Przetargi.pl
„BUDOWA SIEDZIBY NADLEŚNICTWA MIĘDZYRZEC”

Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Międzyrzec ogłasza przetarg

  • Adres: 21-560 Międzyrzec Podlaski, ul. Warszawska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 833 714 206 , fax. 833 714 206
  • Data zamieszczenia: 2019-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Międzyrzec
    ul. Warszawska 53
    21-560 Międzyrzec Podlaski, woj. lubelskie
    tel. 833 714 206, fax. 833 714 206
    REGON: 30011026000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_lublin/nadl_miedzyrzec
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej-PGL Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Międzyrzec.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „BUDOWA SIEDZIBY NADLEŚNICTWA MIĘDZYRZEC”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących „Budowy siedziby Nadleśnictwa Międzyrzec”, tj. budowy budynku administracyjnego (z wyposażeniem), garażu trzystanowiskowego oraz wiaty edukacyjnej wraz z zagospodarowaniem terenu (drogi, ogrodzenie i zieleń), na terenie działki o nr ewid. 1222/1 u zbiegu ulic Balladyny i Leśnej w Międzyrzecu Podlaskim. Ogólna charakterystyka obiektów przeznaczonych do budowy: Budynek administracyjny - Zaprojektowano budynek dwukondygnacyjny bez podpiwniczenia o zwartej bryle. Projektowany budynek posiada dachy dwuspadowe oraz dach zielony. Budynek usytuowano w centralnej części działki, dłuższym bokiem równolegle do ul. Balladyny. Główne wejście i hol wejściowy zaprojektowano od strony południowo-zachodniej z dojściem od parkingów. Wejście podkreślono wsunięciem bryły oraz podcieniem. Orientacja budynku i położenie głównych funkcji użytkowych zostały wyznaczone przez kierunki oświetlenia słonecznego. Wejścia i ciągi komunikacyjne w budynku zaprojektowano tak, aby poruszać się w nim intuicyjnie. Od strony północno-wschodniej zaprojektowano pomieszczenie techniczne z piecem gazowym i główną aparaturą branży sanitarnej. Pomieszczenie techniczne zlokalizowane będzie w przyziemiu w skrajnej części budynku. W kształtowaniu wnętrza kierowano się czytelnością układu funkcji i ich dostępnością. Miejscem skupiającym wszystkie drogi komunikacyjne jest hol. Hol wejściowy zaprojektowano na parterze, który stanowi reprezentacyjną część budynku. Z holu rozchodzi się ciąg komunikacyjny prowadzący do pomieszczeń biurowych. Na końcu komunikacji wschodniej części budynku znajduje się multimedialna sala konferencyjna mieszcząca 48 osób. Sala posiada zaplecze socjalne oraz magazynek. Na parterze znajdują się dwie toalety, damska i męska oraz dla osób niepełnosprawnych. Zachodni kraniec komunikacji prowadzi do pokoi gościnnych wyposażonych w osobne łazienki oraz aneks kuchenny. Część gościnna może funkcjonować niezależnie od części administracyjnej. Piętro obsługiwane jest poprzez jeden ciąg komunikacyjny, na który prowadzą schody trzybiegowe oraz reprezentacyjna panoramiczna winda. Zachodni kraniec komunikacji prowadzi do części archiwalnej (3 pomieszczenia) oraz kancelarii tajnej. Kancelaria tajna oraz magazyn broni stanowią niezależną konstrukcję murowaną tworzącą budynek w budynku. Poprzez komunikację archiwum można dostać się na dach zielony stanowiący rekreacyjną część budynku. Wschodni koniec komunikacji prowadzi do zamkniętej części skupiającej główne organy pionu administracyjnego stanowiącego 3 biura z sekretariatem, zapleczem socjalnym oraz osobną łazienką z prysznicem. W dwóch gabinetach znalazły się również garderoby. Pozostała część komunikacji prowadzi do pomieszczeń biurowych oraz łazienek. Szczegółowy program funkcjonalno-użytkowy przestawiają rzuty architektoniczne. Garaż trzystanowiskowy - Budynek garażowy trzystanowiskowy z pomieszczeniami gospodarczymi. Zaprojektowano budynek jednokondygnacyjny bez podpiwniczenia o zwartej bryle. Projektowany budynek posiada dach dwuspadowy. Budynek usytuowano w północno-wschodniej części działki, dłuższym bokiem równolegle do ul. Balladyny. Obiekt posiada trzy bramy wjazdowe prowadzące na poszczególne stanowiska garażowe. Przed każdym stanowiskiem znajduje się pomieszczenie gospodarcze. Pomieszczenie gospodarcze w północno-zachodnim narożniku posiada dostęp osobnym wejściem z zewnątrz. Szczegółowy program funkcjonalno-użytkowy przestawiają rzuty architektoniczne. Wiata edukacyjna - Budynek wiaty edukacyjnej. Zaprojektowano budynek jednokondygnacyjny bez podpiwniczenia o zwartej bryle. Projektowany budynek posiada dach dwuspadowy. Budynek usytuowano w północno-centralnej części działki, dłuższym bokiem równolegle do północnej granicy. Obiekt stanowi przestrzeń rekreacyjną. Szczegółowy program funkcjonalno-użytkowy przestawiają rzuty architektoniczne. Zagospodarowanie terenu - Na przedmiotowym terenie planuje się budowę budynku administracyjnego stanowiącego nową siedzibę Nadleśnictwa Międzyrzec, budynek garażowy trzystanowiskowy, wiatę edukacyjną, drogi wewnętrzne, parkingi, chodniki oraz infrastrukturę techniczną – zgodnie z rysunkiem Projektu Zagospodarowania Terenu. Projektowany budynek administracyjny usytuowano w środkowej części działki objętej opracowaniem. Budynek główny oraz towarzyszące usytuowano optymalnie względem stron świata oraz kierunków dojścia i dojazdu z miasta. Główny wjazd na teren działki i dojazd do obiektu zaprojektowano od ulicy Balladyny. W ramach układu komunikacyjnego zaprojektowano dojście piesze do budynku, układ jezdni, chodniki oraz parkingi dla samochodów osobowych o następującej ilości miejsc parkingowych : - 20 miejsc parkingowych - 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych a także miejsca na stojaki rowerowe. Plac wejściowy zlokalizowano przy południowo-zachodniej środkowej części budynku, przed głównym wejściem do budynku. Od strony południowo-zachodniej zaprojektowano plac parkingowy dla samochodów osobowych, do którego zapewniono wjazd z ul. Balladyny i Leśnej. Na północno-wschodnim narożniku zaprojektowano garaż trzystanowiskowy z pomieszczeniami gospodarczymi. Przy budynku garażowo-gospodarczym zlokalizowano boks śmietnikowy i agregat prądotwórczy. Planuje się zagospodarowanie działki zielenią niską i wysoką, utwardzeniami komunikacji pieszej i drogowej oraz elementami małej architektury. Planuje się wyposażenie terenu w oświetlenie zewnętrze parkowe i uliczne oraz odwodnienie placów i dróg poprzez projektowaną sieć kanalizacji deszczowej do kanalizacji miejskiej. Szczegółowe zagospodarowanie terenu w zakresie rozmieszczenia urządzeń i ich wymiarów zawiera projekt zagospodarowania terenu i projekt drogowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2019 poz. 310). 3.Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń powinno być złożone w formie oryginału i obejmować cały okres związania ofertą. 4.Wadium wpłacone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: BGŻ BNP PARIBAS Oddział w Radzyniu Podlaskim nr 77 2030 0045 1110 0000 0009 1160 z dopiskiem: „Wadium – Budowa siedziby Nadleśnictwa Międzyrzec”. 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 4 rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 7.Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Ustawie Pzp oraz gwarantować wypłatę należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie o okolicznościach stanowiących podstawę do żądania wypłaty należności. 8.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu Postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp. 9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy. 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12.Zgodnie z art. 46 ust.5 Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. c)Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 4a i 4b do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1. 3.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie 1. 4.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. 5.Do oferty Wykonawca załącza zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22 a ust. 1 ustawy Pzp (wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ). 6.Pełnomocnictwo do podpisania oferty – jeżeli upoważnienie do jej podpisania nie wynika z dokumentów rejestrowych, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnictwo do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do podpisania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (tj. o kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresatów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, cenie, terminie wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunkach płatności zawartych w ofertach), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt. 8.2 litera a,b,c SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.1 litera a) i b), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.1 litera a), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.1 litera b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 4.W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający będzie żądał dokumentów, które określają w szczególności: a)zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c)zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d)czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5.Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdziale VII pkt. 8.2 litera a,b,c SIWZ. 6.Do oferty Wykonawca załącza stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli uprawnienie do podpisania ofert nie wynika z dokumentów rejestrowych, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnictwo do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do podpisania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną