Przetargi.pl
Budowa składnic drewna w leśnictwie Osetno szt.3 na dz.250/1, 270/3, 147/1 - gmina Polanów i budowa składnicy drewna w leśnictwie Kościernica szt.1 na dz.119/1 - gmina Polanów.

Nadleśnictwo Manowo ogłasza przetarg

  • Adres: 76-015 Manowo, Manowo 54
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 094 3183291 , fax. 094 3183281
  • Data zamieszczenia: 2013-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Manowo
    Manowo 54 54
    76-015 Manowo
    tel. 094 3183291, fax. 094 3183281
    REGON: 33004410500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa składnic drewna w leśnictwie Osetno szt.3 na dz.250/1, 270/3, 147/1 - gmina Polanów i budowa składnicy drewna w leśnictwie Kościernica szt.1 na dz.119/1 - gmina Polanów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia i zakres prac objęty postępowaniem: Budowa składnicy drewna: I. Działka nr 250/1 obręb Karsinka gmina Polanów 3.1 Stan istniejący Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo Leśnictwo Osetno na działce leśnej nr 250/1 w obrębie ewidencyjnym Karsinka, gmina Polanów. Na obszarze objętym zakresem opracowania znajduje się las, który Inwestor podda wycince w zakresie wymaganym do realizacji przedmiotu projektu. Od strony zachodniej znajduje się pas drogowy drogi powiatowej nr 0418Z o nawierzchni bitumicznej. Od strony północnej oraz wschodniej znajduje droga leśna o nawierzchni gruntowej. Na terenie działki nr 250/1 występują urządzenia infrastruktury technicznej w postaci napowietrznej linii telekomunikacyjnej. Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 85 do 86 m n.p.m. 3.2. Stan projektowany Zgodnie ze zleceniem Inwestora projektuje się wykonanie składnicy drewna dla celów gospodarki leśnej o powierzchni 1200 m2. Składnicę projektuje się o kształcie trapezu o długościach podstawy 38,6 i 41,1 m, wysokości 30 m. Składnica będzie przylegała do istniejącej drogi leśnej od strony północnej. Spadek poprzeczny nawierzchni utwardzonej projektuje się o wartości i=1 procent w kierunku zachodnim. Wokół składnicy od strony terenu zielonego należy wykonać pobocze o szerokości 1 m i spadku o wartości i=8 procent na zewnątrz składnicy oraz rowy chłonno-odparowujące trójkątne o głębokości minimum 0,5 m i pochyleniu skarp 1:1,5. 3.3. Konstrukcja nawierzchni Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano dwa otwory badawcze na obszarze objętym opracowaniem. Do głębokości od 0,3 do 0,5 m nawiercono glebę piaszczystą. Poniżej występują piaski średnie, piaski pylaste w warstwie o miąższości od 0,6 do 0,9 m. Poniżej występują piaski średnie. Do badanej głębokości tj. 3 m nie nawiercono wody gruntowej. Grunty nośne zalegające w podłożu należą do niewysadzinowych. Stwierdzono przeciętne warunki wodne. Głębokość przemarzania w rejonie opracowania wynosi 0,8 m. Przyjęto grupę nośności podłoża jako G2. Wymagana minimalna grubość warstw nawierzchni i ulepszonego podłoża wynosi 0,32 m. Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1. Istniejącą glebę należy usunąć spod projektowanych nawierzchni utwardzonych na głębokość wystąpienia gruntów nośnych. Podłoże po korytowaniu należy zagęścić. Warstwa wymiany gruntu - tj. piasku zalegającego na głębokości ponad 20 cm od spodu podbudowy nawierzchni, należy zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe0,97. Warstwę wymiany gruntu - tj. piasku zalegającego na głębokości od 0 do 20 cm od spodu podbudowy nawierzchni, należy zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe1,00. Tak przygotowane podłoże po wymianie gruntu na piasek, należy wyprofilować i zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe1,00 oraz uzyskania wtórnego modułu odkształcenia E2=100 MPa. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 poz. 430 z dnia 14.05.1999r.) przyjęto konstrukcję składnicy drewna indywidualnie: - warstwa ścieralna z destruktu betonowo-ceglanego (0,144t/m2) grubości 8 cm, - podbudowa zasadnicza z destruktu betonowo-ceglanego (0,24t/m2) grubości 15 cm, - podłoże nośne niewysadzinowe zagęszczone do Is większe lub równe1,00 i E2=100 MPa, grubość razem: 23 cm, - wymiana gruntu na piasek o grubości 20 cm zagęszczony do Is większe lub równe1,00. Łączna średnia grubość konstrukcji nawierzchni z wymianą gruntu wynosi większe lub równe 32 cm - został spełniony warunek mrozoodporności podłoża nawierzchni. Pobocza należy wykonać z gruntu rodzimego oraz zagęścić. Do wykonania wymiany gruntu pod nawierzchniami utwardzonymi należy wykorzystywać piasek w ilości 372 m3 zgodnie z tabelą robot ziemnych. Nadmiar gruntu z wykopu w ilości 632 m3 zgodnie z tabelą robot ziemnych należy rozplantować na teren przyległy i nie wywozić poza teren działki inwestycji. Wykarczowane pnie drzew należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. 3.4. Odwodnienie Wody opadowe z nawierzchni składnicy drewna oraz poboczy będą odprowadzane częściowo w głąb konstrukcji oraz do projektowanych rowów chłonno -odparowujących. 3.5. Zestawienie projektowanych nawierzchni - Nawierzchnia składnicy drewna o nawierzchni z destruktu betonowo-ceglanego - 1200 m2 - Pobocza gruntowe 110 m2 II. Działka 270/3 obręb Karsinka gmina Polanów 3.6. Stan istniejący Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo Leśnictwa Osetno na działce leśnej nr 270/3 w obrębie ewidencyjnym Karsinka, gmina Polanów. Na obszarze objętym zakresem opracowania znajduje się las, który Inwestor podda wycince w zakresie wymaganym do realizacji przedmiotu projektu. Od strony południowej znajduje się istniejąca droga powiatowa nr 3567Z Karsina-Karsinka o nawierzchni bitumicznej na działkach nr 9/2 i 378. Od strony zachodniej znajduje droga leśna o nawierzchni gruntowej. Na terenie działki nr 270/3 występują urządzenia infrastruktury technicznej w postaci napowietrznej linii telekomunikacyjnej. Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 131 do 134 m n.p.m. 3.7. Stan projektowany Zgodnie ze zleceniem Inwestora projektuje się wykonanie składnicy drewna dla celów gospodarki leśnej o powierzchni 1250 m2. Składnicę projektuje się o kształcie prostokąta o długości podstawy 25 m, wysokości 50 m. Składnica będzie odległa na 30,5 m od linii rozgraniczającej działek 9/2 i 270/3. Natomiast w stosunku do napowietrznej linii telekomunikacyjnej na działce nr 270/3 została zlokalizowana w odległości 23,5 m. Spadek podłużny nawierzchni utwardzonej projektuje się o wartości i=2,52 procent w kierunku południowym, natomiast spadek poprzeczny o wartości i=1 procent w kierunku wschodnim. Wokół składnicy od strony terenu zielonego należy wykonać pobocze o szerokości 1 m i spadku o wartości i=8 procent na zewnątrz składnicy oraz rowy chłonno-odparowujące trójkątne o głębokości minimum 0,5 m i pochyleniu skarp 1:1,5 zgodnie z rys. nr 1. 3.8. Konstrukcja nawierzchni Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano trzy otwory badawcze na obszarze objętym opracowaniem. Do średniej głębokości 0,4 m nawiercono glebę. Poniżej w dwóch otworach - występują piaski gliniaste i pylaste o miąższości warstwy od 0,8 do 2,4 m. Głębiej zalegają piaski średnie. W trzecim otworze pod warstwą gleby zalegają piaski drobne, średnie oraz grube. W wykonanych otworach badawczych nie nawiercono wody gruntowej. Grunty nośne zalegające w podłożu w dwóch otworach należą do bardzo wysadzinowych, w trzecim otworze należą do niewysadzinowych. Stwierdzono dobre warunki wodne. Głębokość przemarzania w rejonie opracowania wynosi 0,8 m. Przyjęto grupę nośności podłoża jako G3. Wymagana minimalna grubość warstw nawierzchni i ulepszonego podłoża wynosi 0,4 m. Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1. Istniejącą glebę należy usunąć spod projektowanych nawierzchni utwardzonych na głębokość wystąpienia gruntów nośnych. Podłoże po korytowaniu należy zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe0,97. Jeśli zajdzie konieczność wykonania nasypu pod nawierzchniami utwardzonymi - należy go wykonać z piasku i zagęścić do wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe0,97. Na tak przygotowane podłoże należy wbudować warstwę odsączającą z piasku i zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe1,00. Przygotowane podłoże po wbudowaniu warstwy odsączającej, należy wyprofilować i zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe1,00 oraz uzyskania wtórnego modułu odkształcenia E2=100 MPa. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 poz. 430 z dnia 14.05.1999r.) przyjęto konstrukcję składnicy drewna indywidualnie: - warstwa ścieralna z destruktu betonowo-ceglanego (0,144t/m2) grubości 8 cm, - podbudowa zasadnicza z destruktu betonowo-ceglanego (0,24t/m2) grubości 15 cm, - podłoże nośne niewysadzinowe zagęszczone do Is większe lub równe1,00 i E2=100 MPa, grubość razem: 23 cm, - warstwa odsączająca z piasku o grubości 20 cm zagęszczona do Is większe lub równe1,00, - podłoże nośne zagęszczone do Is większe lub równe0,97, Łączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 43 cm większe 40 cm - został spełniony warunek mrozoodporności podłoża nawierzchni. Pobocza należy wykonać z gruntu rodzimego oraz zagęścić. Nadmiar gruntu z wykopu w ilości 899,5 m3 zgodnie z tabelą robot ziemnych należy wywieźć w miejsce wskazane przez Inwestora. Wykarczowane pnie drzew należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. 3.9. Odwodnienie Wody opadowe z nawierzchni składnicy drewna oraz poboczy będą odprowadzane częściowo w głąb konstrukcji oraz do projektowanych rowów chłonno-odparowujących. 3.10. Zabezpieczenie przeciwpożarowe Najbliższa miejscu inwestycji jest OSP Nacław zlokalizowana w odległości 7,3 km jazdy po drogach utwardzonych. Najbliższe inwestycji, miejsca poboru wody do celów gaśniczych znajdują się: - w miejscowości Rekowo - z hydrantu z sieci wodociągowej - odległość jazdy po drogach utwardzonych wynosi 3,8 km - wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 168 z hydrantów zlokalizowanych co 0,5 km wzdłuż drogi - odległość jazdy po drogach utwardzonych wynosi 2,5 km. 3.11. Zestawienie projektowanych nawierzchni - Nawierzchnia składnicy drewna o nawierzchni z destruktu betonowo-ceglanego 1250 m2 - Pobocza gruntowe 104 m2 III. Działka nr 147/1 obręb Rekowo gmina Polanów 3.12. Stan istniejący Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo Leśnictwa Osetno na działce leśnej nr 147/1 w obrębie ewidencyjnym Rekowo, gmina Polanów. Na obszarze objętym zakresem opracowania znajduje się las, który Inwestor podda wycince w zakresie wymaganym do realizacji przedmiotu projektu. Od strony południowej znajduje się istniejąca droga leśna nr 224 o nawierzchni z żużla na działce nr 178. Od strony wschodniej znajduje droga leśna o nawierzchni gruntowej. Na terenie działki nr 147/1 nie występują urządzenia infrastruktury technicznej. Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 95 do 97 m n.p.m. 3.13. Stan projektowany Zgodnie ze zleceniem Inwestora projektuje się wykonanie składnicy drewna dla celów gospodarki leśnej o powierzchni 1250 m2. Składnicę projektuje się o kształcie trapezu o długościach podstawy 43,1 i 57 m, wysokości 25 m. Składnica będzie odległa od granicy działki 178 na 6 m oraz przyległa do istniejącej drogi leśnej na działce nr 147/1. Spadek poprzeczny nawierzchni utwardzonej projektuje się o wartości i=1,5 procent w kierunku północnym. Wokół składnicy od strony terenu zielonego należy wykonać pobocze o szerokości 1 m i spadku o wartości i=8 procent na zewnątrz składnicy oraz rowy chłonno-odparowujące trójkątne o głębokości minimum 0,5 m i pochyleniu skarp 1:1,5. 3.14. Konstrukcja nawierzchni Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano dwa otwory badawcze na obszarze objętym opracowaniem. Do głębokości 0,7 m nawiercono glebę piaszczystą (piaski drobnoziarniste i pylaste z humusem). Poniżej występują piaski drobnoziarniste i pylaste z domieszkami kamieni i z przewarstwieniami pyłu. Do badanej głębokości tj. 3 m nie nawiercono wody gruntowej. Grunty nośne zalegające w podłożu należą do wątpliwych. Stwierdzono przeciętne warunki wodne. Głębokość przemarzania w rejonie opracowania wynosi 0,8 m. Przyjęto grupę nośności podłoża jako G2. Wymagana minimalna grubość warstw nawierzchni i ulepszonego podłoża wynosi 0,32 m. Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1. Istniejącą glebę należy usunąć spod projektowanych nawierzchni utwardzonych na głębokość wystąpienia gruntów nośnych. Podłoże po korytowaniu należy zagęścić. Warstwa wymiany gruntu - tj. piasku zalegającego na głębokości ponad 20 cm od spodu podbudowy nawierzchni, należy zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe0,97. Warstwę wymiany gruntu - tj. piasku zalegającego na głębokości od 0 do 20 cm od spodu podbudowy nawierzchni, należy zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe1,00. Tak przygotowane podłoże po wymianie gruntu na piasek, należy wyprofilować i zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is wieksze lub równe 1,00 oraz uzyskania wtórnego modułu odkształcenia E2=100 MPa. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 poz. 430 z dnia 14.05.1999r.) przyjęto konstrukcję składnicy drewna indywidualnie: - warstwa ścieralna z destruktu betonowo-ceglanego (0,144t/m2) grubości 8 cm, - podbudowa zasadnicza z destruktu betonowo-ceglanego (0,24t/m2) grubości 15 cm, - podłoże nośne niewysadzinowe zagęszczone do Is większe lub równe1,00 i E2=100 MPa, grubość razem: 23 cm, - wymiana gruntu na piasek o grubości 20 cm zagęszczony do Is większe lub równe 1,00 - wymiana gruntu na piasek o grubości średniej 40 cm do głębokości wystąpienia gruntów nośnych, zagęszczony do Is większe lub równe 0,97. Łączna średnia grubość konstrukcji nawierzchni z wymianą gruntu wynosi 83 cm większe niż 32 cm - został spełniony warunek mrozoodporności podłoża nawierzchni. Pobocza należy wykonać z gruntu rodzimego oraz zagęścić. Do wykonania wymiany gruntu pod nawierzchniami utwardzonymi należy wykorzystywać piasek w ilości 948 m3 zgodnie z tabelą wymiany gruntu. Nadmiar gruntu z wykopu w ilości 1033,5 m3 zgodnie z tabelą robot ziemnych należy wywieźć w miejsce wskazane przez Inwestora. Wykarczowane pnie drzew należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. 3.15. Odwodnienie Wody opadowe z nawierzchni składnicy drewna oraz poboczy będą odprowadzane częściowo w głąb konstrukcji oraz do projektowanych rowów chłonno-odparowujących. 3.16. Zestawienie projektowanych nawierzchni - Nawierzchnia składnicy drewna o nawierzchni z destruktu betonowo-ceglanego 1250 m2 - Pobocza gruntowe 90 m2 IV. Działka nr 119/1 obręb Kościernica gmina Polanów 3.17. Stan istniejący Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo Leśnictwo Kościernica na działce leśnej nr 119/1 w obrębie ewidencyjnym Kościernica, gmina Polanów. Na obszarze objętym zakresem opracowania znajduje się las, który Inwestor podda wycince w zakresie wymaganym do realizacji przedmiotu projektu. Od strony zachodniej znajduje się droga pożarowa nr 5 o nawierzchni gruntowej. Od strony południowej znajduje się droga leśna o nawierzchni gruntowej. Od strony południowo-wschodniej znajduje się skrzyżowanie dróg pożarowych nr 5 i 9 oraz drogi leśnej 215. Na terenie działki nr 119/1 nie występują urządzenia infrastruktury technicznej. Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 95 do 97 m n.p.m. 3.18. Stan projektowany Zgodnie ze zleceniem Inwestora projektuje się wykonanie składnicy drewna dla celów gospodarki leśnej o powierzchni 1250 m2. Składnicę projektuje się o kształcie przybliżonym do prostokąta o bokach 19,3 , 25, 45,2 oraz 50,5 m. Składnica będzie przylegała do drogi pożarowej nr 5 oraz drogi leśnej bez numeru. Spadek poprzeczny nawierzchni utwardzonej projektuje się o wartości i=1 procent w kierunku wschodnim. Wokół składnicy od strony terenu zielonego należy wykonać pobocze o szerokości 1 m i spadku o wartości i=8 procent na zewnątrz składnicy oraz rowy chłonno-odparowujące trójkątne o głębokości minimum 0,5 m i pochyleniu skarp 1:1,5. 3.19. Konstrukcja nawierzchni Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano dwa otwory badawcze na obszarze objętym opracowaniem. Do głębokości 0,2 m nawiercono glebę piaszczystą. Poniżej występują piaski średnie z domieszką kamieni w warstwie o miąższości od 1,5 do 1,8 m. Głębiej występuje przewarstwienie piasków gliniastych o miąższości od 0,3 do 0,5 m. Poniżej występują piaski średnie. Do badanej głębokości tj. 3 m nie nawiercono wody gruntowej. Grunty nośne zalegające w podłożu należą do niewysadzinowych. Stwierdzono przeciętne warunki wodne. Głębokość przemarzania w rejonie opracowania wynosi 0,8 m. Przyjęto grupę nośności podłoża jako G1. Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1.Istniejącą glebę należy usunąć spod projektowanych nawierzchni utwardzonych na głębokość wystąpienia gruntów nośnych. Podłoże po korytowaniu należy wyprofilować i zagęścić do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia Is większe lub równe1,00 oraz uzyskania wtórnego modułu odkształcenia E2=100 MPa. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 poz. 430 z dnia 14.05.1999r.) przyjęto konstrukcję składnicy drewna indywidualnie: - warstwa ścieralna z destruktu betonowo-ceglanego (0,144t/m2) grubości 8 cm, - podbudowa zasadnicza z destruktu betonowo-ceglanego (0,24t/m2) grubości 15 cm, - podłoże nośne niewysadzinowe zagęszczone do Is większe lub równe1,00 i E2=100 MPa, grubość razem: 23 cm, Pobocza należy wykonać z gruntu rodzimego oraz zagęścić. Nadmiar gruntu z wykopu w ilości 490 m3 zgodnie z tabelą robot ziemnych należy rozplantować na teren przyległy i nie wywozić poza teren działki inwestycji. Wykarczowane pnie drzew należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. 3.20. Odwodnienie Wody opadowe z nawierzchni składnicy drewna oraz poboczy będą odprowadzane częściowo w głąb konstrukcji oraz do projektowanych rowow chłonno-odparowujących. 3.21. Zestawienie projektowanych nawierzchni - Nawierzchnia składnicy drewna o nawierzchni z destruktu betonowo-ceglanego 1250 m2 - Pobocza gruntowe 76 m2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający przewidział wpłatę wadium w wysokości po 900zł złotych na każdą z części zamówienia. Wadium na całość zamówienia wynosi 3600zł. Należy je wnosić na zasadach określonych w pkt. 12 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Strona intern - http: //bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_manowo_zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach