwa stabilizacyjna 2,5 MPa – 20 cm, podbudowa z kruszywa łamanego – 25 cm, - podsypka cementowo – piaskowa – 4 cm, nawierzchnia z kostki betonowej -8 cm. Pod nawierzchnią projektowanych zjazdów należy ułożyć przepusty z rur PVC o średnicy 40 cm ze ściankami czołowymi. Wokół ujęcia wód podziemnych zaprojektowano utwardzenie terenu z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej gr. 10 cm. Ponadto należy wykonać opaskę z płyt chodnikowych wokół budynku stacji oraz utwardzenie terenu przy zbiornikach uśredniających z kostki betonowej o gr. 6 cm, - instalacja oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego (w tym oświetlenie terenu), - nowa obudowa studni. Istniejącą obudowę studni przeznaczono do rozbiórki. W zakresie rozbiórki jest demontaż istniejącej obudowy z kręgów betonowych wraz z demontażem pompy i armatury. Nową obudowę należy wykonać o konstrukcji stalowej ażurowej, obudowanej szczelną powłoką z laminatu poliestrowo – szklanego w całości wypełnionej pianką poliuretanową stanowiącą docieplenie podstawy. Istniejąca pompa zostanie zastąpiona nową pompą głębinową czterostopniową o wielkości 6” dobraną wg parametrów wskazanych w dokumentacji, zamontowana zostanie nowa armatura i sonda hydrostatyczna. Ujęcie wody należy wygrodzić zgodnie z projektem zagospodarowania terenu. - ogrodzenie terenu. W ogrodzeniu frontowym zamontowane zostaną 2 bramy wjazdowe szerokość 400 cm oraz 2 furtki o szerokości 1m. Ogrodzenie terenu SUW tylne od strony działki 281/2 i boczne od strony działki 281/1 z siatki powlekanej ze słupkami stalowymi na betonowej podmurówce, od strony boiska i drogi gminnej dz nr 157 z paneli systemowych, podmurówka prefabrykowana betonowa gładka systemowa o wymiarach 238 x 22 x 6 cm; dł./wys./szer. Słupki stalowe montowane co 250 cm. Ogrodzenie panelowe z ocynkowanych drutów stalowych malowanych metodą proszkową, projektowany kolor paneli zielony. Wysokość całkowita ogrodzenia 180 cm. Istniejąca na terenie studnia głębinowa zostanie wygrodzona z terenu szkolnego, dojazd przez teren szkolny istniejącym zjazdem. Ogrodzenie wewnętrzne panelowe ocynkowanych drutów stalowych malowanych metodą proszkową, projektowany kolor paneli zielony, z bramą o szerokości 200 cm. Istniejące ogrodzenie terenu działki nr ew. 280 od strony drogi publicznej kategorii gminnej nr 115005E, wykonane z siatki należy zdemontować i przekazać Zamawiającemu. Szczegółowy zakres prac określają przedmiar robót, projekty budowlane oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Dokumenty powyższe stanowią załącznik do SIWZ. 1.3. Ponieważ SUW zlokalizowano na terenie zajmowanym przez Szkołę Podstawową w Huminie, przed rozpoczęciem prac budowlanych, należy: - wykonać ogrodzenie placu budowy od strony boiska z elementów pełnych o wysokości min 2,00 m w sposób zapewniający dzieciom uczęszczającym do szkoły pełne bezpieczeństwo, - zapewnić odrębny wjazd i zjazd na wygrodzony teren budowy stacji SUW poprzez wykonanie w pierwszej kolejności dwóch zaprojektowanych zjazdów, których nawierzchnię na czas budowy należy uzupełnić kruszywem. Po zakończeniu robót budowlanych należy usunąć nadmiar kruszywa i wykończyć nawierzchnię zjazdów z kostki betonowej na podsypce cementowo – piaskowej wg, projektu budowlanego. 1.4. Harmonogram prac związanych z rozbiórką istniejącej obudowy studni, wykonaniu nowej obudowy i ciągów technologicznych należy uzgodnić z Dyrekcją Szkoły Podstawowej w Huminie. Jeżeli ze względów bezpieczeństwa zajdzie taka konieczność prace należy wykonać, w godzinach lub dniach, wolnych od zajęć. 1.5. Wszystkie materiały, które będą użyte do realizacji przedmiotu zamówienia winny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy Prawo Budowlane. Na wszystkie materiały, przed ich wbudowaniem należy przedłożyć Inspektorowi Nadzoru wymagane orzeczenia, atesty oraz deklaracje zgodności, zgodne z obowiązującymi przepisami oraz uzyskać zgodę Inspektora Nadzoru na ich wbudowanie. 1.6. Przed zastosowaniem materiałów kontaktujących się z wodą, dla sieci i przyłączy Wykonawca zobowiązany jest uzyskać pozytywną ocenę higieniczną, wydaną przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (§18 Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2015 r. poz. 1989). 1.7. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót oraz niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W szczególności należy uwzględnić wszelkie koszty związane z: - opracowaniem i zatwierdzeniem planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - zużyciem wody i energii elektrycznej, - zorganizowaniem zaplecza i placu budowy, - ubezpieczeniem budowy, - zapewnieniem bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie sporządzonego we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami projektu organizacji ruchu (na czas prowadzonych robót), utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, - zajęciem pasa drogowego, - obsługą geodezyjną w zakresie bieżących robót związanych z realizacją zadania oraz geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą, - naprawą szkód powstałych w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości, - segregowania, składowania i unieszkodliwiania odpadów, - wycinką i karczowaniem pni drzew oraz ochroną drzew i krzewów, - przeprowadzenia wszelkich wymaganych przepisami prób, sprawdzeń, badań i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano – montażowych oraz instalacyjnych, - wykonaniem pełnej dokumentacji powykonawczej. 2. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie robotami objętymi Umową, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo Budowlane. 4.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). 5. Wskazania materiałów przy użyciu znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę w załączonej dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych materiałów stosowanych do realizacji przedmiotu zamówienia a zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych spełniających te same parametry techniczne i jakościowe jak wskazane w załączonej dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosował materiały równoważne ma obowiązek wskazać je w swojej ofercie oraz wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają parametry techniczne i wymagania jakościowe określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści tysięcy 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 50 9297 0005 0600 0215 2012 0006 w banku Bank Spółdzielczy Skierniewice o/Bolimów. z dopiskiem „Przetarg nieograniczony – Budowa stacji ujmowania i uzdatniania wody w Huminie”. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie, 7. W dokumencie tym, gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta - Gminy Bolimów, dodatkowych warunków (np. żądanie przesłania wezwania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek, albo żądania potwierdzenia przez notariusza, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób umocowanych do występowania w imieniu Zamawiającego, albo żądanie złożenia wezwania np. tylko w formie listu poleconego czy kurierem) albo przedłożenia dodatkowych dokumentów (oprócz dokumentu potwierdzającego umocowanie osób do występowania w imieniu Zamawiającego z żądaniem zapłaty). 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. 9. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 2.2. SIWZ w zakresie, jakim zamawiający określił te dokumenty i oświadczenia w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ dla wykonawców. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 2.2.1.– 2.2.3., SIWZ dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do złożenia oferty i jej załączników, jeżeli prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienia wadium w przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej. Formularz cenowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach